Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 7-01-2005, 18:26   #1 (permalink)

Standaard [CIP]Steve's wavemaster UPDATE 12 Januari 2005

Ja over de naam niet beginnen zeuren, ik weet niets beter , leuke ideen zijn welkom.
Door het bekijken van psykoman's case enkele maanden geleden, was ik echt helemaal weg van die case, ik had al vele mooie cases gezien oa lian li enzo, maar die waren te duur vond ik zelf,na wat nader onderzoek bleek dat ze die wavemaster (want daar ging het om) hier in de lokale dreamland winkel hadden staan, zondag ben ik deze case dan maar gaan halen, en ben vandaag beginnen te modden, de case zal niet extreem veel mods krijgen, maar toch wel enkele, waaronder een mirror mod. De cd-rom heb ik gestealth met een standaard te koop coolermaster cd-rom plaatje, dit geeft een mooi strak resultaat, ook het window ga ik kopen.

Hier enkele pics van hoe ik deze case heb gekocht:

De voorkant:

De gestealde cd-rom drive:

Het window heb ik nog niet meegebracht omdat die enkel maar in het blauw verkrijgbaar was, nu heb ik contact gehad met psykomen (hij werkt in een computerwinkel) en nu blijkt dat ze enkel nog maar in blauw en licht groen bestaan, ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, maar waarschijnlijk zal het een blauwe worden, waar ik zelf witte plexi in ga steken.

Vandaag ben ik begonnen met mijn spiegelmod, de bedoeling is vanonder in de case een spiegel te leggen met een logo, het logo was snel bepaald en zou het logo worden van de case nl "Wave master", na een mooie tutorial van Ediejo te hebben gezien over hoe het te doen, heb ik maar snel een spiegel van de muur getrokken en ben ik begonnen, na alles op maat te hebben gesneden, en het logo overgebracht te hebben op de achterkant van de spiegel, heb ik met een alcohol stift de lijnen nog eens goed nagetrokken.
Vervolgens was het kwestie van veeel water te gebruiken en het rustig aan te doen. Hieronder enkele pics:

Het wave master logo overgebracht op de spiegel met thinner, ook de contouren van het logo eens snel nagegaan met een alcohol stiftje:

Om niet te hard te gaan smossen met water heb ik een spuit genomen, en telkens een grote plas water over de te graveren letter spuiten(op de dremel staat trouwens een grof diamant stifjte):

Het resultaat van de eerste 3 letters gedaan te hebben:

Wave en master gedaan, nu dat lijntje nog

alles gedaan

Omdat ik mijn dremel wat te plat hield bij de eerste letter , heb ik een kras gemaakt op een deel van de spiegel dat niet weg mocht eigenlijk, ik heb de kras langs achter bij geverfd met autolak (je ziet de kras jammer genoeg nog steeds);

De spiegel af:

Vanuit een andere hoek gezien:

Langs boven:

De plekjes die je op de spiegel ziet, zijn vuile vingers, enzow , de spiegel is nog niet gepoetst .

Ik vind zelf dat hij best geslaagd is, als je hem zo bekijkt llijkt het allemaal redelijk scheeft te staan, maar dat valt goed mee.

Momenteel ben ik bezig met het steken van een 120 mm van in mijn voeding, of dit gaat lukken betwijfel ik sterk, omdat het nogal nipt is allemaal, ik heb het al grofweg weggeslepen, morgen nog bijwerken, maar ik vrees dat het zal inzakken.

Voor de rest zullen alle fans worden vervangen door green leds fans, alsook de hdd led en de verlichting achter het front panel. CCFL's ga ik proberen te vermijden, omdat ik er toch wel wat schrik voor heb (brandgevaar etc..), ik ga ze vervangen door een reeks van sterke groene leds.

Dit is het voorlopig, laat weten wat je er van vind !

Zoals je mss al doorhebt is deze tekst copy/paste van m'n eigen forum, psykoman is ook een casemodder, ik weet niet of ie hier lid is..

UPDATE 9 Januari 2005

Omdat bij een mooie buitenkant, ook een mooie opgeruimde binnenkant stond ben ik begonnen met mijn kabels weg te werken, mijn hdd's heb ik omgedraaid zodat ik deze langs achter kan aansluiten, de voedingskabel was niet langgenoeg om daar te komen, dus heb ik deze doorgeknipt en er een stukje kabel van een kapotte voeding erbij aan gezet, ook heb ik wat molexen hier en daar afgehaald en deze erop geslodeerd, dit werkt ook goed: wel wat meer werk maar het gaat goed.

Overzichtje van m'n werktplek

De molexen terug aan het vastsolderen, gewoon van een oude voeding de pinnetjes verwijderen, zo veel mogelijk plastic van de kabel verwijderen, en dan er met een beetje tin tegen plakken, het houd goed en werkt uitstekend:

En dit begint er al wat op te lijken:

Er gaat ook nog een grijs kabeltje van je cd-rom speler naar je mobo, omdat ik dit niet vond kunnen heb ik het achter mijn mobo gehaald. De connector kreeg ik er niet af dus heb ik hem doorgeknipt en later aan elkaar gesoldeerd, ik heb hem juist langs een PCI plaatje naar buiten geleid.

De achterkant:

De voorkant:

Oorspronkelijjk dacht ik dat dit kabeltje diende voor het geluid dat je afspeelt met je cd-rom speler over te brengen naar je mobo wat het dan verder doorspeelt naar je boxen. (vb als je een muziek cd afspeelt). Toen ik dit echter teste met een muziek cd en dat kabeltje uittrok, kwam ik tot de vasstelling dat er geluid bleef komen, dit kabeltje heeft dus een ander doen, maar weet niet welk ms skan iemand het mij zeggen?

NOg eens een algemeen overzichtje, wat schuin genomen dus je ziet redelijk veel. De IDE die je ziet moet op termijn vervangen worden door een rounded exemplaar.

Aan de voorkant moest een zelfgemaakte baybus komen waar er met een switch geschakeld kan worden tussen (7-0-12 Volt) ook moet er via een Rood-groen led zichtbaar worden gemaakt in welke stand de fan staat, op deze baybus moet er ook de mogelijkheid zijn om de verlichting die er nog gaat komen te schakelen. Verder moest er ook het 4*20 karakter LCD in komen dat ik bij een IA heb gekocht voor m'n vorige mod, maar er nooit is ingekomen >D.

De voorkant dus: waar het plaatje is verwijderd komt het LCD daarboven de baybus:

Vandaag ben ik begonnen met het LCD scherm, alles goed afplakken en afmeten, zodat het geheel mooi in het midden staat en je enkel het schem ziet (dus niet die zwarte rand).

Juist dat zwarte moet eruit

Dus begon ik maar te dremelen, het grootste deel was eruit, dus ik kon beginnen aan de afwerking dat was vijlen, omdat het plaatje van ALU is gemaakt verwerket het heel simpel, ja simpel, tot ik mijn vijl liet vallen en die uiteen viel (ja goede kwaliteit ... ), Omdat ik het ding perse af wou hebben heb ik dan maar verder geveild met een vijltje dat 1 cm lang was ofzow, het ging niet vooruit, maar het is afgeraakt....

Het lcd aan de acherkant gezien:

Juist en volgend probleem >o , de gaten voor het LCD te bevestigen vallen juist uit het 5.25 " plaatje waar hij in moet komen, ik heb een oplossing gevonden, door een dik staafje ijzer te plooien zodat dit over de achterkant van de LCD zit en zo alles vasthoud:

Dit is die staaf die erin gaat komen.

Voilą dat is het weer, de staaf is reeds geplooit en past wel, maar moet nog eventjes met een schroefje worden vastgezet om alles echt stevig vast te houden, ook kwa issolatie moet er nog iets tussenkomen van rubbertjes ofzow.

Wat de baybus betreft: deze is half af, de schakelaars staat erop, maar ik had de verkeede duoleds meegebracht (deze met 2 pootjes ipv 3, deze hebben ze hier nl niet :s) ik heb nu al mijn leds besteld bij world-led.com , dus mijn duoleds, en alle leds die voor de verlichting gaan zorgen.....

UPDATE 12 Januari 2005

Vandaag heb ik niet echt veel gedaan maar toch wat, zo ben ik naar de bank gereden en mijn betaling gaan doen voor m'n bestelling bij world-led, ik hoop deze begin volgende week in huis te hebben.

Verder heb ik me ook bezig gehouden met mijn LCD schermpie, zoals jullie reeds weten komt het schermpje in een 5.25" plaatje, omdat ik langs buiten geen bouten/scroefjes wou zien, moet alles lang achteren gebeuren, ik heb het opgelost door een beugeltje te plooien,en dit achter het lcd te steken, en zo vast te houden, het beugeltje heb ik vastgezet met 2 schroefjes aan de zijkant.

De achterkant, hier zie je het beugeltje dat erop komt, er moet geen issolatie tussen ofzow voor elektrische geleiding, omdat het volledig rust op de µc's van de LCD.

Nog eens hetzelfde, zoals je ziet staat het beugeltje was scheef, om goed te klemmen:

Hieronder de zijkant van het lcd scherm(srry voor de wazige pic), het is dus gewoon een zelftappende parketmoer die ik erin heb gedraait, en die zo alles goed vasthoud, wel heb ik de moer moeten afslijpen, omdat hij anders niet paste in m'n case (nu ook nog maar met wat wringen )

En dan maar aansluiten en dan hopen dat ie nog beeld geeft, ja hoor hij werkt ! Maar wat is nu de boven en wat de onderkant ?

Zo staat hij iig goed:

En dan het geheel in de case ingebouwd (frontje moet nog gepoetst worden)

Dat was het voor vandaag, nu is het wachten op de bestelling van world-led.
Oud 7-01-2005, 23:09   #2 (permalink)

Standaard

Hele mooie case als uitgangspunt en je laat meteen zien dat je wel wat skills hebt....

Dit belooft een mooie mod te worden!!!!

edit na je stukje beter te lezen:
Deze kast goedkoper dan een Lian-Li? dan heb je of een goedkope CM-dealer of een erg dure LL-dealer gevonden.
En over je window: NOFI, maar maak m zelf!!!!!!!!!! je hebt bewezen dat je met een dremel overweg kan, en dan vind ik het een zonde om met een standaard premod window aan te komen!!! Zoek een leuk designtje en dremel die gewoon uit. Less == more dus je kunt zonder al te complex gaan doen een heel origineel vet window maken. Zoiets laat je mod boven de rest uit steken.....
Probeer t in ieder geval, als je je sidepanel vern**kt kun je alsnog een premod sidepanel kopen!
Oud 8-01-2005, 12:04   #3 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de spiegelmod goed gelukt hoor.
En wat Zwieke zegt ben ik het ook wel mee eens, je hebt inderdaad als bewezen dat je met een dremel overweg kan, dus maak hem zelf
in ieder geval veel succes met je mod!
Oud 8-01-2005, 20:49   #4 (permalink)

Standaard

Het is niet zo het probleem van het gat maken in het paneel, maar eerder het plexi glas, wat je hier in de buurt niet echt zo goed vind :/
Oud 8-01-2005, 21:18   #5 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Is er echt nergens een bouwmarkt in jouw omgeving te vinden?? Lijkt me best vreemd.
Kaz'Duzar is offline  
Oud 8-01-2005, 23:09   #6 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard Re: [CIP]Steve's wavemaster

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxie
.... waar ik zelf witte plexi in ga steken.
...en

Citaat:
Het is niet zo het probleem van het gat maken in het paneel, maar eerder het plexi glas, wat je hier in de buurt niet echt zo goed vind
... zijn dan wel een beetje tegenstrijdig.
Oud 9-01-2005, 09:26   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Het is niet zo het probleem van het gat maken in het paneel, maar eerder het plexi glas, wat je hier in de buurt niet echt zo goed vind :/
Kijk anders eens op www.bouwplastics.nl. Daar heb ik ook mijn plexi gekocht. Zorg er alleen wel voor dat je alles in 1x koop want de verzendkosten zijn nogal hoog.
Oud 9-01-2005, 21:01   #8 (permalink)

Standaard

Ja ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit maar ja, hier in de locale brico/ gamma staat plexiglas maar dat is 3 mm dik, vaak helemaal bekrast en dat is dan weer wel jammer, 3 mm is wat te dun ook vind ik zelf, Ik laat het plexi altijd vlak leggen met het kader, dat doet m'n vader met een frees, maar dat gaat ook niet met 3mm plexi...
Oud 9-01-2005, 21:35   #9 (permalink)

Standaard

UPDATE 9 januari 2005

==>Zie startpost
Oud 9-01-2005, 22:01   #10 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is dat "misterieuze"kabeltje voor de microfoon uitgang van je cd-rom speler. Waarom niet je ide kabels meshen, daar had jij toch eerst op pcmodders een tutorial over geschreven?
Kaz'Duzar is offline  
Oud 9-01-2005, 22:34   #11 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard Re: [CIP]Steve's wavemaster

Citaat:

dit kabeltje heeft dus een ander doen, maar weet niet welk ms skan iemand het mij zeggen?
Volgens mij wordt dat niet meer gebruikt tegenwoordig... Ik heb m ook uit mijn mod gehaald, had hem weliswaar redelijk weggewerkt maar daar moest nu het kabeltje voor mijn Zalman OP1-fan heen.

Heb nog niets gevonden mbt geluid / cd's wat niet meer werkt...
Oud 9-01-2005, 22:45   #12 (permalink)
Banned

Standaard

Leuk gedaan Foxie zeker niet verkeerd die spiegel maar een kras is moeilijk weg te halen, zeg maar gewoon niet. Anders maak je er toch nog 1eentje Sucses verder nice case.
Ediejo2 is offline  
Oud 9-01-2005, 22:49   #13 (permalink)

Standaard

Gaat de goede kant op. Ik ben benieuwd hoe je dat lcd nu precies vast hebt gezet.
Oud 10-01-2005, 06:47   #14 (permalink)

Standaard

IDE ga ik niet meshen omdat het resultaat niet hetzelfde is als een mooie rounded cable, en het geheel nogal dik en stug overkomt + de verf op die IDE kabels lang geen kanten droogt en dus plakkerig aanvoelt :P
Oud 10-01-2005, 13:11   #15 (permalink)

Standaard

Jammer van dat streepje tussen de W en de A
KAMIKAZE-FREAK is offline  
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CIP] Project: Ronin (Update 2 januari 2006) Thadeez Casemod Project Logs 68 30-01-2008 16:47
[CiP]eXeQutor Last Update: Okt 07, 2005 TriggersA31 Casemod Project Logs 30 8-10-2005 21:25
[LOG] Project JMB Last update 09-05-2005 Jamba Casemod Junkies 77 3-06-2005 19:34
[CIP] Wooden Dream [ Update 06-03-2005 ] RayMan69 Casemod Project Logs 15 8-03-2005 22:48

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.