Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 5-08-2008, 20:49   #1 (permalink)

Standaard [BMTIP] Ronde 2 - k_a_lf

Log 1: De plannen 05-08-2008

Aangezien ik zaterdag voor 2 weken naar Ierland vertrek en de komende dagen nogal vol zitten weet ik niet of ik nog veel tijd ga hebben om een log te schrijven (als ik nog tijd heb gebruik ik die liever om te modden dan). Dus daarom nu al maar mijn eerste logje voor de tweede ronde.

Bij het denken aan een voeding dacht ik (net zoals bij een schijfjesslikker) niet bepaald aan een uitgebreide mod. Ik had totaal geen idee wat ik daar mee moest aanvangen, maar na een beetje denken begonnen er zich een aantal ideetjes te vormen. Het ene idee was al beter en niet alles was even haalbaar, maar uiteindelijk bleef ik toch nog met een aantal ideetjes zitten. Dan de ideetjes maar beginnen beoordelen op verschillende criteria als tijd die er voor nodig is, kostprijs van het geheel(ook niet onbelangrijk), materiaal dat ik ter beschikking heb, ... Tot er uiteindelijk nog enkel dit over bleef: een boomhut-achtig-iets. Plaatjes zeggen volgens mij nog steeds meer, dus zal de plannen maar even tonen. Plaatjes zijn overigens nog steeds aanklikbaar naar de grotere exemplaren.

Ik ben er dus nog niet toe gekomen om alles kleurtjes te geven, maar denk ook niet dat ik dat zo direct nog ga doen. Misschien is een beetje uitleg niet zo'n slecht idee. Om te beginnen is het grijze ondervlak een behuizing, dit mag je negeren want dat was gewoon om de verhouding te kunnen zien. De trap die je ziet in het vooraanzicht (wat eigenlijk de achterkant is) zal niet zo kaarsrecht zijn maar eerder doorhangen en daar zullen 2 tot 4 kabels doorlopen. Dan op de tweede afbeelding dat zal ook geen balkje worden, maar een touw met knopen in. Op de derde afbeelding dat moet een touwladder voorstellen. Daar zitten ook weer 2 kabels van mijn voeding in verwerkt. Alles hangt verder een beetje af van het aantal kabels e.d..

Het hutje zelf zal eerder een blokhut worden. Ik heb al balkjes van 12mmx12mm ruw op lengte gezaagd en op elkaar gelijmd en zo dus mijn vier muren gemaakt. de muren zelf hangen nog niet aan elkaar en zijn ook verre van af.

Bij nader inzien had ik beter kunnen schranken (denk toch dat dat het juiste woord is) zodat de muren op de hoeken telkens afwisselend overlopen. Het geheel moet nog wel bijgezaagd worden zodat alles even lang is. Ook moet ik er natuurlijk nog gaten in maken voor de "deuren". Voor die deuren ga ik waarschijnlijk mesh gebruiken zodat de warme lucht langs daar naar buiten kan. De balustrades zullen van iets dunnere balkjes gemaakt worden (10mmx10mm). Het dak tenslotte gaat niet uit platen bestaan om nog lucht te kunnen aanzuigen met de fan (en anders ziet het er helemaal uit als een vogelhuis) De rest van de details zitten grotendeels al wel in mijn hoofd, maar dat zal allemaal ook nog wel duidelijk worden.
Oud 5-08-2008, 22:57   #2 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Nu we je vorige mod gezien hebben, weten we ongeveer wat we van je kunnen verwachten en dat zal wel weer goed worden dus!

Het ontwerp is in ieder geval weer erg grappig, ben benieuwd naar hoe je het verder gaat aanpakken.
Oud 5-08-2008, 23:14   #3 (permalink)

Standaard

Nja, übercase was een slechte mod om mee te openen eigenlijk daardoor kwam ik mss niet bepaald over als een doorzetter e.d., ach ja, alle begin is moeilijk. Maar commentaren als "Nu we je vorige mod gezien hebben, weten we ongeveer wat we van je kunnen verwachten en dat zal wel weer goed worden dus!" doen echt wel goed(en bedankt daarvoor trouwens), bijna alleen al daarvoor zou een mens moeten beginnen modden.

Ik ben trouwens al aan het denken om het deel dat ik al heb uit elkaar te halen, de grote bij te zagen, de kleintjes voor het schuine stuk te gebruiken en 14 nieuwe stukken te zagen en de boel toch te schranken. Het ziet er gewoon niet goed genoeg uit zo. Maar om op zeker te spelen zal ik daarvoor toch maar wachten tot de PSU aangekomen is.
Oud 6-08-2008, 10:31   #4 (permalink)

Standaard

dit zit idd beetje slordig uit, schranken, zal het mooier en proffesioneler uit laten zien, en meer als een blokhut... details
goombaaking is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-08-2008, 11:51   #5 (permalink)
Administrator

Standaard

Nu ik het nog een keer bekijk vind ik het er een beetje uitzien als zo'n baywatch huisje op het strand, met zo'n grote trap naar de ingang etc.

Naja, zoveel lijkt tie er nou ook weer niet op, maar wel leuk begin punt Met een baywatch thema kun je alle kanten op
Oud 6-08-2008, 23:44   #6 (permalink)

Standaard

@goombaaking: dat dacht ik er zelf ook van, ne het is niet dat het zo extreem veel werl meer is
@Azariël/foto: op de tekening inderdaad wel, maar die "trap" gaat niet uit balkjes bestaan maar uit 4 kabels met daar rond balkjes tussen dus dan is die gelijkenis ook wel weg hoop ik.
Oud 7-08-2008, 19:59   #7 (permalink)

Standaard

Log 2: blokhutje bouwen 07-08-2008

Door het geweldige weer heb ik vandaag weer niet zo heel veel gedaan, was al wel een beetje hout gaan bijhalen en draad gaan kopen om de draden van de voeding te verlengen. Toen het dan uiteindelijk opklaarde ben ik maar begonnen met “snel even” de muren terug uit elkaar te halen. De kleine muren heb ik in elkaar gelaten om er de driehoeken voor het dak uit te zagen en van de grote stukken heb ik na wat geknoei iets meer dan de helft van de balkjes kunnen redden:s. Gelukkig had ik het al voorzien dat er ergens wel iets fout zou lopen dus was ik deze ochtend al wat extra meegebracht. Het probleem was alleen dat ze geen balkjes van 12mmx12mm hadden dus heb ik er dan maar meegebracht van 27mmx12 mm en het voor de onderste twee lagen zo opgelost:

Na dan nog wat zaag en plakwerk ziet het er nu zo uit:

En dat ziet er naar mijn mening al een stuk beter uit dan met 4 aparte muren en dat de onderste 2 lagen van bredere balkjes is gemaakt valt nog niet eens zo had op. Het is wel de bedoeling om het op de hoeken nog wat op te schuren e.d..

Daarna ben ik in de houtstapel opzoek gegaan naar een mooi stukje hout. Al vrij snel had ik iets gevonden en heb er dan maar een zo recht mogelijk stuk tussenuit gezaagd. De 24 kabels van de ATX-stekker zouden door dat stronkje naar beneden moeten, dus moest er een gat door. Het probleem was nu dat dat balkje een stuk langer is dan een normale houtboor en dat balkje ook niet 100% recht is. Na een tijdje knoeien en zoeken (en vooral langs twee kanten een hele boel gaten boren) had ik dan toch een gat.

Nu zoals je half kan zien ziet dat gat er echt niet uit en dus wilde ik het gaan bijwerken met een beitel. Heel makkelijk gezegd natuurlijk, maar dan kwam ik in de garage en kwam ik dit tegen:

Het resultaat van heel lang te lui zijn om deftig op te ruimen. Begin daar maar eens een beitel in te zoeken. Ik zal dus eens ik terug ben van vakantie eerst mijn rommeltje eens opruimen (dan kan ik ook ineens binnen af en toe wat doen als het weer niet denderend is).

Morgen moet ik inpakken om zaterdag het vliegtuig naar Ierland te nemen, dus ik schat dat dit voorlopig het laatste logje zal zijn tot ik terug ben.
Oud 7-08-2008, 21:50   #8 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

Ziet er een stuk mooier uit zo met die versprongen hoeken. Je creativiteit is in ieder geval genoeg om hier iets moois van te maken. Tot wanneer heb je precies de tijd om deze voeding te modden?
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-08-2008, 22:25   #9 (permalink)

Standaard

Bedankt. En 7 september ten laatste moet de laatste log online staan. Omdat ik 2 weken op vakantie ben en dan daarna nogeens 3 dagen niet thuis ben heb ik bewust voor iets gekozen waarvan de basis vrij snel klaar is maar dat ik kan blijven uitbreiden zolang ik tijd heb.

Zie net maar pas hoe onscherp die laatste foto is:s, ach ja, is toch maar wat rommel.
Oud 25-08-2008, 13:24   #10 (permalink)

Standaard

Na 2 weken vakantie ben ik dan eindelijk terug begonnen(nu ik eindelijk nog eens wat tijd heb). Maar terwijl ik bezig ben zou ik graag jullie mening willen over één van mijn probeerseltjes van vandaag. Ik ben namelijk aan de deuren begonnen en was aan het denken om het ongeveer zo op te lossen:

Je moet niet te veel op details letten, zowel op vlak van plooien als de afwerking van het gat van de deur, dat komt nog wel. Het gaat zuiver om het idee waar ik wat feedback over zou willen.
Oud 25-08-2008, 14:55   #11 (permalink)

Standaard

Ik vind het wel geslaagd
Oud 25-08-2008, 15:33   #12 (permalink)
Administrator

Standaard

Het ziet er best netjes uit. Persoonlijk zou ik misschien voor een iets fijnere mesh gaan, maar dat ligt ook ff aan hoe het geheel eruit gaat zien.
Oud 25-08-2008, 17:53   #13 (permalink)

Standaard

i.v.m. die fijnere mesh: dat zou inderdaad mooier zijn, vind ik persoonlijk ook, maar dit is een overschotje van een overschotje dat ik nog ergens liggen had en zowel mesh als geld groeien niet aan de bomen dus heb ik het hier maar bij gehouden i.p.v. nieuwe te kopen.
Oud 25-08-2008, 18:25   #14 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Ziet er gaaf uit! Heb je je puinzooihok ook al opgeruimd?
Oud 25-08-2008, 22:00   #15 (permalink)

Standaard

Nee, ben ik nog niet aan toegekomen heb het al wel twee keer totaal overhoop gehaald vandaag Eerst mijn houtlijm te zoeken, dan vond ik hem niet en ben ik er nieuwe gaan kopen (en ook ineens maar een nieuwe houtvijl, nieuwe grote metaalvijl en het materiaal voor m'n dak). Dan kom ik thuis en vind ik mijn slijpschijfjes voor m'n dremel niet dus alles nogeens overhoop gehaald... En dan vond ik m'n houtlijm toch wel ineens zeker en mijn beitel ook, dus stronkje is properder ondertussen. Opruimen is voor euhm niet direct, morgen in de voormiddag nog snel wat doen en dan weer weg tot vrijdag of zaterdag... Maar neem waarschijnlijk nog wat mee dat ik op de trein enzo kan doen. Maar ben toch aan het denken om de werkruimte wat uit te breiden aangezien er nog een bankschroef bij zou moeten komen, waarschijnlijk een slijpmolen en misschien een (tweedehandse) elektrische figuurzaag dus jah, kan ik da misschien in 1 keer doen dan.

Laatst gewijzigd door kalf : 25-08-2008 om 22:02.
kalf is nu online   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[MTCiP] ronde 1 - k_a_lf kalf Casemod Project Logs 38 1-08-2008 21:40
[MTCiP] Ronde 1 - modernization modernization Casemod Project Logs 19 1-08-2008 21:40
[MTCiP] Ronde 1 - Gizmo Gizmo Casemod Project Logs 19 17-07-2008 01:19
[MTCiP] ronde 1 - DeKemp DeKemp Casemod Project Logs 6 4-07-2008 20:27
Buigbaarheid ronde IDE kabels Kagar Casemod Junkies 10 3-04-2003 16:26

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.