| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 juli 2007 Locatie: Belgio
| Hallo, Ben ik weer, heel lang geleden al . Maar, ik heb het virus weer te pakken, er komt een nieuwe case. Dit keer een volledig zelf gemaakte, dus van het frame op beginnen, aangezien ik niet echt een geschikte case vind voor mijn plannen. Materiaal word vooral hout, namelijk 3 mm dik MDF, werkt makelijk en kost zo goed als niks. Mijn oude projecten: ![]() ![]() ![]() ![]() Met beide cases heb ik een paar compo's gewonnen, maar nu begint het dus toch weer te kriebelen om iets te fabriceren. Nu dan: Het plan is een case te bouwen van de grond op. Bedoeling is om onderaan een box te maken, daarop een tussenstuk welk smaller is, en daarop weer dezelfde box als onderaan. Gezien dan vooraan nog plaats open is komen hier 2 plexi buizen tussen. Deze gaan dienen als reservoir voor de waterkoeling. En verder heb ik veel ideeen in men hoofd maar die zijn moeilijk uit te leggen. (kan ook komen omdat ik zo moe ben )nuja, de "technische"tekening ![]() http://i11.tinypic.com/5x7eyki.jpg morgen materiaal halen en eraan beginnen. Kleur word iets dat aluminium achtig is icm met uvgroen/gifgroen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Afbeeldingen zijn gefixed. Die "tekening" heb ik wel als link gelaten want als ik die verklein dan is het niet meer duidelijk. Die 2 buizen vooraan zijn inderdaad het reservoir. Maar ik heb op een ander forum gehoord dat ik daarvoor een zware pomp moet hebben? Maar als je ze op elkaar aansluit is het eigelijk toch maar 1 reservoir? Nuja, ik ga nu naar de winkel om materiaal, en dan kan ik het frame beginnen opbouwen. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| K, de onderste kast is "klaar", het frame toch. ![]() ![]() Volgende stap is het maken van de tussenbox, hierin komt alle hardware te zitten, behalve de voeding en da hd's. In de onderste box komt de pomp van de waterkoeling, en wat "thema"materiaal |
| | |
| | #10 (permalink) |
| ik was eerst van plan mdf te gebruiken maar zag nu op de alu panels van ac-ryan. Daar zit precies bij wat ik zou moeten hebben: brushed aluminium. Maar is 1mm dik genoeg? Het moet niet echt een dragende kracht hebben, dient gewoon om als panelen te hebben. Heb alleen nog maar stalen kasten gehad, dus ik weet niet goed. volgens mij wel in alle geval |
| | |
| | #12 (permalink) |
| zou 0.5mm ook nog lukken? Die kan men pa namelijk zo van het werk meebrengen. Ik heb men achterkant van mijn oude case gemeten, en dat was 0.4 ofzo, ook aluminium Mss is het niet zo gemallijk om het te zagen zonder dat het buigt? |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Leuk project! Ondanks de sommige wat wazige foto's ziet het er toch wel goed uit! Succes ermee! (Het topic heb ik trouwens zoals beloofd even weer schoongemaakt)
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Hmm, ik gebruik 1mm Aluminium, dat werkt net lekker. 0.5 Kun je denk ik zelfs snijden met een stanlymes. Als het niets hoeft te dragen kan het wel hoor, met 0.5, maar het gaat misschien een beetje wiebelen als het niet strak zit. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Update: Heb vandaag het 2de stuk gemaakt. Ja daar is niet veel uitleg bij ... Zoals het op de foto staat, is het nog niet goed. Het moet namelijk nog een stuk achteruit, gelijk met het ander. Anders kan het moederbord er niet in ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [GZ] intel core 2 duo | frans | Recycle Junkies (V&A) | 7 | 26-09-2007 18:08 |
| Core 2 Duo E6700 | mudder | Hardware Junkies | 16 | 4-06-2007 18:30 |
| Counter-Core | MrDarkraver | Casemod Junkies | 12 | 11-02-2006 09:38 |
| [VGA-OC] Verhouding core/mem | JER00N | Cooling & OC Junkies | 6 | 11-06-2004 18:06 |
| hoe v-core verhogen ? | inanc_gangster | Cooling & OC Junkies | 12 | 21-12-2003 13:35 |