| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juli 2003 Locatie: emmen
| Na lang denken, hardware kopen om genoeg oude hardware te hebben en prutsen is het dan nu tijd voor mijn eerste CIP. Het verhaal: Aangezien mijn Hardcore gaming machine zogoed als af is (in hoeverre kan een casemod af zijn ) werd het tijd voor een nieuw project. Eerst was ik van plan een alpha te modden maar vanwege het formaat heb ik hier toch vanaf gezien.Toen kreeg ik een leuke vooraad 1.5mm plexiglas tot mijn beschikking, het idee was geboren; een aluminium frame bekleed met plexiglas en veel UV verlichting .De hardware: Het hoeft geen denderd systeem te worden maar wel iets waar ik op zou kunnen internetten en mp3`s luisteren. Er werd in de oude doos gekeken en dit is het geworden. Een jetway moederbord slot 1 P3 450 @ 650 512 mb sdram 1 gbit nic 80gb hdd creativ geluidskaart en een vaag videokaartje van spike (thanks) Al met al een leuk backup systeempje. De pics + het praatje: 25-8-2004 Ik ben vandaag begonnen met modden. Eerst het systeem inmekaar gezet en geboot: Vervolgens heb ik mijn 2x16 lcd gesoldeerd waar ik waarschijnlijk nog een andere backlite op ga maken. Toen ben ik verder gaan graven in mijn rommelkist en vond nog een backplate die ik ooit eens van fixel heb gekregen die hem weer van T-mug had. Daarna ben ik de garage ingedoken om aan het frame te beginnen. Ik zal zo 1 keer in de week een update geven: waarschijnlijk in het weekend. En tijd voor een update: Ik ben nogal druk met wat andere zaken dus het gaat niet zo snel als gepland maar het gaat . Er is teven debian testing op met een samba dpc geinstalleerd .Pics: De standoff Mijn trouwe modgezel .Mobo op het onderframe Met de I/O plate Mijn pc hok en tevens de enige ruimte die spike in mijn huis kent :P . Zoals je ziet, het frame is PRECIES breed genoeg. Echt mm werk En het laatste totaalshotje voor nu. Update: Na de hardware aan iemand te hebben verkocht en mijn pa de hoekprofielen nodig had is er eigenlijk niks meer van de mod (die nooit af was) overgebleven. Totdat ik enkele weken geleden in het bezit kwam van een dual P3 450 waarvan het mobo zo groot was dat ie niet in een atx case paste (costum dell servert). Dit zorgde voor de doorslag. CIP revolution is reborn .De basis van de case wordt deze maal van hout waarna ik er hoekprofielen tegen aan lijm. Ook het lcd is opnieuw gebruikt. De verdere specs: Dell poweredge 410 m Moederbord met onboard; sound 50 en 68 pins intern en 68 pins externe scsi ethernet 100mb 2x usb Verder komt er op het bord; 2x P3 450 320 MB ecc reg ram 2x 250 GB hdd 500 watt dell voeding Ik post vandaag nog pics :P . Piccas 26-12-2004 overview het mobo voorkant De twee etages Tot zover, Ik ga lekker verder modden ( .
__________________ SMP is TEH PWN =] |
| |
| | #4 (permalink) |
| Nee dat hoekje had ik eruit gedremeld om diverse kabels weer naarbinnen te laten gaan. In middels is het frame zogoed als af maar nu zijn de batterijen van me cam leeg (heb je dure 2300mah batts zijn ze nog leeg)
| |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| OP het eerste plaatje zie ik een Lian Li HDD Rack. Hoe heb jij die Fans bevestigd want normaal zitten daar schroeven voor je hdd's Over de mod: Ben benieuwd, succes!
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ SMP is TEH PWN =] | |
| |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 3 februari 2004 Locatie: /dev/null
| Citaat:
Verder.. Nice.. :P [OT]En ik ken de keuken ook [/OT] | |
| |
| | #11 (permalink) |
| Ik zal ook even reageren op mijn topic en even vertellen waarom ik al even geen update meer gepost heb. Ik ben aan het klooien gegaan met een x800 + pelt en toen is er een ongelukje gebeurt met mijn waterkoeling >D . Nu ben ik dus eerst bezig die weer op te kalevateren. Daarbij komt dat ik dan ook nog zo`n 3 pc`s in de week bouw, installeer en repareer en dan ook nog school :P . Maar het is weer bijna vakantie en dan gaat ik eens even mijn best doen :P .
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| MX Revolution | Wolgarnaal | News & Review Junkies | 1 | 28-11-2006 22:38 |
| Republic: The Revolution opstart probleem | la_fusion | Software Junkies | 4 | 20-08-2004 14:30 |
| The Zwarte Piet Revolution Is About To Begin | Solomon | Area 1337 | 17 | 6-12-2003 15:01 |