Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 17-01-2008, 22:27   #16 (permalink)

Standaard

Even snel een foto van vanavond:

Heb het logo maar wat veranderd IVM de witte aanslag, laagje zilverkleurige verf aangebracht, laten drogen, en toen de letters weer gepolijst. Staat netter zo, al moet ik de rand weer even polijsten vanwege verfvlekken en krasjes van het schuurpapier.
_ferry_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-01-2008, 17:10   #17 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat het niet lukte om die witte aanslag weg te krijgen. Persoonlijk vond ik hem mooier toen hij ongeverfd was, hoewel de letters er nu wel meer uitspringen. Zal niet mee zijn gevallen om de overgang van de verf naar de letters goed te krijgen en dat zie je jammer genoeg wel net terug in de foto. Die is alleen wel met flits genomen volgens mij, dus daardoor springen zulke dingen er wat meer uit.

Dit blijft natuurlijk niet wegnemen dat ik het een prachtig stukje werk vind. Moet je echt wel het geduld voor hebben om dit te frezen.
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-01-2008, 09:43   #18 (permalink)

Standaard

Hij is gemaakt zonder flits. Alle foto's die ik maak zijn eigenlijk zonder flits.
En die overgang had er niet mee van doen, gewoon in zijn geheel zilver gespoten, en toen de letters weer kaal gepolijst. Zodat echt alleen de bovenkant van de letters weer zwart wordt
Oud 19-01-2008, 10:42   #19 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het iig erg goed gelukt, het logo springt er nu lekker uit
Oud 2-02-2008, 20:55   #20 (permalink)

Standaard

Het mocht even duren, maar het leven bestaat niet alleen uit casemodden :P
Maar dat blijft dan ook niet zonder resultaat. Vandaag alles eens in elkaar geschroefd, om eens te zien hoe het gaat worden.

Herrinnert u zich deze NOG nog nog...

Dit is het resultaat als je dat naar de spuiter brengt:

Als eerste maar begonnen met het plaatsen van het reservoir, die kon er zo tegenaan.
IPV normale schroefjes heb ik mobo standoffs gebruikt. Waarom?....

Zodat ik zo de alu plaat aan de binnenkant er tegenaan kan schroeven. witte puntje op het alu is uiteraard waar ik een gaatje moet boren

Ook de HDD brackets en de dvd-in-een-bay-vastklik-dingen terug gezet. Brackets expres blank alu gehouden, misschien dat ik ze zichtbaar maak, en het steekt wel leuk af IMHO

Hé verrek, er ligt nog een computerkast tussen de bende :P

Zo ziet ie er nog lekker standaard uit :P

Zo gelukkig al iets minder. Je ziet de lipjes waarmee het reservoir vast zit geschroefd nog best wel duidelijk (aan de onderzijde van het reservoir) Daar moeten dan ook alu plaatjes op komen om het af te dekken.

Foto nr 100 in dit topic \o/

Meteen even een mobo uit de moederbord hemel gehaald (alhoewel, deze komt eerder uit de Hell, zoveel gezeik als ik er mee heb gehad :P ) en er in geschroefd.

Een to-do puntje, de knopjes en USB aansluitingen hoef ik echt niet terug te zien. Dus ik heb die alvast verwijderd, en de nodige tijd besteed om het plastic aan de binnenkant te ontdoen van een vervelend opstaand randje.

Nog een todo puntje:

Het gat van de pomp zit vrij dichtbij de rand van het chassis, en dat is niet echt handig.

Want het zijpaneel heeft een redelijk dikke metalen rand voor de stevigheid. Alles kan natuurlijk kapot en veranderd worden, maar het had makkelijker geweest als die rand er niet zat natuurlijk. Window vorm ben ik nog niet helemaal over uit overigens, IIG zit ik te denken aan een window rond de pomp (waar ook de logo's van sponsors naast kunen). En daarboven dan het gewone window. Waarschijnlijk gebaseerd op de omtrek van het zijpaneel zelf, dus een beetje een rechthoek met schuin en rond aflopende hoeken. Dat is het meeste in stijl met de rest van de kast.

nog een to-do die ik alvast maar laat zien, de plaatjes die hier eerst zaten gaan niet echt meer passen, door de alu plaat die er naast zit. Daarvoor dus even wat anders fabriceren, wat? Geen idee :P Komt vast wel een idee voor als ik een keertje niets te doen heb.
Oud 2-02-2008, 21:10   #21 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

Dat ziet er zeker sexy uit!
Van buiten zie je het niet echt, van achteren meer, en van binnen het meest.
Ben benieuwd naar de rest
Oud 7-02-2008, 09:45   #22 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Ziet er erg netjes uit. De coolermaster fangrill is erg mooi gedaan.
Wolff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-02-2008, 19:13   #23 (permalink)

Attila's schermafbeelding

Standaard

Echt super, kan niet wachten op nieuwe foto's
Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-02-2008, 18:23   #24 (permalink)

Standaard

Heb vandaag als test een timelapse video gemaakt, om de x aantal sec. een foto maken, en dat dan snel afspelen.

Maar eerst een paar foto's om het wat duidelijker te maken:

Het nieuwe paneeltje, ter vervanging van de lelijke usb connectors enzo :P

Alvast uitgezaagd, de bedoeling is dat er plexiglas onder komt, wat dan uiteraard oplicht, en uitraard moet ie ook als knop werkt: Het aluminium is buigzaam, dus als je het middelste deel induwt drukt die vervolgens de schakelaar in Er omheen komen dan nog 4 knopjes, waarmee de lichteffecten/kleuren kunnen gekozen worden. Elke knop heeft 2 functies, bijvoorbeeld 1x drukken is rood, 2x drukken is groen.

En dan de video:
YouTube - timelapse modding

Met zoiets als resultaat:

Ook de plaatjes die onder de 4 knopjes komen alvast aan het bewerken, die moeten straks als het ware weer in de omliggende plexi plaat vallen, en dan wel kunnen bewegen, maar met zo min mogelijk speling, anders voelen de knoppen zo gammel aan. Vandaar de lipjes aan de zijkanten die ik er aan heb gelijmd, dat wordt straks vijlen, totdat ze precies strak en verzonken in de plaat komen te liggen.
Oud 18-02-2008, 18:02   #25 (permalink)

Standaard

Zo, knopjes zijn klaar \o/

Na het op maat vijlen en schuren even een zilverkleurige laklaag aangebracht, zodat je niet door het plexi tegen de achterliggende schakelaars kijkt.

Schakelaars en leds. De schakelaars moet ik nog bedraden naar de chromoflex controller toe, mooi klusje voor vanavond.

1e licht testje. Ik moest 7 led's gebruiken voor een acceptabele hoeveelheid licht. meer dan normaal, maar door de losse plexiglas delen met bijbehorende kiertjes verlies je een hoop licht.
Check ook het licht wat door de kunstof kap heen komt, die is niet van puur zwart plastic. Gelukkig houd zwart tape een hoop licht tegen....

Daarna dus de vierkante knopjes van wat dubbelzijdig tape voorzien en opgeplakt, en daarna de kap even op zijn eindbestemming neergelegd:

Het wordt nu toch wel even doorwerken, nog zo'n 1,5 week te gaan namelijk, en dan moet ie up and running zijn. Komende week dus wel bijna elke avond modden :P
Oud 18-02-2008, 18:57   #26 (permalink)

Standaard

Ziet er goed uit die knopjes. Maar hoezo heb je nog maar 1,5 week te gaan?
badje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-02-2008, 06:39   #27 (permalink)

Standaard

Dan moet ie richting CeBIT
Oud 19-02-2008, 18:33   #28 (permalink)

Attila's schermafbeelding

Standaard

Heej vet, daar ga ik ook heen
Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-02-2008, 18:34   #29 (permalink)
Moderator

Standaard

Heel netjes
Komt je case op de Coolermaster stand te staan dan?
Mischien met een beetje geluk ga ik er ook heen
Mijn systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus V9999 Gamers Edition | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd+Samsung 500gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
creeper89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-02-2008, 19:32   #30 (permalink)

Standaard

Zo, zo langzamerhand komt alles op zijn definitieve plekje, puntjes op de I aan het zetten enz. Eigenlijk nog 3 dingen doen:
- Hardware er in bouwen (uit mijn bestaande systeem)
- window maken (inclusief logo's zandstralen van coolermaster, A.C.Ryan, Sapphire, Corsair)
- genieten

Anyway, mocht ik er niet aan toe komen om nog een fotoshoot te doen voordat ik hem wegbreng dan zijn hier IIG nog wat pics :P

(tijdelijk 1 fan, totdat ik heb bepaald of ik 1 of 2 fan's aan die kant ndig heb)

Blauw imbusje als afsluiting van het vulgaatje van het reservoir.

PCI plaatjes passen nu ook :P Achterplaat is nu ook te verwijderen, zonder dat de slang/koppeling loes moet.

Hoopje kabels. Gelukkig heb ik maar 3 HDD's, dus hou ik aardig wat ruimte over daarvoor
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.