| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #17 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| Lang geen update meer gedaan, morgen of in de loop van de week komt er normaal wel één aan plannen en dus tekeningen zijn ietsjes aangepast, maar tekeningen zijn nog niet af dus komen met de volgende update mee . Wat is er zoal anders in het idee:gebruik de grootste case nog volledig op de achterkant na, maar enkel nog de voorkant en stukken van de achterkant van de kleinste. De achterkant zal waarschijnlijk ook hout worden, zijpaneel ben ik nog niet uit. Verder zal ook de voeding verplaatst worden naar de grootste case en zal die een kwartslag draaien waardoor de mesh in de bovenkant verdwijnt. En ja, ook de grill vooraan wordt een ander ontwerp voor uitgedacht. Dus hoe koppig ik ook was/ben, het is uit mijn fouten dat ik leer en toch bijna alle commentaar opvolg uiteindelijk ![]() |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Ik blijf het zonde vinden van de 2 behuizingen. Je kunt dit veel beter oplossen door de onderdelen van de behuizingen af te halen en die te gebruiken. Mijn casemod maak ik ook van MDF, dus misschien kun je daar tips/info vinden over hoe je het goed kunt bevestigen. Anders kan ik jou ook nog wel wat helpen. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Het gaat nu meer gewoon onderdelen van die behuizingen gebruiken worden stukken van de achterkant voor bevestiging van het moederbord en dan de voorkanten voor de 3.5" en 5.2" bays en verder waarschijnlijk 1 zijkant![]() |
| | |
| | #20 (permalink) |
| De geplande update zal nog even moeten wachten vrees ik... Planning was om vandaag het nieuwe bovenpaneel en de achterkant te zagen en eventueel wat schuren en vijlen... Het schuren en vijlen ging niet want het regende bijna heel de dag en moet dat buiten kunnen doen, dus maar beginnen zagen... Na een zaagsnede van om en bij 10cm opeens veel lawaai en gedaan met zagen. Kan woensdag pas een niewe decoupeerzaag gaan halen dus het zal voor volgende week zijn vrees ik. En even over die zaag: dat ding was ouder dan ikzelf en stond krom naar alle kanten en maakt al lang rare geluiden dus zat er aan te komen ![]() |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Eindelijk nogeens een effectieve update , een kleintje dan toch. Zit al enkele weken te wachten om hout op maat te laten zagen omdat er voor een aantal schabben e.d. nog hout op maat gezaagd moet worden. Maar heb vandaag en gisteren dan eindelijk nogeens werk gemaakt van de rest... Eerst en vooral de tekeningen aangepast met de nieuwe zijkant en de nieuwe grill vooraan . Ontwerp van de grill komt van mijn vriendin waarna ik ze in de juiste afmetingen heb gezet en het concept ook verder heb toegepast op de zijkant . Maar afbeeldingen:de nieuwe voorkant dus: en ongeveer hetzelfde idee op de zijkant: Dan in afwachting van de MDF aan het zijpaneel begonnen. Eerst alles afgetekend, en dan de luie truk om lange stukken recht te zagen :![]() en een foto van het niet gevijlde resultaat: ![]() en dan het grof gevijlde resultaat van één de twee stukken: ![]() Maar als het buiten 28 graden is dan is het verre van aangenaam werken, zeker als je dremel dan ook nogeens lekker warm wordt in je handen... Als je dan ook nogeens een zwembad in je tuin hebt staan, jah dan stop je na één kant en spring je in je zwembad ![]() . Hopelijk komt m'n volgende update een stuk sneller dan deze! |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Het ontwerp van de voorkant vind ik zeker mooi, ga zo door ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #24 (permalink) |
| En zoals gezegd, sneller dan vorige keer een update . Het geplande werk is niet helemaal klaar geraakt wegens een onweersbui… Maar hier is de update dus:Eerst en vooral gisteren de zijkant afgewerkt: ![]() en net op zo’n rotmoment de batterij van m’n dremel leeg… dus heb dan gisteren enkel de rechte stukken nog maar wat gevijld en vandaag de afgeronde stukken afwerkt: ![]() er zitten nog wel enkele schoonheidsfoutjes in, maar dat komt wel in orde ![]() Dan het metaal(ben er nog niet helemaal uit welk metaal het nu is ) voor de grill gezaagd, maar dat heb ik uit een stuk behuizing van een oude versterker gezaagd(had dat toch nog liggen![]() ) waardoor er nog een omgeplooide rand van 7mm aanzat… Ondertussen is al wel geweten hoe’n hekel ik heb aan vijlen denk ik, dus had de grove middelen er maar bijgehaald:![]() handig zo’n gelammeleerde schijf ![]() Daarna de kanten gevijld en de verf/beschermingslaag af het gezaagde stuk geschuurd, lui als ik ben met de schuurmachine natuurlijk . Eerst korrel 80:![]() En dan korrel 240(dacht ik, ben het even vergeten): ![]() Denk dat ik het ongeveer zo ga laten(nadat alles uitgezaagd/gedremelt is natuurlijk) zo dof i.p.v. het helemaal op de schuren en te polijsten, dit heeft ook z’n charmes vind ik .En daarna aan een ingeving van gisterenavond begonnen: een plexi “kader” die aan alle kanten +/- 0,5mm groter is dan mijn grill en die ik tussen mijn case en grill ga plaatsen maar wel rond de fans. ![]() Buitenkant is klaar en opgeschuurd(ook dit ga ik niet fijner dan korrel 400 schuren om een beetje een mat/frosted effect te krijgen ), de bulten die je ziet op de afbeelding zijn gewoon tape . En toen ik de binnenkant wilde beginnen vijlen hoorde ik het nogal hard donderen dus heb ik mijn boeltje opgeruimd en naar binnen gegaan![]() , 5 minuten later regende het .Dat was het dus voorlopig, maar heb nog enkele vraagjes :-die mesh, heb twee mogelijkheden in mijn hoofd: 1. tussen de grill en de plexi en dan schroefdraad in de plexi tappen en er een bout door(waarmee ik het geheel dan ook ineens bevestig aan de case zelf). Of 2. het gat voor de fans iets groter maken en de mesh er inplooien eigenlijk. Wat is het beste idee of zijn er andere ideeën? - misschien een stomme vraag: maar zouden swiffer-doekjes als stoffilter kunnen dienen? |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Nog even een bijkomend vraagje: iemand enig idee hoe ik mijn fans eventueel zou kunnen bevestigen? Zal dat op de moment dat ik ze heb en monteer waarschijnlijk wel beslissen, maar als ik al ideetjes e.d. heb is het altijd makkelijker . Fans zitten in een MDF van 18mm + een plexi van 5mm, dus steken er langs binnen nog een paar mm uit(ofiicieël 2, maar het zal waarschijnlijk iets meer worden). Even ter illustratie: ![]() |
| | |
| | #26 (permalink) |
| En nog maar eens een kleine update: de grill is na een hele tijd werk (ruw) af! Foto's van het "proces" heb ik jammer genoeg niet omdat de enige camera die ik ter beschikking had(mijn GSM) stofvast in een plastieken zakje zat ondertss ![]() maar een foto van het ruwe resultaat heb ik wel:![]() Antwoorden en tips i.v.m. de vorige vragen zijn tevens nog steeds welkom (en beginnen ook stilaan dringender te worden, hoewel dringend relatief is... ) |
| | |