| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 januari 2008
| Ziezo, na lang denken, zoeken... Ben ik eindelijk begonnen aan een casemod. Het is mn eerste, en verwacht daarom geen uitstekende resultaten. Ik wou dat ik hier een fototoestel had, maar aangezien mn pa op zakenreis is (en hij het mee heeft ) moet ik jullie teleurstellen.Ik ben begonnen met een oude Antec NSK... case. De mod is voor de broer van een vriend van me. Aangezien het een case is die ik gratis heb weten te bemachtigen, moet hij enkel het materiaal + kleine vergoeding betalen. Ven het laatste weet ik zelf nog niet .Wat heb ik allemaal zitten doen... 1) De zogenaamde fangrills (eigenlijk is het metaal met gaatjes ) zitten wegdremelen.2) In het linkerzijpaneel een nucleair tekentje zitten wegdremelen en die stukken metaal met gaatjes is ook uitgedremeld. Hierachter moet, je raadt het al, een plexi wand komen. 3) Ik heb de kast net in metaalzwart gespoten... To Do... Plexi op maat snijden en op het zijpaneel zetten Wachten op de blauwe caseverlichting, 120mm fans, fangrills & installeren Zoeken naar een oplossing voor het voorste gedeelte... Hier weet ik echt geen weg mee. Het frontje is zoals de foto hierbeneden nekel met nog een deurtje bovenaan zoals de Sonata. ![]() Tips zij altijd welkom ![]() mvg Lukas PS: Foto's volgen zo snel mogelijk ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Zo Update. De kast waaraan ik bezig was heb ik verprutst. Je weet wel eerste mod, en ik dremelde niet recht... Eigen fout, maar uit fouten leer je. Als vervanging neem ik nu een een Enlight case die ik hier nog had liggen. 1 probleem, het rechter zijpaneel kan er niet van ![]() .Deze update bleef mede wat uit doordat ik in het ziekenhuis ben beland met hoge koorts (oorzaak is nog altijd onbekend )Maar hier gaan we dan... ![]() De case (Enlight waaraan ik werk ). Was een goedkoop model (denk ik ). En ja, ik moet mijn werkplaats delen met de slaapplaats van de hond .![]() Zo waar hier de plexi zit, zat tot voor kort een lelijk metalen onding. Niet passend in de toekomstige case .![]() Hier het uitgeschuurde fanhole (= niet perfect rond, maar is eerste mod he). En ja ik ben 2/3 keer uitgeschoten met mn dremel .Volgende keer: het gemakkelijkste deel v/d mod: het zijpaneel ![]() Tot de volgende ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| voor ronde gaten is een klokboor(of klokzaag hoe je 't ook maar wil noemen:-d) ook een goed idee:-) alleen moet je er op letten dat je dan niet tegen een te hoog toerental gaat liggen boren of je plexi smelt:-) |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Ik was even weg... Bedankt voor jullie reacties, maar ik moet roeien met de riemen die ik heb. Mn pa zn gerief is beschadigd of werkt niet... Dus moest ik zelf een Dremel kopen. Daarmee probeer ik het dus te doen...Geld om nieuw materiaal te kopen heb ik ook niet ![]() Ondertussen was bijgeschuurd enzo, ziet er nu al wat beter uit. Zijpanneel ook uitgedremeld, plexi volgt samen met pix... mvg |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Na 2 weken bijna niet kunen werken aan mn mod door vreselijk veel schoolwerk, tch ng een update. Deze keer de zijkant... ![]() ![]() Zoals je ziet met een klein fantasietje in het thema v/d mod. De achterkant is eruit, en deze zal opnieuw gemaakt worden (hopelijk dit weekend)... grtz |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| ziet er leuk uit, maar ik zou toch de randen gaan veilen van het paneel en misschien de kast een kleine spuitbeurt geven omdat de lak er nu niet echt mooi uit ziet... Een spuitbus kost nog geen 5 euro en zo kun je direct de binnen kant deeltelijk spuiten of de achterkant... en word het logo nog verlicht? zou wel mooi zijn ![]() Als het een iets betere afwerking had was het mooier maar het is toch een aardige mod ![]() EDIT: welke harde waren komen er in?
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm |
| | |