| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| Begin vorige zomer ben ik aan mijn eerste serieuze mod begonnen. Ik had daarvoor al een paar fancontrolllertjes gemaakt, wat cold cathodes in een behuizing geplant etc. Dit keer wilde ik echt modden, ik vond het een goed idee om met een grote kast te beginnen. Ik had al een blauwe Chieftec dragon miditower staan wat ik een hele goede en stevige behuizing vond waar nog genoeg aan te modden valt dus besloot ik de zwarte Chieftec dragon bigtower te gaan modden. ![]() Dus de volgende week keek ik mijn ouders aardig aan en vroeg ik ze of ik die kast als "zomer project" cadeau kon krijgen, en ze vonden dat wel goed. Ik dus de kast thuis uit verpakking halen en er eens goed naar kijken. Ik ben toen zondereen plan in mijn hoofd gaan modden behalve dan dat ik het blauw wilde hebben en strak (wat ik later gezien dus nooit had moeten doen). ![]() Sorry voor al het stof maar had geen zin om em schoon te maken. :P . En aerocool turbine fan achter de blowhole geschroefd. ![]() Een plaatje plexigezaagd, plutonium en de afkorting van het atoom plutonium PU erin gegraveerd. ![]() En met de uv laserled aan. De spiegel erin gelegd met twee blauwe 30 cm ccfl's eronder. ![]() De "gemodde" lichteffect generator op stukje plexi vastgezet en plexi in kast vastgelijmd. ![]() Een plexiplaat achter het raam gezet (weer sorry voor vette vingers en stof). ![]() Het LCD gesoldeerd. ![]() De tijdelijk startknop. Net als in de films :P .![]() De hddbay gemod met wat carbon folie op plex. ![]() Bijna alles is nu gespoten. Hier is de rechter zijkant. ![]() Met fannetje erop. ![]() Met een van me gitaren .![]() Met midtown madness 2 .![]() Glowpads gemaakt met 3 blauwe 120 graden leds aan elke kant en wat dik opgeschuurd plexi. Geeft een mooi subtiele streetglow. ![]() De fanbus die nog een hele modbeurt zal krijgen. ![]() 4 voetjes van een pioneer dvd speler onder de kast gezet. Zoals je op deze foto kan zien. ![]() Met twee van de uv ccfl's aan. ![]() Ik zou zeggen dat de mod nu op 70 a 80 procent zit aangezien er nog heel veel bedrading zal moeten worden gefixt, en de frontplaat. Ik ga over twee weken 6 weken weg naar Engeland waar ik zoiezo niks aan de mod kan doen en kom net voor kerst terug. Dus hoop in de kerstvakantie een goede stap te maken naar het "einde"van deze mod. UPDATE 8 Effe een updateje om jullie een beetje te laten zien hoe ver ik ben met het project. ![]() Een foto van hou die zijkant eruit ziet nu, niet schoon gemaakt sorry. ![]() Een foto's van hou de achterkant er nu uitziet, alleen nog de pci plaatjes spuiten of polijsten en erin plaatsen. ![]() Zo ziet de binnekant er nu uit, uiteindelijk zal je veel minder draden zien ![]() ![]() De voorkant die nog niet helemaal klaar is. Bij de drivebays ben ik nog aant modden, ik heb het deurtje namelijk weggehaald omdat het niet dichtging. In de volgende foto zla je zien hou dit allemaal wordt opgelost. ![]() En alles wordt zo strak afgewerkt met een stuk zwart plexiglas, ook worden alle baydevices natuurlijk zo bewerkt met zwart plexi. De fanbus en lcd zijn al gedaan. Maar heb hier nog geen goede pics van. Moet nu alleen nog de schakelaars en leds van de ccfl controller een drivebay geven de dvd burner stealthen en de powerbutton en leds. ![]() Zonder het drive front. ![]() En bijna alle dingen gesoldeerd, fan extensies en de ccfls controller dradenzooi natuurlijk, dit zie je niet als de zijkant op de kast zit trouwens. Die ccfl circuit in elkaar solderen was egt een pokke werk ruim over de 100 connecties. Maar ben blij dat het gedaan is. Nog effe foto met de leeuw :P. Wat er nog aan te doen valt: 1. Alle drive devices afmaken, gaten boren plexi zagen, lijmen en schuren. 2. Het drivebay front zwart mettalic spuiten maar neit het plexi, want er zitten paar krassen in de verf. 3. Op de bovenkant een zwarte plexi plaat lijmen om alle oude gaten te verbergen. 4. Laatste kleine dingen. 5. Wat mooie koelers voor gpu en nb erin zetten, en groene cpu fan voor blauwe vervangen want het past er toch niet bij. 6. Alles stof vrij maken en schoon poetsen, aale paint misschien ngo een de wax zetten. Ik hoop dat ik het grootste gedeelte heirvan af kan krijgne in de krokusvakantie, iig de drivebays. En dan ben ik snel klaar met dit project. HIJ IS AF! De mod is eindelijk af, heb de laatste crocusvakntie er hard aan gewerkt en heb hem dus afgekregn hier wat laatste foto's. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En dit was mijn eerste mod dan, ik ben er zelf heel blij mee, maar het was wel veel hard werk. Het zal nog een tijdje duren voor er een nieuwe mod komt, maar ik heb al wel wat plannetje, maar ik heb nu een paar andere dingen die voorrang krijgen want ik heb hier nu 1.5 jaar bijna al mijn geld aan uitgegeven. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2003 Locatie: Nispen
| Kijk dás nou een leuk begin ![]() Hoop dat je voorkant mooi glad word, met glanslak krijg je hier dan echt een dikke kast mee! Vind de ribben persoonlijk het minst mooie aan zo een case dus dat komt mooi uit! Ik blijf hem volgen ![]()
__________________ Cmodding ruled |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Ziet er inderdaad zeer goed uit. Zeker dat shiny metallic brengt me op een goed idee voor mijn eigen casemod! :P Ik ben benieuwd naar het iend resultaat!
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Je pakt het lekker grondig aan. Daar hou ik wel van! Ik denk dat het wel goed komt met deze mod. Veel succes en plezier toegewenst!
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| hmm nu gaat iedereen aan de metallic, ik was met het mooie weer net bezig een toetsenboard te verfen :P
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 april 2005
| Hey ik ben nieuw hier dus laat ik me maar ff voorstellenmijn naam is Daniël en ik heb eigenlijk als rank tussen noobie en casemod beginner in :P ik woon in ermelo en ben 12 jaar ![]() maar dit is echt een vette casemod kan niet w88 op het resultaat :/ maar heeft iemand wel is parelmoerverf(voor de engelsen onderons :P: pearlescent) gebruikt voor z'n pc kast ?? en zo ja, komt dat er mooi uit te zien ?? |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Citaat:
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Citaat:
![]()
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Citaat:
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Maar je hebt ook geen liter verf nodig. Met een liter van de gemiddelde verf kan je ongeveer 15 tot 25 vierkante meter verfen, voor een case heb je hooguit 1,5 meter nodig. En dat zou dan ong. 20 euro kosten, wat nog wel meevalt voor een pimpie paintjob.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| LINK BROKEN (CIP Plutonium) | Mr. Oizo | CaseJunkies Support en Feedback | 2 | 29-04-2006 17:42 |
| [CIP] ==> The Eagles Mod <== [UPDATE: KLAAR!!!!!] | janwilliamsf1 | Casemod Project Logs | 146 | 5-04-2006 19:45 |
| bijna klaar, blue ice project | rawiramdhan | Casemod Junkies | 12 | 5-12-2003 17:22 |
| CaseMod klaar? (Pics volgen!) | Neonracer | Casemod Junkies | 33 | 15-04-2003 21:39 |