| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 februari 2005 Locatie: Dronten
| Nou, na 3 maanden denken en zoeken op het internet is het eindelijk zover. Mijn eerste case. Wou altijd al eens een kast bouwen en kwam nu met het idee voor een media center in de woonkamer. Dus heb al wat maandjes naar de juiste componenten gezocht, voors en tegens is het MCE compatible en niet onbelangrijk is het stil. Ondertussen zat ik ook aan de case te denken natuurlijk en veel op casejunkies gekeken en toen kwam ik ergens (weet niet meer waar) een houten kast tegen en aangezien ik timmerman ben sprak mij dit erg aan, maar ik dacht dat moet toch beter kunnen . Mijn grootste voorwaarde was dat er een grafische LCD scherm in kwam te zitten , omdat ik niet de tv aan wil zetten om winamp te bedienen. Die heb ik nu dus binnen het is een Powertip 240*128 bleu screen geworden, heeft en behoorlijke tijd geduurd voor dat ik er 1 had, maar nu toch. ![]() Nu heb ik voor de kast dus wat proef stukjes gemaakt en ik wou hier eerst multiplex, alluminium en plexiglas in verwerken maar toen ik dat gedaan had zag het er niet uit. Dus toen kwam ik op het idee om eiken te gebruiken (aangezien ik in de toekomst een eiken tapie vloer wil) kwam eerst dit idee eruit ![]() Maar dit vond ik veel te druk aan gezien die 20 cm hoog moet worden Dus toen kwam het uitendelijke idee en dat is dit ![]() Je moet je fantasie een beetje gebruiken maar daar breng ik later verandering in, morgen ga ik de basis in mekaar zetten. Het is de bedoeling dat die van binnen verlicht wordt dus als die op radio staat dan schijnt die groen op door het plexiglas, tv stand blauw en opnemen rood ofzo. Nou voor nu vind ik het effe genoeg ga lekker bieren en morgen vroeg uit de veren om te bouwen in de meubelmakerij bij mijn vader op zijn werk. Ben van plan regelmatig foto's te plaatsen en updates te geven hier en hoop een leuke bijdrage te leveren hier. Alle op bouwende kritiek is welkom en een leuke naam voor dit project ook. Tot de volgende update |
| |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| |
| | #4 (permalink) |
| Update 27-02-2005; Ik heb ook een naam bedacht leek mij wel toepasselijk omdat ik bijna over de kast droom, zo ben ik er mee bezig. Oke, ben zaterdag met mijjn vader in de werkplaats bezig geweest (niet zolang als ik gehoopt had maar ja) Heb wat foto's gemaakt en heb een tekening gemaakt zodat het allemaal wat duidelijker wordt(Hoop ik, is toch moeilijk om iets wat in je kop zit duidelijk te maken aan andere) Nou we zij begonnen met het zaagwerk van het eiken. Dit zijn gewoon oude vloerdelen die ik bij mijn oude baas ophaal. ![]() Het plexiglas heb ik ook via via gekregen en het alluminium knipt een kennis van mij voor mij op maat en dat kost ook al niks (tot zover gaat dat wel goed )Na het zagen, vlakken en op dikte maken heb ik het alluminium en plexiglas ontvet met alcohol. ![]() kitten met een glasheldere kit genaamd Wurth MS-Polymeer hier kan je alluminium, plexiglass en hout aan mekaar kitten ![]() en de boel afpersen ![]() ![]() tot hier zat er toch wat meer tijd in dan ik dacht dus dit staat nog te drogen in de werkplaats. Tot zover het project tot nu toe nu wat uitleg over wat ik nou eigenlijk van plan ben. Ik ga dus een desktop achtige case maken van 430*350*200 waarvan het boven aanzicht er zo moet komen uit te zien. ![]() De randen worden 60 mm breed eiken en in het midden komt plexiglas Het voor aanzicht wordt zo ![]() De horizontale lijnen is dus de opbouw van Eiken, alluminium, plexiglas,alluminiumen eiken .(zie eerdere foto's) In het midden komt dus mijn lcd scherm die in de ronding valt ( zie vorige tekening van boven aanzicht), maar nou wil achter dit lcd scherm mijn DVD brander weg werken en ik ben er nog niet over uit hoe ik dat ga doen. Ik heb 2 opties in het lcd op het laatje vast zetten of een opklap systeem bedenken wat je ook in autoradio's hebt. Wat ik ook wil is dat hij verlicht wordt van binnen uit zodat het plexiglas meekleurt en dit moet zo gebeuren dat de kleur de stand van de Media Center aangeeft (Blauw/Radio, Groen/TV afspelen en Rood/Opname van tv) hoe ik dit moet doen ben ik ook nog aan het uit zoeken. Hoop dat alles weer wat duidelijker is geworden en hoop snel weer een update te geven . p.s Wat ik me afvroeg aangezien iik een mediaCenter bouw vroeg ik me af of er een een CIP ook gediscucieerd kan worden over de hardware die ik gebruik of is dit niet iets binnen een CIP Tot de volgend Update Rayman69 Adminedit: maximale breedte voor pics op dit forum is 500 pixels - IMG tags waar nodig verwijderd. |
| |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Resize je pics even.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| |
| | #7 (permalink) |
| Had ik maandag toch een klote dag, mijn vader had de pers eraf gehaald maandag ochtend toen was alles los gekomen de kit had zijn werk niet gedaan zoals je kan zien ![]() dus heb ik 2 componeneten lijm gebruikt en het thuis maar in mekaar gelijmd ![]() en dit is wel gelukt!! ![]() ![]() nou nog schuren in in mekaar zetten (hoop dat van de week te kunnen doen) Van de week het lcd scherm ook in mekaar gesoldeerd ![]() op printerpoort aansluiten ![]() en voila ![]() het werkt na eigenlijk maar een klein beetje tegen slag met powerLCD Van de week ook mijn moederbord (Asus K8N-E-Deluxe), Processor (Athlon64 2800+), geheugen (512 mb) ,video kaart(Asus V9520 Magic geforce FX 5200)en mijn brander NEC ND3520 (maar deze gaat in mijn oudere computer) binnen gekregen ![]() Van de week hoop ik de kast voor een gedeelte te kunnen schuren, zagen en in mekaar te zetten zodat ik jullie iets meer van het uiteindelijke uiterlijk zou kunnen laten zien, want to nu toe slaat het hier nog niet zo aan qua reacties (jammer maar we blijven volhouden) vind het wel erg leuk om dit zo te delen met andere . Nou groeten en tot de volgende update |
| |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
1) Ga hier mee aan de gang zo gauw ik de kast klaar heb (weet het nog niet precies) 2)Wou hier 120mm fans voor gaan gebruiken via de achterkant (zit nog wat uit te denken via de bovenkant maar wil het niet TE maken) 3) heb de hardware in de binnen kant met een kartonnen doos na gebouwt ivm diepte van dvd speler en video kaart (die kunnen elkaar raken namelijk) en dit past | |
| |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Wat is EMI straling (denk dat dit electronische storng is ??) en waarom zou ik vonken krijgen en dat beantwoord gelijk je laatste vraag. Geen ervaring What so ever alleen in computers maar geen casemodding. Maar ik wil dit graag onder de knie krijgen ken wat mensen die bekend zijn in electro techniek en die mij willen leren. Heb dit altijd al machtig interesant gevonden en dit was een goede combi van mijn intereses. | |
| |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 november 2004
| Njah, ik heb ook nog maar van EMI straling gehoort, komt van een openliggende voeding denk ik. En njah, ik breek je totaal niet af, :respect: maar wil je alleen maar op eventuele problemen wijzen. Het zou jammer zijn om zon hardware te fondue'en :P
__________________ O ja, hij is terug |
| |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Had ook niet het idee dat je mee aan het afbreken was Ben blij met alle problemen die ik in de toekomst tegen kan komen daarom ben ik dit project ook hier begonnen. Wil gewoon en mooie case maken zodat mijn vrouw ook eens wat moois kan zien in een computer. Al is het dan alleen maar de buiten kant (als je dit snapt dan spijt het mij zeer zoniet You Lucky Bastard ) sorry beetje melig | |
| |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Grin Komt me bekend voor.... Ik moet je eerlijk bekennen dat ik heel benieuwd ben hoe je mod wordt, ik kan me er op het moment nog geen beeld bij maken. (Ligt aan mij).
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CIP] Cheap Bigtower Update: <08-12-2005> | dewurmjongen | Casemod Project Logs | 38 | 25-11-2005 17:32 |
| [CiP]eXeQutor Last Update: Okt 07, 2005 | TriggersA31 | Casemod Project Logs | 30 | 8-10-2005 22:25 |
| [cip] [dragon]||[case] [update:30-8-2005 16:45] | guAsTo | Casemod Project Logs | 54 | 21-09-2005 08:25 |
| [CiP] Blue Radiation - Last Update 28-04-2005 | Sir G-nius | Casemod Project Logs | 35 | 27-06-2005 18:43 |
| [LOG] Project JMB Last update 09-05-2005 | Jamba | Casemod Junkies | 77 | 3-06-2005 20:34 |