Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-08-2007, 13:26   #1 (permalink)

brammie65's schermafbeelding

Standaard [CIP] Overkill

Hey mensen, ik ben nieuw hier op CJ, en dit is dus ook mijn allereerste casemod. Echter heb ik wel al wat ervaring met allerlei machines, die ik uiteraard bij mij thuis allemaal heb staan, zoals decoupeerzaag, kolomboormachine, slijpmolen, elektrische figuurzaag.... Mijn casemod noemt Overkill, omdat, zoals je hieronder ziet, er zeer veel dingen in zullen gedaan worden, het een is meer mogelijk dan het ander. De plannen zal ik hier nog niet allemaal zetten, er zijn ook dingen die er niet bijstaan omdat ze gewoon vanzelfsprekend zijn, zoals psu sleeving...

Hier dus de plannen:

- window met gravering 'Overkill' erin
- moederbord stealth: Smoked plexi (zal dus nog een beetje zichtbaar zijn)
- op de zijkant van de 5.25" bays komt een klein spiegeltje van CJ, dat met die spuit en de pil en dan 'Addicted'
- rode, gele en groene verlichting (Ja elk deeltje waar leds zitten zullen er dus 3x zoveel leds komen, RGB leds zie ik niet zitten)
- codeslot (Velleman) waaraan op het relais een motortje is aangesloten die de vergrendeling voor het zijpaneel opent
- Aan/uit schakelaar d.m.v. een Velleman klapschakelaar

Dit zijn dus enkele plannen, natuurlijk zijn er nog veel meer, maar die hou ik nog even voor mezelf tot ik weet hoe goed ze uitvoerbaar zijn.

Maar nu genoeg praatjes, hier zijn de plaatjes!!!!

Ohja, nog niet alle hardware is al gekocht, maar hier is al de CPU. Een AMD Athlon 64 X2 3600+

Hier het moederbord, de ASrock AliveNF6G-VSTA.

Zie hier, de CPU gemonteerd op het mobo. Meer hardware heb ik nog niet.

Deze was ik eerst van plan te gebruiken als frontje, maar kijk maar even verder...

Het stond me al niet echt aan dat er daar zo'n boog in zat, maja, wat moest ik anders doen?

Mijn werkplaats (het lijkt er rommelig, dat was het niet op de foto, nu is het er wel rommelig ).

Zoom: Elektrische figuurzaag :P .

Zoom: Kolomboormachine, zaagmachine.

Mijn super-deluxe hifi-installatie XD .

De multitool, niet van Dremel, but does the job .

Aankopen!! Zwarte verf van de Gamma (hoogglans), Chrome verf van Motip, en een diamantstift van Dremel (ding heeft me 6€ gekost ).

Mijn hand in actie met de compressor, stof verwijderen om te gaan spuiten.

Tot de gruwelijke ontdekking komen dat er allemaal luchtbelletjes opzitten, tot overmaat van ramp stond op de spuitbus dat ik het moest opschuren. Allemaal krassen erin ook nog. Kortom, dat ding is rijp voor de vuilnisbak .

Meer inkopen!! 6 tuimelschakelaars, 15 groene leds, 15 gele leds. (Per ongeluk weer die chrome verf gefotografeerd)

Nog inkopen!! Alu U-profiel van 2 meter, voor de nieuwe front.

:'( De eerste die gesneuveld is, velen zullen volgen...

Kijk hier ziet het gebroken schijfje er vrolijk uit, dat is het niet .

De frontplaat, al een beetje opgeschuurd.

De frontplaat, met de profielen eraan, met klinknagels. En ja je ziet het goed, ze sluiten niet mooi aan op elkaar, dus de bovenste doe ik even opnieuw.

De ander hoek is ook niet perfect... Niets aan te doen.

Zo dat was het weer. De komende dagen zal er echter niet veel tijd meer zijn om te modden, het is namelijk kermis hier :P . Maandag, dinsdag en woensdag zal ik wel weer heel wat modden, maar vanaf donderdag ben ik op kamp voor tien daagjes. Voor ik op kamp ga, zal er nog wel een update komen.
brammie65 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-08-2007, 14:05   #2 (permalink)

Standaard

Ziet er goed uit

* Je kan dat geld voor de kermis natuurlijk ook besteden aan modding stuff
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-08-2007, 15:01   #3 (permalink)

Standaard

Die kolomboormachine heb ik ook :P Van de Aldi
Oud 10-08-2007, 17:10   #4 (permalink)

Standaard

@ biokipje: Nja zo spectaculair is de kermis hier ook weer niet hoor, als er 10 attracties staan is het een echt topjaar . Ik en me maat betalen elk de helft voor een aantal jetons voor op de boksauto's, dus zoveel geld ga ik nu ook weer niet kwijt zijn. Ik heb namelijk ook nog een Lumines (PSP) te koop, en zodra die de deur uit is, zijn er weeral CENTJES :P .

@ TEAMIKKE: Idd, maar het is niet de mijne, hij is van de buurman . Die heeft geen plaats bij zijn thuis, maar maakt ook allerlei dingen graag, dus zeiden we: "Zet dat ding maar hier, er is nog wel een plaatsje :P ".

Verder wil ik nog even zeggen dat ik pas de 28ste weer serieus ga kunnen modden, maar dan komt het je-weet-wel-woord angstig dichterbij, ik ga nu naar het 3e middelbaar, en ik weet helemaal niet hoe het zal zijn en hoeveel vrije tijd ik nog zal hebben. Laat ons hopen....
Oud 10-08-2007, 17:24   #5 (permalink)

Standaard

leuke spulletjes daar :P vooral de hifi installatie is prachtig. Die blaast vast de buurt wakker als je m snachts aanzet
Backsmash92 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-08-2007, 17:34   #6 (permalink)

Standaard

Zeker weten, maar als ik dat draaidingetje in de kolomboormachine steek, om een andere boor in te steken, dan valt het geluid weg. Echt vreemd, en haal ik dat dingetje er weer uit, dan is het geluid terug :/ .
Oud 10-08-2007, 17:46   #7 (permalink)

Standaard

ik zie geen plaatjes -_-
Oud 10-08-2007, 17:52   #8 (permalink)

Standaard

Hmm, er zijn nog wat mensen die ze niet zien heb al gehoord. Wat kan ik hieraan doen? Zelf zie ik de plaatjes wel, en andere mensen zien ze ook...
Oud 10-08-2007, 19:06   #9 (permalink)

Standaard

Ikke zie wel plaatjes :P Ik gebruik MF, mischien werkt 't niet in IE?
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-08-2007, 19:16   #10 (permalink)

Anonnymous!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biokipje
Ikke zie wel plaatjes :P Ik gebruik MF, mischien werkt 't niet in IE?
In IE werkt het wel ik zie gewoon plaatjes
Oud 10-08-2007, 19:18   #11 (permalink)

Standaard

Wss hebben ze bepaalde codes uitstaan in hun profiel. Ik zie ze verder ook.

De 3e is easy btw Tussenjaartje.
Oud 10-08-2007, 19:45   #12 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TEAMIKKE
Wss hebben ze bepaalde codes uitstaan in hun profiel. Ik zie ze verder ook.

De 3e is easy btw Tussenjaartje.
Klopt, de pics in de post zijn in html, dus mensen moeten niet zeuren maar hun profiel aanpassen :P

@ de TS. Je moet wel kunststofprimer gebruiken wil je dat goed kunnen spuiten. En opschuren doe je niet met korrel 80, maar met een veel fijnere korrel :P Alle krassen van een groffe korrel kun je er ook gewoon uitschuren met een fijnere korrel. Kijk maar naar het polijstwerk van jeroenotje en tribaloverkill
Oud 10-08-2007, 21:18   #13 (permalink)

Standaard

Ok, leuk om te weten dat het toch werkt met de pics.

@ TEAMIKKE: In het derde jaar doe ik Industriële Wetenschappen, dus met zware wiskunde (6 uur per weerk).... Lijkt mij niet zo easy...

@ brinkdinges: Nja dan weet ik het voor de volgende keer dat ik plastic bespuit. De custom front is gemaakt, dus ik ga echt niet meer die oude front gebruiken hoor . Morgenavond of namiddag komt er denk ik een kleine update... Wacht in spanning af mensen .
Oud 10-08-2007, 21:30   #14 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Succes! Het ziet er al veelbelovend uit. Ik weet zeker dat je dit project tot een goed eindresultaat zult brengen .

Ik wacht in spanning af!
Oud 11-08-2007, 09:03   #15 (permalink)

Standaard

Thx voor de steun en het vertrouwen . De update zal voor morgenochtend zijn, want vanavond is het kermis, dus dan kan ik jammergenoeg niet. Ook zoek ik vanalles, maar vind het nergens.... Ik zoek alu platen en racegaas, bij de gamma hadden ze geen van beiden. De enige alu in de gamma waren ladders . Daarmee wou ik echt niet thuiskomen. Ook wil ik graag een SketchUp model maken, maar ik kan er de ballen van. Als iemand mij zou kunnen helpen, zou ik dat heel erg op prijs stellen .
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.