| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2007 Locatie: Steenokkerzeel (België)
| ![]() Inleiding Omdate ik erdoor was met mijn eindrapport krijg ik een nieuwe pc (mijn eerste eigen pc). Door de onderdelen samen te stellen en mij te verdiepen in de pc wereld vond ik ook site met casemodding. Nu begon het te kriebelen ik kreeg men eigen pc dus mocht doen wt ik wou.......modden die handel dacht ik dus. Na de onderdelen op azerty.nl besteld te hebben en het halve internet afgesurft voor tutorials en inspriratie ga ik er aan beginnen. Project Inux geopend! De Hardware Ik had een redenlijk groot budget omdate men ouders de helft betaalden en ik al een redenlijk grote spaapot had (voor iemand zonder vakantiejob, ik ben 15 jaar voor de mensen die het willen weten). Budget van die project: 2000 euro! Hardware: Case: Lian Li PC-V1200A Plus, Zilver (wordt gemod) Psu: Antec NeoHE, 550 Watt, Retail Cpu: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 Cpu Cooler: Scythe Infinity Cool Pasta: Arctic Silver 5 Premium Silver Compound 3,5g Memory: Team TXDD2048M800HC4DC-D, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x Hdd: Seagate Barracuda ES, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II Mobo: GigaByte GA-P35-DS3P,Retail Gpu: EVGA GeForce 8800 GTX, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16 Dvd Reader/Brander: Lite On LH-20A1H,OEM, Beige, ATAPI/E-IDE (ik dacht dat hij sata wa maar had mis gekeken :evil: ) Scerm: Samsung SyncMaster 206BW Muis: Logitech MX518, Zwart, zilver, Retail Keybord: Logitech g15 Headset: Logitech Precision Gaming Headset Boxen: samengestelde dj instalatie(tje) voor de mensen die het willen weten vraag het maar (niet gekocht bij azerty) Nu de mod stuff: Fan : Scythe S-FLEX, 120 x 120 x 25 mm, Geen LED Fan: Coolink SWIF 1201 Basic, 120 x 120 x 25 mm, Blauw 3x Fan: Coolink SWIF 800 Basic, 80 x 80 x 25 mm, 0 Fancontroller: Zalman ZM-MFC2, Zwart, zilver Temp. Sensor: Scythe Kama Thermo, Beige 5x Kabel: Revoltec 3-Pin Molex Y-Kabel,11cm 5x Psu Mod. Kit: AC Ryan MORF SE PSU Modding Kit,UV Blauw Sleev: AC Ryan FlexSleeve Kit,UV Blauw Plexi: AC Ryan AcrylPanel™ 3mm,UVBlauw Plexi: AC Ryan MeshxPanel™,Zilver Nu is men budget al - 1903.27 euro Ik heb nog een paar dingen nodig: Ledjes (dimmers ervoor , enz) Budget hiervoor: 10-20 euro De Case Het slachtoffer voor heel dit project is de Lian-Li Pc v1200 Zilver plus Het Idee Omdat ik GEEN Sketchup skillz heb en men ideeên in de loop van het project wel een beetje zullen veranderen heb ik geen sketches gemaakt. Maar hier is een lijstje met wat ik ga doen. (Niet in volgorde!) - Fanuitsparing in de bovenkant maken -Window maken -Mesh erinzetten - Cabels sleeven (klaar) -Shields maken voor de dvd rek - Tempratuur sensors erin zetten -Nieuw frontje maken - extra fans plaatsen -Ledjes inbouwen Deadline Ik wou de case eigenlijk klaar hebben eind augustes maar ik ben er pas 1 november mee begonnen dus heb ik geen deadline meer ik ga wel niet veel kunnen werken (school) ![]() Update 1 : Let's start ![]() ![]() Na 600km gereden te hebben naar azerty (ik woon in belgie) had ik mijn hardware. ![]() Ik begon natuurlijk direct met uitpakken ![]() De case uit de doos (de case was super goed ingepakt mijn complementen aan lian li) ![]() Alles beginnen in te bouwen. ![]() Het mobo.... ![]() Dit is men vriend ( hij wou eigenlijk niet op de foto maar is toch geflitst) hij heeft in april een nieuwe pc gekocht en heeft nu ook een update gekocht op azerty en is die aan het instaleren ( infinety, psu modding kit, fans, ..) ![]() Na een paar uurtje te hebben doorgewerkt (Ik had eerst alles ingebouwd maar had de infinety vergeten terug alles eruit en er weer in) kon ik van de eerste keer booten. (het was toen 3 uur snachts ofz ![]() ![]() En na een nachte aan de pc werken hoort ook ontspanning (muziek en ....... ![]() Gaming ![]() Ik heb men window al ingetypt (en afgetekent maar moet opneiuwe) Dit was het voor update 2 voor ik verderga wil ik eerst het ander modmaterial (een deel) kunnen kopen/bestellen ps; sorry voor de slechte kwaliteit foto"s ik zal proberen volgende keer betere foto's te maken (het zijn gif files ik neem volgende keer jpg)
__________________ Casemod InuX : 35% , op 1/7/2008 ga ik terug van start na 1 jaar pauze |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Ha! Ik krijg vandaag ook een P35 mobo binnen, met een E6750 en een Scythe Infinity. Daar kan je een flinke overclock mee maken ![]() Heb je al een idee voor een thema? Ik snap dat je iets met blauw wilt doen ![]() Citaat:
![]()
__________________ Verlaat CJ met een knal | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Mijn temps zijn : 15-21 C° idl 30-35 C° Stress Een thema heb ik niet echt maar de klaur wordt idd blauw (eerst wou ik groen mar dan ging hij te veel lijken op de AlumiX ofzoiest)
__________________ Casemod InuX : 35% , op 1/7/2008 ga ik terug van start na 1 jaar pauze | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Bij mij word het helemaal uitgerekt omdat er iets niet goed is met de foto's denk ik. Ziet er leuk uit, Jij heb geld en BiebieGunz Suc6
__________________ C2D E6300|Abit IB9|2gb OCZ Reaper hpc editie|Geforce 8600GT VF-900|Audigy 2|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 http://www.freewebs.com/sandbox2/ |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Hallo Black*Gnikah, welkom op ons forum. Op dit forum hanteren wij een aantal kleine regeltjes, waarvan er ook een de grootte van foto's betreft. Deze mogen maximaal 500 pixels breed zijn, anders wordt de layout van de pagina verpest. Al deze regeltjes zijn te lezen in de link olicy, het is dus ook aanbevolen deze even door te nemen (als nieuweling). Ik heb de plaatjes nu even 'getrasht', als jij even wilt zorgen dat ze netjes maximaal 500 pixels breed worden, dan mogen ze natuurlijk weer online ![]() Mr. Oizo
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 december 2006 Locatie: Hardenberg
| Citaat:
![]()
__________________ Niels van de Poll, http://www.rallylive.nl | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Het zal nog effen wachten zijn op de 2de update Bij het uittekenen van het window klopten er vanalles niet en heb ik men idee moeten veranderen mischien dat hij er morge wel komtgrtz Black-_-Gnikah ps: ik ga nu de foto's trg zetten Edit: Ik heb er een paar geresized (naar de goede maat) maar hij zegt dat ze nog te groot zijn?! :/
__________________ Casemod InuX : 35% , op 1/7/2008 ga ik terug van start na 1 jaar pauze |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Citaat:
Code: [img]URL AFBEELDING[/img]
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Citaat:
![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | |
| | |