| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 mei 2007
| Hallo mensen, hier ben ik dan weer, deze keer met een nieuwe mod. Sommigen onder jullie kennen mij nog van mijn mod Overkill, anderen zullen mij nog nooit gezien hebben . Na Overkill een hele tijd te laten hangen, mede doordat ik niet graag buiten werk in de sneeuw of in de regen , begon de zin om er echt mee door te gaan een beetje weg te trekken. Een aantal weken geleden begonnen mijn vingers toch weer serieus te kriebelen, en dus ben ik begonnen met een nieuwe mod uit te werken. Voorlopig heb ik alleen nog maar een blaadje met heel ruwe schetsen op, maar later zal alles perfect duidelijk worden als ik mijn Sketchupskills hoog genoeg krijg om te tekenen wat ik wil . Mijn casemod zal allemaal draaien rond de meest befaamde auto van Dodge, de Viper. Alles zal volledig worden uitgewerkt in de stijl van de Viper SRT-10. Ik zal momenteel nog niet al mijn troeven uitgooien, dus het zal afwachten worden wat er nog bij zal komen . Nu genoeg gekletst, over naar de plaatjes (jippiee ).![]() Hier dus de schets, hopelijk is het goed zichtbaar, zoniet, zeg het me dan, dan zet ik er een ful-res versie op .![]() Inkopen gedaan, dit was alles wat ze hadden in de winkel . De mevrouw aan de kassa vroeg hoeveel het er waren, ze heeft ze nooit geteld .![]() Dit zijn de profielen die ik heb gekocht, 15*15mm, 2m lang, heb er zo 3 van gehaald. ![]() Hier alle profielen netjes in stukken gezaagd voor mijn frame. ![]() Deel 1 van het frame zit al in elkaar, dit komt op de grond te liggen, zo heb ik er intussen al 2 (een voor vanboven ook ).![]() Hier een closeup van een hoekje, allemaal met revetten gedaan . Het budget was niet groot genoeg om 144 boutjes te kopen en echt zin om 144 gaatjes te tappen had ik niet .![]() Nogmaals, maar nu van bovenaanzicht. ![]() Hier in een Viper het detail dat ik op mijn zijpanelen wil creëren. ![]() Hier een goed beeld van de motorkap enzo. ![]() Interieur, waarop ook te zien is wat ik dus precies bedoel met die 4 cirkels op mijn front. Hope you enjoyed . Over de kleurencombinatie ben ik nog niet helemaal uit, maar ik denk om toch voor het klassieke rood met witte strepen te gaan. Er zijn echt zoveel mogelijkheden met een Viper, zoals ook bv. hierboven op de foto's, of blauw met witte strepen... Overigens, niemand die thuis een oude Dodge heeft staan en het logo vanop het stuur ofzo kan missen? Tot de volgende dan! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ok, in het vervolg schrijf ik niet meer zo'n tekst, niemand leest die dingen toch... . Daarin had ik gezegd dat ik nog niet helemaal uit ben over het kleurenschema. Je kan namelijk zoveel kanten uit, maar ik denk toch voor rood met witte strepen of rood met zwart zoals op de foto te nemen. Vandaag moet ik nog ff naar de winkel om nieuwe klinknagels te halen, dan zet ik de rest van het frame in elkaar. Dan nog even uitzoeken met wat ik eerst zal beginnen, met de 2 zijpanelen of het front, de bovenkant, de achterkant en de onderkant. Dit omdat mijn plaat 60x100cm is, en ik daar dus perfect 2 zijpanelen uit krijg, maar dan is het dus wachten tot ik weer geld heb om nog zo'n plaat te halen. Nog 1 iets, weet er iemand wat je het best kan gebruiken om metaal aan elkaar te 'lijmen'? Ik las al iets van Epoxy ofzo, hopelijk kan iemand mij helpen . |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| Ziet er zkkr goed uit, wel leuk dat je ongeveer hetzelfde idee hebt :P Ik ben ook bezig met een mod en gebruik ook onderdelen van auto's(als voorbeeld dan) nog succes ![]()
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Thx allemaal, maar om eerlijk te zijn, de grootste troef moet nog onthuld worden. Misschien zullen leden van InsideGamer wel al iets kunnen vermoeden... (Ja dat was een tip XD ). En wat zal ik zeggen over Overkill... Ik vond het best wel een goede samenbrenging van ideeën, maar er zat gewoon te weinig potentieel in om echt goed te worden. Het was ook me eerste, maar ik denk niet dat hij nog ooit zal verder afgewerkt worden, want er waren immens veel kosten aan al de electronica die erin moest. Alleen voor de leds die erin moesten had ik al 40€ nodig om het goed te doen zoals ik wou. Deze wordt wel wat meer budgetvriendelijker, en de bedoeling is toch wel om hem klaar te hebben tegen de release van Spore (5 september 200 , of toch zeker tegen tBCL 2008. Overigens heb ik nog een klein probleempje met het vinden van echt dik aluminium. Ik zou een stukje van 5cm op 5cm van 4 à 5mm dik nodig hebben. Misschien eens kijken in school, of er geen restjes te vinden zijn . En wat vinden jullie trouwens van de naam? Ik vind hem wel mooi klinken, maar toch een klein beetje onorigineel. Weten jullie trouwens waar ik het lettertype waarin de letters Viper en SRT 10 geschreven zijn? Alvast bedankt, voor de positieve feedback .Edit: Straks (iets na 10 uur) komt er nog een update(je), waarin het frame voltooid zal zijn. Ben nu nog volop bezig, maar binnen 2 uurtjes zou het wel moeten af zijn. Laatst gewijzigd door brammie65 : 5-04-2008 om 18:09. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Het exacte lettertype, geen idee, dat kan best iets zijn wat Dodge speciaal heeft laten maken. Ik heb wel wat plaatjes gevonden van logo's en teksten in vrij hoge resolutie. Mocht je nog hi-res pics van de wagen willen dan kan ik je daar ook wel aan helpen denk ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Op de zijkant komt het logo van Dodge, en op het front komt het logo van de Viper zelf . Dat logo zal dan dienen als aan/uit knop ook (daarom zoek ik nog een klein stuk dik aluminium). Het frame is nu volledig klaar zoals ik het wil, natuurlijk moeten er nog profielen tussen waarop de voeding e.d. moet rusten, maar het geld is op . Die profielen moeten dus wachten, maar intussen is er nog werk genoeg. Ben er nog steeds niet over uit wat ik het eerst zal doen... Het front, de bovenkant, de achterkant en de onderkant of eerst de 2 zijpanelen? Hier nog enkele foto's, van mijn werk van vandaag. Het frame is sterker dan ik in eerste instantie had verwacht, wat natuurlijk zeer goed is. Hier zijn ze dan:![]() Er was nog een klein beetje over in mijn portemonnee, dus nog 100 klinknagels kunnen kopen . Kostte 2,5€ :P ![]() Hier een totaalshot van het frame, hope you like it. ![]() En hier nog een closeup van een hoek. Dit was het dan weer voor vandaag, morgen gaat er nog een pak gedaan worden, weet alleen nog niet wat , ofwel dus de 2 zijpanelen, ofwel de 4 andere. Daarna zal het gedaan zijn met dagelijkse updates, want school begint overmorgen alweer . Natuurlijk is er nog altijd tijd genoeg in het weekend en de woensdag enzo, dus updates zullen er zeker elke week zijn .Edit: Carpento, thanx voor de pics, maar heb je die letters 'Viper' in hoge resolutie, redelijk groot? Dan kan ik ze anders al uitzagen, om even te proberen. Alvast bedankt! ... Edit: Woeps niet gezien als je erop klikt dat het dan superhoge resolutie komt . Bedankt, morgen probeer ik ze al eens uit te zagen!Laatst gewijzigd door brammie65 : 5-04-2008 om 21:17. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 augustus 2007 Locatie: ruddervoorde
| ziet er mooi uit, doe zo voort. natuurlijk is er nog niet echt veel te zien waarop we je kunnen beoordelen maar een goed begin is het alvast. misschien had je juist de hoekjes in verstek gezaagd. voor de rest alles oké veel succes verder greetz geerolfski |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Dan moet ik ze 2x in verstek zagen, want vanboven moet er ook nog een profiel op, of niet soms? Nja, het is goed zoals het is nu, ik ga er niets meer aan veranderen of opnieuw beginnen, kost een beetje teveel geld daarvoor . 16€ voor 6m profielen, niet echt goedkoop, en heb er nog 1tje nodig. Al het geld is voorlopig op tot het einde van april, ofjah, eigenlijk is het niet op, maar ik moet nog wat geld aan de kant houden voor GTA IV op het einde van de maand, heb hem namelijk gepre-ordered voor de PS3 . |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Viper Mid-Tower Case | Ragon | Frontpage Discussie Forum | 7 | 4-10-2004 18:28 |