Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 12-04-2005, 14:34   #16 (permalink)

Standaard

Ben net 18 geworden, lol. Heb je geen teasertje van je Quattro toevoeging ? Weet ik wat ik kan verwachten, ik blijf dit topic sowiezo volgen, ben benieuwd wat je van die kast gaat maken .

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2005, 15:23   #17 (permalink)

Standaard

Volgens mij is leeftijd geen excuus. Nou ja, moet wel toegeven dat ik erg triest was:
4 jaar oud, op de achterbank van de auto bij papa en mama. Uit het raam kijken en iedere auto het merk kennen aan de velgen/wieldoppen. Dat gaat nu ook niet meer echt met dat bling-bling pimp my ride...

Nou het gaat in ieder geval de kant op van de auto. Daarnaast zal TT en quattro ook worden verwerkt, op o.a. de manieren eerder genoemd...
Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken
Gaoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2005, 16:46   #18 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Een pc op wielen met vierwielaandrijving? :P
BTW Ik snap nu wat er overzichtelijker aan is ik ga denk ik mn eigen CiP ook maar ff onderhanden nemen want zo wordt hij ook een beetje lang en onoverzichtelijk :P Dat ik er zelf niet opgekomen was met mn Information Architecture en Webdevelopment skillz :P
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2005, 17:55   #19 (permalink)

Standaard

Schande de TT niet kennen !!!
Ik ben nog minderjarig, en ook ik weet wat een tt quatro is :P
Zalig bakje om te tunen(de auto he) En, de quatro, je kan mss je case op wieletjes zetten, en dan een RC autootje, verwerken. Racen met een case !!
Oud 12-04-2005, 23:21   #20 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonestrong
Schande de TT niet kennen !!!
Ik ben nog minderjarig, en ook ik weet wat een tt quatro is :P
Zalig bakje om te tunen(de auto he) En, de quatro, je kan mss je case op wieletjes zetten, en dan een RC autootje, verwerken. Racen met een case !!
Ik weet heus wel wat een Audi TT is maar dat vroeg ik ook niet, lees het nog maar een keer

OMFG
Oud 13-04-2005, 12:26   #21 (permalink)

Standaard

[MODDER-ETER MODUS]

Nou niet gaan flamen mensen :P

[/MODDER-ETER MODUS]
Computers kunnen niet denken, u wordt vriendelijk verzocht zelf uw hersens te gebruiken
Oud 21-04-2005, 20:48   #22 (permalink)

Standaard

Update 1

Update Startpost

Inkopen gedaan:
  • P4 3 Ghz (@stockspeed), 1 MB, 800 Mhz (Dat merk je wel tegenover een Celeron 2,8 128kb)
  • Zalman CNPS7700-Cu CPU-koeler (Wat een wind) (erg mooi i.c.m. VGA-koeler)
  • 3 120mm ThermalTake blauwe LEDfans
  • 1 92mm ThermalTake blauwe LEDfan
  • Gekregen: Zelfde CDrom als die ik had, maar dan 52X
  • "Frontaudiopaneeltje"

Aangezien ik zelf al niet 100% tevreden was en ook wat commentaar kreeg over de brug over de CDrom, besloot ik hem opnieuw te doen. Die CD-romspeler heb ik dus meteen uit elkaar gehaald. De brug afgetekend en het wordt een ontwerp met 4 smalle dragende armen. In de brede brug komen dus in feite gewoon gaten te zitten die ik zo groot mogelijk maak.

Verder:

De Voeding moet uiteraard wel passend mooi worden afgewerkt. De kleur mag, net als de buitenkant van de rest van de case, niet te veel aandacht trekken. Ook metallic zwart dan maar, kan ik meteen de kwaliteit van de lak testen en het spuiten btje oefenen. De sticker met info heb ik overigens aan de binnenkant geplakt .
Eerst de voeding uit elkaar halen. De Fangrill was er al af omdat hij anders niet paste in de case |

En verder strippen...

Ikea bouwpakketje

Nu spuiten maar. Eerst netjes schuren met een korreltje 280. Grondverfje eroverheen. Daarna metallic zwart eroverheen Lichtjes opschuren en 2de laagje. En het BLINGBLING resultaat:

Nu terug in elkaar zetten. Wel uitkijken dat ik nergens de lak eraf stoot, dat zou zonde zijn. Ik ga ook overal nylon ringetjes gebruiken waar gelakte metalen andere metalen raken. Hier de 2 nieuwe fans gemonteerd: Coolermaster 80 mm en een ThermalTake 92, beiden blauwe LADfans.

Hier zit hij verder alweer terug in elkaar. Voor de oplettende kijker: Aan/uit- en voltage schakelaartjes zitten nog niet vast. De eerste omdat die nog bewerkt moest worden, de tweede omdat ik bang was de verf eraf te draaien met de schroefjes rechtstreeks op de lak.

Het schakelaartje voor bewerking.

Het "wipje" heb ik eruit gehaald en geschuurd en daarna afgeplakt.

Daarna gespoten (zonder grondlak, aangezien er een grof oppervlak was ontstaan. Bovendien kwamen er 4 lagen op te zitten om het dekkend te krijgen) in: Natuurlijk UV-oranje!

Dan weer terug erin plaatsen, schakelaartjes erin zetten en klaar is de toch wel netter geworden voeding.
:*) :*)

Ook ben ik nog wat verder gegaan met de Case:

In het front komen 2 120 mm Blauwe LEDfans van ThermalTake. Daar moesten natuurlijk gaten voor worden gemaakt, gewoon door het gaas blazen gaf iets te veel fluitende geluiden . De Dremel ter hand genomen en er daarna een fan bij gezet:

In de case paste de voeding al niet met Fangrill. Nu was de fangrill met bolkopmoeren bevestigd en dat zou dus nooit passen. Voorste drager van de voeding heb ik laten zitten maar alleen de hoekjes eraf gehaald. De achterste heeft er helemaal aan moeten geloven. Verder ook nog een sleuf gemaakt zodat molexen netjes achter het moederbord tray uit komen. Dit gat is niet erg netjes maar wel geschuurd, dus niet meer scherp. Bovenop zaten nog strips om een extra harde schijf te mounten, ook niet nodig...

Flink passen en btje bijwerken waar het slecht past. Een erg handig hulpmiddel is een fangrill die exact past op de fan die je gaat plaatsen. Kan bijna niet kapot, is lekker dun en is makkelijk rond af te tekenen. Daarna de fans geplaatst.

Nu met de stroom erop

modding time
Oud 21-04-2005, 21:44   #23 (permalink)

Standaard

Dat doe je allemaal weer netjes zeg !,

*YaaD* bookmarked deze casemod

OMFG
Oud 22-04-2005, 11:34   #24 (permalink)

Standaard

Ziet er allemaal erg goed uit! Erg leuk detail vind ik het knopje van de voeding. Ga vooral zo door!
mr.X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-06-2005, 16:32   #25 (permalink)

Standaard

Lang verwachte Update 2

Hallo medemodders,

Helaas heb ik tot dusver weinig kunnen updaten. Doordat ik voor een Mod en PC shop mijn best heb gedaan mijn mod op tijd af te hebben, schoten de updates er een beetje bij in. Uiteraard heb ik netjes foto's gemaakt onderweg en bij deze zal ik mijn vorderingen in enkele updates tonen.
Ook maar eens 2 pics geschoten van mijn werkplaats. Aangezien ik verschillende fora bezoek, zie ik uiteenlopende kwaliteitsniveaus van mods. Maar deze zijn natuurlijk sterk afhankelijk van de middelen de gebruikt worden bij een mod. Om een mod te beoordelen moet je dus het gereedschap weten...

Ten eerste heb ik een aantal onderdelen binnen gekregen.

Maar laten we maar met het slechte nieuws verder gaan dan zijn we daar van af
De voeding die ik al volledig heb gemod gaf na testdraaien problemen. Ik heb de voeding tweedehands maar na testdraaien op een Celeron 2,8 met 1024 intern en een radeon leken de voedingslijnen erg stabiel volgens mijn multimeter.
Na het installeren van mijn nieuwe Prescott 3Ghz kreeg ik wat instabiliteitsproblemen maar de voeding sloot ik uit doordat ik deze doorgemeten had. Toen kreeg ik ook nog mijn MORF setje binnen en kon ik verder met modden. Zo draaide hij op dat moment:

Eerst de tooltjes op een oude voeding geprobeerd: ATX stekker, dat ging goed. P4 stekker, ook in een keer raak. Daarna de makkelijkste, de 4-aderige molexen, die gingen ook goed.
Toen aan mijn Enermax begonnen. Eerst een molexstring. Gelukt. Daarna de ATX, maar die wilde er niet vanaf. Dat was vervelend want mijn Enermax was ook al netjes van Goldplated pins voorzien. Maar de stekker wilde er niet vanaf dus maar het stanleymes pakken. Toen ging het nog niet.
Tweakers nagezocht voor alle mogelijke tools om een ATX stekker te verwijderen: MORF-tool, nietjes, mesje, mini schroevedraaier, pincet, enz. Niets kreeg de stekker er vanaf. Bij het zoeken stuitte ik op een foto van een ATX stekker van een doorgebrande voeding. De stekker was plaatselijk bruin/zwart.
Dat had mijn stekker ook :s !! Was ik dus gewoon een doorgebrande voeding aan het modden!!!!

Mijn voeding mee genomen naar "mijn" modshop, en ja hoor ook de winkelier kon me niet opbeuren. Er moest dus een nieuwe voeding in. Aangezien ik alles al had voorbereid op 2 voedingen, was het nutteloos een erg zware, en dus dure, Enermax of Ultra Xconnect voeding aan te schaffen. Hij had nog een Coolermaster 380 liggen voor enkele tientjes.

Volgens hem een stabiele voeding. Klopt!! Eerst even getest of hij het deed. Daarna de kabels gesleeved, de fan vervangen door een van mijn stillere CM 80mm blauwe LED-fans.

Verder de hele voeding gesleeved:

resultaat:

Daarna even alles aangesloten:
Prescott 3Ghz
MSI mobo
1024 DDR
9800 PRO
fancontroller met Zalman 7700 en 700
3 CCFL's
HD en DVD brander

Torture test in Prime 95, 18uur zonder fouten met de zalmans op minimale aantal toeren.

:9 Redelijk stabiel lijkt me :P , EINDELIJK!!!

Change of plans:
Aangezien de Thermal Take 120 mm Fans mij behoorlijk tegen vielen qua geluid, ook op een laag toerental, heb ik deze verkocht. Ervoor in de plaats heb ik 4 120mm AC-Ryan UV-orange fans met UV-LEDs aangeschaft. Deze waren niet alleen verschrikkelijk stil, maar ook nog eens een beter passend geheel met de oranje sleeving en de oranje IDE-kabels van Akasa. De kabeltjes ervan maar meteen mee gesleeved...

De verlengkabeltjes voor de zalmans naar de fancontroller:

Twee voedingen en een 220V motortje betekent bij mij niet 3 kabels naar het stopcontact. Desondanks wil ik niet in mijn nieuwe voeding solderen. Dus een haakse kabel gekocht om de primaire voeding eigenlijk intern aan te sluiten.de kabel loopt dan naar boven en wordt daar met de andere voedingskabels aan 230V contrastekker verbonden. Die voedingskabel die vanaf de bovenkant naar de primaire voeding zal lopen is ook meteen mee gesleeved:

Vanaf de 2de voeding loopt 1 gesleevede kabelboom naar achter het mobotray. De 230V kabel zit hier ook bij. Deze is via een kroonsteen aan de voeding verbonden. De kabel wordt bovenin netjes aan de rest van de 230V "geknoopt".

In mijn vorige update meldde ik dat een zelfde 52x CD-rom op de kop had getikt die ik zou gaan modden. Dit gaat niet door. Na het zien van de Maxcube (in real life) zag ik dat het vrij eenvoudig is om de magnetisch ring om de CD vast te houden te verplaatsen naar een nieuwe plexideksel. Ik zal dus een window in de behuizing van mijn CD-RW maken, exact ter grootte van een CD. Het window plak ik dan van de onderkant in de behuizing. In het midden maak ik een gat waar de ring in wordt gelijmd. Hierdoor krijg ik ruimte vrij voor een fancontroller. De Sunbeam komt hier te zitten, op z'n kop. Eerst maar eens uit elkaar gehaald om te bekijken wat de mogelijkheden zijn.
fancontroller

Waarom? Lees verder...

Verder komt er een custom fangrill. Het zal een plexiglas Audi-logo worden dat beiden fans dekt. Het logo wordt 35 bij 13 cm. Het wordt volledig mat geschuurd, en eventueel verlicht, maar dat is niet zeker. Misschien is de verlichtign van de UV-LEDs van de fans al voldoende. Ik ben er zelf nog niet tevreden over dus het zal nog vernieuwd worden.
case

Nieuwe onderdelen
[*] MORF UV-orange setje van AC-Ryan[*] 4 kanaals Fancontroller van Sunbeam[*] 4*Fan AC-Ryan 120 mm UV-orange met 4 UV-LEDs

Gedaan:

Verder heb ik ook een en ander echt gemod:

De case

Het frame van de case en de zij en bovenpanelen, de cover van de tweede voeding en de behuizing van de CD-RW heb ik helemaal geschuurd met waterproof schuurpapier korrel 280. Daarna heb ik helemaal goed afgespoeld om te zorgen dat er geen schuur- en dremelstof onder de laklaag eindigt. Aangezien ik in mijn studentenhuis geen grasveld met tuinslang heb, is het afspoelen in de badkuip gebeurd.
case

Daarna heeft de boel in de zon gedroogd. Alles met een blanke primer voorgespoten (de zij en bovenpanelen waren al gepoedercoat dus was voorbehandelen niet nodig) en daarna met respectievelijk Metallic grijs en Metallic zwart gespoten. De panelen moeten nog een keer met metallic zwart, daarna krijgen ze ook nog een blanke lak als beschermlaag.

In het bovenpaneel komen 2 120 mm fans. De gaten hiervoor zijn er al uitgedremeld.
case

Ook de vensters uit van het linker zijpaneel zijn er al netjes uitgedremeld.
case

Het resultaat van het logo-venster onderin:
case

De panelen hebben nog een extra laagje verf gekregen. De laatste laag zet ik er pas op als ik in het laatste stadium van mijn mod ben. Dit aangezien de panelen dan het minste kans op beschadigingen oplopen.
case

De Drivebays

In de drivebays zou 1 spiegel komen om de CD-rom te zien draaien. Toen ik de CD-rom voor de CD-RW wisselde, kreeg ik een kleiner window. de spiegel mocht dus ook iets kleiner. De "diagonale hoogte" van drie 5,25 bays was te veel voor alleen 1 spiegel. De koelribben van de fancontroller zien er best mooi uit. Onder de CD-rom spiegel komt een stripje spiegel in tegengestelde hoek, waarin de bovenkant van de fancontroller (die op zijn kop hangt) zichtbaar is
[schaam-mode] BTW: Sanex ->> ja gevoelig huidje.. [/schaam-mode]

spiegelpaneel

spiegelpaneel

Showroom

Helaas kan ik het niet meer voor me houden en heb ik er teveel aan gedaan om het jullie te onthouden. Bovenop mijn voeding komt een mini "showroom" met een schaalmodel van... ROFL verrassing ROFL: een Audi TT quattro cabrio.
Het wordt een spiegelplateau, dat ook werkelijk rond draait. Het geheel is van mecano. hiervoor de doos dus maar eens te voorschijn gehaald en een testvoeding in mijn case gezet (dit was voor het spuiten dus ik heb de lak niet beschadigd

Rondom het schaalmodel zullen ook spiegels komen om het model op ieder moment tijdens de draaiende beweging toch van alle kanten te kunnen bekijken. om de spiegel tegen de achterkant van de drivebays te maken heb ik een oude CD-rom speler gemo(l)d. de deksel is uiteraard precies breed genoeg om tussen de bay te passen.
spiegelshowroom

B'tje gaan knutselen en het volgende heb ik gemaakt. Ze staan in volgorde maar ze zijn zo nu en dan nog veranderd. De laatste is defenitief:

De planning is een kap over de constructie zodat de lelijke mecano delen niet meer zichtbaar zijn.

Doordat ik te weinig aandacht heb besteed aan updates, kan het zijn dat ik een en ander niet volledig heb genoemd waarmee ik ben bezig geweest. Ik zal de rest daarom voorlopig alleen in de Updates plaatsen. Het geheel update ik later in mijn startpost.

Tot de volgende Update!!
Oud 3-06-2005, 16:50   #26 (permalink)

Standaard

Ziet er netjes uit . Mooi goed gedetaileerd te werk gegaan.
Oud 3-06-2005, 16:59   #27 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Het viel me al op dat je een tijd niet geupdate had, het is je vergeven nadat je deze huge update heb gepost
Jammer van je voeding dat hij stuk was, ach ja shit happens.
Logo is ook goed gelukt zo te zien

Keep up the good work!
Oud 3-06-2005, 17:08   #28 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Computers in auto's bouwen is niet nieuw, maar auto's in computersbouwen volgens mij wel
Oud 3-06-2005, 19:51   #29 (permalink)

Standaard

Is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel origineel. Koop hier maar vlug je patent op, want ik zie al dubbele Hummer mod's
Oud 3-06-2005, 20:19   #30 (permalink)

Standaard

Ziet er wel heeeel erg strak uit!! De sleeving is erg mooi gedaan en het oranje van de fans komt nu idd veel beter uit!

Het "TT-logo" ziet er goed uit zeg! En het audi logo ziet er zo op de foto ook goed uit. Misschie dat 'ie er IRL iets minder uitziet maar je zou eventueel nog een beetje kunnen bijschuren met heel fijn schuurpapier (is wel een tijdrovend klusje )

Suc6 verder en ik wacht met spanning de volgende update af.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Update 2: basproffesional Casemod Project Logs 1 25-08-2006 23:08
[CIP] Gsus mod [update 01-03-05] case_freak Casemod Project Logs 29 2-03-2006 21:06
[CIP] Pr0wLie update: 27-02-06 update 6!! pr0wl Casemod Project Logs 31 1-03-2006 14:28
[CIP] Insomnia (Update 21-12-05) Virus Casemod Project Logs 19 21-12-2005 14:33
[CiP] Mp3plex (Update:06-10-'05 -- Update) slowtim Casemod Project Logs 13 6-10-2005 16:17

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.