| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| ![]() Na een paar maanden wachten op de nieuwe Cooler Master case, heb ik hem dan eindelijk gekregen. Ik ben persoonlijk op bezoek gegaan bij Cooler Masters Europese vestiging in Venlo. Ik had mazzel, want het was de enige Cosmos die niet gereserveerd was voor winkels of distributeurs. Dit zal een snelle mod worden, want ik wil hem afhebben voor de Benelux Casemod League van 23 tot 25 november. Sponsors zijn Cooler Master en A.C. Ryan. ![]() Het thema voor de mod is StarCraft II welke in 2008 uit zal komen. Meer specifiek zal de mod in de stijl van Protoss zijn, een van de partijen in de game. Veel van mijn inspiratie komt uit deze afbeelding: ![]() Ik ben begonnen met het strippen van de case tot op het frame. ![]() Vanmiddag had ik wat tijd om verf te halen bij de lokale auto tuning zaak. Ik heb Motip #43250 (geel/zand) en #44925 (blauw) uitgekozen als hoofdkleuren voor de mod. Ik begon met een grondlaag. ![]() Gevolgd door drie lagen geel. ![]() Even een snelle mockup om te zien hoe het staat. De onderdelen moeten nog gelakt worden. ![]() Dat was het voor nu, morgen meer. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Eindelijk, de eerste update. Ik wilde eigenlijk dinsdag al een update plaatsen omdat ik die dag vrij was, maar uiteindelijk heb ik toen niets gedaan dat echt interessant is om te plaatsen (voornamelijk schoonmaken en demontage). Ik heb het raam gezaagd in het linker sidepanel met mijn figuurzaag machine. ![]() Daarna was het een kwestie van vijlen en schuren. Dit was nog aardig wat werk omdat de sidepanels 2mm dik zijn. ![]() ![]() Vandaag heb ik het frame gespoten. Eerst de grondlaag. ![]() Voor wie geïnteresseerd is, een foto van mijn werkplek. ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| Da's pas een opgeruimde werkplek. Zeker een aparte kleur dat geel, ben benieuwd naar de volgende update! ![]()
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Onstwedde
| Spuit je het frame zonder het te demonteren & schuren, of heb je dat wel gedaan en het voor de foto weer ff in elkaar gedraaid? Verder ziet het er goed uit. Origineel thema, originele kleurstelling en verhouding in een window welke je niet vaak ziet. Bijna een soort breedbeeld window. ![]()
__________________ .:Carpe Noctem:. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Ik heb het frame gespoten zoals het op de foto te zien is. Het frame is met speciale platte popnagels in elkaar gezet. Ik heb daar bewust niks aan gedaan omdat ik deze popnagels niet kan vervangen en niet het risico wil lopen dat het straks niet meer in elkaar past omdat ik er andere popnagels in heb gezet. Kleine update, het frame is nu metallic blauw/paars: ![]() |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2003 Locatie: Brunssum
| Ga je nu die case in de kleuren spuiten van je Starcraft plaatje ? ![]() en wat nog meer? Die dome erop maken? of het geheel airbrushen ?
__________________ -= http://www.casemodz.nl =- |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Het wordt geen kopie van die afbeelding ofzo, ik haal er puur wat inspiratie vandaan. Ik heb ook gekeken naar de screenshots van SC2. Een dome ga ik niet aan beginnen maar de honingraat structuur zal zeker nog terug komen in de mod. De 'beam' zal ook in de mod verwerkt worden, door middel van een buisje liquid neon. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Hardware geïnstalleerd... ![]() Het grootste deel van de onderdelen heb ik nu gemonteerd. Veel moet echter nog gelakt worden. ![]() Het plan voor het raam: hexx mesh ![]() Ook nog leuk om even op te merken, de laatste fotos zijn geschoten met mijn nieuwe camera, een Panasonic Lumix DMC-FZ8. Deze vervangt mijn 4 jaar oude 5mp Olympus camera met slechts 3x optische zoom. ![]() Hier is mijn idee om de liquid neon mooi in de mod te verwerken. Ik wil covers maken om de uiteinden van de buis te bedekken. Ze zullen geel gespoten worden. ![]() |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Ik vind die afdekdopjes voor de liquid neon wel wat, dat soort kleine dingetjes maken het voor mij erg interessant ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Ik dacht eerst dat je de 4 buizen wou coverenl. Ik dacht WTF. maar je wilt die lelijke neon uiteinden coveren .
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL |
| | |