| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Project Logs Casemod in Progress? Show hier je vorderingen en tegenslagen. Complimentjes en suggesties zijn uiteraard ook welkom. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Deze cip zal ik Frans (franssnarf) samen met een Joshua (sjors niet bekend op cj) doen. Dit wordt mijn 2e mod en zijn 1ste mod, naast RED DEVIL die naast deze ook gewoon verder gaat gaan we dus nu een nieuwe maken. Het gehele project zal gebaseerd worden om de Cooler Master Mystique 632 (zie foto`s) De precieze lijnen van hoe de mod er echt uit zal gaan zien zijn nog niet helemaal bekend, mede omdat dit project zo`n 2 weken geleden bedacht is en zo`n 4 dagen geleden verder ontwikkelt is. We zijn samen op het idee gekomen na het zien van de meerdere mooie mod`s op deze en andere site`s om er zelf een samen te maken, nu wordt er tijdens het bouwen dus ook verder gewerkt aan mijn andere mod maar die zal later dienst gaan doen als simpel model, deze nieuwe kast zal dienst gaan doen als onder andere een game pc, en beurs pc. De bedoeling van de mod is om de kast aan de buitenkant zo min mogelijk aan te passen en alles aan de binnenkant te veranderen, in grote lijnen gezegd de voorkant, bovenkant en achterkant zullen niet erg veel veranderen zoals ze nu zijn, echter zullen de zijkanten en de binnenkant geheel aangepast worden. De bedoeling is om dit jaar mee te doen aan verschillende evenementen op beurzen, en om Cooler Master als hoofdsponsor te krijgen, maar dat zijn vooralsnog toekomst plannen. Het oude systeem: De kast: Cooler master mystique 632 black editie. Moederbord: Asus A8N-SLI Cpu: AMD Athlon64 X2 4200+ Socket 939 @ 2,9 MHz Mb ram: Corsair XMS PC3200 2-2-2-5, 1GB dual channel Videokaart: Asus Geforce 6800GT 256 MB Hardeschijf: 2x seagate 250gb sata schijven Voeding: Cooler master igreen 600 watt Dvd drive: (nog niet aanwezig) Geluidskaart: Onboard (waterkoeling komt waarschijnlijk later erin)| De nieuwe hardware: De kast: Cooler master mystique 632 black editie. Moederbord: Asus p5n32-e sli plus Cpu: Intel core 2 duo 6750 standaart 2,66 ghz. Mbram: 2x 1gb G.E.I.L 800. Videokaart: 2x xfx 7900 gt Hardeschijf: 2x seagate 250gb sata schijven Voeding: Cooler master igreen 600 watt dvd drive: standaart sata dvd-rw drive met lightscribe. Geluidskaart: 7.1 pci kaart zat standaart bij mobo. Het idee: Ok het idee is hier boven al klein beetje uitgeschetst maar hieronder zullen met wat foto`s en uitleg een klein beetje meer idee gegeven worden van hoe we het willen hebben. Eerst even waarom de naam Le Orange mystique, vooral omdat de kast al zo heet en we het een mooie naam vonden voor een mod, en mede doordat oranje die hoofdkleur binnenin wordt naast het zwart buiten. Het idee is om de 2 deurtjes aan de bovenkant dicht te maken, dit geeft een wat mooiere afsluiting van de voorkant, hoe we dit precies gaan doen weten we nog niet. Daarnaast zal de linker zijpaneel een window in gemaakt worden, de vorm hiervan is een uitvergroting van de fan guard van Cooler Master (zie fot , er zal onderin bij de 3 strepen een fan geplaatst worden voor wat airflow.![]() Op de rechter zijpaneel zal plaats gemaakt worden voor eventuele sponsor namen en onze eigen naam. Ook gaan we waarschijnlijk een spiegel onderin legen waarin de naam van de mod in gegrafeert wordt. Daarnaast wordt de geheelde binnenkant mandarijn oranje gemaakt, dit om een 2de kleur te scheppen en omdat aan de voorkant een oranje plaat zit, de casefans zullen worden vervangen voor een stel oranje fans, daarnaast zullen er ook oranje ccfl`s en ledjes erin komen. Het begin: Er is al een begin gemaakt van de verbouwing, de gehele kast is los geboord, dus alle popnagels zijn verwijdert en ligt nu dus klaar om in principe gespoten te worden, het wachten is op het zijpaneel wat besteld is en in de loop van de week geleverd zal worden. Deze wordt namelijk gebruikt voor de linker kant en moet mee gespoten worden aan de binnenkant(oranje). Wat foto`s voor duidelijkheid. De kast in orgineele staat: ![]() De kast los gepopt: ![]() ![]() De kast ingepakt ter bescherming : ![]() ![]() Ok dat was het voor nu even, de komende week heb ik en men mede moder vakantie en zullen we flink wat gaan werken aan de kast, de volgende update zullen we waarschijnlijk eind van de vakantie plaatsen, samen met RED DEVIL, want ook aan die kast werk ik verder in de vakantie. En uiteindelijk een nog to do list. - Side panel`s bewerken. - kast weg brengen naar spuiterij. - ccfl`s, fan`s en ledjes bestellen. - hardware bijkopen. - alles netjes monteren. - plexie kopen. - en nog veel meer. Groeten franssnarf en sjors. MINI UPDATE: http://www.casejunkies.com/forum/vie...=213774#213774 UPDATE 15-05-07: http://www.casejunkies.com/forum/vie...=214405#214405 VERF UPDATE 23-09--07 http://www.casejunkies.com/forum/vie...=225272#225272
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 september 2006
| Hardware komt mij ook bekent voor, kijk er zelfs nu naar :P
__________________ Antec P180 | Coolermater M620 | Gigabyte P35-DS4 | Core 2 Duo E6850 @ 4GHZ | Custom Watercooling | 4GB Ballistix | EVGA 8800GTS 320m | 2x Samsung Spinpoint 320GB |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Deze naam is vrijwel hetzelfde als die Mystique van Koradhil, kon je niets anders bedenken? Niet dat ik er een probleem mee heb, maar misschien jij of Koradhil wel. Originaliteit begint meestal al bij de naam ![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Foto`s zijn opnieuw geupload, en de naam tja mischien veranderen we het in Le Orange Mystique, maar dat moeten we nog ff overleggen.
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Citaat:
La Mystrerial (beats me of het m of v is... mijn Fransoos is braque) | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| waarom franse naam, klinkt mooi, alleen hb je soms rare vertalingen als je het naar nederlands zet, neem nou le orange mystique da betekent sinaasappel mistiek, mja kan gebeuren, het gaat toch om een naam. !! EDIT!! De naam van de mod is wat aangepast !!EDIT!!
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Citaat:
Ben wel benieuwd wat je van zo'n rare kast gaat maken.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | ||
| | |
| | #14 (permalink) |
| MINI UPDATE. Ok het was dus de bedoeling om de zijkant al uitgezaagd en geschuurd te hebben zodat die gelijk met de binnenkant van de pc mee konden om mandarijn oranje kleur te krijgen bij de spuiter, maar omdat we een zijkant bestelt hadden en die vertraging opgelopen heeft moest dit helaas wachten. Nu bleek ook nog eens dat de bestelde zijkant niet de goede was dus moeten de plannen veranderd worden, we gaan de oude zijkant waar al een cut-out ingemaakt was aan passen, we gaan hm nu wat verder uitzagen en schuren en zetten er later een plaat black acryl achter waar we op gaan graveren deze zal aan de rechter kant komen, de andere plaat gaat gewoon uitgezaagd worden zoals de fanguard is. Het goeden nieuws daarentegen is dat het nieuwe systeem binnen is, het slechte nieuws daarentegen is dat we nog geen goede voeding ervoor hebben en geen videokaart. De voeding komt aankomende week eraan (coolermaster igreen 600watt) de video kaart moeten we nog voor kijken. Wat mooie foto`s van het systeempje. ![]() Het geheelde systeem: amd athlon 64 x2 4200+ op een asus a8n-sli moederbordje samen met wat corsair 1gb 400mhz geheugen ![]() En een enorme cpu zalman cooler. En tevens zal er waarschijnlijk een naams verandering aan komen omdat we het toch niet een passende naam vinden. Voor de rest gaan we deze week hard eraan werken om alles klaar te krijgen voor de spuiter. Maar voor nu oogjes dicht en snaveltjes toe lieve kijkbuiskindertjes.
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Wat is die Imageshack van je weer lekker snel :/ Gebruik anders ff Photobucket. Die heb ik ook, nooit problemen mee!
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] Black Beauty | oldschoolmodder | Casemod Project Logs | 40 | 8-01-2007 20:52 |
| Creative X-Fi "Music Creation" Mod | Mr. Oizo | Casemod Junkies | 2 | 5-10-2006 16:28 |
| [CM] Black CubeČ & Diamond Black | ghazukh | Casemod Junkies | 12 | 17-04-2006 17:30 |
| X-Alien 888 black | Gravitygod | Casemod Junkies | 3 | 15-03-2004 20:31 |
| [CiP] Black Box | squid | Casemod Junkies | 41 | 12-12-2003 12:46 |