| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| WoodenCase-Making Ik heb zoal wat rond gekeken op verschillende forums en zie dat er wel en deel mensen zijn die hun eigen kasten maken uit hout. Dus dacht ik bij mezelf : waarom probeer ik dat niet eens. Ik vond thuis nog een simpel open kastje, dus ben ik maar aan de slag gegaan. Ik weet niet hoe ik alles ga steken en doen ik ga gewoon op mijn gevoel af(Hopenlijk heb ik een mooi resultaat). Ik hoop dat ik ondertussen wat tips krijg van jullie van sommige dinge waar ik zou mee kunnen problemen hebben en hoe ik ze voorkom... Hier zijn alvast al 4 fotos van wat ik al heb gedaan... UPDATE 01 Schuin aanzicht waar Moederbord komt te staan. ![]() Voor aanzicht waar Moederbord komt te staan. ![]() Mobo Trail afgetekend en klaar om uit gezaagd te worden ![]() Power Suply afgetekend en klaar om uit gezaagd te worden ![]() Tussen Vraagje!! Hier onder staat een pic, ik heb wat problemen om te ander zijde van de Motherboard Tray vast te maken weet ieland hier een ideetje op???thx ![]() Oplossing Ik heb een oplossing gekregen van iemand bij mij op het werk normaal zou dit object het moeten doen :d ![]() Mislukking Tot mijn grote spijt is deze avond mijn project gans mislukt. reden kankerhout multiplexMultiplex is dus zeker GEEN aanrader om een case te maken. heb er wel spijt van want jah 2 dagen werk is nu verkloot in een paar seconden :'( :'( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Junior_Mod : 30-01-2008 om 22:42. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Hey, leuke insteek, gewoon beginnen en kijken waar je eindigd....kzou willen dat ik daar de ruimte voor had ![]() Anyway, mensen die cases from scratch bouwen gebruiken vaak de moederbord plaat inclusief de achterzijde, dus inclusief het deel waar de kaarten inkomen etc. Dat stuk dus, dat werkt wat makkelijker later als je je kaarten etc er in wilt gaan hangen. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Plannen bedenken terwijl je aan het modden bent geeft vaak verrassende resultaten heb ik gemerkt en ben dan ook benieuwd naar het resultaat. Heb je al enig idee wat je zometeen als afwerking gaat gebruiken voor het hout? Gewoon in de blanke lak of komt er nog een kleurtje op? Denk persoonlijk dat blanke lak, of eventueel met een gekleurde lak een best mooi resultaat zal geven. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Ik heb eventueel nog wel een oude ATX-kast staan die je mag hebben voor het frame Krijg je er wel een gaar Pentium 1 systeem bij een een kuub stof.Regio 0345 trouwens, geen idee of dat voor je te doen is ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Maar toch hartelijk bedankt ![]() | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Als je nog donor kasten nodig hebt, die dingen zijn vaak voor een paar euro wel te krijgen bij een kringloop winkel ofzo. We hebben hier in eindhoven bijvoorbeeld zo'n kringloop winkel waarvan de opbrengst naar Polen gaat (dus niet comercieel). Maar het is echt super cheap daar (al heb ik nog nooit naar de prijs van kasten gevraagd). |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Dat hout wat je daar gebruikt ziet er idd uit als spaanplaat en dat is, zoals Carpento al zei, vrij lastig te bewerken. Zo te zien heb je dat zelf ook al gemerkt Multiplex bestaat uit dunne lagen echt hout die kruislings over elkaar worden geplaatst om kromtrekken te voorkomen. Wat je hier ziet is zijn fijne spaanders samen geperst met lijm wat erg brokkeld en met zagen haast niet goed kan gaan. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Onstwedde
| Ga voor mdf, zoals hierboven gezegd: Goedkoop, makkelijk te bewerken en gemakkelijk te krijgen. Echter gaat de 'hout'-look dan wel verloren. Als je die look wilt houden, moet je voor echte houten panelen gaan. Nadeel: duur. Misschien dat echt multiplex nog wel te doen is, maar daar heb ik weinig ervaring mee. Alleen als bovenlaag voor m'n pokertafel. Als je het gaat gebruiken, neem dan een heeeel fijn zaagje, want het splintert wel snel aan de randjes.
__________________ .:Carpe Noctem:. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Een hout-look is wel te creëren met MDF, maar dat valt niet mee. Het is mogelijk om er fineer overheen te plakken, echter levert dat vaak problemen op in de hoeken en ook is het betrekkelijk duur. Zelf heb ik thuis ook een meubel van MDF welke is zo heb geverfd dat het redelijk op hout-structuur lijkt. Helemaal hetzelfde wordt het natuurlijk niet, maar je komt wel in de buurt. Zal proberen eens een foto hiervan te posten met wat uitleg erbij. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Wat jij hebt gebruikt, is spaanderplaat. Je moet echte multiplex gebruiken, die werkt veel beter. Die is veel vaster. En die heeft wel een mooie nerf.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| The Making Of A TempBus | The_Resetter | Casemod Junkies | 22 | 12-09-2003 10:31 |