| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #31 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 februari 2003 Locatie: Haarlem
| na weer me fikken te branden aan die soldeerbout heb ik toch voor jullie weer nieuwe foto's ![]() ![]() voor me waterkoeling heb ik veel bochtjes nodig. ook al vinden jullie het niks ivm dat de stroom snelheid vermindert maar dat maakt niet uit. want anders zit ik met het probleem dat het niet gaat passen.. omdat nergens van die kunststof hoekjes te krijgen was en T-stukjes te duur was en veel werk was om er een hoekje van te maken bedacht een jongen die in de winkel werkte om messing hoekjes te gebruiken. deze zijn lekker kort kortom doe er maar 10 voor € 0,56 + 1m kopere buis. toen vertelde widow maker die mee was dat zon pijpensnijder wel handig is. dus wij weer terug de winkel in onze casemod / waterkoeling store iig sommige mensen die daar werken hebben verstand van waterkoeling en kunnen doodleuk mee praten . heel fijn om zo'n gereedschapswinkel in de buurt te hebben.maargoed ik stond dus doodleuk 20 van die slangpilaartjes daar te draaien in de winkel en dat scheelde me tijd ![]() ![]() ik hoop dat ik met 10 hoekjes meer dan genoeg heb ![]() ![]() mijn soldeer opstelling gewoon lekker op de grond met een alu plaat en solderen maar ![]() mijn eheim 1046 pomp inmiddels zonder garantie maar met XLR plug :P![]() XLR female plug die vast zit gesoldeert in de voeding. kortom zodra er stroom komt op me voeding draait me pomp ![]() ![]() ik had nog snel een overbodige kabel weggeknipt maarja ivm geleiding heb ik het met 2 krimpkousjes toch ffies netjes afgeschermt kortom dit zie je straks niet meer en kan niks mis mee gaan.![]() pomp aan voeding aangesloten ![]()
__________________ Raid0 2x 160 Gb Raid5 4x 80 Gb |
| |
| | #34 (permalink) | |
| Citaat:
en die € 0,56 per knietje kost ook geen drol..
__________________ Raid0 2x 160 Gb Raid5 4x 80 Gb | |
| |
| | #35 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Die XLR pluggen op je pomp en voeding zijn erg strak!! Slim bedacht, en makkelijk! ![]()
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| |
| | #37 (permalink) | |
| Citaat:
maar zal brander of fohn worden ![]()
| |
| | #38 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Die XLR plug in de voeding, schakelt die nou pas aan als je je PC aanzet?
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| |
| | #39 (permalink) | |
| Citaat:
![]() ik heb weer nieuwe pics :P ![]() aan de rechterkant heb ik nu ook een mooi alu strookje gepopnageld zodat dat gat ook weer afgesloten is..![]() als je goed kijkt op beide foto's zit het originele plexi er weer in :P ![]() ![]() het eerste bochtje in de bankschroef :P![]() jaja massaproductie > :P 3 tegelijk . dit hebben we dus gesoldeert met een gasbrandertje omdat het met een fohn lang duurt en met een soldeerbout dit niet te doen is.![]() de hoekjes zijn nog wat heet dus met een waterpomp tang moest je ze ffies eruit halen. voordeel ze om direct in de bankschroef te zetten is dat ze sneller afkoelen ![]() ![]() 9 van de 10 hoekjes compleet gesoldeert op een rij ![]() ![]() op de voorgrond de hoekjes en daar achter links is widow en rechts is partyboy ![]() nog een leuke foto van alle hoekjes compleet gesoldeert :P ![]() soon komt er van het solderen van deze hoekjes ook een how to als filmpje moet het ffies netjes in elkaar plakken ![]()
| |
| | #40 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| [quote="ReseTTim"] Citaat:
![]() strak gedaan!
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! | |
| |
| | #41 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| ff over dat solderen.... Ik zie dat jij met je brander de soldeerlijn verwarmt, of te wel, daar waar de pijp in het knietje gaat. Dat is NIET goed, dan wordt de verbinding TE warm! Als je deze knietjes soldeert, moet je gaan verwarmen precies in de bocht, dus ONDER het contactvlak pijpje/knietje. Dan vloeit de Soldeer namelijk naar het wamste punt, of te wel: het soldeer vloeit dan rond het hele pijpje, en wordt overal even dik. Als je verwarmt op het punt waar de verbinding komt, dan wordt de plek waar de vlam staat te warm, en daar vloeit de soldeer weg naar de achterzijde, dus is de verbinding niet overal even sterk! Nog erger: het soldeer kan gaan 'koken' waar je verwarmd, waardoor er luchtbelletjes in het soldeer onstaan, waardoor een zwakke plek of zelfs een lek kan ontstaan..... Dus: Verwarmen ONDER het punt waar je de verbinding maakt, dan vloeit het soldeer daar gelijkmatig heen, en is de verbinding sterker en gegarandeerd waterdicht
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| |
| | #42 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Ik moet zeggen dat ik met mijn WC-blokjes ook geen problemen heb gehad met slechte soldeerverbindingen. W hebben ook een keer een pijpje uit het knietje getrokken toen het geheel nog heet was, en al wel gesoldeerd. Overal rondom het pijpje en het knietje zat een keurig laagje tin. Koper geleid de warmte zo goed, als je de ene kant van een blok warm maakt is de andere kant net zo heet :P In de praktijk werkt dit dus best goed moet ik zeggen, maar volgende keer zal ik het eens op jouw manier doen. |
| |
| | #43 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: de WalleN
| Citaat:
__________________ blaat | |
| |
| | #44 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Ach, de theorie achter het solderen heb ik ooit van een oude 'echte' gasfitter geleerd, en die heeft me dat uitgelegd. En omdat hij die ouwe gasleidingen (lode en koperen leidingen) dagelijks soldeerde, weet ik dat hij gelijk had..... ![]()
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| A-Top Ultimate Gaming Case X-Blade | R@mon | Frontpage Discussie Forum | 16 | 27-10-2004 21:49 |