| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 november 2007
| Yu mensen ik was vroeger al effe bezig geweest met een casemod van mijn chieftec midi tower. En nu ben ik terug begonnen en dacht ik van laat ik het posten op casejunkies. Ik heb voor de moment ook nog geen naam voor de casemod jullie mogen altijd suggesties doen. Wat is er nu al gebeurt ? - ik heb al verschillende items thuis liggen en een deel ervan zijn onderweg naar men thuis. ( 2x 120mm blue fan, 2x twin set 30cm ccfl blue, 1x twin set 10cm ccfl blue, zalman controller, plexi : dit ligt al thuis) ( dit komt er nog aan: aerocool gatewatch 2, 5x 80mm blue fan, fan grill biohazard 120 cm, 2x thermaltake ram coolers, noise reduction stof, cable sleeving kitje rood of blauw) - Ik heb al aantal cut out's gemaakt Wat moet er nu nog gebeuren? - nog aantal cut out's maken - kijken of men oplossing werkt voor men dvd drives (aangezien men voorkant beke vol Vit) - paintjob( kleuren worden wss groen buiten en rood binnen met blauw licht) - oplossing voor hd tray onzichtbaar te maken (spiegel ervoor of iets anders eens nadenken) - alles monteren Ik heb paar schetsen gemaakt van hoe hij zou moete worden pas wel op men front is zonder deurtje. BOVENKANT ![]() VOORKANT ![]() ZIJKANT ![]() Voorkant zit een aerocool gatewatch 2 en een zalman fan controller. Zoals ik al zei zijn er al cut outs gemaakt maar deze foto's volgen later. De hardware die erin komt is van me huidige pc die in een te kleine kast zit SPECS: MSI K9N platinum AMD Athlon 64 3800+ AM2 Corsair valuesect 2x 1gig ram ddr2 pc 800 Sparkle geforce 7950 gt 512 mb ram ddr3 1X SATA HD 250 gig 1X SATA HD 400 gig Mocht je nog ideetjes hebben voor verbeteringen of toevoegingen om de mod nog beter te maken zeg het maar. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Leuke schetjes, ik vind je side window er wel cool uitzien. Die 80mm fans voorop vind ik daarin tegen een beetje timide overkomen, persoonlijk zou ik voor 120mm gaan, maar als dat niet past iig 92mm. Die dvd drives bovenop, ook een leuk idee, maar niet elke dvd speler kan verticaal worden geplaatst geloof ik, heb je daar rekening mee gehouden? En zit die fan aan de bovenzijde aan de voor of achterkant? aan de voorzijde zou die weinig nut hebben, en aan de achterzijde zit hoogstwaarschijnlijk je voeding (tenzij die fan de voeding fan is natuurlijk) Mijn oprechte excuses als die een beetje op afkraken lijk, dat is het namelijk echt niet. Het zijn puur critische vragen die ik had toen ik het ontwerp zag ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| die schetsen zijn gemaakt met vectorworks ik ben van beroep bouwkundig tekenaar die schetsen heb ik gemaakt op 5 min. i.v.m. die fans vanvoor ik weet nie of je ooit voorkant van zo'n chieftec case hebt gezien ma die zitten nog ergens achter dus. en de plaats waar ik ze monteer is door de fabrikant voorzien als 80mm. En waarom zou men dvd drive nie ondersteboven werken ? Die fan bovenop is voor schoonheid en voor beetje airflow en die zit aan voorkant. ![]() i.v.m. da je denkt da je me afkraakt lol did vindt ik helemaal niet omwille van dat het mijn eerste casemod is en ik kan wel wat richtlijnen gebruiken en wat oplossingen in ieder geval merci voor de reactie. Nog geen naam kunne verzinnen ? - nog een probleem hoe ga ik die dvd drives bevestigen? ik dacht mss uit houd een blok te maken waar ze inhangenen dan kitten tege bovekant, zou dit werken? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Dvd spelers en dergelijke werken vaak niet verticaal omdat de cd er simpelweg niet in blijft hangen Maar ik heb het zelf eigenlijk nooit geprobeerd, maarja die dingen zitten niet voor niets bijna altijd horizontaal. Er zijn geloof ik bepaalde merken die het wel kunnen, en natuurlijk laptop type dvd drives kunnen het ook, maar die maken dan ook gebruik van een "klik" mechanisme als je de CD erinlegt. Hoe je die dingen vast kunt maken, ja dat kan problematisch worden. Een blok hout erin hangen is nogal drastisch, maar het zou in principe kunnen. Het aan de bovenkant vastlijmen lijkt me dan weer niet zo'n heel erg slim plan want hout+drives kan nogal zwaar worden voor alleen lijm (again, dit is gokwerk natuurlijk) Wat er vaak wordt gedaan bij zulk soort mods is gewoon een metalen (of soms plastic) frame op een of andere manier erbij in hangen, maar dat is wel heel erg afhankelijk van hoe de binnenkant van je kast er nu uitziet. en als naam...ehm ja, je gebruikt allemaal van die stekels, deed mij enigszins aan een doorn of prikkeldraad denken....misschien kan je daar wat mee. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Hahahahah thx nu heb ik naam en nog aantal ideeën. De naam is Hedgehog (egel). Ideeën de HD tray weg werken met stuk plexi waar ik een folie op plak waar een egel is uitgesneden uitwerking hiervan later. de plaats waar de psu zit en de dvd drives weg werken met ook stuk plexi met folie en daaruit gesneden hedgehog. de dvd drives idd vast schroeven in een plexi omhulsel en vastmaken met TEK 7 (men dvd drives hebben tapjes waar je de cd achter kunt hangen dus da lukt wel. LANG LEVE TEK 7 nog een prob hoe gaat ik die klepjes laten opengaan? ik zou op knopje moete kunne duwen dat de dvd drive open gaat en klepje open duwt. als iemand ideeën heeft let me know. UPDATE Net men logo ontworpen zoals ik zei voor men hd tray of psu weg te werken ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2003 Locatie: Brunssum
| Gratis tip van de dag: Spelling en Grammatica controle ( F7 ). ![]()
__________________ -= http://www.casemodz.nl =- |
| | |
| | #9 (permalink) |
| UPDATE[b][i] Ik heb foto's van me window da uitgezaagt is teruggevonden hierbij dus al enkele foto's van de case. Wa kun je nog verwachten - foto's volledige case - foto's van spullen die binnekomen - ..... De tekening op de zijkant geplakt. En beginnen maar ![]() Mijn broer aan het werk gezet de professionele schrijnwerker terwijl ik ne foto maakte ![]() Alles uitgezaagt ![]() Zo ondertussen al een beetje gevijld en papier verwijderd. ![]() Ondertussen had me muis het begeven heeft toch jaren dienst gedaan. Heb voorlopig een goeiekoop microsoft muisje gekocht bij de plaatselijke pc boer en ook ne logitech sidewinder besteld. Ik verschrok me dood toen hij de prijs zei, maar 45 euro in alle andere winkels 70 dit komt door omdat ik de OEM versie heb (zonder de mooie verpakking). MORE UPDATES SOON |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Hmm, dat window is zeker een goed idee... maar 45 euro voor een muis? wattafak Ik zit hier met een gaming muis, die echt veel beter werkt dan dat microsoft dingetje, voor nog geen 20 euro O.o'
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| vergissing van het huis!!! lol ne sidewinder kost u rap 70 euro in belgie ik heb hem voor 45 gewoon omda die nie in een schoon verpakking zit. weet er iemand waar ik rode, groene en blauwe folie kan vinden voor da logo ergens te maken ? |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [tips] Sonic The Hedgehog 3 - Launchbase 2 | FireWurX | Software Junkies | 3 | 28-10-2003 22:35 |