Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 16-09-2007, 09:22   #16 (permalink)

Standaard

Inderdaad nu houden we erover op. Stoned of niet, Godric laat weer een mooi staaltje werk zien. Echt waar het ziet er allemaal netjes uit. Ik kan niet wachten op een mooi vervolg.

Verder wil ik nog even melden dat als het topic weer oftopic gaat om wat voor rede dan ook dat ik het topic moet sluiten. Doe Godric dit niet aan. Hij verdiend een net topic.
Oud 18-09-2007, 22:19   #17 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Dat lijkt me geen oplossing. Gewoon ontopic blijven is het beste, maar anders gaan we eerst nog even bezemen

Ontopic: een leuk projectje lijkt me dit te worden, ben benieuwd
Oud 18-09-2007, 23:31   #18 (permalink)

Standaard

Nice... Ongemod ziet hij er al mooi uit. Zorg ervoor dat hij er nog mooier uitziet.
K hoop dat je er wat moois van maakt K ben namelijk weg van hifi apparatuur.
Oud 19-09-2007, 11:47   #19 (permalink)

Standaard

Dankje, het is wel de bedoeling dat hij mooier wordt, anders kan ik beter wat anders met mijn tijd gaan doen . Ik ben nu bezig met de functies die ik voorop moet krijgen, maar loop tegen wat probleempjes aan...

Dit heb ik al bedacht:

High res
De volgende functies heb ik al bedacht:
Volume= Volume
Tuning= Open DVD
Power= CCFL Licht uit
Headphone= Bulgin Switch incl PWR led
Speaker= LED Licht uit (aan/uit draaiknop)
Tone Bass= Fan snelheid (uit/5V/7V/12V)
Tone Treble= Fan snelheid (uit/5V/7V/12V)
Function= XP afsluiten
Am ANT= XP standby

De drukknoppen krijgen nog geen functie, eerst dit maar zien te fiksen. Ook heb ik waarschijnlijk niet veel ruimte aan de binnenkant van het front.

De probleempjes:
Ik zou graag van de Volume knop een echte volume knop maken, nu zijn er best gave USB draaiknoppen. Deze zijn echter aan de prijs en dat vind ik dan weer zonde, aangezien ik het volume toch zal bedienen met de versterker. Toch zou het wel mooi zijn om er iets leuks aan te hangen , ideeën? (uiteraard ook andere ideeën dan volume)
De Function en AM ANT knop zou ik graag gebruiken om met één tik de pc te laten afsluiten, dan wel in standby te laten gaan. Dat zou volgens mij met de LPT poort moeten kunnen. Schema's lezen zonder uitleg gaat me helaas boven de pet, en zelf programmeren al helemaal. Helaas zit er geen COM poort op m'n bord en moet ik dus sowieso met de LPT poort aan de slag. (Er zit wel een Com1 aansluiting op het bord, daar moet ik volgens mij zo'n flatcable in kunnen drukken)
Met de Tuning knop wil ik graag de DVD speler kunnen openen, hoewel het onzeker is of er uberhaupt een DVD speler in gaat passen (slimline of normaal).

Hiervoor heb ik maakcontact draaiknoppen nodig, helaas wist mijn vaste elektronica shop daar niets van, ook op Conrad kan ik niets vinden. Een andere shop kon mij ook niet helpen. Waarschijnlijk zal ik dus zelf iets moeten fabriceren.

Met de kast gaat het verder goed, nog even verder en dan kan ik er weer een update van maken :*)
Godric is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2007, 16:35   #20 (permalink)

Standaard

En dan vergeet je welk knopje waarvoor was

Ziet er leuk uit! En schakelschema's.... Ja daar snap ik ook niet zoveel van
Oud 19-09-2007, 16:44   #21 (permalink)

Standaard

Een tip. misschien weet je het al.

om RVS te bewerken moet je bijvoorbeeld met een zaag op langzame snelheid zagen (bedoel de zaag beweging) ander verbranden de tanden gewoon zoals je al op je foto laat zien .

Voor boren is het precies het zelfde, op laag toerental boren gaat stukken beter en je boor verbrand niet.

G.S.U.S
G.S.U.S is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2007, 17:34   #22 (permalink)

Standaard

Een mini updateje, vandaag geen echt modwerk verricht maar wel werk dat nodig is om zeker te weten dat je de goede kant op gaat, oftewel paswerk. Bij een normale kast is dat natuurlijk niet zo boeiend, maar dit wilde ik wel even met jullie delen. Bij deze illustreer ik nogmaals dat de ruimte zeer beperkt is...

Ik heb inmiddels in de bodemplaat de gaten gemaakt voor de busjes. Ik gebruik 10mm busjes met een m3 draad, onderop de plaat een M3 moertje en de boel zit vast. Het begint nu echt een case te worden .

Het moederbord er in

Harddisk ernaast, deze hangt in hoekprofielen. Die worden op de bodemplaat genageld. De harddisk zal op deze manier niet erg makkelijk te verwijderen zijn, maar dat is dan maar zo.

En de voeding hangt er boven. De voeding heeft onderin een 120mm fan, deze heeft niet veel ruimte om lucht aan te zuigen, ik ga in de bodemplaat nog ventilatiegaten maken.

In het hoekje vrije ruimte achter de voeding komt de pomp, het rad en de fan erop. Volle boel dus. Ik zal de pomp op z'n kant moeten leggen. In de ruimte naast het moederbord komt misschien nog een DVD speler, er komt echter ook de nodige electronica daar te zitten dus of het gaat passen , anders is een slimline misschien nog een oplossing. Het ding boven het bord laten zweven lijkt me niet zo mooi.

Verder heb ik mijn ideeën voor een nieuwe kap verder uitgewerkt, hopelijk kan ik de spullen daarvoor binnenkort bestellen. Ook het rad ed moet ik maar eens gaan bestellen, ben er nu wel uit. I'll keep you posted!

Tot zover dit mini updateje
Oud 29-09-2007, 18:49   #23 (permalink)

Standaard

Mini? Vind het toch wel vooruit gang Ziet er leuk uit
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2007, 18:50   #24 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godric
Hiervoor heb ik maakcontact draaiknoppen nodig, helaas wist mijn vaste elektronica shop daar niets van, ook op Conrad kan ik niets vinden. Een andere shop kon mij ook niet helpen. Waarschijnlijk zal ik dus zelf iets moeten fabriceren.

Met de kast gaat het verder goed, nog even verder en dan kan ik er weer een update van maken :*)
Ik heb ooit van een potmeter een schakelaar gemaakt!!! Je moet dat ding proberen VOORZICHTIG uit elkaar te halen. (zodat ie weer in mekaar kan)
Dan zie je een pootje wat ronddraait met die as. Dat pootje schuift op een koolbaan heen en weer. Dat koolbaantje zorgt ervoor dat je een bepaalde weerstand kunt kiezen.
Nu komt de truuk, je wilt geen weerstand kiezen maar een stand.
Je moet dat koolbaantje met een schroevendraaiertje of mesje wegkrabben. Als het goed is zie je de aansluitpennetjes aan de zijkanten. Dat ronddraaiend pootje moet die aansluitpennetjes kunnen raken. Als je nu draait kan dat pootje alleen maar direct contact maken met die pennetjes. Zet nu je potmeter in mekaar en meet ff voor de zekerheid of alles werkt...
Et Voila, uw draaischakelaar werkt
Oud 30-09-2007, 14:11   #25 (permalink)

Standaard

Biokipje: Thanks, maar vier foto's blijft toch wel weinig. Maar er blijft leven in de brouwerij!

Bartjez: Dat is misschien wel een plan, mogelijk kan ik aan de huidige schakelaars (van de Sony zelf, die op een print zaten) een beugeltje maken die dan zo een echt maakcontact induwen. Ik wil proberen geen houtje/touwtje mods te gebruiken, het zal namelijk veel gebruikt worden. Jouw oplossing is, naast een beugeltje, een goed plan. Als ik weer inkopen ga doen neem ik gelijk een stel potmeters mee.

Overigens heb ik intern op mijn moederbord een COM1 poort, maar er geen kabel bij (net zoiets zoals je een game poort aansluit), heeft er toevallig nog iemand zoiets liggen?
Oud 12-10-2007, 16:29   #26 (permalink)

Standaard

Ik ben de laatste week weer lekker bezig geweest, het binnenkomen van de rest van de waterkoel spullen zorgden ervoor dat ik verder kon!

Mijn 120 mm rad, een Black Ice Stealth 120 Lite, de vervanger van de Black Ice Pro, moest natuurlijk een mooi plaatsje krijgen. Nu wilde ik hem niet aan de kap vasthebben, dan kan je het ding niet goed open krijgen. Dus ben ik met m4 draadeind aan de slag gegaan, je ziet dit wel vaker wanneer mensen hun rad extern plaatsen. Ik heb m4 borgmoeren gebruikt om te zorgen dat de boel stevig vast zit.

En zo staat hij mooi. Inmiddels heb ik ook de boutjes in de fan verzonken. De fan is een Yate Loon, daar heb ik er hier nog één van liggen en naast de prestaties zijn ze erg makkelijk uit elkaar te halen. En dat is precies wat ik ga doen. De fan zal ik mooi in het blauwe thema gaan spuiten. Uiteraard heeft het rad wat meer lucht nodig dus heb ik wat gaten geboord. Helaas niet allen even mooi maar ik ga er niet de plaat voor overdoen.

Ook ben ik bezig gegaan met het front, om ruimte te winnen heb ik de originele beugels vervangen door een latje alu en drie popnagels.

Ik heb uiteindelijk besloten om (op dit moment) geen reservoir te gaan gebruiken. De ruimte achterop is beperkt en ik was niet zeker of het de vorm van de kast goed zou doen. Dus ik ben gegaan voor een Delrin fillport van Danger Den.

Deze wilde ik eerst achterop plaatsen, maar dat zou betekenen dat het T-stuk boven het moederbord zou komen, dat leek me niet mooi. Gelukkig kon ik een plekje vinden in het beugeltje linksvoor. De kap kan er nog prima overeen.
Rondje zagen dus!

Poortje plaatsen

En beugeltje weer op z'n plek nagelen

Dan nog even m'n slangen showen, mooi blauw dus ook als ik de lichten uit doe ziet het er aardig uit.

Lights on!

En dit voegen we aan het water toe, ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien

Als laatste heb ik ook nog het nieuws dat het merendeel van het spuitwerk van de baan is, ik heb namelijk op een halve kilometer van mijn huis een poedercoater gevonden. Goedkoper, betere kwaliteit en veeeeel minder werk! Wanneer ik klaar ben met het ijzerwerk gaat het die kant op om matzwart terug te komen. Met een spuitbus ga ik dan wat accenten zetten.

De komende tijd zal ik nog wat extra ventilatiegaten boren en het een en ander nog bijvijlen. Ook wil ik binnenkort het plexi gaan bestellen, helaas wacht ik al een tijdje op monsters van Bouwplastics, binnenkort maar weer eens bellen. Maar er zit in ieder geval weer schot in de zaak!
Oud 13-10-2007, 09:48   #27 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Hij wordt mooi Die plek voor de fillport is ook goed gevonden.
Oud 18-12-2007, 17:39   #28 (permalink)

Standaard

Ik heb hier diezelfde versterker met bijbehorend casettedek staan!
Helaas zei m'n vader meteen dat ik er niet aan mocht komen :P

Ik zal wel eens een foto maken binnenkort.
F_demon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-12-2007, 09:24   #29 (permalink)

Standaard

Grappig, ik zag hem laatst ook bij iemand thuis staan. Die had hem ook nog in gebruik. Ding is ook al uit 1976.

Ik ben nog wel bezig met de mod, maar op een erg laag pitje. Ik moet nog veel doen voor dat ik begin februari voor 5 maanden naar Engeland vertrek. Hij zal denk ik pas in de zomer van 2008 afgemaakt worden. Mocht ik binnenkort nog voldoende materiaal hebben voor een update, dan zien jullie hem vanzelf langskomen!

Edit:
Mmm...lees net even verder dan mijn neus lang is, jullie zien hem niet op CJ langskomen dus, wel op andere fora (hij loopt oa ook op GoT en Bit-tech). Jammer dat CJ stopt...
Oud 14-01-2008, 17:49   #30 (permalink)

Standaard

Update
Lang lang geleden gaf ik hier een update, en helaas zal het ook lang lang duren tot de volgende . Ik vertrek namelijk begin februari naar Engeland om daar stage te lopen. Ik blijf vijf maanden weg en in de tussentijd wordt er dus niet gemod . Hier moeten jullie het dus even doen .

Na een goede tip van Brinkdinges heb ik Hiper benaderd of ze niet nog een RMA voedinkje hadden liggen waar ik de connectors en kabels van kon gebruiken om mijn eigen voeding aan te passen. Hiper ging er positief op in en even later bracht UPS mij een pakketje .

Open tadaa!

Grote tegenvaller is echter dat de kabels niet meegestuurd zijn en Hiper me daarbij helaas niet verder kan helpen. Het geplande modulair maken van mijn voeding door het harvesten van deze gaat dus niet lukken. Ik ga wel kijken of ik de fans nuttig kan gebruiken en misschien komt de blauwe mesh behuizing nog wel van pas .

In een vorige update liet ik zien dat ik in het front de originele beugels had vervangen door een alu strip. Dit vond ik er niet erg netjes uit zien. De gaten waren lelijk en de strip te smal. Dus een nieuwe aangeschaft en plaatsen. Naar mijn idee ziet het er nu veel netter uit.

Ook ben ik druk bezig geweest met het maken van een draai-maakcontact. Aangezien ik graag via de com-poort wat functies op mijn front wil hebben waren deze nodig. Helaas zijn deze niet te vinden, dus is zelf maken de oplossing. Ik ben niet voor een houtje-touwtje oplossing gegaan. Met behulp van een draaischakelaar, een beugeltje en een maakcontact druktoets is het gelukt. Door te draaien wordt de druktoets ingedrukt. Appeltje-eitje .

Daarnaast heb ik ook de onderplaat nog wat extra geperforeerd. De gaten voor de voetjes zitten er alvast in en ik heb ook een flinke ventilatie strook gemaakt. Boel gaatjes boren dus :P.

De harddisk zal zo geplaatst worden, netjes onder fan van de voeding. Hopelijk kan deze een beetje lucht aanzuigen zonder een enorme herrie te maken.

Als afsluiter nog wat klein dremel en vijl werk. Om bij mijn insteekkaarten te kunnen moest er nog een stripje uit de achterkant gehaald worden, anders kwam ik niet bij schroefjes. Gelukkig let ik nu op allerlei kleine praktische zaken, als ik dit nog na het powdercoaten moet doen ben ik het haasje :P.

Zo dat was het dan voor een tijdje. Als ik terug ben pak ik de kast weer op, ik wil hem graag afhebben, die CM Mystique midden in de kamer begint te vervelen... Ook heb ik voor deze kast alweer leuke plannen, lekker bezig blijven dus :P.

Laatst gewijzigd door Godric : 16-01-2008 om 08:34.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zalman ZM-RSA 5.1 Headphone Amplifier Hellfish Frontpage Discussie Forum 4 8-05-2004 13:59

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.