| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| Na al een aardig tijdje op dit forum te hebben rondgeslingerd vond ik het wel eens tijd voor een casemod. Na lang kwijlen en kijken naar andere mod's begon het toch allemaal erg te jeuken. Dus heb ik wat ideetjes opgedaan, die ik erin wil verwerken. Het idee dus: Ik zat naar 'Discovery Channel' te kijken en het ging over de 'Lamborghini Murcielago Roadster' Een cabrio van lambo dus. Maar ze hadden meer dan alleen het dak eraf gehaald vergeleken met de normale murcielago. Ze hadden ook een speciale Engine-cover gemaakt, en daar baseerde ik mijn idee op. Deze engine-cover dus ![]() en nog eentje. ![]() Ik wou het ontwerp van de engine-cover gebruiken als zij-paneel van mijn pc. Eventjes wat plaatjes van de case: Zijkant. ![]() Voorkant. ![]() Achterkant. ![]() De maten zijn: 62cm hoog, 20cm breed en 46cm diep. Laten we nu dan maar naar het mod-werk gaan. Het zij-paneel zoals hij eerst was. ![]() En na veel knip, vouw en plakwerk. ![]() En vanaf de andere kant. ![]() En op de case gemonteerd. ![]() En vanaf de andere kant. ![]() De kartonnen intakes die je zit wil ik aan allebij de kanten maken. Ik heb ze nu van karton gemaakt voor de maten etc. Onder de grote inlaat komen 4 80x80mm fan's en de gaten worden opgevuld door mesh. De case en het mesh wil ik zwart maken en de panelen en front geel(net zoals de auto zelf) Voor het front en de bovenkant heb ik nog geen ideeën maar die komen vanzelf. In de volgende update hoop ik alles uitgezaagd in rvs/alluminium te hebben. En wat kleinere probleempjes te hebbne opgelost. Als er nog vragen zijn stel ze maar ![]()
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 mei 2007
| Ziet er superstrak uit, vooral op die 2e foto, met die oranje lambo dan. Welke kleur had je dan in gedachten om alles te spuiten? Maar wat zal er nog in verwerkt worden, buiten die engine cover? Misschien kan je proberen van je ene zijpaneel open te laten gaan met het vleugeldeurprincipe? Ik verlang al naar het vervolg hierop, kom je overigens ook naar tBCL 2008 met deze? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Kleur word lambo-geel en de rest zwart. En voor de rest denk ik erna om meer intake's te maken, maar dat weet ik nog niet precies. En dat idee met dat vleugeldeurprincipe is zeker een goed idee en ga zeker kijken of dat mogelijk is ![]() En als het resultaat goed word kom ik natuurlijk naar TBCL maar dan zien we dan wel.
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| leuk ontwerp maar let wel een beetje op dat je warme lucht ook wel echt wegraakt he, want als die als het ware terugkaatst op de platen van je intake blijft gwn dezelfde warme lucht in je kast circuleren... Maar i kdenk dat dat wel in orde zal komen ![]()
__________________ what doesn't kill me only makes me more pissed off... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Dat is zeker een mooi voorbeeld om een casemod van te maken, man wat een mooi stukje engineering Veel succes met het modden, daar moet iets moois van te maken zijn.
__________________ Benieuwd wat dat ding in mijn avatar is? CiP > Phase 2 Casemodding CiP > Cubeleon |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Auto's sowieso. Een of andere malloot die iets met een Ferrari wil doen maar niks uit z'n handen krijgt, en dr is ook een mod met een Viper ![]()
__________________ Buiten functie |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Kleine update Vandaag eventjes zitten denken hoe ik het front wou gaan doen en dit is het idee. ![]() Soort driehoekig front met plexi erstussen in, zodat het op de wat oudere modellen lijkt van lamborghini
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Best geinig, maar dat gaat een hele hoop stof vangen ben ik bang ![]()
__________________ Benieuwd wat dat ding in mijn avatar is? CiP > Phase 2 Casemodding CiP > Cubeleon |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ja, ben ik ook bang voor. Dus denk nog een beetj verder, misgien een kap erover of het schuin naar beneden laten aflopen(blijft er wel stof op liggen) en zoveel moeite is het niet om er af een toe een lapje overheen te halen ![]() Maar het zijn nog maar ideeën, eerdat het word gemaakt is het weer een tal van keren veranderd.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Of je doet hem andersom. Het grootste stuk plexi bovenaan.
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2008 Locatie: Huizen , N-H
| Een ideetje als je er nouw ook 1 Grote plexi /glas plaat voor zet over de hele hoogte dus van boven naar beneden en vooradt je lijmt elke stukje even stofzuiger een minuut op laten staan en vetrij maken dan krijg je als het goedt is geen last van vocht/damp en vieze plekken die na een gegeven moment komen *Wink |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Hoe moet de lucht dan naar binnen ![]()
__________________ Buiten functie |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| Citaat:
![]()
__________________ what doesn't kill me only makes me more pissed off... | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Heb zitten denken en zo'n plaat erboven op kan wel, maar dan krijg je het idee van white beauty -> ![]() Dus gewoon spacers ertussen. En dat idee om de grote bovenaan te doen, vind ik er niet zo mooi :P
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Wat moet harder draaien, intake of outtake? | CasEBlubber | Casemod Junkies | 6 | 11-01-2007 05:28 |
| meer outtake of intake ?? | stievel | Cooling & OC Junkies | 4 | 12-08-2004 22:43 |
| nieuwe how-to voor het maken van een front intake blowhole | The amazing Y | Casemod Junkies | 9 | 19-08-2003 22:51 |