| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #48 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 augustus 2007 Locatie: ruddervoorde
| Na lange tijd en veel denken en schoolwerk even een kort updateje met de hardware die er in komt DVD-speler: Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM processor: AMD Athlon 64 X2, 4200+, Socket AM2, Boxed geheugen: Kingston KVR800D2N5/1G, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 1 x harde schijf: Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II voeding: Zalman ZM500-HP, 500 Watt, Retail DVD-writer: Samsung DVD-Writer 20x Super-WriteMaster, Black moederbord: GigaByte GA-M68SM-S2,Retail fancontroller: AeroCool GATEWATCH 2 LCD,Zwart videokaart: PEAK GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16 watercooling: Innovatek Basic LC waterkoelingsset - Socket am2 ondertussen heb ik ook al een lcd op de kop kunnen tikken van 240*128 pixels en zijn er al plannen om te case te laten airbrushen achteraf. tot de volgende projectupdate greetz geerolfski |
| | |
| | #50 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Citaat:
Dan heb je precies hetzelfde als met een weerstand tenzij je er een terugkoppeling in maakt, maar dat gaat de gemiddelde casejunk boven de pet. Dan is aan elke led een weerstand solderen nog het snelste en eenvoudigste.
__________________ 0x0539 Elektronica Junk. | |
| | |
| | #51 (permalink) |
| Hey, hier zijn we dan weer met UPDATE 5 Om te beginnen heb ik het front afgewerkt. als eerste heb ik gedacht aan de fan controller en de DVD-drives. deze gaten heb ik eerst afgeteknd en uitgezaagd en daarna lekker bijgevijld. ![]() ![]() daarna was het de beurt aan de bevestiging van deze onderdelen. maar eerst een foto van de case zonder front. ![]() voor de bevestiging moest ik natuurljk eerst weer om staalplaat. ![]() ![]() daarna heb ik de gaten voor de power- en resetbutton geboord en gevijld. ![]() ![]() en daarna was het de beurt aan de fan die in de front moet komen. ![]() ![]() ![]() hier nog een foto van het totaalplaatje van het front. ![]() ![]() ![]() ![]() daarna was het de beurt aan de bevestiging van het front. dit doe ik met deze slotjes die je ook wel eens vind aan kistjes en dergelijke. ![]() ![]() en deze bevestig ik met deze zelftappende vijsjes. ![]() nu gaan we aan het verven. Ik heb in mijn garage een eigen spuitplaats geïmproviseerd (enkele lakens aan elkaar bevestigd ). eerst enkle shots van mijn beestje in de primer.![]() ![]() en dan eerst de binnenkant in het felrood zoals ik in een eerdere update vermeld had. ![]() ![]() ![]() ![]() daarna alles afgeplakt om de buitenkant zwart te spuiten. ![]() ![]() en nu aan het verven. ![]() ![]() ![]() ![]() bleek nu dat de verf niet echt mooi uitkwam met de spuitbussen (zwart). dus ben ik naar de winkel geweest om een zwarte pot trimetal verf. ![]() en ook bleek de rode verf af te bladderen. dus ook maar meteen een rode pot gehaald. Ik ben dan begonnen alle verf te verwijderen en te schuren. ![]() ![]() ![]() Om alles opnieuw te verven het ik dan maar ons compressortje uitgehaald. ![]() en het aflakpistool. ![]() ![]() opnieuw aan het verven. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en dan nu de hardware. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() hier zit er al een deel van de hardware in de case, en zit de case zelf ook terug in elkaar. ![]() ![]() ![]() hier alle hardware er in en gedeeltelijk gesleevd. ![]() en dit heb ik achteraf nog gemaakt om de CCFL's die in de kast hangen te kunnen bedienen. ![]() ![]() het is een bakje met de schakelaars in en ook als je goed kijkt een HDD-led ![]() en als laatste nog een totaalbeeldje met de plexi er aan die ik gisteren weest kopen ben ![]() ![]() ![]() en moest het je nog niet opgevallen zijn. ik heb geen case feet gebruikt maar wel van die bureau-wieltjes ![]() hopelijk hebben jullie genoten van deze update. normaal volgt nu nog 1 update als de WC er in komt want zoals je ziet is er in de bovenste case nogal wat plaats over. ![]() greetz geerolfski en tot update's |
| | |
| | #52 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Het kan liggen aan je camera, maar ik vind deze mod niet echt geslaagd. Die fancontroller dat plexi is gewoon lelijk in jouw case. CD-rom spelers zijn niet gestealth, kabels niet weggewerkt. Sorry :$
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #53 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Of je kijkt naar wat er wél gebeurd is ? Ik bedoel: móeten drives gestealth zijn ? Dat de kabels netter kunnen, mee eens ![]() Verder zie ik een enthousiaste modder die nog wel wat dingetjes aan zijn mod (en zijn modkunsten ?) kan fijnslijpen, maar je wilt mijn eerste mod ook niet zien ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #54 (permalink) |
| @BlackWhizz: Ik had eerder al mijn bedoelingen om de kabels nog netter weg te werken. en over die fancontroller, als je die in het echt bekijkt in mijn MOD dan is het gewoon zwart met daarvoor een dun laagje plexi dat totaal geen witte schijn heeft enzo. komt gewoon door de blits van de camera en eventueel de kwaliteit. Mijn excuses dat ik mij geen duurdere camera kan permitteren ![]() greetz Geerolfski en graag jullie verdere mening zo kan ik blijven verbeteren. ![]() |
| | |
| | #58 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 mei 2007
| Zeker niet mis, maar als je goed kijkt naar de laatste foto zie je toch dat er wat mankeert hier en daar, bijvoorbeeld in de linkerbovenhoek op het front, zie je ofwel plamuurresten ofwel zijn het krassen. Overigens oogt het wel wat saai, pics in het donker zouden welkom zijn . Zit er plexi in het bovenste gedeelte? Ik zie het namelijk niet echt, en ik zou dat bovenste gedeelte snel wat opvullen, met WC zoals je van plan was, want anders ziet het er wel wat dwaas uit, zo'n grote bovencase met niks in . Voor de rest heel nice, zeker voor de eerste keer. Mijn felicitaties . |
| | |
| | #59 (permalink) |
| @brammie65: In de bovenste case zit wel degelijk plexiglas en dat van die krassen op het front is idd zo, dat moet nog wat bijgeschilderd worden. in de bovencase zal voorlopig nog iets anders komen, ik weet alleen nog niet wat. indien ideeën laat maar weten. ik zal dan als ik de software heb eens foto's tonen van wat pics in het donker met de lichjes aan ![]() greetz geerolfski |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CM] Black Cube² & Diamond Black | ghazukh | Casemod Junkies | 12 | 17-04-2006 17:30 |
| Sunbeam Evil Eye | TreboR | Frontpage Discussie Forum | 14 | 12-01-2005 21:40 |
| CoolDrives in black | defecto | Frontpage Discussie Forum | 3 | 6-12-2004 14:36 |
| [CiP] Black Box | squid | Casemod Junkies | 41 | 12-12-2003 12:46 |
| Evil Car converter from hell (HELP!!) | Freakazoid | Elektronica Junkies | 5 | 12-07-2003 07:16 |