| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 March 2008
| Hoi, Mijn 2de mod wordt een server (naja, server voor mijn dingetjes, zoals bestanden vasthouden en mee kloten). Maar in ieder geval. Er zitten een paar dingen aan vast waardoor ik wel moet modden :P - Verwijderbaar mederbord. - Ruimte voor 8-10 harde schijven. - Goede airflow met als doel zo min mogelijk fans gebruik op het moederbord. Het slachtoffer: ![]() Jup, het is een AT behuizing, maar er past perfect een ATX bord in. Het heeft veel 5,25" bays en weinig 3,5" bays. Dus daar moeten we wat meer van maken ![]() En ik heb er nog 1tje, het slachtoffer voor het mobo tray. Een NEC oem case. Mobo tray! Na wat spelen met de slijptol (woo, vonkjes :P) had ik dit: ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Update: ![]() Dit is dus het resultaat, het moederbord is verwijderbaar gemaakt en er zitten wiltjes aan. Wat had ik daarvoor nodig? ![]() 4 wheels - 1 Aluminium U profiel - 1 Aluminium L profiel Eerst de wieltjes, was best simpel ![]() Voor: ![]() Na wat boren, vijlen en popnagelen. ![]() Toen het Mobo tray Vet simpel, ik heb aan de onderkant en bovenkant van de AT tray een alu hoekprofiel gemonteerd waar de u-profielen van de ATX tray in glijden. ![]() Dit is 1 kant, de andere kant is hetzelfde, Daarna 2 u profielen gemonteerd aan het ATX mobo tray. ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 March 2008 Locatie: Leidschendam
| leuk idee man! keep on modding!
__________________ I know I'll never trust a single thing you say, You knew your lies would divide us but you lied anyway, And all the lies have got you floating up above us all, But what goes up has got to fall |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Nou, ik heb weer eens wat gedaan ![]() Ik had het idee dat iets miste. En, na een beetje denken, malen en kijken dacht ik dat als ik de behuizing omdraai van veel problemen af was. Waar ik mij aan ergerde was dat de harde schijven boven komen. En dat wil ik dus niet. ![]() Eerst heb ik het balkje in het midden van de kast veranderd met een aluminium hoekprofiel zodat die originele balk niet meer in het zicht zit en ik daar de tussenschotten in kan monteren. Daarna nog een overzichtsofototje met hoe die er nu nog bij staat. ![]() ![]() Hier nog een plaatje van het kabelmanagement gat met erdoorheen een ATX kabel. Om even te vergelijken. Het gat is zo groot dat er 4 atx kabels tegelijk doorheen kunnen. ![]() Nu,nog iets meer uitgezoomd kom ik bij het volgende. Nameljik dat ik ook nog een lucht-doorsttroom gat heb gemaakt en een 3,5" rekje gemonteerd heb in de kast. Owja, dat lucht-doorstroom gat heb ik vastgemaakt met aan de zichtbare kant (het verste van het moederbord tray af) met M4 inbusjes. De andere kant heb ik vast gemaakt met popnagels omdat je die popnagels toch niet ziet. ![]() ![]() Nou, het volgende, het mobo tray. Ik heb een extra plaatje eraan vastgemaakt om ervoor te zorgen dat het altijd 90 graden blijft en de PCI kaarten er dus niet uit kunnen vallen. ![]() Owja, ik heb nog een tip, wat ik de volgende keer ga updaten. Geen tekst, wel plaatjes. Wie het weet krijgt een koekje. ![]() |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 March 2008 Locatie: Leidschendam
| ik vind serverkasten altijd zo inginieus ontworpen soms denk ik heah, WHAT THE F*CK qu inrichting dan. maargoed veel sucses ik volg m.
__________________ I know I'll never trust a single thing you say, You knew your lies would divide us but you lied anyway, And all the lies have got you floating up above us all, But what goes up has got to fall |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [Server] PHP/HTML Server opzetten | Raven | Software Junkies | 16 | 24-08-2005 16:36 |
| FTP server?? Hoe? | sero | Software Junkies | 12 | 13-04-2005 15:45 |
| [CIP] T13 Server MOD | Terminal13 | Casemod Project Logs | 29 | 23-09-2004 23:38 |