Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-01-2005, 23:02   #1 (permalink)

Standaard [CiP]-[Project: Lightning Case]

Topic Titel : [Casebuild]-[Project: Lightning Case]
Project : Lightning Case
Doel : Een mooie en geluidstille kast bouwen!
Foto's : Clickable thumbs!

Heb dit worklog ook op [H]ardforum gepost, dus heb m'n log nog even moeten vertalen

-==[ Over ikke ]==-
Om mee te beginnen: dit is mijn eerste casebuild!
En verder hou ik ook nog wel een beetje van casemodden :P
Vroeger had ik mijn huidige kast al een keer gemod...maarja...ik kreeg dat gevoel weer...
dat gevoel van...IK MOET WEER WAT DOEN!
Dus dan ga je maar een kast bouwen.

Hieronder staan 2 fototjes van mijn huidige kast:

-==[ Specs ]==-
In mijn nieuwe kast komt gewoon de hardware die ik nu in mijn pc heb zitten.
Aangezien ik een student ben en dus niet veel geld heb is het een goede oplossing...en de hardware is nog redelijk "up-to-date"
Op dit moment is dat de volgende hardware:
Mobo : Asus P4P800
CPU : Intel P4 2.6Ghz HT @ 3.1Ghz
Memz : 2 x Corsair 256MB PC3200 (dual channel) (timings: 2.5-3-3-7)
GPU : Albatron GeForce 4800 SE
Storage : 2 x 7200rpm IDE Western Digital HDD total @ 320GB
PSU : 450Watts
Cooling : Een zelf-gemodde Koolance external waterkoeler
Monitor : Een 9 jaar oude 17" IIYAMA visionmaster 400 (zo'n beetje mijn eerste zelf gekochte computeronderdeel)

-==[ Het Project ]==-
Nou zoals al eerder gezecht, ik heb al eerder een casemod gedaan...
Dat was leuk en het houd je even van de straat...maarja...dan is je casemod af...en dan krijg je dat gevoel weer!
Dus dan maar zelf een kast bouwen, iets waar ik al ruim een half jaar mee in m'n hoofd mee rondliep.

Aangezien er geen airflow nodig is in mijn kast, ik heb een externe watercooler die alle onderdelen binnen koeld,
kan de kast lekker geluidsstil worden.
(m'n koolance haald in de zomer 29/30 graden onder stress en in de winter rond de 27...hij doet het dus perfect!)

Ok, ik wil dus dat mijn hdd's helemaal stil zijn, ik wil ze absoluut niet meer horen!
op dit moment heb ik mijn hdd's ingepakt met geluidsisolatie, het helpt een beetje...maar niet veel.
Daarom komt er onderin mijn kast een compartiment met geluidsisolatie waarin mijn hdd's komen te hangen, lekker stil dus.

-==[ Het ontwerp ]==-
Het ontwerp is vrij simpel.
Zoals eerder gezecht komt er onderin de kast een compartiment waar mijn hdd's in zitten, ook komt mijn psu daar te zitten, allemaal netjes weggewerkt.
daarboven komt het mobo enzo.
Aan de voorkant komt dan een plasma bol (ja een plasmabol) vandaar de naam lightning case...

De kast is ongeveer 70cm hoog en 21cm breed, lekker veel ruimte dus.
Dat mag ook wel want ik ga een paar mooie kabelgoten maken in deze kast, ik wil namelijk geen kabels zien!

Omdat ik van de kerstman een plasmabol heb gekregen is het project van start gegaan, kijk maar naar m'n bolletje:

Nou...genoeg gepraat, laten we eens naar wat foto's kijken!

-==[ Log-Start: 01-01-2005 ]==-

Ik ben vergeten foto;s te nemen van de losse materialen, dus hier is een foto van een framedeel klaar:

Maak er 2, schroef ze aan elkaar en je krijgt ditte!

-==[ 03-01-2005 ]==-
Nou, ik heb het hdd compartiment gemaakt in het frame, wat een werk zeg!
Ben zo'n beetje de hele middag bezig geweest met die rotschroefjes!
Nou, hier is een foto van het resultaat:

En een foto van de verbinding.

-==[ 04-01-2005 ]==-
Vandaag heb ik aan de voorkant van de kast gewerkt, is ook vrij lastig hoor...die schuine delen!

En 1 van de voorkant

-==[ 07-01-2005 ]==-
Het frame is nu bijna klaar, het is en blijft veel werk ook al lijkt het daar soms niet op!
Weer een paar fototjes:

Fototje van de voorkant van de kast

Om je een indruk te geven waar de plasma bol ongeveer gaat komen

-==[ 09-01-2005 ]==-
Het frame is klaar! heb een beetje plamuur gebruikt om alle gaatjes dicht te stoppen en ben gaan schuren:

Voordat de grondverf eropgaat:

En nadat de grondverf erop is gegaan:

-==[ Update 24-01-2005 ]==-
Zo een kleine update!
Ik heb weer een beetje tijd gehad om wat aan m'n kast te werken dus ben ik bezig geweest met een mounting tray voor mijn mobo.
Via een vriend van me heb ik een oud pentium plankje geleend en die gebruikt als "mal" voor de schroefgaten e.d.

hier een paar fototjes van het resultaat van vandaag:
2 foto's van de zijkant:

Fototje van boven:

En nog 1 van achteren bekeken:

De beplating laat ik wachten tot het laatst, ik ben nog aan het bedenken hoe ik dat ga doen.
Verder ga ik binnenkort de voorkant van m'n kast maken, dit ga ik met polyester maken! dat wordt licht en mooi (en meteen handig om m'n plasmabol in te verwerken)

Meer foto;s van de mobo-tray volgen als ik er weer verder aan gewerkt heb.

-==[ Update 23-02-2006 ]==-
Ok mensen, ik werk weer een beetje aan m'n case!
Ik was een poosje geld en tijd-loos maar omdat ik nu lichtelijk werkloos ben heb ik tijd zat

Ik ben bezig geweest met het maken van het voorstuk, het stuk van de case dat het meest in zicht staat en dus ook flink wat aandacht nodig heeft
Omdat er in het midden een plasma bol komt moet er een inham in zitten, dit is lastig te maken met hout e.d. dus ben ik met poly-ester en epoxy aan de slag gegaan, het resultaat zie je hieronder:
and

Nu heb ik de vorm van de voorkant, maar de randjes hiervan zijn nogal ruw/lelijk. Dus voordat ik er een zijkant kan aanplakken met epoxy moest ik het even bijslijpen:

Nu kon ik eindelijk aan de slag met de zijkanten!

zoals je ziet heb ik de zijkanten van hout gedaan, mijn originele idee was om het van aluminium te doen maar dat werd mij helaas te prijzig (en geloof me...voor het geld dat ik er nu al ingestoken heb kan je al 3 kasten kopen volgens mij)
de zijplaten heb ik vastgezet met M4 imbusboutjes, dat ziet er het mooiste uit

Mijn volgende stap is om de voorkant te plamuren, om eerlijk te zijn: op dit moment staat de plamuur uit te harden, morgen ga ik het opschuren en misschien nog wat bij-plamuren!
Hierna moet ik ben ik bang weer eventjes wachten om mijn nieuwe waterkoeling componenten te kunnen betalen want de bovenkant van mijn case wordt een radiator met 3x stille 120mm papst fans.

nog wel even een vraagje aan mijn mede-modders:

wat is het beste voor waterkoeling?
1) de lucht van boven door de rad mijn kast in blazen.
2) de lucht van onder mijn rad naar buiten zuigen. (zo zit mijn huidige koeling, koolance exos, in elkaar)

Dit was het voor nu, hoop snel weer een mooie update te kunnen posten

-==[ Update 23-02-2006 ]=[#2]==-
Ok, kleine update!
De plamuur is uitgehard en ik heb het lichtelijk opgeschuurd, het geheel ziet er nu een beetje zo uit:

Zoals je aan de bovenkant van m'n kast ziet is die nog niet helemaal recht, dit ga ik oplossen door er nog een beetje plamuur op te kleien

Het middenstuk heb ik nog niet echt geschuurd, het was ondertussen al 19:30 dus had geen zin meer om door te gaan, morgen weer een dag!

En nog een totaalshotje schuin van voren

Nou dit was dan even de mini-update, stay tuned!
tmaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-01-2005, 23:13   #2 (permalink)

Standaard

Leuk! Je bent niet de eerste die zo'n plasma bol ding in zijn pc gaat bouwen, maar ik ben benieuwd naar je resultaat!!!
Oud 10-01-2005, 23:20   #3 (permalink)

Standaard

Idd niet de eerste, maar volgens mij wel de origneelste. Een heel plateau aan de voorkant voor de bol! Volgens mij wordt dat spectaculairder als een gat waar ie half doorheen zit Ben benieuwd.
Oud 11-01-2005, 00:18   #4 (permalink)

Standaard

Ziet er goed uit. Je bent goed van start gegaan met een (zo te zien) sterke constructie!

Ben benieuwd naar de rest... Keep the pics coming
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-01-2005, 00:30   #5 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Je kan zeker geen profiel meer zien na dit hevige meccano werk

Ziet er goed uit man, een sterke basis is er eentje waar je op kan bouwen Ik ben benieuwd hoe je dit gaat "aankleden".
Oud 11-01-2005, 01:25   #6 (permalink)

Standaard

Als ik het mij goed herriner, dan stond er in de gebruiksaanwijzing van zo'n plasma-bol dat je hem minstens 30cm van elektrische apparaten vandaan moest houden. Hoop maar dat het daarmee niet zo nauw komt.
Het wordt geen klein kasje, zie ik. Deze hou ik in de gaten.
Oud 11-01-2005, 11:33   #7 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragon
Als ik het mij goed herriner, dan stond er in de gebruiksaanwijzing van zo'n plasma-bol dat je hem minstens 30cm van elektrische apparaten vandaan moest houden. Hoop maar dat het daarmee niet zo nauw komt.
Het wordt geen klein kasje, zie ik. Deze hou ik in de gaten.
Dat komt omdat de makers van die plasmabol niet weten hoe goed die elektrische apparaten afgeschermd zijn Als je zoiets netjes van je apparatuur scheidt met metaal dan is er niet veel aan de hand hoor
Oud 11-01-2005, 11:48   #8 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Klein beetje opvoeren, glazen bol demonteren en voila! Een doe-het-zelf-Teslacoil

Nee even zonder dollen, zoals Demoniac al zegt, gewoon afschermen en je zal geen problemen hebben (denk maar aan een PSU).
Oud 11-01-2005, 18:21   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
Je kan zeker geen profiel meer zien na dit hevige meccano werk

Ziet er goed uit man, een sterke basis is er eentje waar je op kan bouwen Ik ben benieuwd hoe je dit gaat "aankleden".
hehe, valt wel mee...maar het is een ongeloofelijk rot karwij om al die schroefjes erin te draaien, bij de hoeken van de verbinding moesten de schroefjes namelijk gehalveerd worden...dus dremel erbij, afslijpen, en erindraaien...een enorm gepriegel waar je op een gegeven moment enorm gestoord van wordt!

Ook al is het frame niet 100% recht...ik vind het resultaat (tot nu toe) zeer geslaagd

zodra ik weer wat meer tijd heb ga ik beginnen met het frame zwart verfen (glanzend zwart, heerlijke kleur) en de hdd-box beplaten (heb nog grote mat geluidsisolatie liggen)

moet alleen nog even bij de gamma kijken hoe grote aluminium platen ze hebben (en hoe dik)

het moeilijkste lijkt me echter nog om de backplate en de mobo mounting te maken (aangezien ik de afmetingen allemaal niet zo goed weet en dat vrij belangrijk is voor m;n pci kaartjes)
Oud 11-01-2005, 18:49   #10 (permalink)

Standaard

Als het goed wordt bij je mobo een backplate geleverd. Die kun je dan gebruiken of overtekenen.
Oud 18-01-2005, 15:29   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamba
Als het goed wordt bij je mobo een backplate geleverd. Die kun je dan gebruiken of overtekenen.
dat kleine dingetje bedoel ik niet....ik bedoel de grote voor al m;n pci kaarten :P

sorry dat er zo weinig updates zijn, heb het op dit moment vrij druk met school (projecten opleveren e.d.)

maar......ik ga morgenmiddag m;n frame zwartmaken en de platen kopen....dus stay tuned! :P
Oud 18-01-2005, 17:41   #12 (permalink)

Standaard

We zijn er op dit forum aan gewend om hoofdletters en leestekens te gebruiken waar nodig. De leesbaarheid neemt hierdoor enorm toe en daar is uiteindelijk iedereen bij gebaat. Dankjewel voor de moeite .
Oud 24-01-2005, 22:40   #13 (permalink)

Standaard

-==[ Update 24-01-2005 ]==-
Oud 23-02-2006, 12:47   #14 (permalink)

Standaard

Op verzoek van de TS weer geopend. Show us what you got!
Oud 23-02-2006, 13:33   #15 (permalink)

Standaard

Ziet er erg goed uit, veel suc6 verder..
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CIP] Blue Lightning stevanov Casemod Project Logs 50 26-08-2007 15:25
Lightning Case jokkos Casemod Junkies 22 21-09-2006 20:55
[CIP] Project Lightning (last update: 03-05-05) oObreezerOo Casemod Project Logs 15 8-05-2005 21:42
Wood Case Project Ice T News & Review Junkies 12 15-05-2004 21:59

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.