Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 26-03-2008, 14:19   #31 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Errug strak werk!
Oud 26-03-2008, 14:32   #32 (permalink)

Dograver's schermafbeelding

Standaard

Edit: Foutje

Laatst gewijzigd door Dograver : 27-03-2008 om 13:42.
Dograver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-03-2008, 14:35   #33 (permalink)
Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dograver Bekijk bericht
Waarom zo'n topic kick??
Euhm, is geen kick dacht ik? vandaag nog een update van deze CIP geweest.
Oud 27-03-2008, 16:07   #34 (permalink)

Standaard

update

K heb zoals hierboven gezegt he ik nu ook de binnenkant in primer gezet. Er zitten veel leken enzo in, dus dat wordt schuren.

realiks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-03-2008, 16:50   #35 (permalink)

Standaard

Ziet er leuk uit, ik denk dat dit wel een mooie kast gaat worden.. ik vind alleen iets te veel zichtbare fans..

[Offtopic]

Waarvoor dient primer?

Bij wikipedia is het een stukje DNA ???

[/offtopic]
Oud 27-03-2008, 17:11   #36 (permalink)

Standaard

@ baskuipers: primer is een soort van grondlaag als ik bv meteen men case in het rood schilder dan is dat rood een misvormd kleur. Het zal nooit mooi ogen. een primer is ook handig om uw eindlaag beter te laten vasthechten zodat je minder leken en druppels hebt.
Oud 27-03-2008, 17:16   #37 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door realiks Bekijk bericht
@ baskuipers: primer is een soort van grondlaag als ik bv meteen men case in het rood schilder dan is dat rood een misvormd kleur. Het zal nooit mooi ogen. een primer is ook handig om uw eindlaag beter te laten vasthechten zodat je minder leken en druppels hebt.
Oke, bedankt weer iets nieuws geleerd vandaag
Oud 27-03-2008, 17:32   #38 (permalink)

Standaard

Kleine aanvulling, MDF is een materiaal dat erg veel verf in laat trekken. Ieder hout heeft dat, maar MDF heeft dat heel erg.

Als je speciale MDF primer hebt dan heb je een iets dikkere verf waardoor je met minder lagen het hout toch vol kan laten zuigen met primer. Voor de rest is MDF primer ook speciaal voor de eigenschappen van MDF gemaakt.
Oud 29-03-2008, 16:15   #39 (permalink)

Standaard

Update

Na de foutjes te hebben weg geschuurd uit de laag primer kon ik beginnen painten. Ik heb ongeveer 1 uur en 30 min zitten schuren om alles terug goed te krijgen uiteindelijk is het gelukt. Als dat schuren komt met een flink pak stof dus heb ik met een natte vod al het stof uit en van de case gehaald om een beter resultaat te bekomen. Dit is de eerste laag Het kleur moet nog flink verdonkeren maar omdat ik een witte primer er heb opgezet ziet het er lichter uit. Er volgen zeker nog 2 lagen dan zal het rood goed zijn.

Nog snel even een fototje van hoe de case eruitzag met de primer. Ik heb de ruimte zo stofvrij mogelijk gemaakt omdat de verf nogal kleeft en 18 uur moet drogen.

De verf: gisteren naar de gamma geweest achter verf. Het rood laten maken naar mijn eigen smaak. Ook nog een potje alu grijs meegenomen voor tussen de rode strepen.

De tools: de meeste mensen gebruiken een spuitbus ik probeer het met borstel en rol. Krijg je een beter resultaat? hangt er van af ik heb bijna geen enkele druppel. Maar iemand die wat overweg kan met een spuitbus kan ook een mooi resultaat bekomen.

Het kleur: Rood donker rood. Het mocht nog ietsje donkerder zijn maar ik kan er al meeleven.

sidepanel: het sidepanel een eerste laagje gegeven enkel de voorkant. Dit moet nu eerst drogen dan kan ik de achterkant doen

inside

enkele foto's van de binnenkant van de case.

Buitenkant

foto's van de buitenkant van de case. De onderkant moet nog worden gepaint maar dat is voor de volgende keer.

dat was het.
Oud 29-03-2008, 17:37   #40 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Het kan aan de foto's liggen, maar de verflaag lijkt mij verre van egaal, haast alsof je de kleurverschillen door de niet volledig dekkende primer laag nog ziet...Was dat jou bedoeling of komen er nog meer lagen of komt het idd door de foto?

Laatst gewijzigd door Azariel : 29-03-2008 om 17:41.
Azariel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-03-2008, 17:39   #41 (permalink)

Standaard

ziet er strak uit
Genetic25003 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-03-2008, 18:01   #42 (permalink)

Standaard

Dat is een mooie kleur rood!
En ik neem aan dat er inderdaad meer lagen komen toch? Zou ik in ieder geval wel doen.
Ik wacht op de volgende update.
badje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-03-2008, 19:09   #43 (permalink)

Standaard

@ hierboven: lees eens men update ik ga het speciaal voor jullie eens kopieren:

Na de foutjes te hebben weg geschuurd uit de laag primer kon ik beginnen painten. Ik heb ongeveer 1 uur en 30 min zitten schuren om alles terug goed te krijgen uiteindelijk is het gelukt. Als dat schuren komt met een flink pak stof dus heb ik met een natte vod al het stof uit en van de case gehaald om een beter resultaat te bekomen. Dit is de eerste laag Het kleur moet nog flink verdonkeren maar omdat ik een witte primer er heb opgezet ziet het er lichter uit. Er volgen zeker nog 2 lagen dan zal het rood goed zijn.
Oud 30-03-2008, 10:04   #44 (permalink)

Standaard

Wat ik eruit begrijp (uit de laatste 2 updates) is dat je te zuinig bent geweest met je primer. De primerlaag moet goed dekkend worden voordat de rode verf er op moet. Daarna kun je goed de tijd maken om je rode verf dekkend te maken.
Oud 30-03-2008, 19:42   #45 (permalink)

Standaard

Wel mdf slurpt nogal makkelijk verf op. 1 laag primer volstaat ruim hoor. Maar de rode verf is op olie basis ofzo en daarom dekt die niet zo goed. Tip voor mdf cases koop verf op waterbasis droogt veel vlugger
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Project UV Joeybrooks Casemod Project Logs 2 26-12-2006 15:39
[NP] Project Y2k-bug Bart_Banaan Frontpage Discussie Forum 13 19-11-2003 02:35
H2-ITX Project Bart_Banaan Frontpage Discussie Forum 2 3-11-2003 16:40

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.