| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 juni 2008
| Hallo Junkies ! Na een tijdje erover te zitten denken heb ik beslist om mijn tijd in de "grote vakantie" nuttig te besteden, en zelf een case te bouwen. Lees alsjeblieft het hele topic door ! Het klink misschien allemaal erg "newbie" achtig, maar dat is gewoon zo omdat ik nooit eerder met zo'n materiaal gewerkt heb, en dus ook niet overal de juiste naam voor ken ! Daarom zou het leuk zijn als jullie me konden helpen ! Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen, ik wil hier echt iets mooi van maken ! EDIT : Oud model weg - update mét foto's staat hier - Informatie die niet meer van toepassing is eruit geknipt Ik ga voor een donkere case, dat is enorm Stylisch (volgens mij dan =P). Hier moet ook een thema bij, en dat wordt "Orange Lightning", veel oranje dus ! "Lightning" staat voor bliksem, dus die komt er ook nog ergens op te staan ! Na er lang over zitten te denken, heb ik gekozen voor MDF, de hele case* zal uit MDF worden gemaakt. *: Behalve de frame; die wordt alu Mvg Kosty Laatst gewijzigd door Kosty : 18-06-2008 om 15:47. Reden: Out of date |
| |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Citaat:
![]()
__________________ I <3 HARDSTYLE | |
| |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Ok, hier komt mijn afkraak-reactie ![]() Nee hoor, ik zal je alleen mijn mening geven wat ik iets minder vind, wat ik juist mooi vind en wat onduidelijk is voor mij ![]() Hier komt het: Ik heb geen idee wat de voorkant is, het ziet er een beetje uit als een grote blok (sorry). Het vorm van de window maakt het wel deels goed, alleen volgens mij zit dat aan de verkeerde kant (???). Tenzij je dat mobo er omgedraaid op wil hebben natuurlijk, is ook wel vet. (reversed ATX? ) Ik vind ook dat er te veel 80mm fans zijn (op de tekening 82mm maar ik neem aan dat dat fout is). Je kan veel beter minder fans nemen die groter zijn dan meer fans die kleiner zijn, dan krijg je veel minder geluidsproductie. Verder mag de case wat ronding gebruiken vind ik.Over de schets zelf: een beetje onduidelijk... Zoals ik al zei zie ik zo niet wat de voorkant is, en al die streepjes snap ik ook niet echt. Ik zou de volgende keer als je zo'n schets maakt de plekken waar de window, fan, (dus alle gaten) verwijderen, zodat je ook echt ziet dat daar een gat zit. Verder wel een leuk idee, en ik wens je er veel succes mee ![]() En het is trouwens helemaal niet erg dat de afmetingen afwijken van een bigtower, dat maakt jou case weer een beetje anders, en dus speciaal ![]() EDIT: De 'screenie' als bijlage toegevoegd (met window-cuts e.d., als ze niet zo zijn bedoeld, verbeter me maar).[lol]EDIT2: Wat zie ik nou! Een parachutespringer zonder parachute. Lang leve suicide (zie tweede bijlage)[lol/]Laatst gewijzigd door Attila : 16-06-2008 om 15:55. |
| |
| | #7 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Voordat je begint met het vormgeven van een case is het belangrijk om te kijken naar wat voor materialen je kunt gebruiken. Dus materialen waar je misschien ervaring mee hebt, of waar je van weet dat je de gereedschappen hebt (of bereid bent die te kopen) die nodig zijn om het materiaal te gebruiken. Je noemt hier dus al het materiaal staal of iets van dien aard. Nu worden er wel vaker frames gebouwt van aluminium profielen, maar daar komt vaak wat meer bij kijken dan wat knip en plak werk. Sommigen gebruiken hoeken om het aan elkaar te maken, anderen lassen het en weer andere maken zelf één of ander funky bevestingsmethode. Het is dus erg belangrijk om dat soort dingen eerst uit te zoeken aangezien de vorm en inhoud van je design grotendeels gaat afhangen van de materialen die je wilt gaan gebruiken. En natuurlijk zoals al eerder gezegd is dit topic nog geen CIP, aangezien je nog niet echt bezig bent en nog in de ontwerp fase zit met nog weinig concrete bouwplannen. De kans bestaat dus dat een mod dit topic ergens anders naartoe verhuist. |
| |
| | #8 (permalink) |
| Allereerst : BEDANKT voor de erg snelle reacties ! Het is misschien nog niet in uitvoering, maar de plannen zijn er al, dus als het nodig is mag een mod zeker het topic verplaatsen ! Attila : Bedankt voor je gerichte opmerkingen ! Hetgeen je op jouw screenshot ziet is de voorkant + linkerkant Dus blijft het gewoon ATXIk had alles wat duidelijker moeten doen, maar mijn SketchUp skills zijn nu ook weer niet om over naar huis te schrijven en omdat ik bij het benoemen steeds weer vanalles op een andere plaats wou, heb ik dat er even uit gelaten. Inderdaad veel fans, dit vond ik namelijk leuk staan, maar herrie is natuurlijk véél slechter, dus erg bedankt om me daar attent op te maken ! Om het voor de rest wat duidelijker te maken : De band die je boven de window ziet, daar komen leds, die band gaat over de hele case, dus dat zou een mooi effect moeten geven ![]() Aan de voorkant zijn op dit moment "maar" 2 5.25" bays (ongeveer) uitgespaard. Daarom wil ik een hogere case, en de aan/uit knop moet ook kleiner. Als je de kast in vogelvlucht bekijkt zie je aan de voorkant, van de bovenzijde 2x plaats voor een 3.5" bay. Ook iets dat ik in mijn hoofd had, was bovenin de case een aparte plaats te maken voor de PSU en de HDDs. Op die manier hoeven alleen de nodige kabels in de andere "kamer" te komen, en is het makkelijker weg te stoppen. Daarom moet er aan de voorzijde een fan zitten voor de goede airflow. Als 1x een 80mm fan genoeg is, dan moeten er 2 weg. In de onderste kamer neem ik dan 1x 120mm aan de achterzijde, en die 80mm in de window blijft (misschien andere plaats ofz ![]() Azariel : Je spreekt over aluminium, en nu ik het bekijk is het eigenlijk veel beter. Ook ivm het gewicht tov staal(Alu is 3x lichter) is dat een win-win situatie. Over het materiaal moet ik inderdaad nog beslissingen maken, maar ik zal waarschijnlijk deze week (hopelijk toch) nog een keertje naar de Orga ofzo gaan, zodat ik mijn keuze kan maken. Denk je trouwens dat dat "AcrylPanel" of MeshXPanel stevig genoeg is als "omhulsel" ? Dus dat ik geen versteviging van mijn frame nodig heb. Als dat niet nodig is kan ik gewoon dat paneel gebruiken als boven-, onder-, zij- en binnenkant voor de behuizing. Vrijdag maak ik trouwens de kast helemaal opnieuw in SketchUp, met reele maten en vormen waar ik zeker van ben |
| |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 april 2007 Locatie: Limburg, België
| Een sketchup bestand is wel leuk - eens iets anders als foto's.Maar zoals de regels het zeggen ... FOTOS !! zodat de mensen die geen sketchup hebbe natuurlijk ook wat kunnen meenemen van je ideeën. in ieder geval succes, en laat nog wat horen als je verder op weg bent ! met foto's enzo ![]() |
| |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| Citaat:
. | |
| |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| Hehe ja ik ga er altijd van uit dat de kant van de assen weg de voorkant is , is gewoonte bij mezelf dus misschien een beetje fout om er van uit te gaan dat dat altijd is maar jah![]() .Maar even een vraagje i.v.m. je materiaalkeuzem: heb je met iets van materiaal al iets van ervaring? En heb je gereedschap voor bepaalde materialen? ![]() |
| |
| | #14 (permalink) |
| Ik heb gisteren avond nog even gekeken, en we hebben de juiste "toolz" voor houtbewerking hier nog liggen, dus ging ik op zoek naar een houtsoort. Na wat rondkijken bij andere topics, zie ik dat MDF veel gebruikt wordt, omdat het makkelijk te bewerken is. Omdat het ook nog relatief goedkoop is, heb ik besloten hiervoor te gaan. Ik heb trouwens ook de hele tijd zitten nadenken over de vorm van het frame, en hoe ik eventuele zijpanelen in een andere stof zou kunnen aanbrengen. Dit draaide uit op niets, dus dacht ik dat het beter zou zijn om gewoon de hele kast uit MDF te bouwen ! Nu heb ik al een kleine schatting gemaakt voor de voorkant, binnenkant en de zijkant. De bovenkant en achterkant ben ik nog helemaal niet zeker over, dus laat ik die tot nu toe zoals hij is. Ik heb de SketchUp tekening opnieuw gemaakt én zelf screenshots gemaakt ![]() Bekijk de bijlages ! (De foto is mooier afgewerkt omdat het verven van de zijkant in Sketchup niet werkte) Trouwens, de foto/ het sketchup bestand genaamd Kast-Vorm is allééén om te tonen hoe de kast opgebouwd wordt (ivm het bovenste kamertje DIT ZAL TROUWENS HELEMAAL TOE ZIJN, NIET MET EEN WINDOW) Ik hoop dat jullie al een duidelijker beeld hebben van mijn bedoelingen ? Zo niet, stel je vraag, ohja Commentaar en tips zijn altijd welkom ! |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Project UV | Joeybrooks | Casemod Project Logs | 2 | 26-12-2006 15:39 |
| [NP] Project Y2k-bug | Bart_Banaan | News & Review Junkies | 13 | 19-11-2003 02:35 |
| H2-ITX Project | Bart_Banaan | News & Review Junkies | 2 | 3-11-2003 16:40 |