| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Ej, Ik heb besloten om te beginnen aan een mod. Ik heb 2 kasten opgehaald en ik ga hier een server mod van maken. Deze server gaat mijn bestanden serveren. Mijn eisen: - Mobo tray is uitschuifbaar - Ruimte voor VEEEL harde schijven - Goede koeling (vooral voor harde schijven, systeem wordt neit echt warm) - Makkelijk nieuwe hardware inbouwen - Strak (a la Lian-Li) gestyled Aan de hand daarvan ben ik aan dit systeem gekomen: De slachtoffers: AT kast (sidepanel is echt kut om om te bouwen,dus nu staat het ff naasst elkaar) ATX kast (voor de mobo tray) Eeerst maar eens geprobeerd met mijn nieuwe nep-dremel :P om de mobo tray uit te zagen. Dat ging nogal traag en had 2cm gezaagd (en een beginnetje gemaakt) met 1 slijpschijfje. Dus toen maar wat zwaarder geweld gepakt. De slijptol. Hier het moederbord met mobo tray eronder :P Het enige wat ik nu nog moet doen voor het mobo tray is: - Het ding nog iets strakker uitzagen (hij is nu nog iets te hoog, daan kan ik hem niet removable maken). - Popnageltang halen en een paar alu balkjes om hem removable te maken. Daarna zie ik nog wel. Volgende update komt zeker deze week nog ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Jup, ik ga dus zeg maar die CD-rom rek bovenin er uit halen (het rek zit bovenin) als die er uit is heb ik eigenlijk 2 metalen balken. Ik ga met plexi of aluminium 2 gescheiden compartimenten maken. Dus een HDD+Voeding gedeelte en een Mobo+CDrom+Floppy+Fancontroller gedeelte maken. Airflow moet ik nog ff over denken. Heb jij dan ideetjes? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| naja, als je de bovenkant helemaal dichtmaakt kun je er een soort windtunnel van maken natuurlijk. Het betekend echter wel dat je nog voor wat fans moet gaan zorgen in het onderste compartiment. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vraag: Uitklapbaar mobo of uitschuifbaar mobo Oke boys, ik wil mijn mobo makkelijk toegankelijk maken. Nu alleen nog hoe? Ik kan het mobo uitklapbaar maken (dus a la powermac G4) of ik kan hem uitschuifbaar maken. Zelf weet ik nog niet welke manier. Beiden vind ik wel vet nl. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| ******* Ik baal. Geen Aluminium of RVS. Ik heb die kerel gebeld en alleen 4 plaatjes (wat in totaal 2 m2 is) is al 50 euro. Ik vraag me nu serieus af waar ik iets goedkopers kan vinden. Anders heb ik die nepdremel voor neits aangeschaft ![]() Laatst gewijzigd door Skater : 4-07-2008 om 18:46. Reden: Vloeken gecensureerd. Boos zijn mag, maar hou het netjes. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 april 2008
| Aluminium, metaal, messing, RVS, Aluminium platen ---------------------------------- de nieuwe platen van ac ryan? |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vooruitgang? Metaalwinkel gemaild, voor 50 euro maken ze het hele zaakje voor mekaar. Dit is me natuurlijk wel weer te veel, dus heb ik een nieuwe prijsopgave gedaan met alleen maar totale lengtes en geen onderdeel lengtes.Voordeel daarvan is dat er minder bewerkingskosten zijn. Is het dan nog steeds te veel? Dan ga ik proberen om de tussenplaat weg te laten. Op zich is die niet nodig en kan ik hem evt nog wel met een ander materiaal bedekken. |
| | |