Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 22-06-2004, 19:41   #1 (permalink)

Standaard [CiP] casemod log: ReBox [update: 2 Juli 2004]

================================================== ===========================================<center >Het idee</center>=========================================== ==================================================

Mijn eerste echte casemod. Hiervoor wel wat kleine mod's gemaakt maar nog geen hele casemod gemaakt. Het idee is vrij simpel; van een medium tower een desktop server bouwen. Dat betekend dat dus de gehele case moet worden gekanteld en het interieur opnieuw moet worden gemaakt.

De case zelf is gemaakt van staal dat is gezandstraald. De binnenkant is nu nog van staal maar moet wordt straks geheel uit plexiglas vervaardigd. De voorplaat voldoet niet meer en dus moet er een nieuwe voorplaat gemaakt worden, ik kies ervoor om het frame hiervan te laten maken om zo een mooier resultaat te krijgen.

De case wordt opgepoetst tot een spiegel. De drives worden black metallic gespoten. Als de effect van de spiegel niet geheel naar wens is dan wordt alles omgedraaid. Dan word de case black metallic en de drives licht metallic / verchroomd.

Op het moment kunnen er 3 drives in en 2 HDD's. De bedoeling is dat na de kanteling en het maken van het nieuwe interieur de server plaats biedt voor 1 drive en 8 HDD's. In de drive komt een oude HP 8x speed brander. De server case moet verder nog ruimte gaan bieden voor een VFD (4x20) en een zelfgemaakte baybus.

ReBox is overigens een tijdelijke naam!

================================================== ===========================================<center >Uitgevoerde Taken</center>=========================================== ==================================================

- Ontwerpen gemaakt.
- Staal ontdaan van de gezandstraalde lak.
- PSU modden.
- CD brander modden.

================================================== ===========================================<center >Onuitgevoerde Taken</center>=========================================== ==================================================

- Nieuw interieur maken
- Nieuwe voorplaat laten maken
- VDF solderen
- Baybus maken
- Onderdelen lakken
- More to come…

================================================== ===========================================<center >Foto's</center>=========================================== ==================================================

Dit zijn de foto's van voor de case voordat ik mijn creatieve geest er op los liet.

<center>

</center>

================================================== ===========================================<center >PSU Mod</center>=========================================== ==================================================

Hieronder foto impressie van mijn PSU-mod. Ik heb de PSU gespoten in black metallic, windows in gemaakt en afgedekt met geperforeerd aluminium, fan vervangen en uiteraard mijn kabels gemeshed.

<center>

</center>

================================================== ===========================================<center >CD-Brander Mod</center>=========================================== ==================================================

Hieronder een foto impressie van mijn CD brander mod. Tot nu toe alle onderdelen gelakt, zelf de raderen binnen in de CD brander. Heb het window erin gezaagd en dat ronde ding in mijn window verwerkt. Ik heb geen idee hoe men dat ronde ding noemt maar dat zorgt er onder andere voor dat je CD niet ontspoort als die 5400 rondes per minuut draait. Er moeten nu alleen nog LED's in voor de verlichting en dan kan die weer dicht.

<center>

</center>
Oud 22-06-2004, 19:48   #2 (permalink)

Standaard

Voeding ziet er nice uit Ben benieuwd wat het gaat worden.
Oud 22-06-2004, 20:05   #3 (permalink)

Standaard

Erg nice iid!
Orgineel id, ga je dus een heel nieuw fornt maken, of het bestaande front aanpassen?
TreboR is offline  
Oud 22-06-2004, 20:06   #4 (permalink)

Standaard

Di ePSU moet zeker meedoen aan het PSU Comtest! Hijs fijijijijijijijijijijijn!!
Spike is offline  
Oud 22-06-2004, 20:45   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TreboR
Orgineel id, ga je dus een heel nieuw fornt maken, of het bestaande front aanpassen?
Komt een hele nieuwe voor in de plaats. Maar die laat ik maken omdat ik de hoeken van de frontplate nooit zo mooi recht krijg als een machine!
Redox is offline  
Oud 22-06-2004, 20:49   #6 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

cloontje?
blackgoth is offline  
Oud 22-06-2004, 20:53   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackgoth
cloontje?
Ik heb geen idee waar je het over hebt
Oud 22-06-2004, 21:28   #8 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Hij bedoelt: Clowntje, met een hoofdletter natuurlijk .....
Oud 22-06-2004, 22:28   #9 (permalink)

Standaard

Mooie voeding!!!
Wist niet dat jij ook een metallica fan was!?
Oud 22-06-2004, 22:30   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwieke
Mooie voeding!!!
Wist niet dat jij ook een metallica fan was!?
Misschien vond hij het logo wel gewoon mooi :P

Nice work btw Voeding ziet er goed uit
Rich is offline  
Oud 22-06-2004, 23:10   #11 (permalink)

Standaard

Wat heeft het met metallica te maken? Ik zie het verband niet. De fangaurd staat aangegeven als NINJA en ik heb de voeding black METALLIC (zonder A op het einde) gespoten!
Oud 22-06-2004, 23:21   #12 (permalink)

The_Resetter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redox
Wat heeft het met metallica te maken? Ik zie het verband niet.
Omdat die "ninja" fangrill het logo is van Metallica, wat overgens keihard ownd :P

Oud 23-06-2004, 11:20   #13 (permalink)

Standaard

Wist daar niks van (eerste keer dat ik het zie)....heb hem gekocht omdat de fanguard gewoon ownd!
Oud 23-06-2004, 12:56   #14 (permalink)

Standaard

Tuurlijk owned die fanguard, het is het logo van metallica en alles wat met metallica te maken heeft owned sowiso!

Veder vind ik je voeding er goed uitzien met dat groen en zwart.
Oud 23-06-2004, 13:06   #15 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Hij owned dan ook alleen omdat het design mooi is, het feit dat dit toevallig een logo is van een bandje heeft daar vrij weinig mee te maken!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LanCamp 2005 1500 Deelnemers 14 Juli t/m 23 Juli. 2005 ReseTTim Events Junkies 20 15-07-2006 01:52
[CIP] Scrapheap Challenge | Laatste update: 26-07-2004 uzuri Casemod Project Logs 365 15-08-2004 16:24
[IA] CaseJunkies Case Badges [Update 8 juli 2004 + Foto's] Redox Shop Junkies 239 18-07-2004 22:54
[CiP] Rigel (Stereo Mod) [Update: 14-4-2004] Cmdr Chakotay Casemod Project Logs 17 14-04-2004 17:19
Nieuwe casemod(s) in progress -- UPDATE + pics op pagina 8 Bart_Banaan Casemod Junkies 121 11-08-2003 17:31

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.