| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 April 2007 Locatie: Limburg, België
| Hallo beste modders. De naam is Tomcatt aka Tom en ik ben 16 Ik ben nu begonnen aan mijn eerste echte mod, de vorige was vooral om technieken wat onder de knie te krijgen en ook niet goed gelukt vond ik van mezelf. Ik maak deze case omdat ik meedoe met een Casemodwedstrijd van 9Lives.be en Casemodproject.be Zie ook mijn eigen forum voor de laatste nieuwe updates en details… Alle foto’s hebben een pixel breedte van 640x480 Het idee Het idee is er gekomen na een hele tijd na te denken en te kijken wat leuk en doenbaar is. Natuurlijk heb ik weer voor het onmogelijke gekozen maar je moet de lat hoog leggen eh .Er zijn er misschien die de E3 kennen, een grote gamebeurs en daar hebben ze dit jaar killzone 2 voorgesteld voor de PS3… En zo begon het idee vorm te krijgen…. De naam van de CM “ Helghan “ Hieronder zie je de worklog Mede dank aan IT-Service, AC Ryan, Arctic Cooling & samenkopen.net voor hun schitterende producten ![]() ![]() Een Tijdje geleden al heb ik de sketches gemaakt. Ik ga niet teveel uitleggen. Foto’s zeggen meer dan woorden: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De foto’s van het killzone thema zelf. ![]() ![]() ![]() Dat is het ongeveer. UPDATE 2: Testing, 123 test, test … Aangezien ik een ingewikkelde structuur heb gekozen moet ik het ook zien op te lossen. Daarom ga ik eerst wat testen wat ik kan doen en wat niet. Voor de zuilen langs de case zal ik een houder vanboven en vanonder maken. Maar ik moet opletten dat ik mijn zijkant er nog af kan doen. Om te beginnen heb ik een zijkant genomen van een oude case. ![]() Een deel van de houder gemaakt: ![]() Vastgezet op de zijkant ![]() Dan de zuilen gemaakt: ![]() ![]() Mooi afwerken met schuurband en vijl: ![]() ![]() UPDATE 3: Het wapen Nu weer iets anders, bovenop de case zal een wapen komen te liggen. Hieronder ga ik 2x 120mm Fans maken. Velen zullen nu denken dat het onmogelijk en dat denk ik ook, toch moet ik er een oplossing op vinden. Er is net genoeg plaats voor de lucht om te ontsnappen rond het wapen. Eerst heb ik dus weer een andere top genomen van een andere case om afmetingen te maken. Dan dus foto’s gezocht van het Helghast wapen. Dit wapen zal eigenlijk niets kosten aangezien het volledig gemaakt is van afvalhout. (het lijkt misschien niet zo maar het zijn allemaal kleine stukjes aan elkaar gelijmd… Eerst op A3 blad getekend en uitgesneden: ![]() Op 3mm mdf ![]() Dan op de testcase gelegd: ![]() ![]() Nu komt er 3D bij te kijken… Op een website heb ik enkele foto’s gedownload om zo een beter overzicht te krijgen over de vorm van het wapen. Aangezien het bovenop de case zal komen liggen het duidelijk zichtbaar zijn dus zal ik het ook goed moeten afwerken. Het wapen is volledig gemaakt van overschot – hout, oftewel afvalhout. Het meeste heb ik dan mooi glad en zuiver geschuurd. ![]() Dan ben ik begonnen met figuurzagen: (kleine stukjes dus … ) Het magazijn is van ander afvalhout dat ik heb rond- gevijld en –geschuurd . ![]() De loop van het wapen wordt uiteindelijk nog wat anders: ![]() ![]() Vizierloop of hoe je het ook noemt wat bijgewerkt: ![]() ![]() Nog wat anders dan … ![]() ![]() rechtvijlen ![]() ![]() ![]() Tot zover… UPDATE 4: de ammobox Voor de Fans heb ik een speciaal doosje gemaakt, het is de bedoeling dat het er uitgaat zien als een munitiebox / ammobox. Er komen dan schakelaars in om de Fans te switchen van 5V naar 12V en andersom. De schakelaars zijn aangekomen en ik heb dus de wanden gemaakt van de ammobox. De zijwanden zijn schuin gezaagd zodat het net lijkt dat er een deel van in “in” de case zit. ![]() Plaatje gemaakt voor de schakelaars op te zetten: ![]() ![]() Tegen elkaar: ![]() Onderkant: ![]() Geplakt: ![]() Langs het onafgewerkte wapen: ![]() UPDATE 5: De case is aangekomen De dag nadat de LEDjes zijn aangekomen is de Case en toebehoren ook aangekomen. ![]() Wat zat erin … :-) ![]() De case ziet er wat goedkoop uit en dat is hij ook. Er zit een kleine bluts in maar die heb ik er gewoon even uitgeklopt. Enkele popnagels eruit geklopt en de zijkanten eraf genomen.![]() Dan wat oude hardware erin gezet. Deze hardware is van mijn eerste mod. Ik plaats deze hardware erin om jullie een idee te geven en om het mij gemakkelijk te maken ivm afmetingen. Nu zie ik dat de CD-schrijver te groot is , of de case wat te klein… Hij raakt namelijk aan mijn mobo. Problemen zijn er om op te lossen, dus ! heb ik de voorkant gesloopt van de CD-drive. Hier wordt nog een oplossing voor gevonden… uiteindelijk zal het wel passen eens de voorkant ertegen komt: ![]() Het frontje dat normaal vanboven zit vind ik mooi en zou ik willen gebruiken… maar dan past de drive niet meer dus hier wordt (zoals ik al had gezegd) een oplossing voor gevonden. ![]() Dan de bodem maken. Nog ergens een stuk MDF achterin gevonden. Goed voor de bodem te maken waar de case op komt. Zagen : ![]() ![]() De pootjes ga ik verzinken in de plaat zodat de afmetingen terug kloppen. Eerst een grote boor gebruikt, nadien een kleinere voor de moeskes van de poten. ![]() ![]() Tot hier _ Bij deze foto krijg je een idee waar het wapen komt te liggen: ![]() Greetz Tomcatt ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 February 2007 Locatie: Middelburg
| Ziet er leuk uit zo een wit vierkantje met figuurtjes er in :P naja ik kan je sketch wel zien en dat ziet er veelbelovend uit, suc6 ![]()
__________________ C2D E6300|Abit IB9|3gb OCZ Reaper hpc editie|XFX 9800gt VF-900|X-FI Extreme Audio pci-E|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 March 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Wicked man! Ik hoop dat je dat wapen nog een beetje mooi gaat uitwerken. ![]()
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 April 2005 Locatie: Hengelo
| Citaat:
Het idee vind ik goed, ik volg dit topic ![]()
__________________ Mijn nieuwe huis is Bouweenpc.nl en iedereen mag langskomen! | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| yo, na een tijdje proberen is het me toch niet gelukt om foto's te plaatsen op deze site ... (onder de 500px) Maar, dat wil niet zeggen dat ik heb stilgezeten. Ik heb een filmpje gemaakt die een samenvatting geeft van hoever dat ik momenteel ben met mijn project. Filmpje is hier te bekijken: <object><param></param><param></param><embed></embed></object> http://www.youtube.com/watch?v=-47duqbq3I8 reacties zijn welkom natuurlijk :P (en ... ik zal blijven proberen foto's te uploaden hier ) |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 May 2007 Locatie: Oss
| Mijn vrienden hier achter me keken mee toen ik op casejunkies op mijn school aan het kijken en vroegen zich af. Wat voor een kast ben je aan eht modden? Konden hetr nergens vinden met 6 man. We doen ICT, en waren graag benieuwd. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| het is een zeer goedkope kast: namelijk MS-Tech lc-182. Dit is de kast die It-service, de sponsor ons aanbood omdat de wedstrijd bepaald om met zo weinig mogelijk geld de mooiste kast te maken. http://www.ms-tech.de//en/produkte/g...82/index.shtml ![]() De ontwerpfoto's staan in de eerste post denk ik. (ps: toevallig doe ik ook ICT maar ze zijn niet zo geintresseerd als bij u precies :P ) |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 May 2007 Locatie: Oss
| Hier wel maar bedankt kan ik ze het vertellen op msn nja en ze kijken ook welles op de site. En ben geen u ben 16 . In de andere ict klas is iemand ook bezig met een thermaltake mod zoalsa mij. (blue dragon ). maar nog bedankt en ga zo door ziet er mooi uit ben ook fan van die game heelemaal uitgespeeld op de playstaion 2 ![]() |
| | |
| | #12 (permalink) |
| hallo beste modders ![]() HEt is al even geleden dat ik nog een update heb gemaakt over mijn case. redenen: foto's plaatsen op CJs had een vereiste dat ik elke foto apart moest resizen en uploaden ... En Tussen kerstmis en pasen heb ik even moddingpauze genomen. Dus nu Back To Business ![]() Ik denk dat we hier waren geëindigd in de video (posts hierboven) ![]() Ik merk ook dat ik de kerstspecial hier ben vergeten. Dit is ook een klein filmpje van foto's YouTube - casemod helghan kerstspecial _ Ik heb toch heel wat vorderingen kunnen maken sinds Pasen ... Sommige hardware komt er vast in te zitten. Dus die maakt deel uit van de case. Zoals een voeding : 500W met een 140mm koeler (zonder licht) ![]() Vervolgens heb ik de zijkant afgewerkt (de rechtse zijkant) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vervolgens ben ik aan de achterkant van de case begonnen ![]() Eerst heb ik een plaatje gezaagd, ![]() Vervolgens gat voor de 80mm koeler gemaakt. ![]() En daarna de plaats gemaakt voor de aansluitingen: ![]() Zoals je ziet steekt de voeding uit. Dit komt aangezien er bovenop 2x 120mm fans zijn en de case wat klein is. (ofwel heb ik gewoon teveel ideeën )Weer iets gemaakt voor de afwerking van die voeding dan: ![]() Verder heb ik nog enkele koelingsgaten gemaakt en nog wat verder afgewerkt. Het resultaat ziet er dan zo uit: (denk de plakband weg eh )![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 March 2008 Locatie: Huizen , N-H
| Ik heb er geen woorden voor GEWELDIG MOOI ECHT ME mond valt er echt van open echt netjes gemaakt !!!!!!!! Wauwzez ik ga ook nog eens zo soort case maken ziet er ook wel mooi en netjes uit en gewoon op een gebouw ofzow? ik zag er als eerste een soort fabriek in maar daarna zag ik dat het over killzone ging echt netjes gedaan probeer ons zo uptodate te houden aub Thanks Echt mooi....... |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Het ontwerp is hiervan: Killzone 2 art design, eerste foto's van het spel http://img263.imageshack.us/img263/4...2gc0714ey7.jpg Bedankt voor de reactie, alle reacties en kritiek zijn welkom natuurlijk ![]() Laatst gewijzigd door Tomcatt : 1-06-2008 om 13:26. |
| | |