Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 24-07-2007, 19:10   #1 (permalink)

Standaard [CIP] Falcon

Hallo maar weer,

Na een (te) lange tijd is dan eindelijk de start gemaakt voor een nieuw project: Falcon.
Dit keer wordt het geen Caseconstructie maar een Casemod. Een constructie maken is leuk maar ik zou het geen 2e keer willen doen, er gaat namelijk erg veel tijd verloren in een frame wat weinig met casemodding te maken heeft, nu kan ik meer tijd aan het 'modden' besteden. Ook vond ik het grappig om eens met hout te werken maar aluminium is naar mijn mening toch mooier.

-Thema-

De naam van de case is Falcon geworden. Een casemod moet natuurlijk een naam hebben en naar mijn mening niet te ingewikkeld. Dit vond ik wel gaaf klinken en dat is het dan ook geworden . De kleurencombinatie zal hoodzakelijk zwart en donker-oranje worden. Dit staat erg mooi bij elkaar en je zult het op veel plekken tegen gaan komen.

-De kast-

Ik heb gekozen voor een (jawel) Coolermaster Stacker, nu zul je al denken.. 'niet weer hé' maar deze zal uiteindelijk amper te herkennen zijn. Er zijn verschillende redenen waarom ik deze kast heb gekozen,

- Modbaarheid
- Grootte
- Kwaliteit
- Prijs

Ik heb deze kast 2e hands gekocht omdat ik het niet nodig vind om de zaag in een nieuwe kast te zetten terwijl een 2e hands net zo goed is... (zolang deze natuurlijk niet beschadigd is). Mijn budget voor deze mod ligt ook niet erg hoog, desalniettemin moet dat er niet aan te zien zijn en bespaar ik ook zeker niet op belangrijke onderdelen/punten.

-Wat gaat er aan gebeuren-

Eigenlijk teveel om op te noemen.. het linker zijpaneel moet een blikvanger worden en de case zelf moet er clean/exotisch en futuristisch uitzien. De binnenkant moet strak worden en er za waterkoeling ingebouwd worden, ik heb ook plannen om het moederbord te stealthen maar dat moet nog wat meer uitgedacht worden Als klap op de vuurpijl moeten de zijkant + bovenkant gemotoriseerd naar boven kunnen bewegen, echter zal de tijd het leren of dit (voor mij) ook mogelijk is om te maken maar ik ga het proberen. Ik zal tijdens de bouw nog zat ingevingen krijgen of van jullie dus er kan natuurlijk nog een hoop veranderen/bijkomen.

-Foto's-

Meer ga ik jullie allemaal niet verklappen en na een aantal update's kun je je wel een totaal plaatje voor gaan stellen, verder mogen jullie natuurlijk veel fantaseren. Ik heb dus ook geen 3d tekeningen gemaakt. Enkel een 2d tekening van de linker zijkant en daarmee zullen jullie het moeten doen :P

Dan gaan we maar beginnen met de foto's !

Voordat je aan een casemod begint moet je natuurlijk even je werkplek opruimen, die ziet er nu weer gelikt uit.

En dit is dan de tekening waarmee ik jullie een indruk probeer te geven van het linker aanzicht.

De welbekende Stacker STC-T01

En dat waren dan ook meteen de laatste foto's van een Stacker die voor eeuwig zal veranderen.

Helaas heb ik nog geen mod werk verricht maar de komende 2 weken ben ik thuis en zal ik jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.

Groeten, Matthijs
Oud 24-07-2007, 19:18   #2 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Niet weer hé? :P

Heb van je vorige mod genoten, dus deze zal ook wel weer wat worden.

De schets/tekening geeft me al een aardig idee welke kant je op wilt. Veel succes!
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-07-2007, 20:19   #3 (permalink)

Standaard

Die schets ziet er mooi uit . Veel succes
Oud 24-07-2007, 20:27   #4 (permalink)

Standaard

Jaa weer een X-GAMER-X mod Stealth is me grote voorbeeld :P Deze ziet er goed uit! Ga ik zeker volgen.
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-07-2007, 20:31   #5 (permalink)

ankh's schermafbeelding

Standaard

Te gek kan niet wachten
Oud 24-07-2007, 20:49   #6 (permalink)

Anonnymous!'s schermafbeelding

Standaard

Moederboord stealthte :/ dat zou egt een verpesting zijn ik vind dat je je mobo gewoon moet kunnen blijven zien.

Suc6
Oud 24-07-2007, 21:33   #7 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Ziet er veelbelovend uit.. veel succes!
Oud 25-07-2007, 07:18   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonnymous!
Moederboord stealthte :/ dat zou egt een verpesting zijn ik vind dat je je mobo gewoon moet kunnen blijven zien.

Suc6
Dat ligt er maar net aan, als je, zoals ik, een witte mod aan het maken bent, en je hebt een rood mobo, dan komt dat niet zo mooi uit :P
Oud 27-07-2007, 17:03   #9 (permalink)

Standaard

Jaja, daar is 'ie dan, mijn eerste update over mijn nieuwe CIP. De foto's maak ik in deze CIP met een Nikon D80 wat een beter resultaat geeft vergeleken met de foto's van mijn vorige project. Laten we maar meteen met de foto's beginnen want daar staat ook uitleg bij, enjoy

Hier is de kast al een heel eind gestript. De front plaatjes zijn eruit gehaald en het ronde kapje bovenop is ook gedemonteerd.

Een paar spulletjes gekocht bij de bouwmarkt. Aluminium profielen, schuurpapier, uizervijltjes en ijzerzaagjes voor de decoupeer.

De bovenkant moet er ook af dus begin ik maar met het uitboren van de (vele) popnagels. (wat een actiefoto hé)

Het moederbord bracket is eruit gehaald.

Een bergje popnagels begint zich te vormen.

Weer wat delen van de kast eraf gehaald, zoals de bovenkant en de 2 aluminium strips aan de voorkant.

Van Bouwplastics.nl heb ik 2 monsters gehad van hetplexi wat ik waarschijnlijk ga gebruiken.

Van de voedingbak heb ik alleen het bovenste plaatje nodig dus die gaat onder de Dremel.

Ook uit dit plaatje moeten de 2 ventilator rondjes gezaagd worden.

Done.

Hier moet het rechter bovenstukje afgeslepen worden omdat het schuifmechanisme anders blijft hangen.

Even het het aluminium terugbuigen met lijmklemmen.

En dat was het einde van update nummer 1. To be continued.
Oud 27-07-2007, 19:36   #10 (permalink)

Standaard

Wow, dat plexi! Wat zijn je plannen daarmee? :P
Oud 27-07-2007, 22:01   #11 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Mooi plexi Met die twee kleuren ben ik nu een reservoir aan het bouwen
Oud 27-07-2007, 23:11   #12 (permalink)

Standaard

Mooi idéé, vette kleuren plexi b.t.w ... deze kast ga ik volgen :P
suc6
Oud 30-07-2007, 23:55   #13 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Ik zie een Stacker, en geel en zwart plexi... volgens mij heb je gekeken naar de Yamaha Stacker mod op Bit-Tech Toegegeven, de ontwerptekening lijkt er niet op :P
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-07-2007, 07:53   #14 (permalink)

Standaard

Hij had dit ontwerp al vrijwel meteen gemaakt na zijn Stealthmod.
Citaat:
P.s, ik kan het niet laten om jullie alvast een teaser over mijn volgend project te laten zien Bij deze pattenteer ik hem dus ook :P
Ofwel: http://gathering.tweakers.net/forum/...ges/1162550/10

(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-07-2007, 10:23   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koradhil
Ik zie een Stacker, en geel en zwart plexi... volgens mij heb je gekeken naar de Yamaha Stacker mod op Bit-Tech
Wrong, ik zie die kast nu pas voor het eerst, het moet trouwens oranje plexi zijn.... Maar deze neigt (te) veel naar geel toe dus ik ga nog wat andere samples aanvragen.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[REV] Zalman CNPS7500-AlCu LED en CoolJag Falcon 92-Al Carpento News & Review Junkies 8 10-04-2007 21:22
Millennium Falcon Redefined Demoniac News & Review Junkies 10 11-04-2004 20:42

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.