6-05-2008, 20:54
|
#76 (permalink)
|
| Awardspace lag dus te trippen  Morgen zal ik alle foto's op een rijtje zetten. Of iets eerder Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Update 9-3-2008 3 week geleden Dus, een oud kastje opgehaald plus voeding en waarschijnlijk dood moederbord. Heb op dit punt weinig foto's gemaakt, want ik had meer zin in slopen als foto's maken:
Resultaat na het slopen:
Daarna MDF wezen halen:
Onderdelen zagen (op mijn vaders industriele zaag waarmee je perfect recht kan zagen  , later zijn er trouwens nog 3 meer onderdelen gemaakt.
Alles maar eens in mekaar gezet (zonder lijm, spijkers, bevestigingsmaterieel etc  )
Het is de bedoeling dat ik de plaat in het midden die wat korter is als de kubus zelf niet vast maak. Daar komen de harde schijven aan te hangen en het moederbord(met tray) erop. Dit omdat ik het zo wil maken dat ik makkelijk extra hardware er in kan zetten. | Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Update 9-3-2008 1,5week geleden 1,5 week geleden:
Mobo tray inkorten, gat voor insteekkaarten enzovoorts uitzagen, maar dat begint natuurlijk bij aftekenen:
Resultaat (van het uitzagen van de achterkant): 
Resultaat (van het inkorten van de mobotray):
Totalshot van 1,5 week geleden: 
Je ziet, de platen aan de binnenkant zijn bedoeld om de plaat met mobotray vast te houden. Ik heb het ophangsysteem van de CDspelers en hardeschijven nog niet bedacht toen. | Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Update 16-3-2008 Ding stond al een tijdje op mn kamer, en ik heb besloten na ruim een week denken om hem iets te veranderen voor onderdelen plaatsen enzovoorts, ik had een deurtje in gedachten, maar dan kan ik heel vet moeilijk onderdelen bijplaatsen. Dus toen maar ff een bezoekje aan de zaag gebracht, resultaat:
Nou, nu kun je ten minste bij de onderdelen
En, nu zit je zeker te denken, hoe moet die nu dicht? Nou, ik ben naar de praxis geweest om een pianoschanier te kopen. Van de zijkant wordt het dus nu zo'n idee als die open is. 
Je ziet dus eigenlijk 2 driehoekige dozen die in mekaar kunnen klappen. het zit nu allemaal nog niet in elkaar, het staat in elkaar en tegen elkaar (vandaar dat latje). Als het allemaal in elkaar zit komt er een pianoschanier tussen. Nu is het wachten op de fans die ik nog moet uitzoeken en de fangrills.
Voor de rest heb ik een deal met iemand kunnen sluiten voor een Rheobus fan controller voor 4 fans.
Boodschappenlijstje:
- 4x 92mm Fan
- MDF primer
- Matzwarte verfspuitbus | Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Update 21-3-2008 Update {teller heb ik niet (meer)} Sorry voor de slechte foto's. Ik heb een beetje troubles met mn ouders (casemodden brengt mij gedachten tot rust omdat ik dan alleen ben en niet constant iemand om mij heen loopt) en als gevolg daarvan mocht ik de digicam niet gebruiken. Dus heb ik het maar met mijn telefoon geschoten.
Nou, ik heb dus een 2e hands Revoltec RL018 kunnen kopen. Die heb ik dus maar opgehaald
Voor de rest was ik nog steeds niet tevreden over het plaatje van het frontpaneel. Dit is opgelost door bovenaan een hoek er uit te "hakken". Dat hakken heb ik nog niet gedaan. ik heb vandaag wel een plaatje gemaakt wat er tussen past + bijbehorende montage driehoekjes. 
Grote grijze vlak: Fan controller
Linker kleine vakje: Reset button
Rechts naast linkervakje: Power led
Rechts naast powerled: Hdd led
Helemaal rechts: De aanknop/uitknop.
En nu nog een klein shotje van de 2 bij elkaar:  | Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Update 28-3-2008 Vandaag ben ik lekker bezig geweest
Heb een paar dingetjes erbij afgetekend. Het controlepaneeltje:
De vooorpaneel en het bovenpaneeltje moest ook nog een hap eruit hebben, dus dat ook metteen maar afgetekend:
En toen begonnen met zagen. Daar heb ik geen foto's van, maar wel het resultaat:
Best strak he!
Het fontpaneeltje is dit geworden:
Zonder flits, maar met autocorrectie:
Met flits:
Dat laatste is duidelijk op te zien dat die randen nog niet helemaal goed zitten. Ik was van plan om daar tochtstrip tussen te stoppen om de ruimte op te vullen. Voor de rest zitten de knopjes nog niet naar voren gedrukt omdat ik daar geen zin in had.
De bedoeling hoe het gaat worden is dit: 
Zoals je ziet, een klein hoekig frontpaneeltje waar ik de koelers kan regelen.
Al het spul zit nog niet vast, maar ik kan je wel vertellen dat ik de fan controller met tochtstrip erlangs muurvast zet en de knopjes en ledjes die zitten ook muurvast met wat tape er achterop.
Ik hoop zondag ochtend met mijn vader wat te gaan klussen om dat voorpaneel in eklaar te werken. | Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Update 28-3-2008 | Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Update 25-4-2008 Toch weer een update van mijn kant. Ik heb de hardware er proberen in te zetten en toen kwam ik er dus achter dat de voorrkant niet dicht wil omdat de kabels tegen de koeler aan zitten. En da's niet goed  Dus heb ik een uitstulping eraangemaakt. Klinkt vreemd en niet mooi, maar ik vind het erg net gedaan en het laatt wel echt zien dat Dit de voorkant is
Tijd voor Pics:
Hieronder een sessie waar ik de al gezaagde plankjes aan het vastlijmen ben.
Hoppa! Die is klaar. Daarna heb ik een plankje gezocht en op maat gemaakt naar de grootte van de vierkant.
Resultaat:
Daarna vond ik de voorkant nog te veel lijken dat die uitstak, dus heb ik er een horizontaal latje langs gemaakt, waardoor het minder lijkt dat die fanhouder naar vooren steekt. Die foto krijg je te zien in de volgende update! |
Laatst gewijzigd door BlackWhizz : 6-05-2008 om 21:12.
|
| |