Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 30-03-2004, 18:37   #1 (permalink)

Standaard [CIP] Scrapheap Challenge | Laatste update: 26-07-2004

Hoewel er helemaal niets mis is met casemods die gebaseerd zijn op Lian Li of bijvoorbeeld Cooler Master cases, leek het mij leuk om voor de verandering een vreselijke kast om te bouwen tot een echte blikvanger. Of dat gaat lukken moeten we uiteraard nog maar afwachten, maar het basisidee is er in ieder geval. De naamgeving was niet al te moeilijk: geïnspireerd door een bekend TV-programma dat onder andere door Discovery Channel wordt uitgezonden, heb ik gekozen voor "Scrapheap Challenge" (maak iets moois en functioneels van een hoop oude onderdelen). Favoriet gereedschap: cirkelzaag, decoupeerzaag, slijptol en meer van dat soort spul.

Het lijdend voorwerp voor dit project was al snel gevonden. Via een vriend werd een flinke tower behuizing op de kop getikt, die niet bepaald opviel door uiterlijk of kwaliteit, maar wel prima geschikt leek als basis voor een goede metamorfose.

Ouwe meuk

De afgelopen maanden hebben vooral in het teken van verzamelen gestaan. Zo heb ik onder andere het een en ander aan waterkoelingonderdelen op de kop getikt, waaronder een Danger Den Maze 3 CPU blok, een Danger Den Z-Chip Blok, een Eheim 1048 pomp, een Innovaradi Dual radiator en een Innovatek Tank-O-Matic reservoir. Slang heb ik bij de Brezan op de kop getikt voor weinig (brandstofslang die lekker flexibel is).

WC spulletjes

Voorlopig zal er qua hardware niks schokkends in deze behuizing komen, het gaat me vooralsnog om het uiterlijk en niet om prestaties (dat komt nog wel na flink wat spaar- en verzamelwerk ). Om te beginnen komt er een Asus A7V333 moederbord met daarop een AMD Athlon XP 1700+ (Palomino ) processor, 256 MB Corsair PC 2700 geheugen en een Hercules 3D Prophet 9000 Pro VGA kaart in de Scrapheap Challenge.

Tijdelijke harde waren

Het is de bedoeling dat het complete front van de kast vervangen gaat worden door een aluminium plaat die in Duitsland gemaakt wordt (Frontplatten Designer 3.2). In deze frontplaat is ruimte vrij gehouden voor een grafisch LCD, de radiator intake, fanregeling, een HDD VU meter, lichtbediening en natuurlijk de power en reset knoppen. De naam van de case zal in het front gegraveerd worden om het geheel wat extra's mee te geven. Nog even ter informatie: de kleur van vele details, het LCD schermpje en ook de verlichting zal groen worden. De kleur van de rest van de case staat nog niet vast, maar ik zit te denken aan een koper-kleur (combinatie alu / koper / groen dus met hier en daar wat details in chroom ).

Stoffig LCD schermpje

Frontontwerp (klik op de pic voor een vergroting)

In het zijpaneel komt uiteraard een raampje waarvan de definitieve vorm nog niet vast staat. Wat wel zeker is, is dat het grootste deel van het binnenwerk zichtbaar zal zijn door het raam. Slechts een hoop kabelzooi, de pomp en de harde schijf (of schijven) worden aan het oog ontrokken. Pomp en reservoir worden relatief hoog in de kast geplaatst om ruimte vrij te houden achter de radiator die in het vooronder komt. De radiator zal trouwens gekoeld gaan worden door een tweetal 120mm fans van Y.S.Tech. De outtake wordt verzorgd door de fans van de (Thermaltake) voeding en een 120mm Titan fan. Om deze Titan fan te kunnen plaatsen heb ik met de decoupeerzaag een flink gat uitgezaagt in de achterzijde. Ook de voorkant moest er uiteraard aan geloven want de radiator heeft ook het een en ander aan frisse lucht nodig.

Basisidee voor de plaatsing van pomp, radiator, reservoir en voeding

Innovaradi Dual

Het reservoir is hoger dan de ruimte tussen de "verdiepingen" van de kast, dus er moest weer een gaatje gemaakt worden. Een stuk raamrubber beschermt het reservoir tegen krassen. Bijvullen is erg eenvoudig: door de bovenkant te verwijderen kan ik snel en makkelijk bij de vuldop komen.

Gaatje voor het reservoir

Aangezien ik de CD-rom speler nauwelijks zal gaan gebruiken, maar deze wel in de case verwerkt wil hebben, heb ik besloten de drive via de achterkant toegankelijk te maken. Wel de voordelen van een ingebouwde CD-Rom en toch niet storend in het zicht .

Plaatsing CD-rom en 120mm outtake

Updates van dit rommelproject zullen onregelmatig maar binnen afzienbare tijd volgen...
Oud 30-03-2004, 18:46   #2 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien allemaal uzuri.
Ik hou dit topic wel in de gaten
Oud 30-03-2004, 18:47   #3 (permalink)

Standaard

Hmm, volgens mij wordt dit een erg interesante casemod . Oude case een nieuw uiterlijk geven is altijd geslaagd . Aan het 12cm gat aan de achterkant te zien zit het met de afwerking ook wel goed , ik blijf dit draadje zeker volgen.

owja, en wel je cd-rom drive stealthen hè
Oud 30-03-2004, 18:47   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masterslave
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien allemaal uzuri.
Anders ik wel...
Oud 30-03-2004, 18:48   #5 (permalink)

Standaard

Het is weer eens wat anders dan standaart window/led-fans/CCFL kasten!
Het ziet er erg veel belovend uit iig!

BTW: is dit je eerste echt casemod uzi?

(Erg veel CiP de laatste tijd )
TreboR is offline  
Oud 30-03-2004, 18:51   #6 (permalink)

Standaard

Niet mijn eerste casemod, maar wel het eerste echt grote project wat ik door wil zetten. De gebruikelijke "Chieftec met raam en lampjes mod" heb ik uiteraard al wel eens gemaakt, net als wat aanpassingen aan andere kasten . Scrapheap zit al een paar maanden in mijn hoofd, en het wordt nu tijd dat hij er een keertje uit gaat komen...
Oud 30-03-2004, 19:03   #7 (permalink)

Standaard

w8 tot freak dit hoort :P
die geilt op al die scrapheap prog's

(ik ook hoor ;P)

ben benieuwd naar resultaat!
Oud 30-03-2004, 19:05   #8 (permalink)

Standaard

Scrapheap rules!

Succes met je mod.
Oud 30-03-2004, 19:27   #9 (permalink)

Standaard

Succes, lijkt me wel een heel origineel idee :P
Wel een mooie grote kast, komt ook omdat ik van grote kasten houd
Code-X is offline  
Oud 30-03-2004, 19:33   #10 (permalink)

Standaard

Dit kan een hele mooi mod worden alleen zal het veel tijd kosten om te bouwen Succes
joost_mod is offline  
Oud 30-03-2004, 19:56   #11 (permalink)

Standaard

wel dope... wat voor kast is het? ATX of moet je dik zitten snijden om het te laten passen?
bytework is offline  
Oud 30-03-2004, 20:31   #12 (permalink)

Standaard

ATX met mobo tray dus dat valt gelukkig nog mee. Verder wel erg veel ombouwwerk, maar dat is alleen maar leuk
Oud 30-03-2004, 21:03   #13 (permalink)

Standaard

Dit is wel leuk om te gaan volgen. Gewoon weer eens een andere type casemod.
Fleppuhstein is offline  
Oud 30-03-2004, 21:08   #14 (permalink)

Standaard

Die kast is btw vreselijk... eerst die bovenste kap eraf... willen de zijkanten loskomen..
Ice T is offline  
Oud 30-03-2004, 21:13   #15 (permalink)

Standaard

Kap hoeft er niet af, losdraaien is genoeg. Iets oplichten is voldoende dus de zijpanelen zijn makkelijk binnen de minuut te verwijderen. Lang leve thumbscrews
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CIP] Scrapheap Challenge - Part II uzuri Casemod Project Logs 19 20-04-2005 15:49
[CiP] casemod log: ReBox [update: 2 Juli 2004] Redox Casemod Project Logs 35 10-08-2004 09:33
[IA] CaseJunkies Case Badges [Update 8 juli 2004 + Foto's] Redox Shop Junkies 239 18-07-2004 22:54
[CIP] Project Restyled Laatste Update: 26 Juni Casemod Junkies 38 30-06-2004 14:14
[CiP] Rigel (Stereo Mod) [Update: 14-4-2004] Cmdr Chakotay Casemod Project Logs 17 14-04-2004 17:19

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.