Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 3-11-2004, 21:41   #1 (permalink)

Standaard [CiP]Project 5: MonitorMOD (veel pics)

ID is om een lekker gamebak te maken, speciaal voor LANparty's. Het moet makkelijk te vervoeren zijn, niet teveel ruimte innemen & toch van de gemakken voorzien om lekker te gamen (groot scherm, surround ed). Maar met dit ID loop ik al sinds 2001 mee rond.

Nou heb ik voor dat ID al een kofferMOD gemaakt. Enige "maar" is dus ook, dat er geen geïntregeerde monitor inzit. Maar met de TFT-tjes van tegenwoordig, is dat nou ook geen probleem.

Dus... Monitor & PC in 1. Alleen inspiratie had ik niet. Totdat iemand bij een LANparty binnenkomt en (per ongeluk [AHUM]) een 17"-monitor laat vallen van de trap. Hij had ons allemaal mooi tuk, want dat ding kwam vd schroot (weliswaar een Iiyama).

Toen ging er dus bij mij een lampje branden, een monitorMOD

Na passen en meten lijkt het me, dat er een TFT in past. Dus de monitor heb ik mee naar huis genomen (thnx DefCon1).

Doel is dan om de monitor zoveel mogelijk in z'n waarde te laten. Dus geen onnodige gaten erin, raapies ed (hooguit een gloed wat uit het rooster komt). Niet zwaarder wordt dan z'n orginele gewicht.

De nodige HW wat er dan in gaat:
- Gigabyte 8PE800 Ultra
- Intel P4 3.06GHz 533 HT
- Twinmos 512MB DDR PC2700
- Codegen 300W PSU (goedkopie)
- Sapphire Radeon 9500PRO 128MB
- Hitachi 160GB 8MB SATA
- Iiyama CRT vision master pro 410 (17") de behuizing dus
- TFT scherm

Eerst dus vd CRT-monitor het inhoud eruit gehaald:

Ik heb niet eens gecontroleerd wat er nou psies makeerde. Gewoon strippen die handel

..en als je de kap eraf haalt, krijg je dit als resultaat:

Aangezien er mooie gaten inzitten, is het ook zonde om ze niet te gebruiken. Wat het ID dan is om een verdieping te gaan maken. Moederbord dan boven en de rest onder.

Wat draad-end gezaagd en gemonteerd:

Tja, ik wil ze eigenlijk wel het liefst, dat ze verticaal staan. Dus.... Dremel gepakt en gewoon gaan.... juistem...... Dremeluh!
Zie hieronder het resultaat:

Als backplate voor m'n moederbord, gebruik ik 5mm dik plexieglas. Dat plaatje was eerst voor m'n kofferMOD geweest, maar heeft een nieuw lot gevonden en z'n doel bereikt. Vandaar dat je ook m'n logo erop ziet :

Zie nou het resultaat:

Nadat ik (weer) had gemeten wat het voormaat vd TFT-monitor moest zijn, heb ik ook uiteindelijk ook echt met geld gesmeten en een TFT-monitor gekocht.
Het was ook eerst de bedoeling om een 15" TFT erin te zetten, maar ik kwam (tot m'n verbazing) achter, dat 17" TFT ook moet gaan lukken...
Zodoende deze aanschaf:

Iiyama ProLite E430

Eerste wat natuurlijk er vanaf moet, is het voetje.

2 minuten later....

Al gauw zie je het verschil tussen een 17" CRT en 17" TFT:

Het effectieve beeld van een TFT is groter dan CRT.

Na veel gedremel, gevijl en geschuurd te hebben, zit nou de TFT in de CRT-behuizing.

Tot zover.... Ik heb nou wel genoeg getikt....
updates komen eraan

[edit 4-11-'04]pics op andere host gezet en hier weer een update

[UPDATE 10-11-'04]
[UPDATE 01-03-'05]
Oud 3-11-2004, 21:50   #2 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Veel monitormods de laatste tijd, maar deze vind ik toch wel erg gaaf met de "verdiepingen". Veelbelovend!
Oud 3-11-2004, 22:18   #3 (permalink)

Standaard

hehe. We gaan dus zeker iets kunnen leren van jou. jij bent des de persoon over wie Soefkenijn het had toen we hem ons plannen voorlegden... Toch zijn er een paar verschillen merkbaar tussen onze mods.
We kunnen enkel leren van elkaar, hadden we maar een flatscreen crt gevonden denk ik nu bij mezelf
Soul__assasin is offline  
Oud 3-11-2004, 23:09   #4 (permalink)

Standaard

Leuke mod, ga ik volgen.
Ik weet niet hoe dik dat staal van de bodemplaat van die monitor is, maar hoe je dat draad-end rechtop zet ziet er niet echt stevig uit. En als ik naar de foto van opzij kijk, lijkt het alsof rechts de voorste staaf een beetje scheef staat ten opzichte van de achterste, waar weer gevaarlijke wringingskrachten in kunnen gaan zitten. Ik zou er iig geen vertrouwen in hebben als ik het zo intensief voor lanparties ging gebruiken.
Oud 4-11-2004, 06:12   #5 (permalink)

Standaard

Het staal is dik zat. Je kan er niet op staan, idd. Maar dat is ook niet de bedoeling.

Het moet het gewicht van de moederbord dragen en dat is verwaarloosbaar met wringingskrachten wat jij bedoeld.
Oud 4-11-2004, 10:18   #6 (permalink)

Standaard

Niet alleen het moederbord, maar ook je kaarten en een cpu-koeler. Als ik dat bij mij optil is dat geen verwaarloosbaar gewicht. Ik wilde je alleen maar even waarschuwen, maar als jij zegt dat hij het wel kan hebben, dan leg ik mij daar bij neer.
Oud 4-11-2004, 13:48   #7 (permalink)

Standaard

al je pics zijn dood
demichiel is offline  
Oud 4-11-2004, 14:37   #8 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demichiel
al je pics zijn dood
Nope, hier anders niet hoor...
Leuk projectje!
Oud 4-11-2004, 14:56   #9 (permalink)

Standaard

Hier zie ik dooie plaatjes, zou je dit willen fixen ?
Rich is offline  
Oud 4-11-2004, 15:57   #10 (permalink)

Standaard

bij ij werken ze nu
ziet er een leuke monitormod uit!
Oud 4-11-2004, 16:06   #11 (permalink)
PTR

Standaard

Leuk idee pc in monitor .
Het ziet er veel belovend uit veel suc6.
PTR is offline  
Oud 4-11-2004, 16:25   #12 (permalink)

Standaard

Ziet er al heel strak uit. Hoe ga je 't oplossen met de knoppen van je TFT? Die vallen nu weg namelijk.
Strakke-Wappie is offline  
Oud 4-11-2004, 19:43   #13 (permalink)

Standaard

OK, ff een snelle (en simpele) update...

Aangezien bijna alles onboard zit, vind ik het ook zonde om dat niet te gaan gebruiken. Er zit 5.1 geluid op, FireWire en een Gbit-LAN.

Alleen pikt het surround-setje en FireWire wel een PCI slot in. (niet dat ik het nodig heb, maar toch )

Dus op 1 of andere manier moet ik het toch netjes gaan maken.

Toen bedacht ik me ineens dat ik zo'n PCI-houder heb (ik zou niet weten hoe het nou psies heet).

FF gemonteerd en het ziet er al een stuk netter uit

Alleen is het zo, dat hij nou balanceerd op m'n VGA-kaart, omdat dat de enige kaart is wat via AGP is aangesloten op het moederbord.
Dus maar een goedkopie netwerkkaartje erin gezet, zodat die houder niet alleen afhankelijk is van m'n VGA-kaart

Misschien weet je het niet meer, maar thnx Thadeez, voor je PCI-houder. Nou wordt dat ding toch nog gebruikt
Oud 4-11-2004, 19:47   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strakke-Wappie
Ziet er al heel strak uit. Hoe ga je 't oplossen met de knoppen van je TFT? Die vallen nu weg namelijk.
Het is waar, dat ze wegvallen. Maar heb ik (al) die knoppen nodig?!

Als er spanning op de TFT komt, gaat hij meteen in Stand-By-modus. Dus als de PC opstart, gaat het schermpje ook meteen beeld geven.

Zo hou ik nog de waarde van m'n CRT-monitor
Oud 4-11-2004, 20:03   #15 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enterprice
Misschien weet je het niet meer, maar thnx Thadeez, voor je PCI-houder. Nou wordt dat ding toch nog gebruikt
Ik weet het nog wel hoor Was een gezellige get-together Binnenkort maar weer.

Laat eerst maar eens zien wat je met mijn PCI rackje gaat uitvogelen, ben benieuwd hoe je hem gaat vastmaken
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CiP] Project Stakker 80%:) [56K warning .. lots of pics] Youri_HL Casemod Project Logs 65 6-01-2005 13:36
[CIP] Dark Predator (2de project) (veel pics) Nas Casemod Project Logs 18 29-11-2004 07:34
[CiP] CRT²PC status: 10% (Veel pics en alles Clickable) Soul__assasin Casemod Project Logs 29 6-11-2004 18:24
[CIP] Brantjes Case 1ste Mod [Veel Pics dus 13K3 OPGELET!] brantje Casemod Project Logs 47 24-10-2004 16:15
[CM] Tribal Madness -> veel PICS ThaDheiz_NL Casemod Junkies 6 19-10-2004 13:00

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.