| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 juni 2007
| Dit project had ik al eens gepost maar is blijkbaar verwijderd. Geen idee waarom. In ieder geval kan ik jullie al een flinke portie updates voorschotelen.Dit is men 2de casemod en deze maal maak ik hem helemaal uit mdf platen. Ik vindt het makkelijk om mee te werken en je kan er heel wat richtingen mee uit. Het begon in de wiskunde les enkele maanden geleden. Het was niet echt interessant dus nam ik een cursus blad en begon wat te tekenen. Toen ik thuis kwam werkte ik men tekening verder uit op de computer. Ik tekende wat ik en men hoofd had uit op sketch up. Na enkele dagen was men 3d-model klaar mits wat foutjes. Hier zien jullie de foto. Soms is het wat slechter getekend :P het ontwerp ![]() De planken waarmee ik het moet doen ![]() Het eerste zaagwerk ![]() We lijmen houten latjes op verschillende plaatsen voor de stevigheid bij het lijmen ![]() de zijkant en achterkant tegenelkaar ![]() enkele beelden van hoe de case er uit ziet nu. Ze is nog niet in elkaar gelijmd maar gewoon om een idee te hebben ![]() ![]() ![]() update 2 De nodige Fanholes gemaakt zoals je kan zien op de sketch up tekening ![]() Het aftekenen van het fronpanel. ![]() fanhole in het front ( 80mm) ![]() Afgewerkt (ongeveer toch) Er zit 1 klein foutje in :? K had wat uitgeschoten met de zaag en nu is de bovenkant niet heel effen. (wordt later weggewerkt) ![]() Nogmaals het front ![]() Zo sta ik er nu voor ![]() zelfgemaakte ledfan ![]() Dat was het mss doe ik vandaag nog wat verder. Maar waarschijnlijk niet. De foutjes zullen worden weg gevijld. En de rest zien we nog wel. :wink: Sorry voor de slechte kwaliteit van foto's. Maar ons fototoestel is stuk dus zijn het gsm pic geworden update 3 aftekenen van het sidepanel ![]() en een verandering in het concept ![]() Dat was het morgen zaag ik het sidepanel uit en begin ik alvast aan de achterkant bedankt voor het lezen van men post en laat gerust een comment achter Laatst gewijzigd door realiks : 7-02-2008 om 09:37. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Dat verdwijnen kan gebeurd zijn net in de twee dagen voor we overgingen van PHPBB naar vBulletin, er zijn toen was berichten kwijtgeraakt. Als ik het zo zie werk je lekker precies, en hoewel ik zelf niet zo'n MDF-modder ben vind ik je ontwerp ook wel te pruimen Die hoek bovenin maakt het net effe wat extra's.
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| update !! Zoals belooft heb ik vandaag men sidepanel gezaagd en er een window in gemaakt. Foto's zeggen meer dan woorden dus.... Laat gerust comment achter. het plan ![]() gaatjes geboord om te kunnen zagen ![]() Het eerste zaagwerk ![]() bijna klaar ![]() window uitgezaagd ![]() close up van het sidepanel ![]() Zo sta ik er nu voor ![]() Dat was het. Morgen doe ik verder en begin ik aan de achterkant. De update zal waarschijnlijk voor Vrijdag zijn. ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ziet er idd goed uit! Ik vind mdf persoonlijk ook wat grof om mee te werken, maar dit ziet er goed uit!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #10 (permalink) |
| update!!! Radgril gemaakt na 2 pogingen met zagen heb ik besloten om het dan maar uit te frezen. Eerst tekening gemaakt met Vellum. Op wat mdf geplakt en ik kon beginnen de freesmachine ![]() al een stukje gedaan ![]() klaar ![]() foutje: Ik was bezig en men freesje komt los :shock: gevolg stukje eruit jammer k ga dat wel wegwerken of opnieuw maken. ![]() aan het front ![]() dat was het. Volgende week terug school en dan zal het allemaal wat vertragen. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Mooi frontje.. Als het niet kapot was gegaan, jammerHadden wij maar zo'n mooie machine ![]() Dit is toch gewoon zo'n ding die je met de hand moet doen? en niet met de pc of zo?
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb ook al neg comment gekregen over dat frontje maar denk wel dat ik dat concept zal behouden. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2003 Locatie: Brunssum
| Ziet er al heel aardig uit !
__________________ -= http://www.casemodz.nl =- |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Project UV | Joeybrooks | Casemod Project Logs | 2 | 26-12-2006 15:39 |
| [NP] Project Y2k-bug | Bart_Banaan | Frontpage Discussie Forum | 13 | 19-11-2003 02:35 |
| H2-ITX Project | Bart_Banaan | Frontpage Discussie Forum | 2 | 3-11-2003 16:40 |