| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 juni 2005
| [CIP] Razerhead! - By TheVirus2002 Ik denk, ik laat jullie ook even meegenieten van mijn nieuwste casemod! 04/10/2007 Ik Was gister in een creatieve bui, nadat ik via mijn werk gratis hardware heb gekregen. Daarom besloot ik om weer eens te beginnen met een casemod, en deze dus wel af te maken. Het is eigenlijk niet eens een casemod, omdat ik zelf een nieuwe kastopbouw, in de vorm van een mini-pc. Dit is de hardware die ik gratis kreeg: - Pentium 3 866Mhz 2x (waarvan 1 gebruikt gaat worden, maar die andere dient als backup proc.) - Intel Moederbord S370 (komt uit een Compaq Deskpr 2x (net zoals de proc. dient deze ook als backup.)- 128MB SD-RAM 133 (plaats zelf nog eens 128mb bij, zodat er tenminste normaal Windows XP SP2 of Windows XP Lite op kan draaien.) - Extra korte IDE 133 cable (er komt slechts 1 HD in, verder niks.) - 230 Watt Compaq voeding (Slimline, en heeft genoeg power om een cpu, moederbord, en HD aan te drijven.) - Overige kleinigheden: NIC 10/100mbits Low-Profile, CPU cooler Copper, Backplate Compaq Deskpro & Fangrill Wat ik hierbij gehaald heb: - 70x140cm Sky (nepleer, omde de kast te bekleden.) Wat gaat er nog gekocht worden: - 1x CCFL 10CM Orange - 1x Plexiglas UV Orange 30x30CM - MDF 12MM, wat per onderdeel bekleed gaat worden met Sky Hieronder vast een foto van de hardware en de Sky: ![]() 05/10/2007 hieronder een foto van 2 zijkanten, die op maat zijn gemaakt door mij: ![]() Daarna nog meer aan eht zagen geweest, en ik moet zeggen dat het vrij goed gelukt is. er zitten nu bij sommige kanten nog overlappingkjes, maar daar zie je na het bekleden niks meer van. Foto van het bovenaanzicht, en hoe de hardware erin komt te hangen/liggen. Alleen de HD krijgt nog een ander plekje waarschijnlijk. ![]() Dit is de achterkant geworden, wat ik vrij netjes vind. het enige wat je ziet, zijn de aansluitingen, en rechts een vierkant gat, waar de netwerkkaart verborgen zit. ![]() En het uiteindelijke resultaat totnogtoe! Ziet er zo netjes uit, heb er nu al zin in om zaterdag het Sky erop te plakken/tacken. Aan de linkerzijkant zit de aansluiting van de voedingskabel, dit kon niet anders omdat ik met beperkte ruime zit. Ik vind het niet eens irritant/lelijk. ![]() 06/10/2007 Ik ben aan het tekenen en knippen gegaan, hieronder een foto van hoe dit in zijn werk ging: ![]() Hier is het plankje bekleed, is netjes gelukt, alleen bij de hoeken zit je altijd met wat vouwen maar het is niet storend verders: ![]() Het plankje voor de gein even bovenop het andere spul gelegd, en begint nu toch wel mooi te lijken: ![]() 09/10/2007 Bovenplaat kapot gemaakt door de gatenboor, die niet helemaal meer recht was :P nieuwe bbovenplaat op maat laten zagen en de nieuwe plaat dus helemaal uitgetekend, hoe ik het nou wilde hebben: ![]() Daarna uitgezaagd, wat ook een hels karwei bleek te zijn :P ![]() Dus, de foto's van eht geheel zijn nog even uitgesteld. wel heb ik de fangrill gemonteerd, en dat maakt het geheel toch wel af 10/10/2007 Het noodlot slaat toe, 1 van de stroomtoevoer pinnetjes van de HD afgebroken. Die HD kan dus de kliko in. Toch nog wel met de kast beziggeweest: De bovenkant gelijmd, en even strak gespannen dmv een paar ptt rekkers ![]() ![]() Even de bovenplaat eropgelegd, om te kijken hoe het leek. ![]() Daarna de gehele bovenkant afgewerkt, zodat het 1 geheeld werd: ![]() 11/10/2007 Een meevallertje, en 160GB HD op de kop kunnen tikken voor een "zeer" zachte prijs. Wordt z.s.m verstuurd zodat ik verder kan. En weer bezig geweest, en nu een heel eind opgeschoten. Dit is zoals het nu is, en dus ook zoals die af is: Van bovenaf genomen: ![]() En vanaf de zijkant: ![]() 12/10/2007 Weer een gigantische tegenvaller; mijn voeding heeft het begeven. Normaal gesprokenw as dit niet een groot probleem, want heb der hier genoeg liggen. Alleen de case is dus helemaal op maat gemaakt, dus ook qua ruimte voor de slimline Aopen voeding. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte, of ik er nog 1 kan vinden! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 mei 2006 Locatie: Groningen
| Mooi klein kastje. Het groene licht en vorm waar het uit komt spreekt mij wel aan. Ben benieuwd hoe de kast er uitziet als deze geheel bekleed is. Balan dat je voeding er mee op is gehouden. Misschien kun je een gewone voeding nemen en daar de behuizing om weghalen zodat het wat kleiner wordt en misschien wel past. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 juni 2005
| ik had idd al een aanbod gekregen van iemand met dezelfde voeding als op de 2de foto, maar dan zit ik met het gat voor de fan, aangezien deze in de voeding gemonteerd zit/moet worden. toch in ieder geval bedankt, voor het meezoeken ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2003 Locatie: Brunssum
| Balen van die voeding, hoop dat je het snel gefixt krijgt.
__________________ -= http://www.casemodz.nl =- |
| | |