| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| Om te beginnen, naam is niet volledig mijn idee, want mijn case zal niet geweldig zijn of beter dan andere dingen maar soit, kijk voorbij de naam zou ik zo zeggen .Ik zou willen beginnen met mij te excuseren voor de slechte kwaliteit van sommige foto's, maar de digitale camera was niet te vinden... En nu de echte project log dan:-). Het idee is twee mATX behuizingen tegen elkaar, verdeeld in 2 verdiepingen, gescheiden met plexi. In het onderste stuk komt een vewijderbare plexi plaat(ben nog een systeem aan het uitdenken) met het moederbord op, 2 120mm fans vooraan en achteraan en links nog 2 fans. Bovenaan de cd stations, de harde schijven en de voeding. De tekeningen zijn misschien het beste om te beginnen ![]() ![]() de voorkant(ontwerp van de fangril is geleend van cubeleon van brinkdinges): de bovenkant: en de zijkant: Het resultaat van dag 1(gisteren): Eerst alles volledig uit elkaar gehaald om een paar aanpassingen te doen. De drive-bays van één van de twee behuizingen moesten anderhalve cm naar achter omdat ze er te ver uitstaken. Na een tijdje denken heb ik het zo opgelost: eerst blokjes van 1cmx1cm uit witte plexi van 5mm dik gezaagd ![]() er gaten in geboord waar de bouten door kunnen: ![]() 3 keer 5mm is bij mijn weten 15mm = 1,5cm dus dit is de oplossing voor de bays: ![]() dit heb ik uit de andere cases gehaald voor de uitbreidingssloten en dergelijke: ![]() Dag 2(vandaag dus) eerst de cases voorlopig in elkaar gestoken met bouten en aan elkaar gehongen voor de afmetingen en dergelijke: ![]() maar zoals ik al zei: voorlopige vastgemaakt :![]() dan maar beginnen zagen aan het het bovenpaneel: ![]() en het(ongeveilde) resultaat: ![]() en het resultaat van de (ongeveilde) voorkant: ![]() dan nog een beetje met de bijtel, de dremel en het schuurpapier bezig geweest voor de usb-poorten vooraan: ![]() ![]() ![]() en de panelen voorlopig even op en voor de case geplaatst om te zien wat het zou geven: ![]() ![]() Er staat me nu in elk geval nog heel wat veil-werk te wachten, waar ik een bloedhekel aan heb, maar mijn broer heeft gezegd daar wel mee te willen hebben, dus dat is ook mooi meegenomen:-D. Dan nadat alles geveild is plaatjes zagen uit MDF van 12mm voor voor de drive bays om mijn cd-station te stealthen . En verder vooruit kijk ik voorlopig nog niet . |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Ik vind dat je aparte keuzes gemaakt hebt voor je casemod. Je wilt uitgaan van twee mATX-kasten, maar dan zou ik twee identieke behuizingen nemen, dan past het precies tegen elkaar. Om de verschillen tussen de kasten op te vangen bouw je nu van MDF een behuizing er omheen die bijna op zichzelf staat, je hebt voor het eindresultaat die twee mATX-kasten haast niet nodig. Niettemin, ik ben benieuwd wat je er van maakt ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik had een mATX kast die ik gebruikte(die breedere die ook een beetje kleiner is) maar had een andere CPU en moest een nieuw moederbord bestellen. Uiteindelijk een ATX mobo gekozen, maar da zou niet in mijn case passen... Aangezien ik het tijd vond om mijn half mislukte vorige mod van mijn case wat aan te passen vond ik dat niet erg. Eerste idee was om gewoon een stuk onder of boven mijn bestaande case te maken, maar dat bleek nogal veel werk en hoogstwaarschijnlijk veel geknoei. Dus een vriend van mij had nog een mATX case staan en ging er dan 1 case van maken... Dus beide behuizingen volledige gemeten en in SketchUp gezet en dan samen in één tekening gezet om tot dit resultaat te komen... Ik weet ook dat een behuizing bijna volledig uit MDF misschien zelfs makkelijker ging zijn, maar had gezegd van die 2 er 1 te maken dus doe ik dat ook .En bij de weg, ben zelf ook benieuwd wat ik er van ga maken:P het is bijna helemaal uitgetekend, maar plannen en realiteit liggen soms ver uit elkaar he ![]() ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Ik vind het juist wel een leuke grill ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Hoe groot is dat ding trouwens? en heb je al die ruimte echt nodig voor je hardware ofzo? Maar tot nu toe ziet het er wel leuk uit! Ben benieuwd wat het gaat worden, al iets van kleurschema's in gedachten? |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2003 Locatie: Brunssum
| Tja, wat Carpento daar zegt, slaat de spijker op zijn kop. Een MDF kast om alles heen, wat doe je dan nog met die twee frames? Dat je hout bewerkings skills op zijn zachts gezegd zeer mager zijn ( Dat USB-gat ziet er nu ook niet bepaald geweldig uit he, misschien kan je het eens zo of zo proberen) maar dat is niet iets wat ik je erg kwalijk kan nemen. Maar buiten dat... je bent student informatica, leren ze je geen Nederlandse Taal meer op school ? Man man, zoveel spelfouten zijn echt niet nodig. Lees je tekst eens een keer door voor je nog eens wat post. ![]() :P
__________________ -= http://www.casemodz.nl =- Laatst gewijzigd door Frenkie : 14-02-2008 om 07:12. |
| | |
| | #10 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
En 2. dat is niet zichtbaar bij die case dus waarom afwerken? E Dan moet jij me maar eens vertellen waar je "al" die fouten vindt? Vijlen heb ik inderdaad met "ei" i.p.v. met "ij" geschreven (had ik ook al wel gezien) en heb ergens gehongen i.p.v. gehangen gezet. Verder mag je gerust mijn teksten uitpluizen, maar als je dan toch spreekt over "zoveel fouten" geef me dan gerust nog een lijst met grote fouten die ik gemaakt heb... Dan heb ik er nog iets aan. Commentaar geven zonder argumentering is makkelijk natuurlijk. Laatst gewijzigd door kalf : 13-02-2008 om 08:42. | ||
| | |
| | #11 (permalink) |
| Je hebt in ieder geval een lekkere eigen mening Ik heb ook nog maar twee foutjes gevonden buiten het vijlen / veilen om, dus ik vind het wel meevallen. Gehongen is volgens mij dialect, dat wordt hier in de Betuwe ook vaak misgedaan, en er staat een keer voorlopige waar je voorlopig bedoelt. Ach, niet over katten ![]()
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2003 Locatie: Brunssum
| Vreemd. Je hebt twee jaar ervaring met metaal bewerking, maar weet niet hoe je vijlen schrijft. Zeg ik er wat over, dan antwoord je dat je precies weet welke fouten je schrijft. Schrijf je het dan express fout om mijn reactie uit te lokken? ![]() Doe eens echt ruig en verbaas ons met je übercase. Daarmee kun je ons ( mij ) echt te laten zien wie en wat je bent. Ik ben benieuwd.... Deze übercase vond ik via google. Best aardig, vind je niet? ![]()
__________________ -= http://www.casemodz.nl =- |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Ik dacht het al nadat ik had afgesloten, niet dat ik het express doe... En blijf erbij als je afkomt met de commentaar Citaat:
En over die über staat helemaal bovenaan dat ik met die naam ook echt niets bedoel... Denk ook niet dat het geweldig gaat worden ofzo, weet zelfs van mezelf dat het niet helemaal geweldig gaat worden. Maar dat is nu gewoon de naam die ik gekozen heb omdat dat iets is wat we op school al zwanzend zeggen dus vandaar... Ik weet ook wel dat jouw projecten stukken beter zijn dan de mijne, maar niet iedereen heeft de ervaring en het materiaal dat jij hebt. Wij proberen ook maar wat... En bij de ene gaat dat beter dan bij de andere en ik ben nu bij die mensen waar het iets minder goed bij gaat ja dat is een feit. Maar ik probeer ook maar te roeien met de riemen die ik heb... Want ervaring kan je niet kopen, dat moet je opdoen en uit je fouten leren voor zover ik weet . En heb niets tegen kritiek of slechte commentaar, dat hoort er bij en daar kan je uit leren. Maar dan heb ik ook graag wel iets waar ik iets uit kan leren weet je, het is de maniet waarop je iets brengt dat al veel doet... Zo is iets in de stijl van "dat USB gat! OMG!" is makkelijk gezegd, maar iets in de stijl van "Dat USB-gat ziet er nu ook niet bepaald geweldig uit he, misschien kan je het eens zo of zo proberen" daar heb ik nog iets aan... En nee dat is niet aanvallend bedoeld, ik weet ook wel dat jij echt weet waar je over praat maar die eerste commentaar was gewoon een beetje in het verkeerde keelgat gechoten bij mij... | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Ik stel voor dat we ons als modders onder elkaar lief gaan gedragen We hebben hier heel ver gevorderde modders (daar mag ik je toch wel onder scharen Frenkie ?) en beginnende modders (voel je vooral niet tekort gedaan als ik je daar even onder schaar kalf). Dat verschil in niveau en ervaring levert weleens verschillende inzichten op, maar het is ook maar net welk doel je met je mod hebt. Dat verschilt bij jullie duidelijk een beetje. Aan de beginnende modders: verwacht wel dat mensen kritisch kunnen zijn. Aan de ervarener modders: houd je kritiek opbouwend, dan komen we er samen wel uit.
| | |