| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #31 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Dingen in serie plaatsen is een heel rekenwerk als je dat niet gewend bent, en ik vind het persoonlijk minder netjes / fijn dan parralel. En weerstandjes zijn écht goed af te werken hoor! Dat krijgen jullie in mijn CiP wel te zien als ik daar weer vorderingen maak.
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 september 2007
| vind ik persoonlijk bullshit.. als een ledje 1,5 volt is, en je hebt een voeding van 12v. 12 : 1,5 = 8 nou 8 ledjes achter elkaar aansluiten en nergens last van hebben. weerstandje berekenen is zelfs nog moeilijker !! 12 - 1,5 = 10,5 10,5 : 0,02 = 500 zoveel ohm. btw...wat is er moeilijk aan om de + van een led door te verbinden naar een andere led - ??? ![]() |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Op deze manier gaan je ledjes doorfikken... Puur omdat je leds maar 20mA mogen hebben... Als je op deze schakeling spanning gaat zetten, gaat er door de leds een veel grotere stroom lopen dan dat eigenlijk de bedoeling is... Als je echt in serie wilt werken moet je schakelingen maken van 6 leds met een bijbehorende weerstand. Maar heb beste en meest betrouwebare is toch echt parallel, ieder een aparte weerstand. En dat is goed weg te werken!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Citaat:
Maar ik had ze toch in serie gezet. Over de hele schakeling blijft Ampere toch gelijk. Spannings verschil is ook niet echt een probleem. | |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Citaat:
| |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Omdat leds theoretisch een hele lage weerstand hebben moet er altijd een weerstand geplaatst worden. Bzzzzt berekend hierboven dat hij 8 leds in serie kan aansluiten, maar daarna berekent hij de weerstand voor het gebruik van 1 led. Dat lijkt me niet zo handig Gebruik dus gewoon 1 weerstand per led. Dit onderwerp is al zo vaak langsgekomen, hier en op GoT, en bijna altijd zijn het jonge mensen die eigenwijs blijven door ze in serie aan te sluiten, terwijl iedereen het ze afraadt ![]()
__________________ Benieuwd wat dat ding in mijn avatar is? CiP > Phase 2 Casemodding CiP > Cubeleon |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Mensen die dingen roepen die ze zelf eigenlijk niet begrijpen, dat vind ik persoonlijk bullshit ![]() | |
| | |
| | #39 (permalink) |
| dan gooi je er nog een FET in serie voor stroom begrenzing. Bespaart hoop geklooit met al die weerstandjes. Dan heb je precies hetzelfde als met een weerstand tenzij je er een terugkoppeling in maakt, maar dat gaat de gemiddelde casejunk boven de pet. Laatst gewijzigd door Gizmo : 17-02-2008 om 21:50. |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
En nu weer ontopic, dit is uiteindelijk een CiP-worklog. Als je verder wil discussieren over het in serie zetten van LED's open je daar maar een nieuw topic over. | |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 augustus 2007 Locatie: ruddervoorde
| hey allemaal, ik ben terug om even jullie mening te vragen. Ik ben aan het overwegen een nieuw sidepanel te maken voor mijn case. Nu heb ik al enkele voorbeelden hoe dit er uit zal komen te zien. graag jullie mening of aanpassing. ![]() ![]() greetz geerolfski |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| Citaat:
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" | |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 augustus 2007 Locatie: ruddervoorde
| Hey allemaal, hier ben ik dan eindelijk met UPDATE 4. Deze update gaat over het nieuwe sidepanel waar ik jullie mening over gevraagd heb. Eerst ben ik 's avonds om 6 uur naar de winkel gereden achter staalplaat en dan... aan het werk. ![]() op deze afbeelding heb ik eerst een plan getekend op ware grote. ![]() Hier heb ik afgetekend op de staalplaat zelf. en de eerste zaagsnede met de slijpschijf gegeven. ![]() en de tweede zaagsnee. ![]() Hier is dan het eerste stuk er uit. ![]() En hier dan alweer het tweede. ![]() Het vijlwerk bij het eerste stuk. ![]() en dan het eindresultaat en verschil tissen sidepanel 1 en 2. ![]() En het resultaat op de case. Dan heb ik ook nog de ene rand geplooid. en de bevestiging wordt een surprise. ik hoop dat ik jullie heb mogen boeien met deze update. graag jullie mening. greetz geerolfski |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CM] Black Cube² & Diamond Black | ghazukh | Casemod Junkies | 12 | 17-04-2006 17:30 |
| Sunbeam Evil Eye | TreboR | Frontpage Discussie Forum | 14 | 12-01-2005 21:40 |
| CoolDrives in black | defecto | Frontpage Discussie Forum | 3 | 6-12-2004 14:36 |
| [CiP] Black Box | squid | Casemod Junkies | 41 | 12-12-2003 12:46 |
| Evil Car converter from hell (HELP!!) | Freakazoid | Elektronica Junkies | 5 | 12-07-2003 07:16 |