Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 29-02-2008, 17:57   #16 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Je kunt met alu beugeltjes je fan onder de print van je hdd hangen. Zo wordt ie dan gekoeld. En dat heeft wel degelijk effect! Ik merk een wereld van temperatuurverschil nu ik een zalman fan gewoon in mijn kast heb staan en wind langs mijn hdd's blaast op 5V!
Oud 1-03-2008, 10:59   #17 (permalink)

Standaard

Ok dankje! Dan zal ik dat zeker nog doen.
Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-03-2008, 08:11   #18 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Titelfixje
Carpento is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-03-2008, 18:38   #19 (permalink)

Standaard

Ik heb in het Grote kleine junkmodjes topic een hdd opstelling gemaakt. Misschien kun je daar wat mee...
Oud 3-03-2008, 18:58   #20 (permalink)

Standaard

W00t, ziet er allemaal goed uit!
In het begin dacht ik van: WTF wat is dat nou weer voor style, eerst hout uit zagen, en daarna op een andere case plakken, maar het ziet er eigg. super uit! Een leuke 1e casemod, en goeie afwerking.
Citaat:
Dus snel even een stukje hout gezaagd:
:P Ging zeker wel lekker snel met je nieuwe decoupeer zaag

Nog veel succes met je mod!

Greets!
Oud 4-03-2008, 20:57   #21 (permalink)

Standaard

Updeetje

Ik heb bedacht om de aan/uitknop van een computer eraf te knippen, en die twee draden dan aan twee van deze drie draden vast te solderen. Deze plug ik dan in een oud mobiel van mij, en wanneer ik dat nummer bel, gaat mijn computer aan.

Ik weet nog niet of dit gaat werken, vandaar dat ik dit topic heb geopend

Help and ideas are welkcome

[CIP]Linuxization
Oud 23-04-2008, 17:43   #22 (permalink)

Standaard

Ik zie tot mijn schrik dat dit topic ook al weer bijna van de TWEEDE pagina is verdwenen! Maarja, dat heb je als je zo lang geen updates post.

Dit keer is het niet echt een update, meer een vraagje.
Ik heb namelijk de hdd-houder af, en deze zit nu stabiel in mijn computer. Nu heb ik alleen een probleem met de naam ruimtegebrek. Daarom past de ventilator er niet meer boven.

Dit is het geval:

(geen aanmerkingen over het materiaal van de hdd-houder a.u.b.)

Als ik de deksel er dus op doe past de fan die nog bovenop de hdd's zou moeten komen er niet meer op.
Het oplossing wat mij het meest logisch lijkt is:

Een gat in de deksel maken en de ventilator daar inbouwen (intake)!

Als iemand nog andere oplossingen heeft dan hoor ik dat graag! Ik ben namelijk niet zo goed in zagen e.d. en ik weet niet hoe dat gat zal lukken.

Nog even over de case zelf:
Ik ben er nog steeds druk mee bezig. Wat ik tot nu toe het meest heb gedaan is kabels wegwerken, mijn doel is dat alleen de ATX-kabel en de floppy-kabel zichtbaar zal zijn.

Als de hdd-koeler klaar zal zijn, zal ik een updatje posten!

[CIP]Linuxization
Oud 24-04-2008, 16:40   #23 (permalink)

Standaard

vet, alleen wil je waarschuwen voor het volgende: hout houdt de warmte vreselijk hard vast, dus goed koelen!!!
danger911 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2008, 16:52   #24 (permalink)

Standaard

Jep, weet ik, maar het is ook maar een P3-systeempje

Heeft verder echt NIEMAND een antwoord op mijn vraag?

[CIP]Linuxization
Oud 24-04-2008, 18:50   #25 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou je het hebben gedaan als je wel genoeg ruimte boven je HDD's zou hebben? Voor zover ik het begrijp wilde je deze bovenop je HDD's monteren, dat zou alsnog betekenen dat je een gat aan de bovenzijde nodig hebt voor een redelijke airflow.
Oud 24-04-2008, 18:57   #26 (permalink)

Standaard

Je kunt ook je fan in het hout inbouwen, zodat de bovenkant gelijk zit met je houten plankje. Met iets dergelijks als een lijmpistool kun je een fan vasthangen.
Die lijmpistooltjes heb je al voor een eurootje of 10 inclusief wat vullinkjes.

Edit: eentje zoals
DEZE heb ik zelf ook.

Laatst gewijzigd door Bartjez : 24-04-2008 om 18:59.
Bartjez is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-04-2008, 09:40   #27 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danger911 Bekijk bericht
vet, alleen wil je waarschuwen voor het volgende: hout houdt de warmte vreselijk hard vast, dus goed koelen!!!
Goed?!

Met 2 fans heb je al een redelijke flow. Gewoon 1 intake onderaan. 1 hdd cooler en de voeding zuigt de hitte er uit.

Anywayz. Dat was dus ff offtopic. Nu ontopic. VInd je hdd houder nogal brak Ik zou zelf iets originelers maken met een soort van slide-systeempje. Dat je harde schijven er in kunt schuiven. Dat kun je simpel maken door een L profiel alu aan je harde schijf vast te maken en dan in een houten plaat gleuven te maken. Dan kun je de harde schijf zo in de gleuven drukken. Bouw voor die constructie een fan en het hele verhaal is ook nog goed gekoeld.
Oud 25-04-2008, 13:43   #28 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackWhizz Bekijk bericht
VInd je hdd houder nogal brak Ik zou zelf iets originelers maken met een soort van slide-systeempje. Dat je harde schijven er in kunt schuiven. Dat kun je simpel maken door een L profiel alu aan je harde schijf vast te maken en dan in een houten plaat gleuven te maken.
Zo te zien is dit enigszins een budget mod. Waarom zou hij dan meer tijd en een paar euro aan ijzer besteden (aangezien de gemiddelde persoon niet zo wat L-profieltjes thuis in z'n rommelhok heeft liggen) voor iets wat toch niet zichtbaar is? Zo'n slide systeem is leuk als je regelmatig je HDD's wilt wisselen en je krijgt vast leuke reacties op een forum zoals deze, maar als je voor functionaliteit gaat, zie ik het nut van de extra tijd en geld niet echt in.
Oud 25-04-2008, 14:08   #29 (permalink)

Standaard

Bedankt voor alle reacties, ik zal er even 1 voor 1 op reageren:
1. Azariel: hebt gelijk, een gat was sowiso noodzakelijk geweest.
2. Bartjez: Ja, dat was ik ook van plan, nog bedankt voor je tip om het met een lijmpistool vast te maken. In de action kan ik er eentje halen voor een euro.
3. BlackWhizzl: De HDD-houder blijft zo. Ik kon thuis zo gauw geen ander materiaal vinden waar ik het van kon maken, dus dan maar karton. Anders was het triplex geweest, maar ik vind het verder niet waard om dat te kopen, want zoals Azariel zei: het is deels een budget-mod, en alu is vrij duur volgens mij.
4. Azariel: niks aan toe te voegen

Ik ga morgen voor een weekje naar zweden, dus dan kan ik niet verder modden. Als ik terug ben heb ik nog vakantie, dus dan zal er waarschijnlijk veel gebeuren. Ook heb ik een monitor gevonden die ik zo ga halen, dus ik kan het systeem dan ook opstarten.

[CIP]Linuxization
Oud 25-04-2008, 20:54   #30 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het trouwens wel netter als je die achterkant van de pc (waar je je schermen, muizen etc aansluit) ook een plank achter maakt.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wood Case Project Ice T Frontpage Discussie Forum 12 15-05-2004 20:59

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.