| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #18 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 september 2007
| UPDATE 4 We zijn weer een week verder en ik heb weer vanalles gedaan, het vernissen nog niet want ik denk dat ik dat best op het laatste doe. Ik heb een voeding en enkele cd'drives + rekje van een oude computer genomen en het laten passen. Ook heb ik de buis waarin de hd komt vervangen omdat daar scheuren in zaten. Daarna alles mooi ineen proberen te zetten en vast te schroeven (de latjes komen er pas op het allerlaatste tegen want die moeten gelijmd worden), vervolgens de buizen erin gezet, die staan er nu allemaal in behalve 2 doorzichtigen, die waren erg stroef om te plooien, dus daar wacht ik ook nog even mee. Bovenkant van de computer: ![]() De tijdelijke voeding: ![]() Het totaalbeeld voordat de buizen erin kwamen: ![]() Begonnen aan de buizen: ![]() De buizen zoals het er nu bijstaat (1staal, 3aluminium, 1doorzichtige) ![]() Front: ![]() En nog eventjes een totaalbeeld: ![]() Dat was het voor nu, zeg me wat je er tot nu toe van vindt. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| Ziet er leuk uiit met die buizen, helaas zijn de pic's te groot, dus die moet je nog eventjes kleiner maken . Succes met je mod! ![]()
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Ik ga een fancontroller gebruiken voor mijn fans te sturen, maar ik moet geen fans apart sturen maar in groep, in totaal 4 groepen: 1ste groep: 2x120mm 2de groep: 2x92mm + 1x80mm 3de groep: 2x80 mm 4de groep: 2x120mm Ik zou ze zo in groep willen besturen maar kunnen fancontrollers dat aan? en hoe moet ik die dan aansluiten want er is meestal maar plaats voor 4 of 6 ingangen. Wat raden jullie mij aan? |
| | |
| | #22 (permalink) |
| UPDATE 5 Ik heb nog eens in mijn doos met oude processors en ramgeheugen gerommeld ![]() en daar lag zo'n mooie pentium 2 processor (dat zijn zo van die lange) en daar zat zo'n mooi kapje op. Dat heb ik er natuurlijk effe afgehaald, dit is wat overblijft: en ik zocht nog iets voor op de zijkant van de computer, et voila: ![]() Ook had ik zin om eens aan het reservoir te beginnen, dit moest natuurlijk in dezelfde stijl als de computer, dus 2 van die ingedeukte 4 kantjes gezaagd, een buis van 40cm lang genomen en de kaboutertjes aan het werk gezet en ziedaar, mooi afgewerkt met latjes en ijzeren band, EEN RESERVOIR (de ingang van de buisjes enz moet nog geboord worden): ![]() Het reservoir komt aan de zijkant van de kast te hangen, nu ligt het nog bovenop de kast: ![]() ![]() Klein totaalbeeld: ![]() Tot volgende week |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Waarom dat oude pentium 2 kapje aan de zijkant van je pc voor de rest wel Ubervette pc kast ![]()
__________________ C2D E6300|Abit IB9|2gb OCZ Reaper hpc editie|Geforce 8600GT VF-900|Audigy 2|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 http://www.freewebs.com/sandbox2/ |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Ik ben wel benieuwd naar dat reservoir, aangezien ik daar de laatste tijd (nogal) veel mee bezig ben Is dat gewoon een rvs buis oid? Het ontwerp ziet er wel leuk uit, past goed bij de rest.Verklein je pics nog even, eventueel met html code.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 januari 2007
| Wel even je foto's resizen plz, mooie aparte mod
__________________ Asus Striker Extreme /\ Intel Q6600 @ 2,92 Ghz /\ OCZ Reaper X 4GB 800 MHz/\ ATI Radeon x1650 PRO 256 MB IceQ /\ 2 x250 GB Samsung HDD RAID 0 /\ Zalman 850 Waat Voeding |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #27 (permalink) |
| kleine update 6: Ik ben begonnen aan de boxen, hiervoor heb ik 2 pioneer boxen van elk 70 wat vanuit een auto en een isomo bol van 25cm doorsnee. Ik heb aan de bovenkant een gat gemaakt zodat de box precies past en nu nog in elkaar schroeven: ![]() Eenmaal in elkaar geschroefd; groefjes maken voor houten latjes (je moet iets hebben wat overal in terugkomt) : ![]() En zo is ie af: ![]() Binnenkant: ![]() Dan zou er nog een achterkant op moeten komen zodat het een mooie bol is en dan er nog een staander voor maken; maar nu vind ik het niet zo speciaal mooi en ik ga nog een 2 de ontwerp maken en vervolgens kies ik voor het beste van de 2. Ik ben alvast begonnen met een andere helft zwart te spuiten: ![]() De rest komt in de loop van deze week, zeg me wat je ervan vind: Voor het 2de ontwerp had ik het volgende in gedachten: ik plak op de bol zeer veel latjes van verschillende lengtes loodrecht op zodat je een soort van stekelbol krijgt waarbij de stekels rechthoekige latjes zijn zoals ik eerder al heb gebruikt. |
| | |
| | #28 (permalink) |
| UPDATE 7 Het is 2 weken geleden sinds de laatste update, dus het was tijd dat ik er mij weer achter zette en de luidsprekers ff laat rusten. Speciaal voor tbcl heb ik er haast achter gezet. Eerst heb ik hem terug uiteengehaald (tis niet de eerste keer en zal niet de laatste keer zijn): ![]() Vervolgens heb ik een voeding genomen die ik nog had liggen, gat in gezaagd voor de buis en zwart gespoten. Dan heb ik in de achterkant een gat geslepen voor de voeding (ik moet dit doen met de slijpschijf ipv een dremel, omdat ik nog geen dremel heb en dat maakt het natuurlijk wel moeilijker) maar alles past mooi: ![]() ![]() Daarna heb ik alles terug ineen gezet en ben ik begonnen met de kant van de achterkant van het moederbord dicht te maken met brede latjes, tussen elk latje zit een 2 a 3 mm om als er eenmaal licht in de kast zit, je een mooie gloed tussen die spleten door krijgt. De latjes worden op de kast gevezen (is er dus allemaal makkelijk af te halen). In het echt is het wel mooier dan op de foto: ![]() ![]() Bovenaanzicht met de HD houder/koeler: ![]() Vooraanzicht(hier zie je het resevoir al hangen: ![]() Dan heb ik alle dunne latjes op de bovenkant vastgemaakt (niet definitief vastgemaakt): ![]() Vervolgens begonnen met de linkerzijkant (met het uitneembare paneel) te belatten: ![]() ![]() Nog een deel van de rechterzijkant belat en hier zie je ook mooi het reservoir: ![]() Hier de linkerzijkant met het uitneembare paneel eruitgehaald: ![]() En tot slot de achterkant ![]() Ik hoop dat jullie het mooi vonden, tegen volgende week heb ik wss de waterkoeling en dan ben ik weer een pak verder. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, dan kan ik me ook verbeteren en daar rekening mee houden. En ik heb nog een kleur nodig (voor het licht, water etc). Welke kleur denken jullie dat hierbij past? Eerst dacht ik aan geel, maar ik weet het niet...nog eens over nadenken. |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Het ziet er netjes uit! Ben echt benieuwt naar het eindresultaat :P Welke kleur? Tja... Ik denk dat als je het hout geen kleur spuit, je er ook geen kleur CCFL of LED fans in moet doen. En anders kun je altijd nog experimenteren, voor die 4 euro... ![]()
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |