Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 16-11-2007, 12:36   #16 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolff
Mooi! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

De grote van de kast valt me in tweede instantie wel mee. Een mooi object om in de hoek van de kamer of op het dressoir te zetten.

Veel succes!
En anders ik wel

Wat betreft de grootte: Als aangegeven is het geen case welke ik uiteindelijk ook daadwerkelijk in de woonkamer zal gaan zetten. Het is gewoon een ontwerp wat me erg vet lijkt om te bouwen en wat we er daarna mee doen zien we nog wel

Maar gelijk heb je! alhoewel je wel een diep dressoir zal moeten hebben

Thx, ik hoop dat dat wel goed komt!
Oud 19-11-2007, 18:34   #17 (permalink)

Standaard

Eerste platen gefreesd
Dit is denk ik zo ongeveer één van de belangrijkste updates van dit project.
Alhoewel, de update op zich is niet zo belangrijk, maar wel de zaken die ik er in ga noemen :+

Laat ik bij het begin beginnen:

Allereerst heb ik vorige week een aantal avonden gewerkt om de definitieve mallen te frezen.

Ik heb met behulp van de eerste mallen van ieder twee kopiën gemaakt, dit om 2 redenen:
  1. Zodat ik, mocht er iets mis gaan, altijd het ongeschonden origineel nog heb
  2. Zoals je als je goed kijkt op de foto's kan zien (middelste plaat is telkens het origineel) wordt hetgeen gefreesd wordt net iets groter dan de mal zelf, door twee kopiën te maken heb ik ook twee exact even grote exemplaren.
Nu komt er een deel wat een beetje een tegenslag was en anders uit bleek te vallen dan oorspronkelijk bedacht.

Om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken en zo min mogelijk handelingen uit te hoeven voeren wilde ik de "centreergaten" van de poten in de mallen boren zodat ik deze over kon nemen in het plexiglas.
Tevens zou ik dan door dezen gaten het plexiglas tussen de mallen kunnen klemmen om het te frezen. Twee vliegen in één klap dus, én de gaten er al in, en een klemmogelijkheid.

Ik had op mijn werk een aantal prints gemaakt en uitgeknipt met daarop de exacte plek van de gaten, en deze vervolgens op de mallen geplakt.

Tijdens het boren bleek helaas dat het niet mee valt om in hout de gaten op exact de juiste plek te boren en er zat hier en daar een kleine afwijking in.

Hierop heb ik besloten deze gaten niet te gebruiken en later op een andere manier in het plexiglas te boren.

Toen moest ik dus iets anders verzinnen om het plexigals tussen de mallen te klemmen.

Omdat het midden van de platen straks toch vierkant uitgefreesd wordt kan ik daarin dus ook gerust een aantal gaten boren hiervoor.
Dus even vlug ruwweg het vierkant afgetekend en ruim hier binnen de gaten geboord voor het klemmen van het geheel.

Om het plexiglas te beschermen tegen krassen van het hout, zonder de platen helemaal af te plakken heb de vorm ik ruwweg uit een aantal dozen van de plexiglas platen geknipt, hier tussenin kan ik mooi het plexiglas tussen de mallen klemmen.

Hier zie je de eerste plaat tussen de mallen geklemd.

en hier het geheel na het frezen, nog even geduld voor het eindresultaat :P

Mijn vriendin is namelijk zo lief geweest om even een paar foto's te maken terwijl ik de tweede plaat aan het frezen was O+

En zie hier het uiteindelijke resultaat :*) Ik ben er zelf erg blij mee aangezien het frezen zonder al te veel moeite gaat en het resultaat boven verwachting is.

Let wel, de platen op bovenstaande afbeeldingen zijn ongeschuurd, zo komen ze dus uiteindelijk uit de mallen!

Voor degenen die het gezien hebben, in de mal voor de kleinste plaat heb ik nog een klein foutje ontdekt wat ik er inmiddels uitgeschuurd heb en gelukkig ook in het reeds gefreesde exemplaar nog weg te schuren is :X

Tot zover deze, voor mij zeer geslaagde update!
Oud 19-11-2007, 18:39   #18 (permalink)

brammie65's schermafbeelding

Standaard

Ziet er netjes uit, dat plexi, maar is het de bedoeling dat het ook verlicht word oid?
Oud 19-11-2007, 18:40   #19 (permalink)

Standaard

Gebruik je uv reactive plexi? Dat lijkt me wel heel dik om te gebruiken aan je ringen.
Oud 19-11-2007, 18:44   #20 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn de afmetingen van die platen eigenlijk? gaat zo te zien kapitaal aan plexi in Ik moet zeggen dat het met die mal er heel strak uitziet, zal erg veel zaag en schuurwerk schelen iig. Goed bezig
Oud 19-11-2007, 19:30   #21 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brammie65
Ziet er netjes uit, dat plexi, maar is het de bedoeling dat het ook verlicht word oid?
er komt verlichting in de poten welke tevens het plexiglas gedeeltelijk aan zal lichten, de randen blijven dan ook mat, hopelijk met een beetje het resultaat als in de render in de openingspost.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wava
Gebruik je uv reactive plexi? Dat lijkt me wel heel dik om te gebruiken aan je ringen.
het zijn standaard 5mm acryl panels van AC-Ryan, aangezien de kast circa 55x55x50cm wordt valt in verhouding de dikte wel mee hoor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel
Wat zijn de afmetingen van die platen eigenlijk? gaat zo te zien kapitaal aan plexi in Ik moet zeggen dat het met die mal er heel strak uitziet, zal erg veel zaag en schuurwerk schelen iig. Goed bezig
de grote platen zijn bijna 48x48cm (de standaardmaat van AC-Ryan) scheelt net een paar millimeters.

Verder thx voor alle complimenten, wederom!
Oud 7-12-2007, 12:40   #22 (permalink)

Standaard

Het is weer even geleden dat ik hier gepost heb en sommigen van jullie zullen wel met smacht op een update zitten te wachten, maar ik voor diegenen heb ik slecht nieuws :$

Mijn vriendin en ik hebben namelijk vorige week een huis gekocht en zoals jullie wel zullen begrijpen moet er nog veel geregeld worden.
Daar komt nog eens bij dat het een nieuwbouwhuis is waar nog redelijk wat aan moet gebeuren (denk aan badkamer, keuken etc.) waarvan ik e.e.a. voor eigen rekening wil nemen.

Ik wil proberen tussendoor nog wat aan mijn project te werken, maar ik beloof niks.

Naar verwachting zullen we begin maart overhuizen, waarna ik weer meer tijd zal hebben voor het project en er weer volop mee aan de slag ga.

Tot die tijd even geduld hebben dus
Oud 7-12-2007, 13:16   #23 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Goed nieuws toch. Straks zul je wel een grotere ruimte hebben om te modden dan een hoekje op het balkon. Succes met je nieuwe huis en het opknappen hiervan.
Wolff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-12-2007, 15:59   #24 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolff
Goed nieuws toch. Straks zul je wel een grotere ruimte hebben om te modden dan een hoekje op het balkon. Succes met je nieuwe huis en het opknappen hiervan.
Hehe, zeker goed nieuws, maar misschien niet voor sommig nieuwsgierigen

En ik heb dadelijk inderdaad meer ruimte ter beschikken, sowieso een garage en ik wil een groot deel van de zolder ook omdopen tot hobbyruimte.

Wat betreft dat opknappen, dat is gelukkig niet nodig, het huis is nieuw maar nog ruwbouw dus e.e.a. zit er nog niet in, zoals de badkamer etc.
Oud 8-12-2007, 17:33   #25 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Ik ben echt benieuwd naar meer resultaten.
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-12-2007, 17:17   #26 (permalink)

Standaard

Ondanks dat Casejunkies vanaf volgende week op zal houden te bestaan, wat in mijn ogen een groot gemis voor casemodland Nederland zal betekenen (let wel, ik begrijp de keuze van de crew!), hierbij toch nog één laatste keer een update van dit topic:

Ondanks dat we het erg druk hebben met het regelen van vanalles en nog wat voor ons nieuwe huis (waarvan we overigens maandag de sleutel krijgen ) heb ik toch tussendoor wat tijd vrij weten te maken om de omtrek van de rest van de plexiglas lagen te frezen :*)

Ik heb van iedere maat één reserveplaat gefreesd zodat ik, mocht er wat mis gaan, op dat moment geen nieuwe hoef te frezen.

Zie hierboven het resultaat!

Verder heb ik mezelf deze week ook maar eens flink verwend (nee, nee, niet op die manier :P). Ik heb namelijk mijn gereedschapscollectie maar weer eens uitgebreid.

Te weten met:
  • Beugelzaag
  • HBM-100 Band- en schijfschuurmachine met:
  • Reserve banden en schijven.
  • HBM-16 Frees- en boormachine met daarbij:
  • 20 Delige Tin-Coated frezenset
  • 6 Delige Tin-Coated verzinkfrezenset
  • 8 Delige HSS beitelset
  • 100mm boorklem
  • 12mm staalboor
  • 13mm staalboor

tot zover deze korte update!

Rest mij nog iedereen het allerbeste te wensen voor het nieuwe jaar! En niet vergeten ............ Ook in het nieuwe jaar: "Blijven Modden!!!!" O-)
Oud 29-12-2007, 17:21   #27 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Leuk zo'n boorfrees machine, zo te zien perfect voor mod werk.
Oud 29-12-2007, 20:32   #28 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Hehe, zoals je misschien hebt gezien blijft CJ toch nog doorgaan naar de jaarwisseling, dus keep on posting here

Leuk dat je toch nog dingen hebt kunnen doen, ook tijdens je verhuizingen/verbouwingen etc. Dat laat maar weer zien dat de echte modder niet zonder kan

Leuk gereedschaps collectie, ik wou dat ik ook dat soort apparaten tot mijn beschikkingen zou hebben. Maar laat ik eerst maar eens beginnen met een ruimte waarin ik uberhaupt kan gaan modden (studentenkamer is gebleken niet de ideale locatie daarvoor te zijn )
Oud 30-12-2007, 16:39   #29 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel
Hehe, zoals je misschien hebt gezien blijft CJ toch nog doorgaan naar de jaarwisseling, dus keep on posting here

Leuk dat je toch nog dingen hebt kunnen doen, ook tijdens je verhuizingen/verbouwingen etc. Dat laat maar weer zien dat de echte modder niet zonder kan

Leuk gereedschaps collectie, ik wou dat ik ook dat soort apparaten tot mijn beschikkingen zou hebben. Maar laat ik eerst maar eens beginnen met een ruimte waarin ik uberhaupt kan gaan modden (studentenkamer is gebleken niet de ideale locatie daarvoor te zijn )
Oops :/ dat had ik door alle drukte rond ons huis nog niet gelezen

Maar dat is wel erg goed nieuws!!!!!!

Ik heb ook jaren met een setje schroevendraaiers, een nepdremel en een figuurzaag gemod hoor en daar kun je net zo'n mooie zaken mee maken, maar langzaamaan groeit de collectie en worden bepaalde zaken daardoor wat minder tijdrovend/gemakkelijker.
Oud 30-12-2007, 20:04   #30 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Klinkt bekend Met simpel gereedschap gaat het wel, maar met ander gereedschap veel sneller/netter/makkelijker :P Ik heb ondertussen al een flinke kast vol met allerlei gereedschapskoffers
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.