| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 mei 2008
| als dit project af is ziet mijn kast er uit als een gitaarversterker. dus wat ik met de planken heb gedaan (2 tot nu toe) is een opstaande rand aan de voorkant gemaakt zoals bij de echte marshall gitaarversterkers. dit word helemaal bekleed met fiberglas en polyesterhars zodat het hard wordt en geen hout look meer heeft. aan de linker kant komt gewoon een dvd speler + 2 gaten voor ventilators. rechts gewoon mijn voeding en moederbord tray. ik hoop dat het zo wat duidelijker is en anders hoor ik het wel.. ik hou mijn post's voortaan wel in het nederlands hier. hier dan de update van vandaag. een plank aan de voorkant gemaakt en de rand ook rond gemaakt. verder een deel gepolyesterd. ![]() geschuurd totdat het ongeveer gelijk is. een aantal plekken worden nog opgevult met polyester plamuur maar ik wil het niet helemaal glad hebben omdat dat er niet zo mooi uitziet voor een gitaarversterker. ![]() een betere manier om het vlak te schuren, daarna wel met schuurkurk en schuurpapiertje voor het fijne werk. ![]() het einde van het modden vandaag, het gehele oppervlakte dat ik heb beplakt met polyester is nu op de zelfde hoogte maar nog niet valk(zoals de bedoeling). als mijn polyester binnen is ga ik de rest beplakken van de bovenkant. ![]() close up van de hoek aan de voorkant van de kast. en het uitsteken van de planken. ![]() ik moet de gaten voor de 2 fan's en de dvd speler nog goed uitmeten en aftekenen op de plank, daarna kan het uitgezaagd worden (niet door mij) en daarna ook beplakken met polyester. Laatst gewijzigd door aymeric : 3-05-2008 om 21:24. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2007 Locatie: Cuijk/Linden
| Waarom doe je dat allemaal met polyester ?! over versterkers zit een soort 'zeil' als je die gewoon ergens vandaan weet te halen, scheelt het ERG veel werk, en dan lijkt t PRECIES op een versterker..
__________________ [CiP] Spiration |
| | |
| | #18 (permalink) |
| dat zijl heet vinyl maar dat is volgensmij erg duur als je een groot stuk op maat er van wilt hebben, verder heb ik het nog nergens te koop gezien en weet ook niet hoe ik dat erop moet verwerken. bij mijn polyester zit het echt aan het hout vast en is echt super hard. dat is ook handig met eventuele beschadegingen die ik kan oplopen door lan party's te bezoeken, die zijn makkelijk te herstellen. zijl lijkt me ook niet handig verwerken in het gat voor mijn cd'rom speler en de ronde gaten voor de fan's |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Misschien lomp ofzo, maar zo'n gitaarversterker ziet er meestal zo uit: Code: --------------------------- Knopjes en gaatjes Speaker Speaker Speaker --------------------------------
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 maart 2008 Locatie: The Hague
| hmm thema muziek, ik denk dat je mij en heel veel anderen compleet gaat verassen ofzo. ik zie dat je een beetje rock luistert, vertel mij is welke bandjes zoal? di-rect? tokio hotel? of toch nog wat mindere gaybands :-#
__________________ Everything in the world has its origin. |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
![]() @ hierboven. dat stof vind ik eigenlijk niks omdat bij een gitaarversterker eigenlijk nooit dat word gebruikt. verder is dat met een gat in het midden al wel een keer gedaan onder de naam XFI mod, welke overigens helemaal niks op mijn mod gaat lijken. | |
| | |
| | #24 (permalink) |
| weer is een update. eindelijk het goede spul gevonden, namenlijk polyester putty(filler) in een grote hoeveelheid voor weinig geld, bij halfords.. 2kg polyester putty ![]() bovenkant nu helemaal ingesmeerd met een dikke laag polyester filler. ![]() eerste keer schuren. ![]() meer filler op mijn kast omdat het nog niet helemaal gelijk is ![]() het geheel weer geschuurd ![]() close-up van de uit te zagen gedeeltes van het front panel. met maten erbij ![]() |
| | |
| | #25 (permalink) |
| weer een update, ik heb wat geslepen aan mijn kast en een aantal gaten in het front panel gemaakt mijn dremel ![]() de gemarkeerde delen moeten weg omdat ik mijn voeding er vanaf binnen in wil doen omdat de buitenkant (voedingsplaatje) waarschijnlijk vast zit aan het einde van mijn mod. ![]() de gemarkeerde delen zijn nu weg. ![]() de gaten in de voorkant voor 2 fans en een dvd speler ![]() ander uitzicht op de kast ![]() hierna ga ik wat polyester filler op de voorkant doen en wat glasvezel op de hoeken, dan weer netjes afschuren. |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Volgens mij moet die voorkant nog ronder worden. Sorry, maar ik vind dit niet echt een geweldige CiP, maar het is een CiP dus er kan nog veel aan veranderen. Volgens mij moet je meer aandacht besteden aan de afwerking (qua recht zagen, afschuren etc)
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Ik zie het idee nog niet echt uitgewerkt worden... Ik zie er nog niet echt een gitaarversterker in... Maar het is inderdaad een CIP, dus er gaat nog wat gebeurden. Heb je misschien wat plannen die we kunnen zien? (SketchUp?) |
| | |
| | #28 (permalink) |
| ik weet niet of jullie allemaal ook pagina 1 hebben bekeken maar daar heb ik gewoon een plaatje van een gitaarversterker staan. die vorm krijgt het geheel en de afwerking blijft nog een verassing, maar het schuren enz. is nog niet af iig maar waarom rechter zagen als ik vragen mag. Want er komt overal nog polyester filler op, dat is veel gemakkelijker en netter recht te maken. als ik eerst het hout recht maak en dan de polyester recht moet maken ben ik 2x hetzelfde stuk aan het doen. lijkt me een beetje onnodig werk. verder is de bovenkant op dit moment bijna helemaal op de zelfde hoogte op ieder stuk, op een paar plaatsen nog wat smeren en dan de putjes gaan plamuren met het spul. |
| | |
| | #29 (permalink) | |
| Citaat:
Zie het zo, als ik een muur ga schilderen, dan moet ik eerst een grondlaag hebben die van goede kwaliteit is, zo gauw ik op een slechte grondlaag ga schilderen dan krijg ik dus met de nieuwe laag verf meer kans op bubbeltjes/luchtgaatjes etc. En dan moet je meer bijschuren en kan je met het hele verhaal weer opnieuw beginnen. Een goede basis is een beter eindresultaat.
__________________ - [CiP] Black_Cube | |
| | |