Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 13-03-2008, 08:28   #46 (permalink)

tikkietegek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brinkdinges Bekijk bericht
Tikkietegek snapt geloof ik gewoon niet wat de bedoeling was. De slangen lopen sowieso al door de kast, om van en naar de koelblokjes te gaan. Het ideetje van de plexi buis was alleen maar om de kromming van de slang weg te krijgen, dat heeft niks met de koeling te maken! Als de afmetingen van de buizen meezitten, zit de slang strak tegen het plexi aan en zit er geen lucht tussen. Dat zou het mooiste zijn.
Ik had inderdaad het idee dat die slangen voor de koeling van de hdd's waren. Maar het leek mij lastig om daarmee nog enig koeleffect te behalen, vandaar mijn tekeningen om te illustreren waarom ik dacht dat het niet zou werken. Toen besloten was dat het in de geschetste situatie niet ging koelen had ik een idee waarmee het misschien wel ging koelen, door de buitenste buis te perforeren (wat dus ook niet werkt ).

Maar het idee om het water op die manier door de kast te transporteren lijkt me een cool plan!
Oud 13-03-2008, 11:34   #47 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Kijk ik drie dagen niet hier, gelijk een pagina er bij

@ tikkietegek
De slangen zijn er voor om het water tussen de pomp, koelblokjes en radiator te verplaatsen. De koeling van het water vind plaats in de radiator die voorin de kast komt. De drie ventilatoren die hier op komen en door de voorkant naar buiten blazen zorgen gelijk voor een luchtstroom in de kast voor de overige niet watergekoelde onderdelen.

Om het alvast te verklappen, er komt geen buis in. Wel een ander kleurtje plexi om de kromming er uit te krijgen maar dat zien jullie bij de volgende update.
Wolff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2008, 20:44   #48 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

Update 6. Naja eigenlijk meer een vervolg op de vorige.
Daar was ik gebleven bij een in schilderstape ingepakt hdd rekje waarbij de slang iets doorboog. Hiernaast zat ik te denken om wat extra's toe te voegen aan het rek dus dat kon mooi samen. Uit groen plexi heb ik vervolgens een paar vormen gehaald.

Eerst had ik er vier gemaakt, twee per helft.

Maar toen ik met drie op één helft probeerde was dat nog mooier en heb ik er twee bijgemaakt. Ze zitten om de alu buisjes heen geschoven.

Omdat Het toch een beetje het zelfde werd als de andere vormen van het rek heb ik het veranderd hierin. Voordeel is ook dat ze hierdoor 'los' komen van de grond waardoor er beter een rooster onder kan voor aanvoer van verse lucht.

Hiermee was het hdd rekje kompleet (voor nu iig ) en kon ik bezig met het afwerken van de randen. Deze waren al in de juiste vorm gevijld maar ik wilde ze graag doorzichtig hebben net als bij het rooster bovenin. Na droogschuren met korrel 100 was nat schuren met korrel 600 aan de beurt. Om de randen weer doorschijnend te maken was de laatste handeling het polijsten. Voor mijn kolomboor had ik ook een polijstsetje gekocht om het me wat makkelijker te maken. Voor de randjes in plexi en de gaten heb ik een dremel met klein polijstwieltje gebruikt. Genoeg geleuterd, tijd voor de foto's.

Persoonlijk ben ik er erg blij mee. Het was zo mooi om al de tape er af te halen en de laatste afwerking te doen en vervolgens alles in elkaar te schroeven. Wat nog rest voor het rekje is een bevestiging aan de bodem. Ik zit te denken om van groen plexi een hoekje te maken om aan beide kanten te bevestigen.
Oud 21-03-2008, 20:55   #49 (permalink)

Standaard

Ziet er mooi uit. je denk ook echt aan de afwerking
succes met je mod verder

Groet Genetic
Genetic25003 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2008, 21:11   #50 (permalink)

Standaard

omg Dat rekje is echt super mooi. Maar ik vindt niet dat het kleur van de case (binnenkant) past bij uw rekje. Anders ziet het er echt super uit.
realiks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2008, 21:22   #51 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

*graaft zijn kaak uit de vloer, Echt top als je zo door gaat vallen er nog mensen vlouw die mooie beelden niet aan kunnen .
Oud 21-03-2008, 21:27   #52 (permalink)

Standaard

Ziet der bruut uit man Gl dermee
Desert Fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2008, 23:18   #53 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Dat ziet er echt wel heel erg vet uit, die kleur combo's gaat nog leuk worden Ik geloof dat het al eerder is genoemd, maar het heeft wel wat weg van "Building Better Worlds" by E.E.L. Ambiense Die heeft ook ongeveer zo'n kleuren schema
Oud 22-03-2008, 08:44   #54 (permalink)

kiilllleer's schermafbeelding

Standaard

eey man idd heel erg vette drivebay mod

Maar 1 vraagje waarvoor dient die buis gaat daar lucht doorheen geblazen worden of wat?

Grz
kiilllleer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2008, 09:33   #55 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiilllleer Bekijk bericht
eey man idd heel erg vette drivebay mod

Maar 1 vraagje waarvoor dient die buis gaat daar lucht doorheen geblazen worden of wat?

Grz
Er gaat water door heen.
Sebbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2008, 09:43   #56 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Wat een enorm goed ontwerp.

*Drukt kaak weer vast*
Oud 22-03-2008, 10:14   #57 (permalink)

Standaard

Wow om maar even naar het engels over te stappen
ik vind het echt een work of art
Heb me hiervoor toch maar ff speciaal geregistreerd echt fantastisch gewoon
Thieme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2008, 19:42   #58 (permalink)

Wolff's schermafbeelding

Standaard

thanx voor alle jawdrops
Ik was wel van plan om deze afwerking vast te houden, ik zie het zelf graag zo mooi. Het kost alles bij elkaar wel veel tijd dus deze zal wel een jaar+ gaan duren.
building better worlds ken ik ook. Sommige kleuren komen wel overeen maar ik wilde het wel een stuk rustiger houden. Alleen accenten zoals dit hd rek wordt zo kleurrijk. De basis wordt gebrushed alu zoals de plaat onderop en om het moederbord heen. Ik heb nog helder rood en blauw staan maar ik twijfel of ik dit ga gebruiken. Opzich zijn het mooie kleuren maar of het gaat passen.
Die slang is inderdaad voor de waterkoeling. Er zullen vier slangen onder de hd's doorgaan.
Oud 22-03-2008, 21:06   #59 (permalink)

Attila's schermafbeelding

Standaard

Ik kreeg in duitsland een laptop in handen () bekeek even alle ongelezen topics, en toen ik dit opende dacht ik: WOOOW, MASTERLIJK!

Echt ga zo door, en als je er lang over doet is het meestal alleen maar beter.

[CIP]Linuxization
Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2008, 20:59   #60 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Dat is een hele mooie toevoeging aan het geheel De slang heeft ook geen mogelijkheid om te buigen, dus dat gaat goed werken. Een jaar+ is geen probleem, ik vind het proces naar het eindresultaat ook veel leuker om te lezen. 2,5 jaar is echter wel weer lang
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.