Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 21-09-2007, 20:51   #1 (permalink)

Standaard [CIP] ToTally TwisTeD

Ik ben begonnen aan mijn casemod, het is mijn eerste en ik wil het meteen goed proberen te doen. Mijn broer had mijn ontwerp al in autocad gezett( er is iets mis gegaan met het renderen, daarom de rare grijze stukken):

Dit zijn betere afbeeldingen: (niet gerenderd)
FRONT:

ZIJKANT:

Ontwerp is hierbij dan ook gepatenteerd

Ik wou eens iets anders hebben dan al dat plastic en aluminium en mdf. Dus heb ik voor mooi dennehout gekozen:razz: heel de computer gaat daaruit gebouwd worden(de kast toch) en ik maak ook een heel buizensysteem (niet alleen voor de koeling maar ook voor het uitzicht).
Ik ben dus naar de winkel gelopen en meteen enkele planken gekocht:
En beginnen zagen:
Voor en achterkant met gaten voor buizen(man heb ik daar lang aan gewerkt), en dat ding in het midden is om de buizen in te klemmen en de fans te verstoppen:

Dit zijn de buizen die ik ga gebruiken, in de dikste komt de radiator voor waterkoeling, de middelste is plooibaar en uitrekbaar (tot 3m!) dus die zal net als de doorzichtige gebruikt worden voor de koeling (buizensysteem):

De werkbank:

Een plaat waar alles uit ontstaat:

De 4 dikke latjes zijn voor de stevigheid(1in elke hoek) en de dunne zullen de zijkanten bedekken (zie autocad afbeelding, er komen er dus nog veel bij):

Deze plankjes komen in het midden van de zijkant en daarop komt nog een metalen plaatje waarin de naam en logo wordt gegraveerd:

Het logo:

De fans die ik ga gebruiken ( of toch niet allemaal):

Isolatiemateriaal wat ik mss in de computer ga gebruiken:

Ik koop de hardware naargelang ik ze nodig heb voor de computer om geen oude dingen te hebben wanneer het af is, en om de laagste prijs te hebben. De computer gaat watergekoeld worden en later mss phase change, daarom is de kast ook redelijk ruim (ongeveer76x69x25).

En als laatste dan maar de computer waar ik nu mee werk, hij werd iets te warm en te luidruchtig, dus dan maar doorgezaagd en er een extra koelblok opgezet en hij gaat nog steeds dicht:
Mishter_Jingles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-09-2007, 20:58   #2 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

Ziet er goed uit.
maar je plaatjes zijn wel te groot die moeten dus 500pix worden
voor de rest. ga zo door
Oud 21-09-2007, 21:38   #3 (permalink)

Standaard

Het idee ziet er interesant uit, volgens mij is dit behoorlijk uniek.

Die laptop mod, geniaal gewoon, wat is het verschil in temps ongeveer ?
Oud 22-09-2007, 10:10   #4 (permalink)

Standaard

Het maakt een 5 a 6 graden verschil, maar het is vooral het geluid dat drastisch is verminderd, de fan staat bijna de helft van de tijd niet aan, tegenover vroeger, toen draaide hij zo goed als altijd.
Oud 22-09-2007, 13:06   #5 (permalink)

Standaard

Zeer geil ontwerp! Het deed me op een of andere manier meteen denken aan een of ander alien-apparaat. :P
Succes!
Oud 22-09-2007, 16:14   #6 (permalink)

Standaard UPDATE 1

Hierbij de eerste UPDATE.
Eerst eens een totaalbeeld van de computer tot nu toe, zodat iedereen zich er beter een beeld van kan vormen (nog niets staat vast aan elkaar):

En nog eentje:

Ik heb de houders voor de buizen gemaakt, verstevigd met een ijzeren band en het ziet er zo ook beter uit vind ik. Hier heb ik wel geen aparte foto van, ze zijn wel te zijn op de totaalfoto's.

Ik ben ook begonnen aan de uitneembare zijkant, het waren veel latjes die ik moest zagen en plaatsen, maar ik ben er uiteindelijk toch geraakt. Ik vind het toch wel een mooi resultaat:

De ijzeren band dient hier niet voor versteviging of uitzicht, maar in de kast komen magneten die het zijpaneel moeten vasthouden, zodat je het er makkelijk in kunt zetten en uit kunt halen:

Dat was het dan voor deze keer.
Oud 22-09-2007, 16:26   #7 (permalink)

Standaard

Ziet er leuk uit Alleen moet je je pics even resizen, hier mogen je pics max. 500x500PX zijn.
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-09-2007, 16:31   #8 (permalink)

Standaard

en is er een snelle manier om die te resizen? of moet ik die opnieuw gaan uploaden? Ik zie dat het forum de pics al automatisch resized, mag ik dat dan zo laten of moet ik dat veranderen?
Oud 22-09-2007, 16:33   #9 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

Nop gewoon ff verandere met dit:
Code:
[img]URL PLAATJE[/img]
Oud 23-09-2007, 11:29   #10 (permalink)

Standaard

Ben wel benieuwd hoe je het moederbord vast gaat maken.
Origineel ontwerp, veel succes ermee!
Hyperman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-09-2007, 14:50   #11 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Misschien moet je ff je vinkje bij HTML tags uitschakelen veranderen, ik zie alleen de links...
Oud 24-09-2007, 12:33   #12 (permalink)

Standaard

je zegt dat de zeikant opgengehaald kan worden doormiddel van magneten?

denk wel aan Hardeschijf en magneten gaat niet goed samen
N!ck.nl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-09-2007, 17:48   #13 (permalink)

frans's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het van die hele zwake magneetjes zijn, die geen schade aan kunnen richten.

Verder mooi mod die volg ik wel.
Oud 24-09-2007, 19:53   #14 (permalink)

Standaard UPDATE 2 en 1/2: Foto's

UPDATE 2 en 1/2: Foto's

Ik heb hem al eens ineengeschroefd en de magneetjes tegen de zijkant bevestigd. De magneetjes zijn de witte dingetjes. Zo zie ik of alles past en waar ik nog aan moet werken. De grote buis past perfect, maar ik ga misschien moeite hebben met die van 80mm en 40mm. Die kan ik nog niet aansluiten want die gaan oa de voeding en de HD's koelen, en die moeten dus nog eerst ertussen komen.
Ik moet alles toch nog uiteen halen want het hout moet nog gevernist worden, en zo kan ik de details ook beter afwerken.
Hier zijn dan de foto's:

Oud 1-10-2007, 19:17   #15 (permalink)

Standaard

UPDATE 3
Ik heb redelijk veel gedaan dit weekend oa omdat ik maandag vrijaf had.
Ik heb het wel moeten doen met een minder goed fototoestel, maar het kan er wel mee door.
Ik ben begonnen met de houder voor de harde schijf, die komt in een aluminium buis met doorsnede 10cm, de slimme mensen onder jullie zullen zeggen dat dat te klein is want zo hd is 10,1 cm breed, maar nadat de buis tussen de bankschroef had gezeten, schoof de hd er makkelijk in, rond de buis zit een schijf hout, versterkt met een ijzeren band op die schijf hout zijn vanboven en vanonder 2 92mm fans bevestigd, daar komt ook nog zo'n ijzeren band van 2,5 cm rond. Dit is de hd houder (ik zal de buis wss moeten vervangen want er zit een scheur in, het was nog een oude die ik hier had liggen):

Ik heb ook alles terug losgedraaid omdat ik het toch nog moest vernissen, ik heb dan ook de uitsparing van de CD drives gezaagd:

Ik heb ook de buizenhouders aangepast en aan die voor de achterkant (de linkse)zie je nu waar de voeding komt:

Eveneens de tussenplank gezaagd die de buizen van het moederbord etc scheidt, je ziet daarin ook de uitsparing voor de voeding en voor de buis die naar de hd gaat (zie eerder):

En dit zijn de aluminium buizen die zijn gezaagd, ik had ze al gepast toen de computer nog ineen stond maar daar heb ik spijtig genoeg geen foto van:

De volgende update zal ik waarschijnlijk gevernist hebben, alles ineen zetten en dan aan de koeling beginnen.
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.