| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2004 Locatie: Roden
| Na een tijdje niks doen op het gebied van casemodden begonnen mijn vingers te kriebelen. Al een tijdje liep ik met het idee van een HTPC rond, dus besloot ik dat dat mijn volgende project werd. Aangezien ik niet echt veel geld omhanden heb (16 jaar, te lui voor een baantje, en toch uit willen gaan enz is het de bedoeling het geheel zo goedkoop mogelijk te maken. Welke eisen heb ik. -het geheel moet goedkoop zijn -niet al te veel herrie maken -stabiel draaien -met een afstandsbediening te besturen zijn (infrarood gebeuren dus) -dvd, vcd, svcd en divx/ avi cd’tjes afspelen -en er nog een beetje stijlvol uit zien ook Plannen: Ik ga een “doos” maken van MDF. Voor deze doos komt een front van aluminium. De bovenkant moet open geklapt kunnen worden (iets met scharnieren dus), uiteraard word hij ook vastgeschroefd. In de deksel komt een window. En voor de koeling zal ik in de rechter en in de linker zijkant 2 fans maken. Verder zal het wat opvrolijken door de kabels te sleeven en ik doe er 2 blacklight ccfl’s in oid (hoe en wat is nog niet helemaal zeker). Hardware De hardware is nogal onzeker, een kennis had nog wel wat liggen dus moet ik even afwachten wat ik van hem mag hebben. Waarschijnlijk word het zoiets: Cpu: 700mhz Hd: 3 oude harde schijven (samen iets van 20 gig maar dat maakt niet uit, ik speel toch alles van cd’s af) DVD: standaard DVD rom Ram: 384 mb SD RAM VGA: standaard videokaart met tv-out Geluidskaart: standaard Moederbord: iets waar dit alles in past :P Voeding: standaard Ik weet nog niet precies welk OS ik ga gebruiken, suggesties zijn welkom. Het bouwen Allereerst heb ik de bodem met de twee zijkanten aan elkaar geschroefd, zo kan ik alles makkelijk plaatsen en kijken waar alles komt te liggen. Vervolgens heb ik een hd rekje op maat gemaakt, er passen 2 hd's in dus het wordt nog even uitzoeken waar de derde komt. Toen heb ik wat afstands busjes in elkaar geplakt zodat het moederbord goed komt te liggen. Al met al moet alles er ongeveer zo in komen te liggen. Ook de achterkant is uitgezaagd. Om het simpel te houden heb ik het achterste plaatje van een oude ATX kast gebruikt. Alleen de voeding moet nog vast geschroefd worden. Update 1 Deze week weer wat aan het klussen geweest. Ik heb gaten gezaagd voor de fans, bij gebrek aan een 80mm gatenzaag was ik gedwongen te figuurzagen. Het resultaat viel me niks tegen. Met fan en grill erbij ziet het er best aardig uit. Ondertussen ook twee oude fans gevonden. Hier en daar wat draadjes aan elkaar gesoldeerd en gesleeved. Past prima. Ook de voorkant op maat gezaagd, en er vervolgens een gat in gemaakt voor de DVD rom. Het volgende dat ik ga doen is de deksel maken en de hele boel softwarematig installeren, tv out regelen enz. Als dat gedaan is ga ik met ir ontvangers en LCD's in de weer :P Foto's zijn klikbaar
__________________ Rookworst zonder R is ook worst |
| |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| Citaat:
.
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. | |
| |
| | #6 (permalink) |
| Ik plaats 2 80mm fans in de zijkanten. Eventueel wil ik ook nog een schotje in het midden zodat de lucht beter door de kast stroomt. Zoiets En over die herrie, het maakt niet echt uit als hij wat gluid maakt. En die fan in de voeding kan ik altijd vervangen. Hier kun je info over het ir ontvangertje vinden http://www.tweakhardware.com/guide/remote/
| |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 15 januari 2005 Locatie: helmond
| Citaat:
![]() | |
| |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 november 2004
| Misschien een domme vraag; maar waarom 3 harde, lawaaierige schijfjes?? Als je genoeg ram hebt, kan je toch een oud systeem gebruiken, en, gewoon hierop je DVD te instaleren. Want, en htpc is toch iets dat je een je tv aansluit, om filmps te zien via een tv-out?? Of ben ik mis(= powerDVD e.d.)??En, hoe sluit je dan het gehele boeltje af?? Als een normalel pc. Ik snap dus het concept htpc duidelijk niet ops:
__________________ O ja, hij is terug |
| |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Idd erg ruime case, heeft meer iets weg van een flinke desktop. Aan de andere kant wel handig om hardware in te bouwen. Wat betreft de koeling, zou je de 80mm fans ook meer in de hoeken kunnen plaatsen. Dus een bij de hdd's en de ander bij de pci-sloten, hoewel dat laatste misschien krap wordt. Dan hoef je geen schotje te gebruiken om toch een beetje airflow door de gehele case te krijgen.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| |
| | #12 (permalink) |
| Hij is inderdaad wat aan de ruime kant, maar ik zet hem op een kastje waar plaats zat is. En uit gemakzuchtig oogpunt wilde ik geen constructie bouwen om de DVD rom boven het mobo te plaatsen of iets dergelijks. Verder vind ik het ook wel handig via het netwerk wat films over te kunnen sturen naar de HTPC, elke keer een DVD branden is het voor mij niet helemaal. En aangezien ik meestal wel muziek, een film of gewoon tv aan heb staan zal ik dat beetje ruis niet horen.
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe PC Budget: 1150€ | Interfico | Hardware Junkies | 29 | 22-07-2007 20:30 |
| [CiP] Budget Mod ( Update: 15-12-'05 ) | Interfico | Casemod Project Logs | 25 | 15-12-2005 18:17 |
| [CM] Computator -- eerste (budget) mod | faberic | Casemod Junkies | 6 | 6-07-2005 22:57 |
| budget edition? :S? | ^n0c3r | Software Junkies | 8 | 9-07-2004 19:50 |