Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 9-03-2008, 12:37   #1 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard [CIP] Black_Cube

Hoi,

Ik ben speciaal geregistreerd voor deze casemod. Het is mijn eerste casemod en ik ben goed bezig zover vind ik.

Doel is dat mijn server een kubus van MDF krijgt als behuizing. Ik zal in de startpost plaatsen wat ik gedaan heb 3 weken geleden. Vanavond ga ik de werkzaamheden voor vandaag posten

Dus, 3 weken geleden een oud kastje opgehaald plus voeding en waarschijnlijk dood moederbord. Heb op dit punt weinig foto's gemaakt, want ik had meer zin in slopen als foto's maken:

Resultaat na het slopen:

Daarna MDF wezen halen:

Onderdelen zagen (op mijn vaders industriele zaag waarmee je perfect recht kan zagen , later zijn er trouwens nog 3 meer onderdelen gemaakt.

Alles maar eens in mekaar gezet (zonder lijm, spijkers, bevestigingsmaterieel etc )

Het is de bedoeling dat ik de plaat in het midden die wat korter is als de kubus zelf niet vast maak. Daar komen de harde schijven aan te hangen en het moederbord(met tray) erop. Dit omdat ik het zo wil maken dat ik makkelijk extra hardware er in kan zetten.

Vanavond nog een stap van 1,5 week geleden en de stap van vandaag.

Ik hoop trouwens dat die aan jullie regels voldoet?
BlackWhizz is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9-03-2008, 17:11   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Weet je toevallig het merk van die oude kast nog ? Ik weet nog stééds niet welk merk de kast van mijn mod is, en deze lijkt nauw verwant te zijn, gezien de drivebays, het mobo, en wat meer dingetjes
Oud 9-03-2008, 17:13   #3 (permalink)

Standaard

1,5 week geleden:
Mobo tray inkorten, gat voor insteekkaarten enzovoorts uitzagen, maar dat begint natuurlijk bij aftekenen:

Resultaat (van het uitzagen van de achterkant):

Resultaat (van het inkorten van de mobotray):

Totalshot van 1,5 week geleden:

Je ziet, de platen aan de binnenkant zijn bedoeld om de plaat met mobotray vast te houden. Ik heb het ophangsysteem van de CDspelers en hardeschijven nog niet bedacht toen.
Oud 9-03-2008, 17:35   #4 (permalink)

Standaard

Wat ik vandaag heb gedaan:
Mobo tray vastschroeven, wieltjes onder de bodemplaat vastgemaakt, foto's maken

Mobo tray vastgescroefd.
Dat ging niet zonder problemen. Eerst was het schroefje te lang. Dus eerst de schroef er indraaien met accuboor. Daarna de schroef er uit halen en inkorten met de slijptol en daarne weer met een handschroevendraaier er in draaien. En dat 4x :') het zit er iig netjes uit

Wieltjes onder de bodemplaat heb ik eronder gemaakt d.m.v. M5 boutjes en moertjes. Wel heb ik zo hier en daar wat moeten inkorten met de slijptol, maar dat doet er niet toe. Het resultaat mag er wezen.
Helaas heb ik nog geen foto's omdat die verrekte onscherp zijn. Vanavond ga ik nog weer verder met de slijptol omdat de wieltjes als die draaien tegen de boutjes aan stoten. Dus die moet ik nog iets vlakker maken met de slijptol met schuurding.

Deze wieltjes zijn het:

Drives er in doen
Nu iets wat ik zelf wel erg ingenieus van mijzelf vond. Het drive ophangsysteem. Doel van dit was dat je makkelijk een keer een onderdeel van de server kan verwisselen. Daarom heb ik het met een soort van schuifladesysteem gedan.

Zonder drives:

Dit is het dus, de rekjes van de hardeschijf en cdrom kunnen er in glijden. Ze zitten strak geklemd omdat ik de zaagsnede bij de cdrom drivebay iets te smal heb gemaakt en bij de hd bay de plaat waar die op hangt iets te breed. Hierdoor klemt het zich vast.

Je ziet ook wel. Rechts zie je 2 halve zaagsnedes waar rekje1 in glijdt. Links glijdt rekje 2 er in.

met drives:

Netjes toch

Totalshot:
Beide hebben nog geen wieltjes, dit is een oude foto. Als ik vanavond klaar ben zal ik asap de nieuwste totalshots maken.
Open:

Dicht:

Laatst gewijzigd door BlackWhizz : 11-03-2008 om 17:05. Reden: Foto verkeerd
Oud 10-03-2008, 19:03   #5 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Je werk ziet er netjes uit. Wat zijn je plannen verder?
Wolff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-03-2008, 07:38   #6 (permalink)

Standaard

Ik heb gistermiddag een pianoschanier gehaald, daarmee ben ik van plan om hem in 2 driehoekjes (van de zijkant gezien) te splitsen en dan kan ik hem makkelijk openklappen.

Voor de rest moet er nog wat gelakt worden, geschilderd, wat koelers in plaatsen en ik zal ook vast nog wel onderweg wat ideetjes krijgen.

Deze week en volgende week zal er wat minder gebeuren, maar dat komt omdat ik moet leren voor profwerkweek en pww heb.
Oud 11-03-2008, 08:19   #7 (permalink)

tikkietegek's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat je de voeding onderin hebt geplaatst en het moederbord bovenin. Maar kan de voedingskabel nu wel op het moederbord komen? of zit er nog een gat waar de kabel voor het moederbord doorheen gaat?
Oud 11-03-2008, 15:57   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tikkietegek Bekijk bericht
Ik zie dat je de voeding onderin hebt geplaatst en het moederbord bovenin. Maar kan de voedingskabel nu wel op het moederbord komen? of zit er nog een gat waar de kabel voor het moederbord doorheen gaat?
Dat heb je goed gezien!

Eerlijk gezegd heb ik daar nog geen planning voor. Maar ik denk dat ik eeen gat probeer te maken als daar nog ruimte voor is. Anders wordt het de atx kabel verlengen ben ik bang
Oud 11-03-2008, 16:06   #9 (permalink)

Standaard

niet te geloven dat het je eerste casemod is.

Vraagje, hoe zaag jij die planken, decoupeerzaag? en hoe werk je het af
Oud 11-03-2008, 16:50   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door unstable Bekijk bericht
niet te geloven dat het je eerste casemod is.

Vraagje, hoe zaag jij die planken, decoupeerzaag? en hoe werk je het af
Nope, geen decoupeerzaag. Mijn vader is een semi professioneel (hobbyist) houtbwerker en hij heeft een goede zaagmachine in huis staan. Gewoon plaat langs de rand schuiven en superstrak. Voor de rest kun je er hoeken mee zagen.

Maar met decoupeerzaag heb ik wel wat ervaring. Je kunt het beste een latje van metaal/hout met lijmklemmen aan de plaat vastklemmen. Let er dan wel op dat je wel de zaag er eerst naastlegt, omdat die zaag in het midden van de machine zit.

Afwerken doe ik nu nog niet. Ik ga aan het einde er goed met de schuurmachine langs om af te hoeken en voor de rest ga ik er waarschijnlijk kunstof randen langs maken.\

Ik heb wat hulp van jullie nodig. Ik krijg waarschijnlijk wel wat plexi van iemand, dus dat zou ik graag in deze case willen stoppen. Alleen ik zou niet weten waar. Hebben jullie ideetjes?

Laatst gewijzigd door BlackWhizz : 11-03-2008 om 16:56.
Oud 11-03-2008, 18:33   #11 (permalink)

X_crAdle's schermafbeelding

Standaard

ziet er goed uit! Hoe groot is je kast ?
X_crAdle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-03-2008, 20:17   #12 (permalink)

Standaard

Wilde gok: binnenmaten LxBxH = 25x25x25 cm Of iets in die buurt.

Waarom die gok: een fullsize ATX-mobo is rond de 24. Een DVD-drive 14 komma nogwat.
Oud 11-03-2008, 20:25   #13 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

ATX breedte is 24, lengte is 30,5 geloof ik. Dus ik ga voor 32x32 binnenmaat, 35x35 buitenmaat ofzo.
DVD is trouwens bijna 15, en er past wel 2x dvd in zo te zien, plus wat hout, denk dat mijn gok aardig klopt
Oud 11-03-2008, 20:30   #14 (permalink)

Standaard

Je bent nog veel meer recht dan ik
Oud 12-03-2008, 06:52   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X_crAdle Bekijk bericht
ziet er goed uit! Hoe groot is je kast ?

Binnenmaakt 32x32x32 / Buitenmaat 34,4x34,4x34,4.
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.