Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Project Logs
Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-04-2007, 16:09   #1 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard [CIP] ORION

Ik had er al het een en ander van laten doorschemeren, maar hier is ie dan, mn nieuwe project Orion is de opvolger van Nimex. Net zoals Nimex is Orion gebaseerd op een SilverStone behuizing, ditmaal de zwarte TJ07. Lekker ruim, volledig aluminium en geweldig om te modden. Net zoals bij Nimex ga ik weer voor high-end. Hoewel ik nu niet aan de phasechange koeling ga, zal Orion wel watergekoeld worden.

Als kleurschema heb ik gekozen voor rood met zwart. Zoals sommigen al opmerkten bij CJ Live, rood staat echt super bruut bij deze behuizing. Ik laat deze kleur terugkomen door te kiezen voor rode LED fans, een zwart met rood moederbord en een rode grafische kaart.

Aangezien het hier een compleet nieuwe pc betreft moest ik wel bij sponsors aankloppen voor de nodige hardware. Gelukkig heb ik een heel aantal bedrijven bereid gevonden om me daarmee te helpen.

De hardware
» SilverStone TJ07 behuizing
» EPoX EP-AD580 XR moederbord
» Corsair Dominator Twin2X-2048 PC8500 DDR2 geheugen
» Sapphire Radeon X1800 XL videokaart
» AMD Athlon 64 X2 5600+ processor

De schetsen

Van Corsair ontving ik een setje Dominator geheugen, met de bijbehorende Dominator Airflow.

Dat blauwe staat natuurlijk totaal niet bij een rood kleurschema, dus het eerste wat ik deed was het verwijderen van de stickers en de fans.

De fans ga ik vervangen voor rode LED fans, en aan de zijkant komt een strookje rode carbon folie. Dit folie heb ik besteld en zal volgende week binnenkomen.

Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-04-2007, 17:09   #2 (permalink)

Standaard

Zo, zeer mooie plannen. Ik ben benieuwd wat voor moois je nu weer maakt.

Waneer komen je updates

Casemodden.eu
Imperial Guard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-04-2007, 17:28   #3 (permalink)

Standaard

eindelijk een nieuwe mod

veel suc6 ben benieuwd
GameFreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-04-2007, 17:41   #4 (permalink)

Standaard

Als deze mod weer van dezelfde kwaliteit wordt als Nimex dan wordt het echt mijn favoriet. De ''oude'' versie van Nimex staat bij mij namelijk nog steeds in de top 5 van de mooiste mods die ik heb gezien. Zonde dat die uit elkaar was gehaald, en daarna nooit meer afgemaakt is.

Veel succes met deze.
Oud 30-04-2007, 17:50   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbbb
Als deze mod weer van dezelfde kwaliteit wordt als Nimex dan wordt het echt mijn favoriet. De ''oude'' versie van Nimex staat bij mij namelijk nog steeds in de top 5 van de mooiste mods die ik heb gezien. Zonde dat die uit elkaar was gehaald, en daarna nooit meer afgemaakt is.

Veel succes met deze.
Zeker weten, helemaal mee eens. Heb jij Nimex dan in het echt gezien en aangeraakt

Casemodden.eu
Imperial Guard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-04-2007, 18:15   #6 (permalink)

Standaard

Wel gezien, niet aangeraakt. Ik zou niet durven. :P Was trouwens tijdens het NKCM van 2005.
Oud 30-04-2007, 18:33   #7 (permalink)

Standaard

Volgens mij was Nimex helemaal niet zo'n hoge kwaliteit, en de mods Gimini en Mystique wél. Volgens mij zou deze opvolger van Nimex nu wel de hoge kwaliteit van Gimini en Mystique krijgen.

Aldus KoRaZu:

Citaat:
Orion is my latest casemod. This time I'm taking another road, the high-end road. Based upon a SilverStone TJ07, this casemod is the successor of my first big project, Nimex, but with the quality finish of Gemini and Mystique. With Orion I'm aiming to make another high quality casemod, but make it stand out from the crowd. The chosen color theme is black with red accents and red lighting.
Duzz... Ik ben benieuwd wat je ervan 'bakt'. Ik zou zelf wel even oppassen voordat ik in zo'n dure kast zou zagen.

Enne, je moet mij toch een vertellen hoe je die sponsors zo ver krijgt
Oud 30-04-2007, 18:47   #8 (permalink)

Standaard

In 2005 toen het casemodden net een beetje opkwam was het wel een enorm mooie mod. En toen vond je nog niet veel beters. Toch is Nimex bij mij in de top 5 blijven staan. Omdat die gewoon zo enorm vet is.

Maar ik ga geloof ik wat offtopic. :P
Oud 30-04-2007, 19:07   #9 (permalink)

Standaard

bbbb denkt waarschijnlijk aan Nimex zoals die op PcXperience stond. Toen was hij gewoon voor de show en de kwaliteit was redelijk. Later ben ik gewoon te ver gegaan en dat ging ten koste van de kwaliteit. Daar heb ik toen veel van geleerd. Nu ga ik een poging doen om 'the best of both worlds' te krijgen: een vette showoff case met top afwerking.
Wat betreft de updates, jullie moeten niet verwachten dat dit weer een lekker snelle mod wordt zoals Gemini of Mystique. Binnenkort beginnen mijn centraal schriftelijke examens VWO dus dan heb ik helemaal geen tijd. Daarna heb ik wel lekker 3 maanden vakantie dus tijd genoeg om wat te doen. Of ik er dan zin in heb zie ik dan wel weer. De echte progressie zal pas komen zodra ik de waterkoeling binnen heb.
Oud 30-04-2007, 21:55   #10 (permalink)

Standaard

Je wordt gevolgd
Oud 1-05-2007, 09:27   #11 (permalink)

Standaard

Ik weet zeker dat dit weer een strakke mod zal worden
| Zepto Znote 6625WD | 15,4" WSXGA+ (1680x1050) | Intel C2Duo T7300 2,00Ghz 800Mhz 4MB Santa Rosa technologie | 2GB DDR2 PC6400 - 800MHZ | NVIDIA Geforce 8600M GT 512MB | 80GB 7200rpm. SATA Hitachi | Samsung DVDRW-DL | Externe HDD 200GB 7200rpm WD |
Z-tune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-05-2007, 16:02   #12 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Prachtige kast en een een zeer getalenteerd casemodder, dit moet wel een mooi resultaat opleveren!
Oud 4-05-2007, 23:54   #13 (permalink)

Standaard

ik ben ook zeer benieuwd! de schets ziet er iig heel behoorlijk uit! zet em op!
DaLamaMan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-05-2007, 01:27   #14 (permalink)

Standaard

Heb je een van de sponsors geschapt?
Oud 5-05-2007, 12:01   #15 (permalink)

Standaard

Silverstone is half wel half niet sponsor Officieel niet n.l.
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.