Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 26-01-2008, 20:56   #1 (permalink)

Standaard [CIP] Nuclear

Ziezo, na lang denken, zoeken... Ben ik eindelijk begonnen aan een casemod. Het is mn eerste, en verwacht daarom geen uitstekende resultaten. Ik wou dat ik hier een fototoestel had, maar aangezien mn pa op zakenreis is (en hij het mee heeft ) moet ik jullie teleurstellen.

Ik ben begonnen met een oude Antec NSK... case. De mod is voor de broer van een vriend van me. Aangezien het een case is die ik gratis heb weten te bemachtigen, moet hij enkel het materiaal + kleine vergoeding betalen. Ven het laatste weet ik zelf nog niet .

Wat heb ik allemaal zitten doen...

1) De zogenaamde fangrills (eigenlijk is het metaal met gaatjes ) zitten wegdremelen.

2) In het linkerzijpaneel een nucleair tekentje zitten wegdremelen en die stukken metaal met gaatjes is ook uitgedremeld. Hierachter moet, je raadt het al, een plexi wand komen.

3) Ik heb de kast net in metaalzwart gespoten...

To Do...

Plexi op maat snijden en op het zijpaneel zetten
Wachten op de blauwe caseverlichting, 120mm fans, fangrills & installeren
Zoeken naar een oplossing voor het voorste gedeelte... Hier weet ik echt geen weg mee. Het frontje is zoals de foto hierbeneden nekel met nog een deurtje bovenaan zoals de Sonata.

Tips zij altijd welkom

mvg
Lukas

PS: Foto's volgen zo snel mogelijk
LukasM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-01-2008, 21:06   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Welkom op CaseJunkies, hopelijk krijg je ook lekker de smaak te pakken Ik ben in ieder geval benieuwd naar je modwerk
Oud 2-02-2008, 21:15   #3 (permalink)

Standaard Update

Zo Update.

De kast waaraan ik bezig was heb ik verprutst. Je weet wel eerste mod, en ik dremelde niet recht... Eigen fout, maar uit fouten leer je. Als vervanging neem ik nu een een Enlight case die ik hier nog had liggen. 1 probleem, het rechter zijpaneel kan er niet van .

Deze update bleef mede wat uit doordat ik in het ziekenhuis ben beland met hoge koorts (oorzaak is nog altijd onbekend )

Maar hier gaan we dan...

De case (Enlight waaraan ik werk ). Was een goedkoop model (denk ik ). En ja, ik moet mijn werkplaats delen met de slaapplaats van de hond .

Zo waar hier de plexi zit, zat tot voor kort een lelijk metalen onding. Niet passend in de toekomstige case .

Hier het uitgeschuurde fanhole (= niet perfect rond, maar is eerste mod he). En ja ik ben 2/3 keer uitgeschoten met mn dremel .

Volgende keer: het gemakkelijkste deel v/d mod: het zijpaneel

Tot de volgende
Oud 8-02-2008, 13:54   #4 (permalink)

Standaard

Welkom hier op casejunkies. Ik zou toch even die fanhole opnieuw maken als ik van jou was. Als je er ccfls gaat achter zitten gaan volgens mij die barsten oplichten en dit gaat niet echt een mooi effect opleveren.
scoRpy669 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2008, 15:16   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scoRpy669 Bekijk bericht
Welkom hier op casejunkies. Ik zou toch even die fanhole opnieuw maken als ik van jou was. Als je er ccfls gaat achter zitten gaan volgens mij die barsten oplichten en dit gaat niet echt een mooi effect opleveren.
Idd. En je kan beter een figuurzaag gebruiken voor plexi, dremel is toch net iets te veel.
Oud 8-02-2008, 15:50   #6 (permalink)

Standaard

Het gat achterin dat je er uit hebt gehaald mag ook nog wel even gevijld worden zie ik.. Of lijkt dat zo ?
Oud 8-02-2008, 19:17   #7 (permalink)

Standaard

voor ronde gaten is een klokboor(of klokzaag hoe je 't ook maar wil noemen:-d) ook een goed idee:-) alleen moet je er op letten dat je dan niet tegen een te hoog toerental gaat liggen boren of je plexi smelt:-)
Oud 12-02-2008, 18:52   #8 (permalink)

Standaard

Ik was even weg... Bedankt voor jullie reacties, maar ik moet roeien met de riemen die ik heb. Mn pa zn gerief is beschadigd of werkt niet... Dus moest ik zelf een Dremel kopen. Daarmee probeer ik het dus te doen...Geld om nieuw materiaal te kopen heb ik ook niet

Ondertussen was bijgeschuurd enzo, ziet er nu al wat beter uit. Zijpanneel ook uitgedremeld, plexi volgt samen met pix...

mvg
Oud 12-02-2008, 18:57   #9 (permalink)

Standaard

Maarjah, als het niet helemaal lukt, jammer

Maar uiteindelijk gaat het erom dat je er zelf trots op bent en dat je het zelf mooi vind ( vind ik )
Oud 17-02-2008, 02:10   #10 (permalink)

Standaard

zouden er geen klokboor opzetstukjes bestaan voor een dremel? dat zou wel handig zijn
sukkeltje456 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-02-2008, 12:40   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sukkeltje456 Bekijk bericht
zouden er geen klokboor opzetstukjes bestaan voor een dremel? dat zou wel handig zijn
denk niet dat een dremel daar krachtig genoeg voor is zeker niet voor de grotere gaten
Oud 17-02-2008, 19:15   #12 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

En waarom zou je een klokboor op een dremel willen zetten Een normale boormachine is daar genoeg voor Als zou een kolomboor wel ideaal zijn.
Oud 18-02-2008, 19:41   #13 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sukkeltje456 Bekijk bericht
Dacht je dat een Dremel ook maar in de buurt kwam van het vermogen dat je nodig hebt om zo'n klokboor aan te drijven?
Oud 21-02-2008, 20:34   #14 (permalink)

Standaard Update 2

Na 2 weken bijna niet kunen werken aan mn mod door vreselijk veel schoolwerk, tch ng een update. Deze keer de zijkant...

Zoals je ziet met een klein fantasietje in het thema v/d mod.

De achterkant is eruit, en deze zal opnieuw gemaakt worden (hopelijk dit weekend)...

grtz
Oud 21-02-2008, 21:05   #15 (permalink)

Standaard

ziet er leuk uit, maar ik zou toch de randen gaan veilen van het paneel en misschien de kast een kleine spuitbeurt geven omdat de lak er nu niet echt mooi uit ziet... Een spuitbus kost nog geen 5 euro en zo kun je direct de binnen kant deeltelijk spuiten of de achterkant... en word het logo nog verlicht? zou wel mooi zijn

Als het een iets betere afwerking had was het mooier maar het is toch een aardige mod

EDIT: welke harde waren komen er in?
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.