| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Hallo mensen! Ik ben nu zelf ook bezig met een eigen, mijn eerste, casemod! Ik heb al een verslagje geplaatst op een ander forum, dus dat heb ik nu gewoon even gekopieerd en aan elkaar geplaakt met wat aanpassingen. Here is comes: Een aantal maanden geleden heeft mijn school wat oude computers en beeldschermen weggegooid. Omdat ik heel erg van computers houd, ging ik met een vriend van mij, bewapend met schroevendraaier ' in de bak graaien'. Dat heeft me ook aardig wat opgeleverd: 3 Matsonic MS7127C moederborden, 2 Intel Celeron 600 processors waarvan 1 met koeling, 3 systeemkasten, 3 netwerkkaarten, 4 10 GB samsung harde schijven, een paar IDE kabels, 5 floppy drives en 1 cd-drive. Deze heb ik toen allemaal mee naar huis genomen (op de fiets, vraag me niet hoe het is gelukt )Hier zijn dus de onderdelen, van de kasten, de videokaart, de cpu-koeler en RAM heb ik helaas geen foto's... Een week of twee geleden heb ik daar een computertje van gemaakt in 1 van die kasten (de grootste) die ik mee heb genomen. Hij was alleen wel ontzeetteend lelijk Lelijk frontje Ik wilde de kast toen eerst omspuiten in zwart, maar dat vonden mn ouders niet zo'n goed idee... ![]() Daarna kwam ik op het idee om het van hout te maken, en de CD-drive en floppy-drive te verplaatsen naar de onderkant. Ik heb ze vastgezet door de floppydrive op de cd-drive te plakken en dat geheel op een stuk hout, wat ik vervolgens vast heb geschroefd aan de kast. Het zit er nu vrij stevig op. De 3,5" bays heb ik eruit gehaal zodat ik meer ruimte heb. Maar toen kwam er een probleem: Het steekt uit!! ![]() Dus ik moet de kast wat breder maken! Ik heb het frontje al getekend, deze laat ik een beetje uitsteken aan de linkerkant. Er zit 1 'kijkgat' in, daar komt ook plexiglas in, net als de hele zijkant. Een paar dagen later... Ik heb het frontje al bijna uitgezaagd, het gaat alleen ontzettend langzaam omdat ik een hele slechte zaag heb. Daarna ga ik het schuren en dan schroef ik het vast aan de kast. Er komt toch geen raampje in omdat het toech niet zo veel nut heeft en omdat dat weer 3 euro extra zou kosten. Ondertussen zat ik even te rekenen, en dit is wat ik tot nu toe uit heb gegeven: 1 x Antec Tri-cool systeemkoeler blue leds €5,95 2 x Houten plank €4,- 1 x Voeding kabel € 4,95 2 x PC133 128MB geheugen (gebruikt) € 6,- 1 x Scharnieren € 1,69 Samen is dat dus € 26,59 Wat ik nog moet kopen: Een Antec Tri-cool systeemkoeler (groen) € 6,50 Een Wireless LAN PCI Card 54 Mbps van Sweex € 15,- Plexiglas 33 x 23 cm (3 mm dik) € 5,70 Dus dat wordt nog zo'n € 27,20, maar misschien koop ik geen draadloze netwerkkaart, maar dat zie ik nog wel. Ik weet ook niet of alle onderdelen goed werken, misschien moet ik ook nog een nieuwe voeding kopen. Ook zat ik te denken om die 8 MB AGP 2x videokaart te vervangen, maar ik kon nog geen goedkope 'vervanger' vinden. Dat wordt dus nog even afwachten of XP er op draait of niet. Weer een paar dagen later Hier zijn de nieuwe foto's! Het is me eindelijk gelukt om de voorkant uit te zagen, het duurde 'maar' anderhalf uur... ik moet morgen een nieuwe zaag kopen.....die heb ik er gelijk opgeschroefd: ook heb ik vandaag de bovenkant geschuurd: daar plak ik dan ook hout op. Zo, dit was het voor vandaag. Ik ga volgende week bezig met het zagen van de frame, en ik ga ook nog even bij de ikea en praxis langs (moet weer hout en een zaag kopen) En alweer een paar dagen verder... Ik ben de hele week druk bezig geweest, er waren heel wat problemen, t snoertje van de speaker is bijvoorbeeld losgegaan: Maar gelukkig had ik nog een andere ![]() maar ik heb nu eindelijk het frame waar het plexiglas inkomt (nog niet besteld). de drives bijna af: ...en de drives af! ![]() Bovenkant van de floppy-drive blijft open, zo kun je er mooi inkijken ![]() en nu nog het hele frame (nog niet helemaal af) Zoals jullie ehh... niet kunnen zien moet ik de bovenkant nog maken en het klepje moet er ook nog in. Met de volgende update heb ik het hopelijk af![]() En nog wat verder... Even nog de onderdelen: Moederbord: Matsonic MS-7127C ![]() (heb geen betere foto kunnen vinden, sorry. misschien maak ik er later nog wel een) vervang ik later door: Asus K8V-XE ![]() CPU: Intel Celeron 600 ![]() vervang ik later door: AMD Sempron 2800+ (Socket 754) ![]() Videokaart: Onbekend merk, 8 MB, AGP 2x *geen foto* vervang ik door: Asus GeForce 6200 w/TurboCache ![]() Geheugen: Onbekend merk, 2x 128MB *geen foto* vervang ik door: Kingston KVR400D2N3/1G of KTD-DM8400/1G, ik weet nog niet welke beter is (kan iemand helpen? ) (informatie)Koeling: Antec Tri-cool systeemkoeler blue leds vervang ik niet ![]() En nu nog foto's van mijn casemod ![]() Het klepje: De resetknop: Drives met de twee lichtjes: Plek waar schermpje zou komen: ohja, de voeding ben ik vergeten ![]() nou hier is een foto (k heb de voeding er helemaal uit moeten halen )Zo, that's it for now. Heeft iemand nog reacties/ideeen/opmerkingen, ik hoor ze graag!![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2003 Locatie: Brunssum
| Nou, dat ziet er netjes uit. Ga je dat hout met blanke lak afwerken? Misschien even met een vlam wat aanbranden, en licht opschuren. Daarna lakken. Dan komt die nerf er helemaal uit. Ik zou wel je reset knop wat dieper laten verzinken. ![]()
__________________ -= http://www.casemodz.nl =- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 mei 2007 Locatie: Helden, Limburg, Nederland
| Ziet er leuk uit. Voor het geheugen zou ik voor kingston KVR gaan. Is net iets populairder voor de normale pc's(wat overigens niet ALTIJD wat wil zeggen) Maar wij gebruiken op het bedrijf waar ik op dit moment stage loop in alle pc's die we voor klanten samenstellen kingston KVR en dat zegt mij weer net wel genoeg! ![]() Laatst gewijzigd door robbert1990 : 13-02-2008 om 21:14. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Zo, het werd weer es tijd voor een 'update'. Ik moet eerlijk bekennen, ik heb er (bijna) niets aan gedaan... Maar wel heb ik bedacht om een ledbalkje te plaatsen, die moet ik nog wel solderen enzo (de mensen die me daarbij hebben geholpen, hartelijk bedankt!). Dus nog ook geen foto's, maar die komen wel, zeer binnenkort! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Achja, ik had het een beetje druk deze weken, al die pw's en so's... Maargoed, hier komen dus de beloofde foto's! Ik kwam eergister thuis van school, en wat lag er: Een envelop! ![]() Ik scheurde het gelijk open, en jawel hoor, daar lagen de ledjes ![]() Even alles eruitgehaald Daarna ben ik gelijk naar de praxis gegaan om van dat plastic spul te kopen waar de draadjes door moeten (heb geen idee hoe dat heet), en heb er de gaten op getekend Gisteren geboord en lampjes erdoorheen gestoken. Netjes he :Daarna voetjes van de ledes afgeknipt en gebogen En daarna aan elkaar gesoldeerd! ![]() Dat dikke draad wilde gebruiken voor het aansluiten van de lampjes, maar het is te dik geworden, het pas niet meer in dat plastic ding. Zo, dit was het weer, ik weet niet of ik er vandaag nog wat aan ga doen, maar morgen komt er (bijna) zeker een nieuwe update! ![]() |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Is het niet zo dat je een Intel niet door een AMD kunt vervangen? Gewoonweg omdat het niet past???
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Update!! Ik ben vandaag gaan 'shoppen', ik heb een decoupeerzaag gekocht en 7m belsnoer![]() ![]() Dat is zeg maar vrij doen snoer waar je tot 42 volt op aan kan sluiten. Vandaag misschien weerstandjes solderen, en anders morgen. Morgen ga ik ook de snoeren aansluiten en een beeldscherm halen voor mijn wood-pc zodat ik m op kan starten en kijken of alles goed werkt. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| www.dickbest.nl 5 cent per stuk, 3/5mm in geel(oranje), groen en rood. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Hallo allemaal, daar ben ik weer met eeeen.... update! ![]() Ik heb eergisteren ook al een update geschreven maar toen ik op 'Antwoord versturen' drukte deed ie niks, en er kwam niets in het toipic te staan... Maargoed, hopelijk komt deze er wel te staan.Ik heb een paar kleine dingetjes gedaan en over een paar dingen nagedacht om te doen. Laat ik beginnen met wat ik heb gedaan: De ledjes... Tja, het is niet zo goed met ze afgelopen, dat plastic buisje wat ik bij de praxis heb gekocht bleek toch te klein te zijn, lang niet alle snoeren pasten er in. Dat het ik dus nog even opzij gelegd, maar jullie horen er nog wel van! Het binnenkant van de kast... Daar is het wel mee opgeschoten, wat ik gedaan het is een paar kabels wegwerken en de binnenkant wat mooier maken. Als eerste heb ik het een beetje wit gemaakt: Daarna heb ik het snoertje van de voeding dat naar de disk-drives ging proberen te verbergen, die heb ik achter het paneel van waar de moederbord opzit langsgelijd. Daarvoor moest ik wel een gat boren (en dus mobo en al loshalen) en een molex verwijderen. En voor dit alles moest ik de drives ook loshalen (wat al vastgeplakt zat!) ![]() Het gat kwam hier: Dus boren maar! Daarna molex losknippen: Knip! En solderen maar! Eentje klaar: En alle vier klaar! Daarna een nieuw onderkant voor de cd-drive maken want het oude was onbruikbaar geworden: Dus snel even een stukje hout gezaagd: Ik had mazzel, het was precies de goede dikte ![]() Daarna even gemeten waar de drives terug moesten komen en vastgemaakt: Nog even een vergelijking. Voor: Na: Dus ik ben wel tevreden, ik heb mijn doel deels bereikt. Ik wilde ook nog mijn IDE en floppy kabel inkorten maar dat is niet gelukt, dus moest ik weer nieuwe kopen (6 euro ).Het frame... Ook heb ik het frame nog verder uitgedremeld: en het plexiglas besteld! (vandaag of morgen bezorgd) Ok, nu het denk-gedeelte. Ik had nog een fan over, en ik heb bedacht om daar een hdd-cooler van de maken. Het zal waarschijnlijk weinig effect hebben maar toch, leuk om erbij te hebben ![]() De fan: Over hoe en wat het zal worden moet ik nog nadenken, maar dat horen jullie in de volgende update wel, wanneer ik hopelijk mijn systeem al draaiend heb. Later! ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Wood Case Project | Ice T | Frontpage Discussie Forum | 12 | 15-05-2004 20:59 |