| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 mei 2007
| Hey, Dit is mijn eerste post op dit forum en ook mijn eerste case mod. Ik ga heel het proces hier posten met fotos. hoe het komt dat ik een case wil bouwen is doordat ik perongeluk op deze site kwam en de "clean case" zag, hierdoor was ik direct verkocht om dat ook eens te proberen. Ik ben ondertussen mijn idee van de case gemaakt in 3d studio max zodat iedereen het eens kan zien, ik weet dat ze sterk op de "clean case" lijkt maar dat is gewoon omdat de "clean case" prachtig is. Ik ben vanplan volledig nieuwe hardware te kopen en watercooling er in te plaatsen. Ik heb ergens gelezen dat het belangrijk is dat de hardware goed bij elkaar past want naar t schijnt werken sommige dinge niet goed samen met andere van verschillende merken daarvoor heb ik dus jullie hulp ook nodig. en met waterkooling heb ik helemaal geen ervaring, heb er wel al veel over gelezen maar toch. In de 3d fotos zul je zien dat er nog niets van waterkooling is in getekend omdat ik niet echt een idee heb om het ergens te plaatsen dus als jullie daar ideeen voor hebben. (dual core en waterkoeling gaat toch eh..? ) Foto 1 : http://img247.imageshack.us/img247/791/case1mt0.jpg Hier zie je de voorkant van de kast, het is niet heel duidelijk, maar vanvoor komen 2*12 cm fans, dit geheel wordt overkoepeld met plexi glas. Daaronder komt een fan controller en 2* dvd drives. Boven op ziet u de radiator gril met 2*12 cm fan. Foto 2 : http://img70.imageshack.us/img70/3839/case2jk8.jpg Hier ziet u duidelijker het plexiglas, u ziet ook duidelijk de opening tussen het plexi en de case zelf, ik dacht dat dit de beste manier was om lucht binnen te laten, k vond niets anders. als jullie een beter idee hebben, laat maar weten. Aan de zijkant komt ook een plexi raam. Foto 3 : http://img338.imageshack.us/img338/1069/case3ot0.jpg Dit is de achterkant,daar komt ook 1*12cm fan. Foto 4 : http://img159.imageshack.us/img159/3180/case4jc2.jpg Hier ziet ge de binnekant van de case, vanonder zit de voeding en de 2 harde schijven. Hier dacht ik ook een 12 cm fan te plaatsen zodat de harde schijven gekoeld worden, ook hier wist ik niet of dit een goede oplossing is. Ik ga heel de case uit mdf en plexi maken. De fans zulle doorzichtige fans worden en dan monteer ik zelf de witte leds er in zodat ik s'nachts de case donker kan maken. De case zelf zal ik wss pas volgende maand beginne bouwen mist de examens enzo, maar ik wil nu al alles voorbereid hebben en de hardware en wc gevonden hebben. Dus als ge opmerkingen, tips, verbeteringen, kritiek,... hebt , laat het dan weten Hoe meer hoe beter. Hulp is altijd handig DD |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Waterkoeling en dualcore hebben niets met compatibaliteit te maken. De socket van de cpu wel. Verder werken idd zommige dingen 'niet goed' samen. Andere hardware kan je simpelweg helemaal niet bij elkaar zetten. Vooral het goede mobo bij de goede cpu spreken hierbij een rol i.v.m de socket. Verder zijn er voor de verschillende cpu's en grafische kaarten bijbehorende sets en koelblokken voor waterkoeling. DVD-branders, grafische kaarten en harde schijven (mits redelijk nieuw) passen bijna altijd bij elkaar. We hebben het dan over IDE of SATA branders, SATA hdd's en PCI-E graka's. Op dit moment hebben de nieuwste AMD cpu's socket AM2 en de nieuwste Intel cpu's socket 775. Wel is het zo dat het ene merk beter past bij een ander merk dan weer een ander merk. :P Tegenwoordig is het redelijk normaal om een dualcore pc te hebben. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ziezo, alle hoofdletters er bij gezet, geen rede tot paniek. Ja ik weet dat hij er sterk op lijkt, maar ik was misschien aan het denken aan andere kleuren dan wit en zwart. @vos Dat bedoel ik een beetje, de juiste cpu en mobo enzo. Bij mijn vorige computer had ik alles willekeurig gekocht en is uiteindelijk sterk tegen gevallen. En tussen AMD en intel is daar veel verschil tussen of is het gewoon smaak of waarvoor je je computer gebruikt? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Intel's Core 2 Duo is beter dan AMD's X2. Hoef je niet over te discussieren, het is gewoon zo. Daarentegen zijn de moederborden voor socket 775 duurder dan voor AM2, dus dat is wel weer een discussiepunt. Ik adviseer: heb je een laag budget, ga voor AMD, heb je een (redelijk) hoog budget, ga voor Intel. Wat grafische kaarten betreft: NVidia staat op dit moment aan kop met de 8800gts/gtx/ultra. Wil je nog even wachten, dan is de toekomstige Ati hd2900xt(x) een optie. Vind je Direct X 10 niet belangrijk, dan kan je de x1950pro/xt/xtx overwegen. Uiteraard zijn er nog meer goedkopere opties, maar heb je genoeg geld, dan zit je vast aan deze opties. SLI is natuurlijk ook een mogelijkheid. Let er dan op dat je mobo het ondersteunt met 2 of meer pci-e sloten. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Citaat:
![]() Owja sorry, door de haast ben ik vergeten je te verwelkomen op ons forum. Dus bij deze: Welkom op ons forum! Ik hoop dat je het al naar je zin hebt, of anders krijgt. Had je trouwens al een kijkje genomen in onze link olicy ? Succes met je mod, ik blijf hem zeker volgen! ![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Niks moederborden duur ik kan er eentje hier halen voor 40 euro en hoger wat is 40 euro nouw als je een core 2 duo kan betalen kan je ook een moederbord kopen ik zou voor intel gaan is gewoon stukken beter maarja dat zal ik altijd zegge intel fan :P
__________________ C2D E6300|Abit IB9|2gb OCZ Reaper hpc editie|Geforce 8600GT VF-900|Audigy 2|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 http://www.freewebs.com/sandbox2/ |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ok over de hardware zullen we het nog hebben, maar nu heb ik een soort van update om de cip een beetje boeiend te houden tot dat het echt begint. Ik heb de case in sketchup gemaakt, echt een leuk programmake en simpel. Ik heb enkele aanpassingen aangebracht Ook over de kleuren ben ik niet uit. mijn eerste idee was wit met zwart plexi(als ik dat vindt) en witte leds. Maar ik heb ook eentje gemaakt met groene plexi en dat heeft ook wel iets. Laat iets weten wat jullie ervan vinden, of als je goede ideeen hebben zeg ze gerust. foto1: ![]() foto2: ![]() in de zijkant dacht ik aan mij logo, een 3d kubus. mening? foto3: ![]() dit is de binnekant, denken jullie dat de airflow goed is? foto4: ![]() nog een beeld van mijn mooie voorkan foto5: ![]() het groene plexi, wat vinden jullie ervan? DD |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Citaat:
![]() Ik zou zeggen, probeer het uit! Je ziet vanzelf of wij het mooi vinden, en anders dan wat nog... Zolang je het zelf maar mooi vind. ![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 augustus 2006 Locatie: Goirle
| Ik vind de sketches er aardig gelukt uitzien. Van het groene acryl ben ik geen fan, contrast van zwart acryl met wit is stukken mooier, maar zoals Mr Oizo hierboven ook al zegt, als jij het mooi vind dat is nr 1. Wij zijn maar een 2de partij :P Succes ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2005
| Zo, zeer mooie Sketches, heel veel succes ermee. Zoals de andere al zeggen jou smaak is het belangrijkst. Jij moet er tegen aan kijken als die af is. Wij zien hier alleen de foto's of we zien je case op een casemod contest ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] Black Beauty | oldschoolmodder | Casemod Project Logs | 40 | 8-01-2007 20:52 |
| [CIP] Turbulence (finished 06-01-07) | Phyxsius | Casemod Project Logs | 28 | 7-01-2007 14:45 |
| [CiP] Mini Epaq-X [Update - 18-07-04] <Finished!> | Hummel-X | Casemod Project Logs | 48 | 19-07-2004 18:14 |
| [LOG] Blauwe plexi Cube (finished!!) | Casemod Junkies | 205 | 18-06-2004 19:54 | |