| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #46 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 november 2006 Locatie: waar ik slaap
| je er is wat gebeurt =) ![]() Update 6 : : Let's put some light in here =) Hallo, ik ben vandaag en gisteren terug begonnen aan deze mod. In het jaar heb ik niet kunnen doen zoals in de vorige update ook al heb gezegt. De plannen zijn wel een beetje gewijzigd... ik ga ook als de case af is eindenlijk (na 1 jaar gewoon ) een kleine OC doen niet echt speciaal... Vanaf nu heb ik diep respect voor de mensen die tijdens het jaar nog rijd hebben om een mod te maken en ik doe nu simple dingen die niet moeilijk lijken maar het (voor mij) toch zijn. Bij deze respect manne ! De nieuwe To Do list : - Ledbars inbouwen + software editen - Een scheiding in mijn case bouwen van grijze mesh voor cable management - Nog beetje sleeven + samenbinden van de kabels - Een rest button maken - De Hdd + power led na 1 jaar laten werken - iets vinden om die domme dvd brander (mischien terug origineel frontje kopen) - bij de card reader een klein beetje plexi... - eventueel ledjes in de case Als ik dit allemaal heb gedaan ben ik al blij en dit is ook de rede waarom ik mijn plannen heb gewijzigd.. Ik vind cademodden echt heel leuk maar heb er gewoon (te) weinig tijd voor. Zo ik denk dat alles gezegt is let's put here some pictures ! (Deze update gaat trouwens over het inbouwen van de ledbars) ![]() Deze kabel heb ik nodig als verleng kabel straks wordt wel duidelijk waarom... ![]() ![]() Hier is een foto van hoe de case er nu bijstaat, mijn kamer wordt namelijk geschilderd dus ik zit nu in de woonkamer.... De externe HDD is van Western digitals 500Gig ![]() Vanaf nu zijn de foto's getrokken met gsm, ... We hebben een digitale camera besteld maar die is niet leverbaar nu dus moeten we het met de gsm doen =( ![]() Boordje gekocht, voor de gaatjes van de ledbars te maken =) ![]() De werkplaats (niet onbelangerijk) ![]() De proef plaat + een ledje voor te passen. De ledjes zijn 5mm en er staan er 32 per bar (2 bars = 64 leds) ![]() ![]() Hier zijn de ledjes in de proef plaat (het is het afval stuk van het window...) Ik heb het als volgt gedaan : Aftekenen, Puntslag, Boor van 1.5mm, boor van 5.2 mm lats but not least ledjes erin krijgen door middel van een pincet ![]() ![]() ![]() (ze zijn niet zo fel als op de fot ![]() ![]() Zo nu effen de ledjes laten branden =) (getrokken van verschillende hoeken..) En er staan ook 4 witte leds op de bar =) ![]() Dit is de controller van de ledbars (hiervoor had ik die verleng kabel nodig van het begin van de update. (Kabels worden nog gesleeved) Nu wat meer uileg over die bars , de bars zijn 2x 32 ledsbars met 56 blauwe en 8 witte leds in totaal.. Ik heb ook nog 45 blauwe leds over =) Omdat ik niets ken van elektronica heb ik ze laten maken door iemand op dit forum : Karim =) Hij heeft ze gemaakt en opgestuurt uit nederland naar België =) Ze zijn hierop gebazeert : [HowTo] Ledbar met 64 leds - Elektronica - GoT (ik heb het wel met lossen leds gedaan in plaats van met led bars )Voor de geintereseerden =) In dat topic is er ook software maar omdat ik er vanalles mee wil doen ga ik deze software uitbreiden ... als het ooit klaargraakt (ben niet zo goed in software programeren post ik het wel). ![]() Omdat Karim natuurlijk handwerk levert en hij op 0.5mm nauwkeurig moest zijn zaten er een paar foutjes in (no offence) ik heb hier alles nagemeten zodat ik de gaatje kon juist boren... =) (halfuurtje rekenwerk )![]() Hier is een foto van hoe de bars gaan komen (achter het window natuurlijk )![]() Alles aftekenen + puntslag dan gaatjes boren met 1.5mm boor en afplakken (dan krijg je een windows als het nu is) ![]() Gaatje geboord met 5.2mm =) ![]() Tata ! Na een kwartier klooijen met een pincet en 100x vloeken is het gelukt (het is in eht echt veel rechter als op de fot Er is maar 1 gaatje beetje scheef maar als je met 0.5mm moet werken en maar een mm lat hebt is het niet zo slecht ![]() ![]() ![]() Nu effen al gaatje met voetje aan de printplaat gezet (de voetje zijn hetzelfde als je gebruikt voor je mobo aan je backplate te schroeven maar dan ietsje langer.. gekocht bij de lokale elektronica handel. De niet schroefdraad kant wordt tegen de window geplakt met lijm. ![]() Hier is de printplaat tegen het window zoals het gaat komen =) (nog niet vast zodat ik nog gemakkenlijk akn werken om de volgende erin te zetten) Zo ik hoop dat jullie een beetje ervan hebben genoten.. ik weet dat ik nog een beginneling ben op gebeid van casemodding en mijn case in geen 10 jaar kan typen aan de cases die hier soms worden gepost maar ik doe mijn best ![]() Bij deze update Special Thank to Karim for making the ledbars =) Dit is ook de reden waarom ik mijn window niet grooter heb gemaakt in het begin...[
__________________ Mijn eerste casemod : [CM] InuX Laatst gewijzigd door Black-Gnikah : 8-07-2008 om 23:34. |
| | |
| | #48 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Citaat:
| |
| | |
| | #51 (permalink) | |
| Citaat:
In belgie vind je die met hopen op de kermis maar ze zijn niet zo hard....
__________________ Mijn eerste casemod : [CM] InuX | |
| | |
| | #52 (permalink) |
| ![]() Update 7 : Ledbars zijn af en ongeluk slaat toe =( Ik deze update heb ik de ledbars afgemaakt =) maar wat daarna gebreurde... ![]() Hier zijn de 2de rij gaatje geboort op dezelfde manier als de eerste.. =) ![]() Window met de gaatjes en window =) ![]() ![]() Hier zijn de pootjes van de ledbars gemonteert (5 per bar) ![]() ![]() Foto met ledjes achter het window (niet vastgemaakt).. op foto niet zo goed zichtbaar ![]() achterkant =) ![]() Hier is plaatsgemaakt voor de controller... hdd eruit enz.. Maar omdat de ledbars 1cm van het window zitten en er in mijn case een tussenschot zit waar per toeval 1 van de veisjes tegenkomt (hoeveel kans op 1000000000 is dat wel niet) moet er een stukje uit. ![]() Dit is eruit gehaald ![]() foto van de overige ledjes ![]() Omdat mijn pa niet wou dat ik de hardware eruithaalde (volgens hem teveel moeite) heb ik de case maar afgeplat voor er dan met de dremel dat stukje uit te halen zodat de ledbars passen (vinden jullie dit geen mooi window =) ![]() ![]() Hier is al 1 van de 2 delen eruit gedremelt (lijntje dremelen en dan met tang aluminium voorzichtig vermoeien totdat het breekt) ![]() Window zit erop dit is de achterkant ![]() Window voorkant (hehe ikke ape trots ) (aan kabels wordt gewerkt)![]() ![]() Ledbar voetje vastgelijmd... (seconde lijm) ![]() ![]() Plaats van de controller (onder de harde schijf) al vast gelijmd met seconde lijm ( pootje zijn van mob ![]() Hierna heb ik wat kabels beginnen sleeven en het tussenschot al afgetekend (geen foto's) maar zijden het sleeven ging het mis .... =( Toen ik de verlengdraad van de controller aan het sleeven was had ik de connectortje eraf gedaan zodat ik met kleine sleev kon weken in plaat van de sleev over de connector te schuiven... Hub sleve erop en dan moest de connector erop ik deed de kabeltje er terug in (Geel + Zwart + Zwart + Rood, 5x gechecked), nu had ik zin op de pc terug op te starten om mails te lezen enz... dus ik stak die kabel in de controller en starte de pc op.. Alles ging goed toen ik ineens rook zag uit de controller (COM poort en ledjes waren niet aangesloten) ik vliegensvlug de voedingskabel eruit gedaan maar het was natuurlijk al te laat... Ledjes enz getest maar de controller reageerde niet meer op de software. Ik een beetje in paniek omdat ik het zelf niet kan maken en niet van ken heb ik een mailtje gestuurd naar Karim (de maker) en na een paar mail denken we dat alleen die chip kapot is en gemakkelijk kan gemaakt worden =), dus ongeveer na iets meer als een week zou mijn controller terug moeten werken. Ik heb ook nog ander nieuws... ik denk niet dat ik de reset button en het eventueel ander licht in de case zal kunnen maken deze vakantie (wegen die domme tijdsnood) dus dat zal voor volgend jaar zijn / andere vakantie.... De nieuwe To Do list : - Ledbars inbouwen + software editen (aan software word nog gewerkt) - Een scheiding in mijn case bouwen van grijze mesh voor cable management - Nog beetje sleeven + samenbinden van de kabels - De Hdd + power led na 1 jaar laten werken - bij de card reader een klein beetje plexi... Uitgesteld : - Een rest button maken - iets vinden om die domme dvd brander (mischien terug origineel frontje kopen) - Eventueel wat meer ledjes in de case zo ik hoop dat jullie van deze update hebben genoten =) grtz
__________________ Mijn eerste casemod : [CM] InuX |
| | |
| | #56 (permalink) |
| @ Dimby : Ik zal hem is contacteren als je er ook wil.. hij woont wel in nederland en die ledbars kosten wel wat.... @ Kiillllleer (hopenlijk genoeg l's =p) : Bedankt =)
| | |
| | #57 (permalink) |
| ![]() Update 8 : Cabel management Vandaag heb ik het tussenschot en wat cable management gedaan... [/url]Mesh afgetekend... [/url]Uitgezaagd.. [/url]Geplooid [/url]Cabels sleeved en wat plaats maken voor de mesh [/url]Mesh proberen tussen te zetten maar was iets te groot dus effen cmtje eraf en dan krijg je dit... [/url]...Terug wat kabels aansluiten [/url]kabels aangesloten (zon in de lens) [/url]Met window erop (aan de 2 voedingskabels van de gtx wordt nog gewerkt.. en de rode ook) [/url]Andere kant van de case [/url]Nog eens window.. Ik ben nog niet helemaal tevreden van de kabels maar eht tussenschot zit nog niet vast en niet alle kabels zijn al goed... Mijn tijd om te casemodden is bijna op =( Ik ga nog vanvoor aan de cartreader plexi doen en dan stoppen denk ik... (mijn eerste vakantiejob wacht) Ikz al nog zien... mischien doe ik dezeavodn wel verder grtz
| | |