| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #31 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Errug strak werk!
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 maart 2008 Locatie: Hardenberg
| Euhm, is geen kick dacht ik? vandaag nog een update van deze CIP geweest.
__________________ //Thapous C2D E8400 | 4096 MB RAM | EVGA 8800 GT 512 MB | Samsung F1 750 GB | Asus P5E | Lancool Metal boned K7 |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Ziet er leuk uit, ik denk dat dit wel een mooie kast gaat worden.. ik vind alleen iets te veel zichtbare fans.. [Offtopic] Waarvoor dient primer? Bij wikipedia is het een stukje DNA ??? ![]() [/offtopic]
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 juni 2007
| @ baskuipers: primer is een soort van grondlaag als ik bv meteen men case in het rood schilder dan is dat rood een misvormd kleur. Het zal nooit mooi ogen. een primer is ook handig om uw eindlaag beter te laten vasthechten zodat je minder leken en druppels hebt. |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Citaat:
weer iets nieuws geleerd vandaag ![]()
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm | |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Kleine aanvulling, MDF is een materiaal dat erg veel verf in laat trekken. Ieder hout heeft dat, maar MDF heeft dat heel erg. Als je speciale MDF primer hebt dan heb je een iets dikkere verf waardoor je met minder lagen het hout toch vol kan laten zuigen met primer. Voor de rest is MDF primer ook speciaal voor de eigenschappen van MDF gemaakt.
| | |
| | #39 (permalink) |
| Update Na de foutjes te hebben weg geschuurd uit de laag primer kon ik beginnen painten. Ik heb ongeveer 1 uur en 30 min zitten schuren om alles terug goed te krijgen uiteindelijk is het gelukt. Als dat schuren komt met een flink pak stof dus heb ik met een natte vod al het stof uit en van de case gehaald om een beter resultaat te bekomen. Dit is de eerste laag Het kleur moet nog flink verdonkeren maar omdat ik een witte primer er heb opgezet ziet het er lichter uit. Er volgen zeker nog 2 lagen dan zal het rood goed zijn. Nog snel even een fototje van hoe de case eruitzag met de primer. Ik heb de ruimte zo stofvrij mogelijk gemaakt omdat de verf nogal kleeft en 18 uur moet drogen. ![]() De verf: gisteren naar de gamma geweest achter verf. Het rood laten maken naar mijn eigen smaak. Ook nog een potje alu grijs meegenomen voor tussen de rode strepen. ![]() De tools: de meeste mensen gebruiken een spuitbus ik probeer het met borstel en rol. Krijg je een beter resultaat? hangt er van af ik heb bijna geen enkele druppel. Maar iemand die wat overweg kan met een spuitbus kan ook een mooi resultaat bekomen. ![]() Het kleur: Rood donker rood. Het mocht nog ietsje donkerder zijn maar ik kan er al meeleven. ![]() sidepanel: het sidepanel een eerste laagje gegeven enkel de voorkant. Dit moet nu eerst drogen dan kan ik de achterkant doen ![]() inside enkele foto's van de binnenkant van de case. ![]() ![]() Buitenkant foto's van de buitenkant van de case. De onderkant moet nog worden gepaint maar dat is voor de volgende keer. ![]() ![]() dat was het. |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Het kan aan de foto's liggen, maar de verflaag lijkt mij verre van egaal, haast alsof je de kleurverschillen door de niet volledig dekkende primer laag nog ziet...Was dat jou bedoeling of komen er nog meer lagen of komt het idd door de foto? Laatst gewijzigd door Azariel : 29-03-2008 om 17:41. |
| | |
| | #43 (permalink) |
| @ hierboven: lees eens men update ik ga het speciaal voor jullie eens kopieren: Na de foutjes te hebben weg geschuurd uit de laag primer kon ik beginnen painten. Ik heb ongeveer 1 uur en 30 min zitten schuren om alles terug goed te krijgen uiteindelijk is het gelukt. Als dat schuren komt met een flink pak stof dus heb ik met een natte vod al het stof uit en van de case gehaald om een beter resultaat te bekomen. Dit is de eerste laag Het kleur moet nog flink verdonkeren maar omdat ik een witte primer er heb opgezet ziet het er lichter uit. Er volgen zeker nog 2 lagen dan zal het rood goed zijn. |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Wat ik eruit begrijp (uit de laatste 2 updates) is dat je te zuinig bent geweest met je primer. De primerlaag moet goed dekkend worden voordat de rode verf er op moet. Daarna kun je goed de tijd maken om je rode verf dekkend te maken.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Project UV | Joeybrooks | Casemod Project Logs | 2 | 26-12-2006 15:39 |
| [NP] Project Y2k-bug | Bart_Banaan | Frontpage Discussie Forum | 13 | 19-11-2003 02:35 |
| H2-ITX Project | Bart_Banaan | Frontpage Discussie Forum | 2 | 3-11-2003 16:40 |