| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 april 2006 Locatie: Enschede
| ![]() De inspiratie Meer dan een jaar geleden heb ik mijn eerste echte casemod afgerond, Amplifier. Een mod waar ik lekker aan het aanklooien ben geweest en ondanks het gebrek aan gereedschap toch wat leuks van heb weten te maken. Als server heeft hij een tijdje dienst gedaan en op verjaardagen en partijen trok hij voldoende aandacht. Omdat deze mod niet mijn casemodhonger stilde ging ik verder met Red Rogue. Tijdens het maken van deze kast kwamen er steeds meer ideeën voor Amplifier, waarop ik het besluit nam deze oude Sony versterker en tuner nogmaals onder handen te nemen. Nu om er een echte mATX htpc kast van te maken. ![]() De plannen De achterkant van de kast is nu een simpele gatenkaas, met lomp snijwerk heb ik toendertijd het inpluggen van de kabels mogelijk gemaakt. Daar moet verandering in komen. Ik ga een pci rack plaatsen en ook de voeding zal beter bevestigd worden dan aan twee boutjes. Hiervoor zaag ik eerst de hele achterkant uit en plaats een stuk ijzer voor in de plaats, hierop wordt oa het pci rack geplaatst. Daarnaast zal er een DVD-Rom geplaatst worden en zal de HDD aan de onderplaat bevestigd worden. ![]() De voorkant vind ik zelf het mooiste aan de hele kast, die ga ik nog mooier maken , ik ga blauw UV plexi gebruiken voor allerlei leuke accenten en hopelijk kan ik een mooi passend schermpje vinden om op de plek van het metertje of zelf het hele fm/am glas te plaatsen. De knoppen zullen functioneel worden. Zo moet ik fans aan en uit kunnen schakelen, de DVD rom kunnen openen en de hele boel moet ook aan kunnen. Ook ga ik een infrarood ontvanger in elkaar solderen, die zal ook ergens een plekje moeten krijgen.![]() De houten kap heb ik ook nog plannen mee, mogelijk blijft deze kap niet eens. Maar tot dat deze plannen goed uitgewerkt zijn blijven deze nog even in mijn hoofd .![]() Hardware De hardware die ik in eerste instantie zal plaatsen is niet al te indrukwekkend, maar daar ben ik dan ook een arme student voor! Dit moet het worden: [Edit] Nieuwe hardware![/Edit] PIII 1000mhz 256kb 133mhz -> P4 2.8Ghz HP VL400 SFF s370 mATX -> Asus P4S533 MX 512mb (2*256mb) -> 2* 256mb PC2700 Gigabyte Radeon 9200SE 40GB -> 160GB DVD Rom AOpen 350W met 12cm fan Qua koeling ga ik wel het één en ander plaatsen, maar het zal niet overdreven worden, het is immers een htpc. Hetgene wat geplaatst wordt zal stil moeten zijn, en dan nog zorg ik ervoor dat de fans makkelijk uit te zetten zijn, een PIII heeft ook niet zoveel koeling nodig. Ik hoop dat dit een mooie CiP mag worden, zeker als eerste log op CJ! Vragen, op- en aanmerkingen zie ik graag tegemoet! ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Update Gelijk dan ook maar de eerste update, plannen alleen zetten natuurlijk geen zoden aan de dijk! De kast stond er zo bij. Je blijft het houden met die oude apparatuur, je weet nooit wat er uit komt zetten .Uiteraard moest hij helemaal uit elkaar om mee aan de slag te kunnen. Zoals jullie hierboven hebben gezien zag de achterkant er werkelijk niet uit, deze moest er dus helemaal uit. Met decoupeerzaag en dremel heb ik de achterkant er uit gehaald. Het is na wat vijlwerk al aardig netjes, al moet er nog wel wat extra gebeuren. Voor de achterkant ben ik aan het scavengen geweest bij een metaalbewerkingsbedrijf bij mijn opa achter, ik trok daar een flinke plaat metaal uit een bak die ik wel kon gebruiken voor de achterkant. Vol vertrouwen trok ik mijn decoupeerzaag uit het vet en maakte me klaar om dat plaatje eens te zagen Het resultaat ![]() Het blijkt dat ik niet zomaar een stukkie ijzer uit een bak heb getrokken, nadat ik het beschermfolie aan de goede kant er wat verder aftrok bleek deed dit me ernstig aan RVS denken, hoewel de achterkant wel een paar oppervlakkige roestvlekjes heeft. Nu zit ik dus met het probleem dat ik de plaat niet gezaagd krijg. Nu heb ik pauperzaagjes gebruikt en kan ik vast wel wat beters kopen, maar kom ik er dan door geen? Ik zou wel bij een bedrijf met goede apparatuur binnen kunnen stappen en met een engelen gezicht en sixpack in mijn hand een tweetal zaagsnedes kunnen vragen, maar dan nog moet ik de plaatsen voor de voeding en het pci rack er uit halen. Wie heeft er tips? Anders ga ik maar een stukje alu op de kop tikken, ik heb tweemaal een stuk van 40 bij 12,5 nodig, voor- en achterkant ga ik dicht maken.[/b] |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Update Zozo het heeft even mogen duren, mijn tentamens heb ik weer gehad en vooral deze week heb ik er weer wat tijd in gestoken . Verder ga ik regelmatig een uurtje naar mijn schuurtje om even bezig te zijn. Het gaat nu dus nog langzaam, maar het moet het resultaat ten goede komen! ![]() Allereerst heb ik de plaat RVS aan de kant gezet. Ik heb het nog wel geprobeerd met nieuwe zaagjes, maar ik had er al weinig (geen) geloof in. Probleem was ook dat als het zo lastig te bewerken zou zijn de mod veel meer moeite zou gaan kosten zonder een meerwaarde omdat ik RVS gebruik. Ik ben langs een metaalbedrijf gegaan en voor een tientje ging ik daar weg met een plaat staal van 70cm bij 40cm. 's Avonds gelijk maar een stuk gezaagd. Stom genoeg heb ik niet gevraagd om ook even de plaat in de juiste stukken te knippen , maarja, zo gaat het ook. Zagen duurt even, maar door goed te koelen en rustig te zagen kom je er prima door heen. Hier zie je de plaat die de onderplaat gaat vervangen. ![]() Het origineel is niet vlak, dit is niet makkelijk met het plaatsen van de hardware. Daarom een vervanger. ![]() De afwerking gebeurd met de vijl, dremel en schuurpapier. ![]() Omdat ik een mATX kast maak, moet het ATX PCI rack wat kleiner worden. ![]() Zo gaat het dan worden, uiteraard komt er wel een plaat voor. ![]() Aftekenen van die plaat. ![]() En zagen ![]() ![]() Het stuk had nog wel flink wat afwerking nodig. ![]() Met dit stuk klaar, kon ik aan de slag met de achterkant. Intapen en aftekenen dus .![]() En zo wordt het dan aan de binnenkant. ![]() En de buitenkant. ![]() Ik ben eerst begonnen met de decoupeerzaag en handfiguurzaag. Nu heb ik ook gewoon een elektrische machine staan, mijn opa had een boel gereedschap maar deed er niets meer mee, ik kan hem goed gebruiken! Ik had helaas niet de juiste zaagjes dus een fietstocht door de stad was nodig voor een pakje zaagjes. ![]() Ik heb ook nog de handfiguurzaag gebruikt, en de groffe vijlen waren ook een grote help. Ook heb ik wat sleutelvijltjes gekocht, erg handig! ![]() ![]() Het zagen gaat best vlot, je moet alleen wel goed uitvinden hoeveel kracht je moet uitoefenen. Met te weinig wordt er niets gezaagd, met te veel vliegen de zaagjes je om de oren. Ik heb nu de proxxon 28 740 zaagjes gebruikt, deze hebben een behoorlijk groffe tand. Ik wil ook nog eens wat minder grof getande zaakjes gebruiken, helaas verkopen veel zaken geen machine zaagjes. Ik zal dus weer verder moeten zoeken. ![]() Het resultaat :*) Hier nog lang niet wat het moet zijn. Ik heb inmiddels nog meer gevijld, en ik ben nog steeds niet helemaal tevreden. Ik ga dus er nog een keer mee zitten .![]() En zo moet het er dan uit gaan zien. De volgende stap is het PCI rack gat uitzagen, en dan kan ik de boel aan elkaar popnagelen. ![]() Dat was het weer :w , nog geen enorme progress, maar dat komt allemaal wel! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Update Zo tijd voor een echte status update, oftewel, foto's! Inmiddels is de achterkant helemaal af, mogelijk komt er achterop nog een reservoir maar daar kan ik nu lastig alvast gaten voor gaan boren. Binnenkort ga ik de gaten voor het moederbord boren, dan kan ik de boel eens een keer er in zetten en de HDD en DVD lezer plaatsen. De HDD zal tussen schuim gaan komen, dit bevalt me erg goed in Red Rogue. Ook kan ik dan alvast bekijken op welke manier ik kabels weg ga werken, wat zeker wel een werkje zal worden -O- . De achterkant, veel zaag- en vijlwerk is hier in gaan zitten, ik ben nu redelijk tevreden. ![]() ![]() Hier zit de hele boel in elkaar. Doordat er een andere, stevigere onderplaat in zit kan ik de strips die aan de zijkant zaten weglaten, wat weer wat extra ruimte oplevert. ![]() ![]() ![]() Hier even een idee hoe het er met de kap er op van achteren uitziet. De kap zal vervangen worden door een andere, maar dit geeft een goed beeld. ![]() Ik ga nu lekker verder, ik hou jullie op de hoogte! ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Update Deze keer geen update aan de kast zelf, maar even de nieuwe aanwinsten voor de kast showen. Gister heb ik van iemand verschillende waterkoelspullen overgekocht, onder andere een CPU, VGA en NB blok, allen van Asetek. Ook een Hydor L20 pomp en automatische pompstarter en ook een aantal fittingen. Zoals al eerder gezegd, het zal allemaal voor de show zijn, ik denk dat het hiermee wel gaat lukken .Het cpu blok, een Asetek CPU01/P1 ![]() ![]() Het VGA blok, een Asetek VGA01/P2 ![]() ![]() ![]() Het NB blok, een Asetek NB01/P2 ![]() ![]() En de pomp, een Hydor Seltz L20 II, hij is niet al te groot en zeker zonder kapje en op z'n kant moet het allemaal gaan passen. ![]() ![]() ![]() De bases zijn nogal schmutzig van oa koelpaste, ze zijn echter wel goed vlak. Misschien dat ik ze nog eens polijst maar ik kan me er nog niet erg druk om maken. Ga liever aan de slag met de case! Deze updates stonden oa al op GoT, vandaar dat het wat hard lijkt te gaan Vanaf nu iets rustiger aan... |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Ik snap er namelijk bar weinig van.Verder bedankt voor de complimenten ![]() | |
| | |
| | #9 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Citaat:
Als je een beetje wazig bent kun je denken dat het de sleutelhanger van sjonny uit flodder is! | ||
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 26 januari 2007
| Citaat:
__________________ Asus Striker Extreme /\ Intel Q6600 @ 2,92 Ghz /\ OCZ Reaper X 4GB 800 MHz/\ ATI Radeon x1650 PRO 256 MB IceQ /\ 2 x250 GB Samsung HDD RAID 0 /\ Zalman 850 Waat Voeding | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 januari 2007
| Oke.. maar het was zoon domme opmerking.. Ziet er goed uit al vanaf het begin je casemod, ga zo door man
__________________ Asus Striker Extreme /\ Intel Q6600 @ 2,92 Ghz /\ OCZ Reaper X 4GB 800 MHz/\ ATI Radeon x1650 PRO 256 MB IceQ /\ 2 x250 GB Samsung HDD RAID 0 /\ Zalman 850 Waat Voeding |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Citaat:
En nou houden we erover op | |
| | |
|
| « [CIP] ORION
|
[CCIP] Demission » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Zalman ZM-RSA 5.1 Headphone Amplifier | Hellfish | Frontpage Discussie Forum | 4 | 8-05-2004 13:59 |