| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 oktober 2002 Locatie: Rotterdam
| ================================================== ===========================================<center >Het idee</center>=========================================== ================================================== Mijn eerste echte casemod. Hiervoor wel wat kleine mod's gemaakt maar nog geen hele casemod gemaakt. Het idee is vrij simpel; van een medium tower een desktop server bouwen. Dat betekend dat dus de gehele case moet worden gekanteld en het interieur opnieuw moet worden gemaakt. De case zelf is gemaakt van staal dat is gezandstraald. De binnenkant is nu nog van staal maar moet wordt straks geheel uit plexiglas vervaardigd. De voorplaat voldoet niet meer en dus moet er een nieuwe voorplaat gemaakt worden, ik kies ervoor om het frame hiervan te laten maken om zo een mooier resultaat te krijgen. De case wordt opgepoetst tot een spiegel. De drives worden black metallic gespoten. Als de effect van de spiegel niet geheel naar wens is dan wordt alles omgedraaid. Dan word de case black metallic en de drives licht metallic / verchroomd. Op het moment kunnen er 3 drives in en 2 HDD's. De bedoeling is dat na de kanteling en het maken van het nieuwe interieur de server plaats biedt voor 1 drive en 8 HDD's. In de drive komt een oude HP 8x speed brander. De server case moet verder nog ruimte gaan bieden voor een VFD (4x20) en een zelfgemaakte baybus. ReBox is overigens een tijdelijke naam! ================================================== ===========================================<center >Uitgevoerde Taken</center>=========================================== ================================================== - Ontwerpen gemaakt. - Staal ontdaan van de gezandstraalde lak. - PSU modden. - CD brander modden. ================================================== ===========================================<center >Onuitgevoerde Taken</center>=========================================== ================================================== - Nieuw interieur maken - Nieuwe voorplaat laten maken - VDF solderen - Baybus maken - Onderdelen lakken - More to come… ================================================== ===========================================<center >Foto's</center>=========================================== ================================================== Dit zijn de foto's van voor de case voordat ik mijn creatieve geest er op los liet. <center> </center> ================================================== ===========================================<center >PSU Mod</center>=========================================== ================================================== Hieronder foto impressie van mijn PSU-mod. Ik heb de PSU gespoten in black metallic, windows in gemaakt en afgedekt met geperforeerd aluminium, fan vervangen en uiteraard mijn kabels gemeshed. <center> </center> ================================================== ===========================================<center >CD-Brander Mod</center>=========================================== ================================================== Hieronder een foto impressie van mijn CD brander mod. Tot nu toe alle onderdelen gelakt, zelf de raderen binnen in de CD brander. Heb het window erin gezaagd en dat ronde ding in mijn window verwerkt. Ik heb geen idee hoe men dat ronde ding noemt maar dat zorgt er onder andere voor dat je CD niet ontspoort als die 5400 rondes per minuut draait. Er moeten nu alleen nog LED's in voor de verlichting en dan kan die weer dicht. <center> </center>
__________________ Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist. |
| |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Mooie voeding!!! Wist niet dat jij ook een metallica fan was!?
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Citaat:
Nice work btw Voeding ziet er goed uit | |
| |
| | #11 (permalink) |
| Wat heeft het met metallica te maken? Ik zie het verband niet. De fangaurd staat aangegeven als NINJA en ik heb de voeding black METALLIC (zonder A op het einde) gespoten!
__________________ Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist. |
| |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Citaat:
![]()
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl | |
| |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Tuurlijk owned die fanguard, het is het logo van metallica en alles wat met metallica te maken heeft owned sowiso! Veder vind ik je voeding er goed uitzien met dat groen en zwart.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| LanCamp 2005 1500 Deelnemers 14 Juli t/m 23 Juli. 2005 | ReseTTim | Events Junkies | 20 | 15-07-2006 01:52 |
| [CIP] Scrapheap Challenge | Laatste update: 26-07-2004 | uzuri | Casemod Project Logs | 365 | 15-08-2004 16:24 |
| [IA] CaseJunkies Case Badges [Update 8 juli 2004 + Foto's] | Redox | Shop Junkies | 239 | 18-07-2004 22:54 |
| [CiP] Rigel (Stereo Mod) [Update: 14-4-2004] | Cmdr Chakotay | Casemod Project Logs | 17 | 14-04-2004 17:19 |
| Nieuwe casemod(s) in progress -- UPDATE + pics op pagina 8 | Bart_Banaan | Casemod Junkies | 121 | 11-08-2003 17:31 |