Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 11-11-2007, 20:45   #31 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

Ik zie nu pas hoe groot ie word.
maar hijs fijn
Oud 11-11-2007, 20:47   #32 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Hij wordt inderdaad veel groter dan ik had gehoopt. Maarja, als ik em maar mee kan nemen. Hij wordt wel enorm zwaar overigens. Misschien moet ik er maar wieltjes onder maken.
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-11-2007, 17:18   #33 (permalink)

Standaard

Who cares which UPDATE this is?

Hey iedereen,

Mijn doel was om deze case vóór de eerstevolgende LAN af te krijgen, en als ik dit tempo er in hou moet dat wel lukken, alhoewel ik er denk ik ook doordeweeks tijd in zal moeten steken om het af te krijgen.

De CCFL fan's waarvan de CCFL's niet goed werkten heb ik van LED's voorzien met dank aan Stip van CaseJunkies.

Het werkt, maar de LED's zijn geschakeld in serie en aangezien ik niet de goede weerstanden had zitten er 3 82 Ohm's dingen voor in serie, terwijl ik een weerstand van 200 Ohm nodig had. Nu branden ze dus niet zo fel. Misschien bedenk ik daar later nog iets op of koop ik los even een extra LED fan, dat scheelt extra werk.

De 'sidepanels'.

Alledrie samen.

Hier komen de fans in.

Lights on!

The eye is watching you....

En het totaalbeeld.

Erg klein wordt de case niet. Licht evenmin.

De afgrijselijke boxed koeler vervangen door een Opteron koeler die ik met een vriend heb geruild voor een fan en wat geheugen.

Greetz, GC 'Maupert' Vos

Oud 25-11-2007, 17:36   #34 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

Dacht eerst dat de case best klein werd toen ik de zijpanelen los zag liggen. Echter nu je ze geplaatst hebt en de hardware als vergelijking ernaast ligt valt het pas op hoe groot het geheel is. Het zal dan ook vanwege het gewicht zeker niet een case zijn die je "even" meeneemt als een koffertje. Ben zelf ook bezig met MDF hier thuis en weet ondertussen hoeveel gewicht dat in de schaal legt!
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-11-2007, 17:48   #35 (permalink)

Standaard

Jep, ik zal van de week dan ook wat dunner MDF moeten halen, want dit 12MM spul maakt het loodzwaar. Er zit vervolgens ook nog eens een TFT in van een paar kilo.
Oud 25-11-2007, 18:18   #36 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Lan=gamen, is dat niet heel erg vervelend met een verhoogd toetsenbord en muis? lekker RSI kwekertje :P

En misschien kun je de case lichter maken door in plaats van 3 volledige planken voor die zij panelen, die delen iets te strippen tot alleen de delen die je ziet ofzo, scheelt weer paar kilootjes
Oud 25-11-2007, 18:27   #37 (permalink)

Standaard

Die delen heb ik juist nodig voor montage van de TFT, maar dat merk je later wel.

Ik denk dat ik i.v.m. RSI gedoe een armsteun maak met rubber.
Oud 9-12-2007, 18:57   #38 (permalink)

Standaard

UPDATE nummertje zoveel

Hey iedereen,

Dit weekend heb ik gewerkt aan de bovenkant van de kast, het deel waar het toetsenbord en het plexi met outtake fans in komen. Waarschijnlijk komt de trackball toch maar niet in de case, maar dat zie ik later wel.

Een raster zorgt ervoor dat het tobo makkelijker te monteren is. Het sluit precies aan op de kleine randen aan de onderkant van het tobo.

Met een tweede paneel kan ik het toetsenbord eenvoudig in de behuizing klikken en vastschroeven.

Als ik bij de onderliggende hardware moet komen schroef ik simpelweg dit paneel met toetsenbord er uit.

Het acrylpanel is helaas niet de volle 50cm breed en lang en wist dit ook eigenlijk al van tevoren. Ik kom 2cm tekort maar vul dit aan twee kanten op met stroken MDF.

Dat je geen plexi kan zagen met een decoupeerzaag is totale onzin. Het gaat zelfs veel beter dan met een Dremel.

Als een passer niet werkt moet je gaan improviseren.

Het resultaat is niet verkeerd, al zeg ik het zelf.

Inclusief toetsenbord. Het plexi monteer ik ook weer op een raster. Dit raster maak ik vast aan het paneel van het tobo zodat je het in een keer kan losschroeven. Zo heb ik voldoende ruimte om de interne hardware te bereiken.

De schroefgaten voor de fans maak ik met een kolomboor, maar die heb ik nu even niet bij de hand.

Hiermee is de bovenkant van de kast bijna af en moet ik nu nog de handvaten en het systeem waar het scherm in komt maken. Deze week maak ik de binnenkant van de kast klaar voor gebruik waardoor de behuizing al bijna af is en ik over een week of twee kan gaan spuiten.

Greetz, GC 'Maupert' Vos

Oud 9-12-2007, 21:10   #39 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

Langzaam maar gestaagt komt er vorm in.
Is trouwens zo'n cd'tje precies de maat van die fan??
Ik zou zeggen ga zo door
Oud 9-12-2007, 22:18   #40 (permalink)

Standaard

Die DVD/CD is inderdaad precies 12cm in doorsnede. Een mooi toeval.

Bedankt!
Oud 9-12-2007, 22:37   #41 (permalink)

Standaard

Dat is leuk om te weten voortaan gewoon cd's gebruiken! Verder echt een goede mod ik kan niet wachten op de volgende update !
Robbin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-12-2007, 07:16   #42 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Ik zou geen cd gebruiken, ik maak mijn 120mm-fan gaten altijd 114mm Anders zie je de rand nog, en daar ben ik te perfectionistisch voor :P
Oud 10-12-2007, 07:19   #43 (permalink)

Standaard

Had je niet met een passer punt een ronje kunnen ' krassen' ? Ziet er btw goed uit

Gr. Biokipje vanaf school. *Blijkt eerste uur vrij te hebben
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-12-2007, 14:36   #44 (permalink)

Standaard

Ik kon niet krassen met een passer, dan was de streep niet te zien. Het gat had ik idd liever 11,5cm in doorsnede gehad, maar zo ziet het er ook wel goed uit hoor. Bedankt verder!
Oud 10-12-2007, 17:59   #45 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Er zijn meerdere manieren om een cirkel te trekken, dus ook zonder een passer . Als je het plexi had afgetaped met schilderstape had je de cirkel daarop alsnog met een passer kunnen tekenen. Je had ook een mal zorgvuldig uit kunnen snijden/knippen uit een stuk karton. Gebruik maken van een touwtje met een stift of mesje had ook gekunt. Er zijn altijd meerdere wegen die naar rome leiden .Geen verwijten , hoop alleen dat je er iets van leert. Deze 12cm is net iets te groot, niet helemaal mijn stijl. Gebruik van mdf is ook niet mijn stijl. Ben benieuwd wat dit projectje straks zal wegen .
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
pc>console mod GBCHEATER Casemod Junkies 11 8-03-2004 14:23
Beste Console CerandoX.nl Hardware Junkies 20 9-01-2004 21:33
The Phantom console Phant0m Area 1337 5 18-03-2003 16:34

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.